Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
02.12.08 - klo:17:32

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Valtakunnallinen kalastuspäivä 27.08.2008
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Valtakunnallinen kalastuspäivä 27.08.2008  (Luettu 260 kertaa)
Fishking
Jäsen
*
Poissa

I am back - Minä olen selkä.

Profiili
« : 27.08.08 - klo:10:56 »

"Valtakunnallinen kalastuspäivä elokuun 27. päivänä kutsuu taas kouluja ja koululaisia tutustumaan kaloihin, kalastukseen, kalan käsittelyyn ja kalaruokiin tapahtumissa ympäri Suomea. Kalastuspäivän teemana on ”Kalassa hyvässä seurassa”.

Eipä ole viime aikojen kirjoituksissa ollut esillä tämä juuri nyt päällä oleva valtakunnallinen kalastuspäivä. Tuossa paikallisesta Radio-Perämerestä juuri kuuntelin lähetystä Kemistä Veitsiluodon Kalamiehet ry:n kalapaikalta. Siellä on juuri menossa koululaisille klo 14:00 asti kestävä kalastustapahtuma, joka sen jälkeen jatkuu aina klo 20:00 asti kaikille avoimena kalastustapahtumana. Silloin sieltä saa jokainen pyydystää yhdellä vavalla yhden kirjolohen ilman mitään maksua.

Radiossa haastateltu paikallisen yhdistyksen "nokkamies" valitteli nuorison puutetta paikallisilta kalavesiltä. Ihmettelen tätä kovasti, sillä ainakin tällä saitilla olen havainnut nuorison olevan todella hyvin edustettuna, sanoisinko jopa valtaväestönä. Ja se on hyvä asia se!

Mitenkä muilla paikkakunnilla ja kalakerhoissa on huomioitu tämä valtakunnallinen kalastuspäivä?

Edit: korjailin otsikkoa
« Viimeksi muokattu: 27.08.08 - klo:12:06 kirjoittanut J-KING » tallennettu

Nukkuessaan ihmiselle ei tapahdu yleensä mitään, mutta valveilla ollessaan hän voi saada jopa kalan!
johndoe
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 27.08.08 - klo:12:05 »

Täällä paikallisella Pirtinvirralla ovat kaikki kaupungin 4-luokkalaiset kalassa. Maanantaina laittovat 100 kilo kirreä ja "ammattilaiset" olivat eiliseen mennessä nostaneet ylös 0 kirreä joten hyvin säästyivät tähän pvään.

Pitää mennä kirrejahtiin kunhan penskat poistuu.

Kuopion Valkeisenlammella lienee samanlainen tapahtuma käynnissä, sinne laittovat vaatimattomat 1000 kiloa kirbeliä.
tallennettu

rolli92
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 27.08.08 - klo:12:45 »

Minä en ole moisesta kuullutkaan... Aika vähälläl huomiolla siis täälläpäin ainakin asia ollut.
tallennettu
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #3 : 27.08.08 - klo:14:54 »

Ihan turha päivä kun on keskellä viikkoa. Jos olisi viikonloppuna, niin voisi enemmänkin olla kalastustapahtumia ympäri Suomea
tallennettu
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 27.08.08 - klo:14:58 »

Salossa ei ole koskaan mun elinaikana ollut mitään kalastuspäivää. Joskus pienempänä olisi ollut oikein hauskaa mennä siihen mukaan ja saada uusia kalatovereita. Nyt ei enää kiinnosta nuo kalastuspäivät.
tallennettu

Vielä ei ole aika sun, taistele Ukka taisteleja ja pian kotiin! Tukena ollaan viimeiseen asti, EI ANNETA PERIKSI!
Fishking
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 28.08.08 - klo:09:57 »

Ihan turha päivä kun on keskellä viikkoa. Jos olisi viikonloppuna, niin voisi enemmänkin olla kalastustapahtumia ympäri Suomea

Harvemmin kai viikonloppuisin koulupäiviä pidetään. Käsittääkseni tällainen koululaisille tarkoitettu tapahtuma tuo hieman vaihtelua perinteiseen koulupäivään, kun pääsee koko päiväksi kalaan.
Tuolla Veitsiluodon kalapaikalla kävi kaikkiaan n. 150 koululaista tutustumassa kalastusharrastukseen. Heille oli siellä järjestetty erilaisia rasteja, missä he saivat tutustua erilaisiin pyynti menetelmiin aina ravustuksesta lähtien.
Tuohon 45 hehtaarin tekoaltaaseen oli laitettu 600 kg kirreä tätä tapahtumaa varten. Yhteensä päivän aikana pyydystettiin n. 40 kpl kirjolohia. Itse olin paikalla pyytämässä klo 14:00 - 20:00 saaden Lottolippaani tarttumaan yhden vaivaisen 100g affenen.

tallennettu

Nukkuessaan ihmiselle ei tapahdu yleensä mitään, mutta valveilla ollessaan hän voi saada jopa kalan!
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 28.08.08 - klo:10:13 »

Täällä oli eilen ainakin tossa keskustan ala-asteen vieressä olevassa rantsussa iso lauma pikkuihmisiä eli jotain tapahtumaa on järjestetty. Pitää odottaa huomista paikallislehtee niin siinä on varmaan juttua sit tarkemmin.
tallennettu

"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla."   -Robert Altman-
"You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
johndoe
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 28.08.08 - klo:13:08 »

Tuo kalastuspäivähän on TE-keskuksen kehittämä joka myös maksoi kirret ja koululuisten bussikyydit. Täällä myös kävi tilaisuudessa ihan oikea kansanedustaja.

Penskat olivat saaneet täällä 0 kirreä mutta toki affenaa oli noussut ihan mukavasti.

Ajatushan on tärkein ja laji saattaa uusia nuoria harrastajia, kalastushan on pahasti ukkoutumassa.

tallennettu

Fishking
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 28.08.08 - klo:13:37 »

"Täällä" = missä?
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu