stento-z
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Kippis
Profiili
|
 |
« : 20.12.07 - klo:10:17 » |
|
Niin noloa kuin se onkin niin jouduin ostamaan oman lohen/taimeneni kaupasta ja ajattelin kysyä onko muitakin saman kohtalon kokeneita vai kärsinkö ihan yksin tastä masennuksesta 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vanhalla on oppimisen vaikeus
|
|
|
Jio
Jerkkijulkkis
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 20.12.07 - klo:10:27 » |
|
Sorruin ostamaan kolme kylmäsavustettua ja yhden savustetun fileen kirjolohta Jouluksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Deep
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 20.12.07 - klo:10:34 » |
|
Jaa.. sinappisilli on ainut kala mitä mä jouluna syön ja sen saa aina samalta kalapaikalta varmasti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markose
kalamies
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 20.12.07 - klo:12:33 » |
|
itsepoimitut kalat on jo vedetty ääntä kohti aikapäiviä sitten. Lauantaina kokka kohti kalansavustamoa länteenpäin Espoosta ja sieltä joulukalaa hakemaan. Todella varma ottipaikka 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Fly fishermen are born honest, but they get over it. Ed Zern
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch. Patrick F. McManus
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 20.12.07 - klo:13:01 » |
|
Viimeiset yritykset la ja su saada itse pyydetty lohensukuinen pöytään. Sen jälkeen sitten luovutan (mutta vain hetkeksi) ja haen kaupasta itseäni rankaistakseni purkin sardiineja. Ja lopuksi kuusi koristellaan kaikenmaailman kevennetyillä vapojen luodessa iloista joulutunnelmaa räiskyvässä takassa 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.12.07 - klo:13:05 kirjoittanut psychocowboy »
|
tallennettu
|
|
|
|
Markose
kalamies
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 20.12.07 - klo:13:33 » |
|
Viimeiset yritykset la ja su saada itse pyydetty lohensukuinen pöytään. Sen jälkeen sitten luovutan (mutta vain hetkeksi) ja haen kaupasta itseäni rankaistakseni purkin sardiineja. Ja lopuksi kuusi koristellaan kaikenmaailman kevennetyillä vapojen luodessa iloista joulutunnelmaa räiskyvässä takassa  Tuo olikin hyvä idea, kevennetyt tanttuhärpäkkeet ja perhot kuuseen roikkumaan. Siitä saisikin hienon joulukuvan heittiksen galleriaan. Vavat mielummin pihalle soihtuna valaisemaan, saattaa muutoin tulla ikävät hajuhaitat tupaan ja pukki voi hylätä savupiipun 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Fly fishermen are born honest, but they get over it. Ed Zern
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch. Patrick F. McManus
|
|
|
Catera1
VIP #26
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 20.12.07 - klo:16:05 » |
|
Jos sellaiselle on tarvetta niin kaupasta haettava, koska epäilen ettei täällä joulupöytään haukea tarvita
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Hyvä, parempi, minulle sopivin...
|
|
|
Kalastaja-93
Kittelänkosken kirbelirinssi
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Kirjolohi 1,6kg
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 20.12.07 - klo:16:16 » |
|
Tähän asti ei ole yhtäkään lohikalaa kotiin asti tuotu  . Mutta ensi kaudella pitäisi yrittää napata lohikalojakin, uusien pörhöstelyvehkeiden avustuksella 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
djuza
Kettuuntunut maailmanmatkaaja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 20.12.07 - klo:17:52 » |
|
Mamman kanssa vielä vääntöä lauantain kopparnääsin keikasta mutta näyttää vahvasti että kaupan kautta mennään  .
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaytee76
Uistimien Michelangelo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 20.12.07 - klo:18:01 » |
|
Tuoretta kalaa yritetään vielä ainakin sunnuntaina...pakkasessa kuitenkin varuiks taimenta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ThE Speed
VIP #22
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 20.12.07 - klo:19:20 » |
|
Pilkille saattas päästä, mutta ei semmoseen lätäkköön missä olis jalokaloja, ellei halaja uintireissua  eli siis jäät on jo mutta ei kuitenkaa tarpeeks hyvät 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kalassa käymätön kalastuksen harrastaja.
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #11 : 20.12.07 - klo:19:23 » |
|
Jollen sunnuntaina saa revittyä taimenta rannalle niin sitten saa olla joulukalat syömättä. Jos joulun pyhinä joku tarjoaa mulle joulukalaa niin irvistän niille vihaisesti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
PAR
Puksun Paronitar
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
yksi itse saatu kala vastaa tuhatta ostettua
Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 20.12.07 - klo:19:24 » |
|
Kerran vielä ja sitten kalatiskille tieni vie. Huomenna olisi tarkoitus itse pyytämää joulukalaa saada pöytään. Jos ei saalista tule, niin täytyy turvautua kaupan kalaosaston antimiin. No joo, tuli sitä omaa saalista tahi ei, niin kyllä sillä fisudiskillä pitää muutenkin käydä. On tuo kala niin suuressa osassa meidän porukan joulupöydässä. Varoiks on jo jotain ostettua jalokalaa pakkaseen hankittu.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 20.12.07 - klo:20:28 » |
|
duunin joulupaketti sisälsi palaset kraavilohta ja kylmäsavulohta. jostain pitäs vielä lämminsavua hommata, joko lohena tai siikana
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
Rkl
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 20.12.07 - klo:21:27 » |
|
Meillä joulukalalistasta on pudotettu muutama kalalaji pois ja pöydästä löytyy enään kylmsavu kirreä ostettuna sekä lohta ostettuna ja sitten itse graavattu.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarski
Siuronkosken Einstein
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 20.12.07 - klo:22:40 » |
|
Kerran olen joutunut kalatiskille kävelemään. Kuhaa piti saada kun tuo kausi omalta osalta oli mitä oli. Kovin oli pientä silppua kaupan fileet, lienivätkö edes mitallisia. Joulupöytään ei ole tapana kalaa laittaa, johtunee siitä että tässä vaiheessa vuotta kirjo tursuaa aina korvista pihalle. Savusiika tosin kyllä maistuis 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Sensaatiomaista! Tulitaistelu osterien välillä! Hervannan Jamie Oliver
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 20.12.07 - klo:22:57 » |
|
Eip tässä ehdi kalalle, joten ammattiapuun se on turvauduttava. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Yleisvalvoja
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 20.12.07 - klo:23:00 » |
|
Kaikki lutakot jo jääs täälä joten kaupan antimiin tyydyttävä. Pilkille eksyn vasta keväällä kun aurinko lämmittää jo kunnolla  Kylmäsavu lohta pitää melkein käydä hakemas, siitä on tullut jonkin sortin perinne kinkun rinnalle 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
salama
Volmari kuulapää
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 20.12.07 - klo:23:58 » |
|
joutusin ostamaan tänään kalaa ruuaksi töihin  6 tonnikala roiskelättyä  kun ei varmaan pääse kalaan enää, kun tuli jää ja ei kestä viellä +100 kilosta keijukaista 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.12.07 - klo:00:00 kirjoittanut salama »
|
tallennettu
|
|
|
|
T.L
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 21.12.07 - klo:03:18 » |
|
Kaupasta,kaupasta  Liian monta tyhjää päivää jo takana ettei usko riitä enää jouluks! graavii,kylmäsavuu,sillii,savustettuu ja makrillii.Saako noita edes kaikkia merestä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
igors
V.S.O.P - vain lääkkeeksi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 21.12.07 - klo:06:56 » |
|
Vielä on kesää jäljellä, vielä riittää kalaisia päiviä.... Viikonloppuna pitäisi vielä(kin) koittaa saada tuo MERITAIMEN . Olen yhden nähnyt joten tiedän että niitä siellä on.  Tämä minkä näin ei ollut sama minkä Mikko ylös otti. Niin että se on siellä jossakin vielä ainakin yksi joka voi olla juuri minua varten. Tosin taitaa Mikko ja Jyrzekin sitä vielä havitella  kun viikonloppuna merelle menemme. Kotona on pakkasessa haukifilettä ja ahvenfilettä ja vanha äitini on tehnyt "himosilakkaa" mutta ..... pieniä on silakat joulukaloiksi jos parempaakin voisi saada...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia 
|
|
|
Kalamara
Pastori & laatuvahti
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 21.12.07 - klo:08:30 » |
|
Kyllä se näin varmaankin menee, notta eräällä pienellä "matalikolla" seteli-pyyntiä harjoitan. Se meikän kohdalla semmonen pikkunen pakkotilanne, kerran ei suomalainen silli oikein maistuupi. Joten sillisiivut ja siihen tarvittavat tykötarpeet aivan varmasti, edellä mainitulla kalastustavalla, hakemassa käyn. Muilta osin en sitten vielä tiedäkään. Kai se aika pitkällä siitä riippuu, millainen inspiraatio, kalatiskiä lähestyessä, iskeepi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kunnioittaen toveri ja veli heittokalastuksessa.
|
|
|
lape89
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 21.12.07 - klo:09:29 » |
|
Meillä mitään kalaa jouluna syödä, paitsi silliä ja sitäkään minä en syö. Tosimies syö jouluna kinkkua.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
igors
V.S.O.P - vain lääkkeeksi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 21.12.07 - klo:09:49 » |
|
....."Meillä mitään kalaa jouluna syödä, paitsi silliä ja sitäkään minä en syö. Tosimies syö jouluna kinkkua." Kinkkuhan on itsestäänselvyys joten siitä ei varmaan sen tähden kukaan kirjoittelekkaan. Itseltäni jäi pois tuo lipeäkala jonka emäntä tahtoo joulupöytään vaikka sitten aina yksin joutuisi sen syömään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia 
|
|
|
stento-z
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Kippis
Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 21.12.07 - klo:10:19 » |
|
No onhan tämä vähän lohduttavaa että muutkin heittelee seteleitä kalan toivossa vaan on se melko varma hot spotti ja tietty Norjalaista kaiken lisäksi 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vanhalla on oppimisen vaikeus
|
|
|
|