jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #125 : 03.07.07 - klo:19:38 » |
|
Millaista ja minkä kokoista koukkua käytätte kuha täkykalastuksessa?
tuotanoin... mulla on käytössä semmonen valmis setti, nii en oo varma koosta mutta oisko 1/0, tuo saattoi mennä metsään mutta arvaus kuitenkin
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #126 : 03.07.07 - klo:21:32 » |
|
eli kyseessä on siis yksihaarainen koukku?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
~Hän putoaa kuin eno veneestä~
|
|
|
kasankin
VIP #18 / Kukkakeppi...ihan oikeasti
Aktiivi
Jäsen

Poissa
se mikä ei tapa, sattuu ihan hitosti
Profiili
|
 |
« Vastaus #127 : 04.07.07 - klo:09:32 » |
|
Ota koukku kalan koon mukaan, esm. ku valitset kalajigiin koukun koon peruustella  eli kyseessä on siis yksihaarainen koukku?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kasankin Make
"Laihduin 28kg koska sain lapsen"
|
|
|
kasankin
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #128 : 04.07.07 - klo:09:37 » |
|
Ja riippuuhan se siitä myös et onko sulla kuollut täky tai elävä? kuollut täky= iso koukku, elävä täky=pienempi koukku. Kuolleeseen täkyysyöttiin voi käyttää polvikoukkua jos kalastaa kohon kera, ja niitäkin löytyy eri kokoja. eli kyseessä on siis yksihaarainen koukku?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kasankin Make
|
|
|
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #129 : 05.07.07 - klo:12:14 » |
|
ens maanantaina pitäs kai heittää taas kalastusreissu, aluks kai virveltämällä ja jos ei ala napata nii sitten täkyilylllä
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
the juQ
Mannen utan nötter - Mies ilman pähkinöitä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #130 : 08.07.07 - klo:12:54 » |
|
Tarvitseeko pitkäsiiman kalastuslupaa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
jännä
|
|
|
*Fisustaja*
Jäsen

Poissa
Kalastan.
Profiili
|
 |
« Vastaus #131 : 08.07.07 - klo:13:21 » |
|
Tarvitseeko pitkäsiiman kalastuslupaa?
Tarttee, kuten mihin tahansa passiiviseen pyydykseen. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
...ja kun se nyt on tuota turvallista Kiina laatua, niin selviämismahdollisuudet on aikalailla sitä -100% luokkaa...
|
|
|
savon-anjovis
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #132 : 16.07.07 - klo:13:12 » |
|
kohot painot yms. on mielestäni turhia vempeleitä.kunnollinen pitkä 40 cm peruke ja kala koukutettuna yhdellä koukulla oikein.katsokaa tuolta http://picasaweb.google.fi/miettinen.ville/Kalakuvat
|
|
|
|
|
tallennettu
|
jos minun näköinen ukko näkyy kalastamassa,niin tule vaan rohkeasti kysymään. kalastus on sosiaalinen tapahtuma 
|
|
|
kasankin
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #133 : 17.07.07 - klo:07:08 » |
|
Kullakin oma tapa, en lähtis nyt sanomaan että koho ja paino on turhia vehkeitä. Paikka on kaiken a ja o, en tiedä yhtään paikkaa missä voi survoo syöttiä ilman painoa tai kohoa, 2:i tosi tärkeetä vehjettä mun kalastuspaikoilla. Esm. ankeriasta ja kuhaa ei ainakaan täälpäin voi kalastaa ilman näitä mainittuja vempeleitä. Mutta tokihan tämä sun tyylis vois myös toimia, mutta riski on suuri että vehkeet jää jonnekkin muualle ku petokalan suuhun  Sitten pitää saada syötti lentämään kauas ja se ei onnistu ilman näitä vempeleitä, sit on kullankin kohde mihin heittää ja sekään ei oikeen tahdo onnistua ilman näitä vempeleitä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kasankin Make
|
|
|
Toge
VIP #13 "yhden menin ottamaan...."
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #134 : 18.07.07 - klo:10:10 » |
|
Eilen illalla huomattiin taas täkykalan toimivuus.. Oltiin Hebabeban kanssa täkyilemässä taalikankoskella ja saaliiksi tuli heballe 1,5kg toutain ja minä itse sain 4,1kg hauen ylös asti sekä tärppejä oli mielinmäärin mutta eivät tarttuneet kaikki kiinni.. Samassa paikassa oli kaksi kaveria heittelemässä vieheitä mutta saivat vain muutaman pienen ahvenan ylös eli minun mielestäni tässä tapauksessa täkykalastus vei taas 100-0 voiton viehe kalastuksesta 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Mitäs kyyyyl
|
|
|
kasankin
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #135 : 18.07.07 - klo:17:15 » |
|
Eilen täkyongella(pohja). Ankeriasta pyydystämässä, Syöttinä oli kalan palasia ja sisuskalut. Laitoin koukkuun pienen kalan palasen ja särjen sisuskault, ei yhä ainoaa ankeriasta, syöteistä oli ainoastaan kuha kiinostunut. Kuhaa saatiin 4 kpl, kakki oli noin 1,5-2kg.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kasankin Make
|
|
|
Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #136 : 18.07.07 - klo:19:41 » |
|
Alkoi kiinnostaa tuo täkypohjaonginta. Elikkä jos pistäisin koukkuun vaikkapa palan särkeä tai jotain muuta kalaa, niin olisiko mahdollisuuksia saada affenaa tai haukea? En ole oikein päässyt vielä perille tästö asiasta 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kasankin
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #137 : 18.07.07 - klo:21:04 » |
|
En tiedä onnistuuko ahvenelle ja hauelle tämä kalan palanen, yllätyin suuresti ku kuhat revittiin kalan palasilla ja sisuskaluilla vaikka ankeriasta tavoiteltiin. Mutta suosittelen kuhalle, ahvenelle ja hauelle elävää syöttiä pohjaongella 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kasankin Make
|
|
|
Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #138 : 18.07.07 - klo:21:06 » |
|
Okei, minkä kokoinen sen elävän syötin tulisi olla?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #139 : 18.07.07 - klo:21:18 » |
|
Elävän syötin koko sen mukaan minkä kokoista kalaa tavoittelet. Peruskokoiselle ahvenelle kelpaa hyvin 5-10cm salakat, mutta mun mielestä silti ahvenelle kannattaa ennemmin tarjota kalanpalaa. Syy yksinkertaisesti siinä että ahven hotkaisee pienen kalanpalan paljon paljon nopeammpi kuin kokonaisen kalan ja näinollen tartutus on helpompaa. Hauelle taas tuskin pelkkä kalanpala kovin hyvin kelpaakaan, joku 10-15cm särkitäky on peruskokoiselle hauelle ihan hyvä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Taho
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Pikku hauki
Profiili
|
 |
« Vastaus #140 : 19.12.07 - klo:20:01 » |
|
Onko kellään antaa neuoa sellaisesta asiasta kuin että kun olen tuota täkyongintaa liukukoholla pari kertaa kokeillut, niin kun ongitaan hieman syvemmältä yli 2 metristä, niin miten saatte sen koko syötin lentämään kun minulla ainakin se stoppari ottaa kiinni niihin vavassa oleviin ympyräihin mistä siima kulkee  Pitäisikö silloin käyttää stopparisolmua? Miten sellainen tehdään?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kasankin
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #141 : 19.12.07 - klo:20:07 » |
|
Jos mahdollista niin hanki pitkä ja jäykkä vapa, saat hyviä ja pitkiä heittoja ilman että tarttee kelata stopparia vaparenkaitten sisälle. Minä käytän liukukohoa silikoonistopparin kera. Onko kellään antaa neuoa sellaisesta asiasta kuin että kun olen tuota täkyongintaa liukukoholla pari kertaa kokeillut, niin kun ongitaan hieman syvemmältä yli 2 metristä, niin miten saatte sen koko syötin lentämään kun minulla ainakin se stoppari ottaa kiinni niihin vavassa oleviin ympyräihin mistä siima kulkee  Pitäisikö silloin käyttää stopparisolmua? Miten sellainen tehdään?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kasankin Make
|
|
|
minnow
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Erämies on eri mies...
Profiili
|
 |
« Vastaus #142 : 19.12.07 - klo:20:20 » |
|
En tiedä onnistuuko ahvenelle ja hauelle tämä kalan palanen, yllätyin suuresti ku kuhat revittiin kalan palasilla ja sisuskaluilla vaikka ankeriasta tavoiteltiin. Mutta suosittelen kuhalle, ahvenelle ja hauelle elävää syöttiä pohjaongella  Itse olen huomannut sen (ja niin on moni muukin), että kun leikkaa särjen kyljestä n. sentin levyisiä suikaleita, ja taiteilee sellaisen kolmihaarakoukkuun kiinni, niin ahvenet ovat aivan hulluna siihen. Tällaisella syötillä on hyvät mahdollisuudet melko isoihinkin affeniin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tiedän mm. kaiken...
|
|
|
|
|
kasankin
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #144 : 08.06.08 - klo:21:18 » |
|
Ei tuota täkykalastusta tartte tehä niin monimutkaiseksi  koukku selkään kiini ja veteen kohon kera, sit ku tärppi tulee niin odottaa 5 sekkaa ja tekee vastaiskun ja kiinni on 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kasankin Make
|
|
|
Toge
VIP #13 "yhden menin ottamaan...."
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #145 : 11.10.08 - klo:14:34 » |
|
Voitas taas upitella tätä tällee syksyn tultua kun kylmään ja sameaan veteen kannattaa melkein ennemmin heittää täkyä kuin uistimia. Tämä tietysti edellyttää hyvää paikkatuntemusta, että missä ne kalat oleilee  Vesi alkaa olemaan sen verran kylmää että made on jo liikkeellä. Itse olen jo muutamia saanut isoimman ollessa kilon painoinen. Mites muut, onko tullu lilluteltua täkyjä tänä syksynä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Mitäs kyyyyl
|
|
|
|