KALASTUS
MERIKALASTUS
MOOTTORIVENE
ONGINTA
PILKKI
VETOUISTELU
Kalastuksen huippumerkit:
Fishers.fi
ETUSIVU
GALLERIA
SAALIIT
MUUT
KESKUSTELU
INFO
KALASTUSLUVAT
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
20.11.08 - klo:19:41
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Tilaa RSS-feedi
Finnmatkat
| |
Ebookers
Etusivu
|
Ohjeet
|
Haku
|
Kalenteri
|
Kirjaudu
|
Rekisteröidy
-täsmähaku
Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
Yleinen keskustelu
Yleinen kalastuskeskustelu
Paras kalamies ?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
<< edellinen
seuraava >>
Sivuja:
[
1
] |
Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Paras kalamies ? (Luettu 788 kertaa)
Nilssi
Aktiivi
Jäsen
Poissa
Kisulla hyvät oltavat
Profiili
Paras kalamies ?
«
:
15.04.07 - klo:15:43 »
Niin, sehän se, kuka se on ? Onko se Jari Tuiskunen, vai joku muu "guru" ? No, jokaisella on siihen varmasti oma näkemyksensä, mutta mielestäni nykyään tuo kalastus on juuri sitä, että kukas se paras kalamies onkaan ? Mielestäni oikean kalamiehen ei tarvitse elvistellä saaleillaan, sillä hän on myös ymmärtänyt sen kalastuksen toisen puolen. Ei ole vain kalastusta, vaan se rauha, hiljaisuus ja luonto mikä siihen liittyy. Moni on sen unohtanut.
Esim. Täällä foorumeilla ihmiset laittavat pakkejaan auki, ja näyttelevät pakkiensa, ja uistimiensa määrää, ja jos ei mahdu kaikki uistimet mukaan kuvaan, niin lisätään kommentteihin että "mulla on tuol viel toinen samanlaine pakki mis o 200 uistinta lisää". Toinen asia tähän liittyen...kun tämä pakki on siinä, niin porukka alkaa sitten oma-aloitteisesti arvailemaan näiden uistinten merkkejä/malleja, joka viestii tietynlaisesta elvistelystä. Minun taitoni riittää tunnistamaan proffan, rapala orginalin ja magnumin, eikä se ole minun kalasaalista vähentänyt yhtään sen enempää. Ja sama on kalojen kanssa. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos joku saa isomman kalan ja laittaa kuvan siitä tänne, mutta se ehkä vähän häiritsee, että sitten joidenkin pitää mennä heittämään kommentteja "Sain eilen tuommosen samankokosen", joka ei millään tavalla liity asiaan. Silloin se voisikin liittyä asiaan, jos se olisi samalta järveltä/vesistöltä saatu.
Yritän tällä vain sanoa, että tälläiset turhat omien lempiuistinten, tai isoimpien kalojen mainostamiset voisi jättää pois, jos niitä ei erikseen pyydetä. Sillä minun mielestä tämä foorumi on varmaan tehty jotain muuta varten kuin elvistelyä, tai omien välineiden kehuskelua varten, sillä se ei ole parhaimman kalamiehen mitta. Jos on, niin sitten varmaan delete nappulaa voi tällekkin nikille pistää.
tallennettu
Nilssi
Aktiivi
Jäsen
Poissa
Kisulla hyvät oltavat
Profiili
Vs: Paras kalamies ?
«
Vastaus #1 :
15.04.07 - klo:16:04 »
En tässä tavallaan sitä kysynytkään, sillä yksinkertaisesti ei voi olla paras tässä lajissa. Mutta juuri sen takia nuo turhat elvistelyt voisi jättää väliin, sillä se ei tee kenestäkään yhtään parempaa. Esim. tuo uistinarvailu juttu. Eikö sen voisi siihen kuvan yhteyteen kirjoittaa jos haluaa että ihmiset tule arvailemaan uistimiaan.
tallennettu
J-KING
J-King lusikat / Merisika / Someron Picasso
Yleisvalvoja
Jäsen
Poissa
Seatrout_luukku.com
Profiili
«
Vastaus #2 :
15.04.07 - klo:16:37 »
Ei kannata ottaa ihan näin vakavasti foorumin juttuja, meillä kaikilla on omat arvomaailmamme ja mielenkiintomme. Jos jotkut haluavat näytellä pakkejaan ja välineitään niin antaa porukan näytellä ja kommentoida uistimista, eikös foorumin tavoite ole saada keskusteluja. Minusta parasta kalamiestä ei olekaan, kaikki osaavat jotain ja kyllä se näkyy galleriassa. Siellä on hienoja kuvia. Minä en itse edes katso niitä kuvia ja juttuja jotka ei kiinnosta pätkän vertaa. Jos kaikki puhuisi samasta aiheesta ja kaikki kommentoiminen olis kielletty niin aika kuivaa teksti olisi.
tallennettu
Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Sillä olenhan laakson suurin sika
igors
V.S.O.P - vain lääkkeeksi
Aktiivi
Jäsen
Paikalla
Profiili
«
Vastaus #3 :
15.04.07 - klo:16:38 »
No mikäs nyt on Nilssin taivaan pimittänyt.
Minulla on vastaus tuohon kysymykseesi. MINÄ olen
omasta mielestäni
paras kalamies. Kunhan kesä tulee niin uskoakseni joudun tämän parhaan kala(miehen?) tittelin antamaan tyttärentyttärelleni ikä 2.5 v. Kun kerran olin luvannut että hän pääsee minun kanssani onkimaan kaloja ja siitä lupauksesta on jo monta kertaa keskusteltu. Onkena on tavallinen mato-onki ja voitte olla aivan varma että kun saamme (tai tietenkin tyttärentytär) saa ihka oikean särjen niin silloin jos kysyisimme kuka on maaailman paras kalamies niin vastaus on aivan varmasti että
MINÄ, Juulia olen maaailman paras kalamies.
Kalastaminenhan on
kokonaisuus
johon sisältyy kaikki, jopa eväiden syöminenkin rannalla ilman mitään kiirettä vain nauttien luonnosta kuuluu tähän palettiin. Tietenkin siinä voi olla
osatekijöinä
isoja ennätyskaloja, tuhatviisisataa kiiltävää uistinta, kolmentuhannen euron kalastussetti etc. etc. Näistä kaikista uskoakseni ensikesällä tärkeinmäksi tullee maailman parhaan kalastajan sanoinkuvaamaton onkimisen riemu.
tallennettu
vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
esal
VIP #23
Aktiivi
Jäsen
Poissa
Profiili
«
Vastaus #4 :
23.05.07 - klo:20:34 »
Jokaisella on tähän kysymykseen oma mielipide. Minulla se ei ole mikään Jari Tuiskunen ym. "guru", vaan ukkini!
Hän on pikkupojasta lähtien kalastellut innokkaasti ja yhäkin kalastelee, vaikkei enää niin usein. Häneltä olen oppinut paljon hyviä neuvoja kalastukseen.
tallennettu
Ahvenana
VIP #4
Aktiivi
Jäsen
Poissa
Profiili
«
Vastaus #5 :
24.05.07 - klo:08:21 »
Lainaus käyttäjältä: esal - 23.05.07 - klo:20:34
Jokaisella on tähän kysymykseen oma mielipide. Minulla se ei ole mikään Jari Tuiskunen ym. "guru", vaan ukkini!
Hän on pikkupojasta lähtien kalastellut innokkaasti ja yhäkin kalastelee, vaikkei enää niin usein. Häneltä olen oppinut paljon hyviä neuvoja kalastukseen.
Noi vanhan ajan immeiset ovat ehkäpä parhaita kalavinkkien antajia. Vaikka itse en ole päässyt heitä tapaamaan. Onneksi appiukko on aikoinaan harrastanut monenlaista kalastamista, häneltä olen saanut monta hyvää ja oivaa vinkkiä kuhan jallituksiin.
tallennettu
Kireitä Siimoja toivottaa,
Antti Oja
www.merikalastus.info
www.heittokalastus.info
www.vetouistelu.info
www.pilkki.info
www.onginta.info
stento-z
Aktiivi
Jäsen
Poissa
Kippis
Profiili
«
Vastaus #6 :
24.05.07 - klo:08:34 »
Igors vastasi hyvin itselläni on 2v poika ja sillä on jo oma virveli millä se lähinnä huiskii minne sattuu.Mutta vieheet ei ihan heti lopu niitä on kertynyt 40v aikana aika paljon,ei vaan ole tullut hävitettyä ja ainahan kalamies ostaa joitakin uistimia lisää syystä tai toisesta
tallennettu
Vanhalla on oppimisen vaikeus
Kalamara
Pastori & laatuvahti
Aktiivi
Jäsen
Poissa
Profiili
«
Vastaus #7 :
24.05.07 - klo:18:40 »
Onhan se totta, notta pelko on seuranut ihmistä kautta aikojen. Ja totta sekin ompi, notta samalla tavalla on ihminen pyrkinyt, kautta aikojen, ehdottomaan varmuudeen asioiten laitoista. Voidaan sitten todeta, notta inhmillisiä asioita molemmat ovat. Vaan sitä minä jäin tässä miettimään, notta onko se ollenkaan mielekästä, mikäli minä ja minun lisäksi kaikki muutkin, arvon heittokala-kamraatit, tiedävät sen parhaan vaihtoehdon. Siis tiedävät, notta kuka on paras kalamies/nainen/henkilö/eos tahi mikä ompi paras siima tahi viehe tahi mikä tahansa muu asia, joka heittokalastukseen eläimellisesti liittyypi?
Jos näin olisi, niin arvelen, notta meidät kaikki, valtaisi ylenpalttinen toivottomuus. Olisimme kenties, onnellisia siitä, notta "nyt olisi se paras, se ainut ja autuaaksi tekevä" tiedossamme, mutta virittäisikö sellainen varmuus meitä jatkamaan hienoa harrastustamme? Muiten puolesta en menee kirjoittelemaan, koska sellainen olisi vastuutonta ja loukkavaakin, kenties. Omasta puolesta kerron kyllä, notta mikäli sellaiset varmuudet paikkansa pitäisivät, kaikoisivat kalametsästys-härvelit meikäläisen kotoa hyvin äkkiä. Jos mikään tässä muailmassa ompi varma, niin ainakin se, notta allekirjoittanut siirtyisi hyvin äkkiä harrastukseen, jossa ei vielä olisi niitä varmoja asioita. Ai, että miksikö? No ihan siksi, notta meikäläinen ei oikein sulata niitä lopullisia totuuksia. Se ei olisi meikän mielestä mielekästä alkuunkaan. Kyllä jonkinmoinen kokeilu-varaa pitäisi olla, jopa heittokalastuksessa; notta se olisi mielekästä ja hyvää mieltä tuottava.
Olisiko sellainen ajatus hurja vallan, jos tässä kohti lopetettaisi tuo parhaan etsintä? Eikös tuo hyvä ja toimiva, olisi perin passeli heittokala-metsästykselle? Olisihan mielestäni siinäkin haastetta aivan tarpeeksi. Ei se hyvä ja toimiva olekaan noin itsestään selvä jokaisessa tapauksessa, kaikissa olosuhteissa, puhumattakaan jokaisen kamraatin kourasta. Mutta osviittaa ja hyödyllistä vinkkiä sellainen keskustelu varmaankin tuottaisi, eipäs-juupas-kinastelun sijaan.
Semmosia, kerettiläisiä ajatuksia, meikän pienessä pääkopassa liikuskele...
tallennettu
Kunnioittaen toveri ja veli heittokalastuksessa.
haauki
Jäsen
Poissa
kalahullu!-
Profiili
«
Vastaus #8 :
02.05.08 - klo:11:00 »
Mun faija, hän on mun idoli tässä asiassa
tallennettu
''Vain nörtti vaivautuu kalastamaan.''
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
Poissa
Profiili
«
Vastaus #9 :
02.05.08 - klo:15:35 »
Kukaan ei ole paras, ei edes parempi kuin joku muu, kun kalastuksesta puhutaan ja jätetään kilpailutoiminta asian ulkopuolelle. Jokainen tallaa tavallaan; toinen ädlää välineillä, kolmas matkustelee ympäri maailmaa ja ensimmäinen onkii mökkilaiturilta särkiä kissalleen tai heittää perhoa silkan heittämisen ilosta takapihan nurtsilla. Pääasia, että on hauskaa, uskoo tekemisiinsä ja nauttii siitä.
tallennettu
Heittokalastus.info
-
Vetouistelu.info
-
Pilkki.info
-
Onginta.info
simoz
Jäsen
Poissa
terve lapsi kalastaa...
Profiili
«
Vastaus #10 :
23.05.08 - klo:15:44 »
kyllä täällä loimijoessa paras kalamies on toi kyösti ei siitä oo kahta saanaa
tallennettu
jaakoppi
Aktiivi
Jäsen
Poissa
Profiili
«
Vastaus #11 :
23.05.08 - klo:18:15 »
Paras kalamies on se joka käy kalalla. Meitä on täällä foorumillakin aika monta parasta kalamiestä!
tallennettu
Sivuja:
[
1
] |
Siirry ylös
Tulostusversio
<< edellinen
seuraava >>
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------