HeQ
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Vapaamuotoinen keskustelija.
Profiili
|
 |
« Vastaus #25 : 28.10.06 - klo:12:22 » |
|
vastasin "alle 4" vaikka en edes muista, mutta ensimmäiset onkiretket olivat varmaan jossain kolmen-neljän kohdilla. Myöhemmin sitten JuQ houkutteli minut heittokalastuksen pariin.olisinkohan ollut jotain 10.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
minäkin ajettelin liittyä joensuun perhokalastajiin
|
|
|
Toge
VIP #13 "yhden menin ottamaan...."
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #26 : 02.11.06 - klo:09:00 » |
|
Mulla se oli varmastikkin joskus neljän vuoden kieppeillä ku onki minulle käteen tungettiin ja sen jälkeen olenkin erittäin ahkerasti kalassa käynyt.. Valitettavasti minun suvussani on niin paljon alkoholisteja että ne eivät voisi sanoa jopa onneksi minua pienenä kalaan vieneet..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Mitäs kyyyyl
|
|
|
Kalahaukka
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #27 : 02.11.06 - klo:21:07 » |
|
Ongintaa kokeilin ekaa kertaa ehkä 5-6-vuotiaana mutta aktiivista virvelikalastusta oon harrastanu vasta muutaman vuoden.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
the juQ
Mannen utan nötter - Mies ilman pähkinöitä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #28 : 02.11.06 - klo:21:16 » |
|
Eräs sukulainen antoi ongen käteen ja siitä se kaikki lähti neljä vuotiaana 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
jännä
|
|
|
mph76
Aktiivi
Jäsen

Poissa
suvussa kulkee...
Profiili
|
 |
« Vastaus #29 : 05.11.06 - klo:21:25 » |
|
Kai sitä jotain alle kolmen vuoden ongella ja pilkillä käyty.sit jatku teini-ikään asti innostus kunnes...rupes kax veetä kiinnostaan enempi ku muut harrastukset ;DNyt taas vanhemmalla iällä ruvenu innostuun kalastamisesta...nyt vaan aika kortilla kun työt ja lapset,(ehkä muijakin)pitäis hoitaa.Elämän kirous,ainainen köyhyys...jos joskus voittas lotossa niin ois aikaa harrastaa!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Mika Huusko
|
|
|
kalankiskoja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #30 : 15.11.06 - klo:16:33 » |
|
aloitin virvelillä sähläilyn joskus 5vuotiaana mutta sitä ennen kyllä mato ongella tuli kalastettua jonkin verran 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
esal
VIP #23
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #31 : 26.03.07 - klo:19:32 » |
|
Tuohon vastasin, alle 4 vuotiaana. Aloitin onkimisen 1½ vuotiaana, tyyliin ensin ongin laiturilta, sitten kalat sankkoon ja ongittiin sitten siitä.  Siitä en ole varma, milloin aloitin heittokalastuksen, varmaan se oli jossain 4-6 ikävuoden hujakoilla, kun iskän virveliä testasin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #32 : 26.03.07 - klo:19:42 » |
|
Joskus alle 4 vuotiaana on tullut aloitettua harrastaminen  Neljä vuotiaana tuli oltua jo ekan kerran yökalassa ja siitä jatkuikin sitten yli kymmenen vuotta joka kesä kerran. Mutta nyt on jäänyt useampia kesiä jo väliin, kun ei vain tahdo olla aikaa  Onkimisella ja "munamankelilla" tuli aloitettua kalastus, kun kala otti virveliin niin se annettiin äkkiä isälle, joka sitten otti sintit ylös 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
MikeTonic
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #33 : 26.03.07 - klo:19:50 » |
|
Minua lähdettiin synnyttämään soutuveneellä keskellä kauneinta kesää kuutamoyönä. Muutamaa päivää myöhemmin palasin samalla veneellä ihmettelemään kalavesiä. Tuo soutuvene on vieläkin käytössä ja ikää sillä on lähemmäksi 40 vuotta, mutta minulla hieman vähemmän. Luonnollisesti nykyään on käytössä myös moottorivene... Minulle on leikkimielisesti sanottu, että ensin opin soutamaan ja vasta sitten kävelemään, joten tuosta voinette vetää jotain johtopäätöstä milloin aloitin kalastamisen 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #34 : 27.03.07 - klo:14:12 » |
|
Kun kävelemään oppisin niin pappan kanssa verkot käytiin läpi ja aloin onkimaan 3v. Heittokalastus alkoi 5v, mahtavalla 1m pituisella lasten virvelillä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
igors
V.S.O.P - vain lääkkeeksi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #35 : 27.03.07 - klo:16:01 » |
|
Minulla oli niin huono onni että isäni ei lainkaan harrastanut kalastusta. Kotipaikkanikin sijaitsi kaukana vesistöistä ja näinollen oli varmaankin ymmärrettävää että kalastuskärpänen puri minua vasta kun olin jo jotain kahdeksan ikäinen. Silloin pääsin enoni mukana ongelle ja siitä se sitten alkoi , eikä loppua näy. Ale murkkuikäisenä meitä oli useampia poikia jotka sitten kimppaan ajoimme polkupyörillä jopa kolmenkymmenenkin kilometrin päähän kalaan. Kyllä se oli ( ja on vieläkin) hienoa aikaa. Vieläkin ihan tavallinen mato-ongintakin tuntuu aivan loistavalta ajanvietteeltä. Olenkin sanonut että se on kuin akkuja lataisi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia 
|
|
|
Juho_
VIP #5
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #36 : 06.04.07 - klo:11:16 » |
|
Sehän kyllä onkin yhdenlaista akkujen lataamista.. Itse ostin ensimmäisen virvelisettini kuuden vanhana, mutta sen vuoden kalasaalis jäi yhteen haukeen.. Sitten pari välivuotta ja yhdeksän vanhana alkoi taas kelaaminen kiinnostamaan ja sitten aloin "aktiivikalastamaan", mutta vieläkin aika vaisusti.. Kunnon kalastus alkoi vuonna 2002, mitä vuotta itse pidän omana aloitusvuotenani.. Keväällä 2005 aloitin jokapäiväisen kalassa käynnin, joka on sitten jäänyt päälle.. Samoiten aloitin vuonna 2005 kalastusfoorumeilla liikuskelun..  Perhonsidonnan aloitin 12.5.2006, joten melkein vuoden olen sitäkin harrastanut.. Semmosta faktaa.. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
-Juhon suurilöytö vuonna 2006 Heittokalastus.infosta- "Tämähän on kuin kotona kävelisi"
|
|
|
makle
Jäsen

Poissa
KALASTUS EI OLE HARRASTUS SE ON ELÄMÄ
Profiili
|
 |
« Vastaus #37 : 06.04.07 - klo:16:36 » |
|
jokus 7 vuotiaana
|
|
|
|
|
tallennettu
|
KALASTUS EI OLE HARRASTUS SE ON ELÄMÄ
|
|
|
sambogado
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #38 : 28.06.07 - klo:21:16 » |
|
tää on vasta neljäs vuosi kun virvelöin... täs porukas aika vaatimaton aika  onkinu oon koko pienen elämäni
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iMeffz
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #39 : 28.06.07 - klo:21:20 » |
|
Aloitin kalastaa umpikelalla 2vuotiaana. Kolmisen ikäisenä nappulana siirryin jo avokelaan. Eli on tässä ollut ihan mukavaa kalastusaikaa. Ongella alotin varmaan ennenkun osasin kävellä 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.05.08 - klo:19:11 kirjoittanut iMeffz »
|
tallennettu
|
|
|
|
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #40 : 04.07.07 - klo:19:45 » |
|
muistan että heittokalastus alkoi 7-vuotiaana ja ongin sitä ennen, mutta onginnan aloitus vuotta en muista
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
HORUS
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #41 : 12.07.07 - klo:15:00 » |
|
Heittokalastuksen olen aloittanut n.6 vuotiaana jolloin sain ensimmäisen umpparin...siitä on sitten kulunut vuosia enemmän ja vähemmän kalastellen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Weikko
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #42 : 12.07.07 - klo:16:58 » |
|
Kyllähän se on ihan vaahtosammuttimesta asti tullut kalasteltua. Silloin alussahan se oli tietenkin sitä mato-onki/pilkkimeininkiä, mutta 6-7 vuotiaana alkoi sitten sen "totisempi" heittokalastuskausi joka on satunnaisesti jatkunut näihin päiviin saakka. Eli hyvällä omatunnolla voin sanoa että koko elämäni olen kalastanut.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
lautri
Jäsen

Poissa
bete lotto on lottovoitto
Profiili
|
 |
« Vastaus #43 : 03.08.07 - klo:19:36 » |
|
vasta tänä vuonna innostuin kunnolla vaikka olen jo 12 vuotta eli aika vähän olen kalastellut 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kalastaja-93
Kittelänkosken kirbelirinssi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Kirjolohi 1,6kg
Profiili
|
 |
« Vastaus #44 : 06.02.08 - klo:18:14 » |
|
Onginnan aloitin varmaan joskus 5-vuotiaana, virvelöinnin ehkä 7-vuotiaana. Isovanhempien mökillä olen siitä asti kalastanut ylivoimaisesti eniten, tänä vuonna aion kunnolla aloittaa kalastuksen ja alan käydä eri paikoissa ja useammin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Dukes
Aktiivi
Jäsen

Poissa
haukia haukia
Profiili
|
 |
« Vastaus #45 : 06.02.08 - klo:18:38 » |
|
Todella paha sanoa. Mutta alle kouluikäinen olen ollut! Isovanhempien mökillä olen kaikki kesät mukulana ollut ja istunut vain ongella!  Ikuisesti myös muistan varmasti ensimmäisen haukeni. Joka muuten oli alamittainen, siihen aikaan kun sellainen vielä tunnettiin!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
-Rukka-Peikko Takkutukka-
|
|
|
Taho
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Pikku hauki
Profiili
|
 |
« Vastaus #46 : 06.02.08 - klo:19:18 » |
|
Joskus 6-7 vuotiaana harjoittelin virvelin käyttöä. Sitä ennen sitten joka kesä/talvi tietenkin olin onkinut ja pilkkinyt  Aktiivisesti aloin harrastaa kalastusta tuossa 2005-2006 kesällä. Oikeastaan kukaan muu perheessäni ei ole enää moneen vuoteen kalastanut, paitsi kesäisin mökillä jonkun verran, eli sen takia vasta näinkin myöhään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
TMU-82
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #47 : 06.02.08 - klo:19:24 » |
|
Alotin joskus 6 vuotiaana haspelilla heittelemään ja tuli kalasteltuakin muutama vuos melko ahkeraan, mutta sitten kalastaminen jäi hieman taka-alalle. Tuli kalasteltua pari kertaa vuodessa vain. Nyt on taas innostus ja kalastusmahdollisuudet parantunu pari vuotta sitten ja tullu käytyä kalassa taas hieman enemmän. Viime vuonna tosin tuli käytyä enemmän uistelemassa kuin heittelemässä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Fat people are harder to kidnap
|
|
|
Wallu
Jäsen

Poissa
Kalattomuus vaivaa...
Profiili
|
 |
« Vastaus #48 : 06.02.08 - klo:20:21 » |
|
Joskus 7v kokeilin mato-onkimista ja nyt 14 vuotiaana aloitin tämän "vapaa-ajan kalastuksen"
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Samat sanat kuin Wallulla
|
|
|
kirjolohikäärme
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #49 : 06.02.08 - klo:21:12 » |
|
Ensimmäisiä kertoja kalalla kävin joskus 6v ja siitä se sitten lähti. Tähän päivään asti olen harrastanut kalastusta. On tää kyllä mahtava harrastus! Ei voi muuta sanoa. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|