Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
20.11.08 - klo:02:14

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Milloin aloitit kalastuksen?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Äänestys
Kysymys: Milloin aloitit kalastuksen?  (Äänestys päättynyt: 05.11.06 - klo:17:00)
Alle 4 v - 7 (19.4%)
Yli 4 v - 12 (33.3%)
Yli 8 v - 5 (13.9%)
Yli 12 v - 7 (19.4%)
Yli 16 v - 0 (0%)
Yli 20 v - 3 (8.3%)
Yli 30 v - 2 (5.6%)
Yli 60 v - 0 (0%)
Äänestäjiä yhteensä: 33

Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Milloin aloitit kalastuksen?  (Luettu 2878 kertaa)
HeQ
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Vapaamuotoinen keskustelija.

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 28.10.06 - klo:12:22 »

vastasin "alle 4" vaikka en edes muista, mutta ensimmäiset onkiretket olivat varmaan jossain kolmen-neljän kohdilla. Myöhemmin sitten JuQ houkutteli minut heittokalastuksen pariin.olisinkohan ollut jotain 10.
tallennettu

minäkin ajettelin liittyä joensuun perhokalastajiin
Toge
VIP #13 "yhden menin ottamaan...."
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #26 : 02.11.06 - klo:09:00 »

Mulla se oli varmastikkin joskus neljän vuoden kieppeillä ku onki minulle käteen tungettiin ja sen jälkeen olenkin erittäin ahkerasti kalassa käynyt.. Valitettavasti minun suvussani on niin paljon alkoholisteja että ne eivät voisi sanoa jopa onneksi minua pienenä kalaan vieneet..
tallennettu

Mitäs kyyyyl
Kalahaukka
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #27 : 02.11.06 - klo:21:07 »

Ongintaa kokeilin ekaa kertaa ehkä 5-6-vuotiaana mutta aktiivista virvelikalastusta oon harrastanu vasta muutaman vuoden.
tallennettu
the juQ
Mannen utan nötter - Mies ilman pähkinöitä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #28 : 02.11.06 - klo:21:16 »

Eräs sukulainen antoi ongen käteen ja siitä se kaikki lähti neljä vuotiaana Virnistää
tallennettu

jännä
mph76
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

suvussa kulkee...

Profiili
« Vastaus #29 : 05.11.06 - klo:21:25 »

Kai sitä jotain alle kolmen vuoden ongella ja pilkillä käyty.sit jatku teini-ikään asti innostus kunnes...rupes kax veetä kiinnostaan enempi ku muut harrastukset ;DNyt taas vanhemmalla iällä ruvenu innostuun kalastamisesta...nyt vaan aika kortilla kun työt ja lapset,(ehkä muijakin)pitäis hoitaa.Elämän kirous,ainainen köyhyys...jos joskus voittas lotossa niin ois aikaa harrastaa!
tallennettu

Mika Huusko
kalankiskoja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #30 : 15.11.06 - klo:16:33 »

aloitin virvelillä sähläilyn joskus 5vuotiaana mutta sitä ennen kyllä mato ongella tuli kalastettua jonkin verran Virnistää
tallennettu
esal
VIP #23
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 26.03.07 - klo:19:32 »

Tuohon vastasin, alle 4 vuotiaana.

Aloitin onkimisen 1½ vuotiaana, tyyliin ensin ongin laiturilta, sitten kalat sankkoon ja ongittiin sitten siitä. Virnistää

Siitä en ole varma, milloin aloitin heittokalastuksen, varmaan se oli jossain 4-6 ikävuoden hujakoilla, kun iskän virveliä testasin.
tallennettu
Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #32 : 26.03.07 - klo:19:42 »

Joskus alle 4 vuotiaana on tullut aloitettua harrastaminen Iskee silmää

Neljä vuotiaana tuli oltua jo ekan kerran yökalassa ja siitä jatkuikin sitten yli kymmenen vuotta joka kesä kerran. Mutta nyt on jäänyt useampia kesiä jo väliin, kun ei vain tahdo olla aikaa Näyttää kieltä
Onkimisella ja "munamankelilla" tuli aloitettua kalastus, kun kala otti virveliin niin se annettiin äkkiä isälle, joka sitten otti sintit ylös  Hymyilee leveästi
tallennettu

MikeTonic
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #33 : 26.03.07 - klo:19:50 »

Minua lähdettiin synnyttämään soutuveneellä keskellä kauneinta kesää kuutamoyönä. Muutamaa päivää myöhemmin palasin samalla veneellä ihmettelemään kalavesiä. Tuo soutuvene on vieläkin käytössä ja ikää sillä on lähemmäksi 40 vuotta, mutta minulla hieman vähemmän. Luonnollisesti nykyään on käytössä myös moottorivene...

Minulle on leikkimielisesti sanottu, että ensin opin soutamaan ja vasta sitten kävelemään, joten tuosta voinette vetää jotain johtopäätöstä milloin aloitin kalastamisen Hymyilee
tallennettu
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #34 : 27.03.07 - klo:14:12 »

Kun kävelemään oppisin niin pappan kanssa verkot käytiin läpi ja aloin onkimaan 3v. Heittokalastus alkoi 5v, mahtavalla 1m pituisella lasten virvelillä.
tallennettu
igors
V.S.O.P - vain lääkkeeksi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 27.03.07 - klo:16:01 »

Minulla oli niin huono onni että isäni ei lainkaan harrastanut kalastusta.  Kotipaikkanikin sijaitsi kaukana vesistöistä ja näinollen oli varmaankin ymmärrettävää että kalastuskärpänen puri minua vasta kun olin jo jotain kahdeksan ikäinen. Silloin pääsin enoni mukana ongelle ja siitä se sitten alkoi , eikä loppua näy.  Ale murkkuikäisenä meitä oli useampia poikia jotka sitten kimppaan ajoimme polkupyörillä jopa kolmenkymmenenkin kilometrin päähän kalaan.  Kyllä se oli ( ja on vieläkin) hienoa aikaa. Vieläkin ihan tavallinen mato-ongintakin tuntuu aivan loistavalta ajanvietteeltä.  Olenkin sanonut että se on kuin akkuja lataisi.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
Juho_
VIP #5
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #36 : 06.04.07 - klo:11:16 »

Sehän kyllä onkin yhdenlaista akkujen lataamista.. Iskee silmää

Itse ostin ensimmäisen virvelisettini kuuden vanhana, mutta sen vuoden kalasaalis jäi yhteen haukeen.. Sitten pari välivuotta ja yhdeksän vanhana alkoi taas kelaaminen kiinnostamaan ja sitten aloin "aktiivikalastamaan", mutta vieläkin aika vaisusti.. Kunnon kalastus alkoi vuonna 2002, mitä vuotta itse pidän omana aloitusvuotenani.. Keväällä 2005 aloitin jokapäiväisen kalassa käynnin, joka on sitten jäänyt päälle.. Samoiten aloitin vuonna 2005 kalastusfoorumeilla liikuskelun..  Iskee silmää

Perhonsidonnan aloitin 12.5.2006, joten melkein vuoden olen sitäkin harrastanut..

Semmosta faktaa..  Hymyilee
tallennettu

-Juhon suurilöytö vuonna 2006 Heittokalastus.infosta-
"Tämähän on kuin kotona kävelisi"
makle
Jäsen
*
Poissa

KALASTUS EI OLE HARRASTUS SE ON ELÄMÄ

Profiili
« Vastaus #37 : 06.04.07 - klo:16:36 »

jokus 7 vuotiaana
tallennettu

KALASTUS EI OLE HARRASTUS SE ON ELÄMÄ
sambogado
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 28.06.07 - klo:21:16 »

tää on vasta neljäs vuosi kun virvelöin... täs porukas aika vaatimaton aika Hymyilee leveästi onkinu oon koko pienen elämäni
tallennettu
iMeffz
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #39 : 28.06.07 - klo:21:20 »

Aloitin kalastaa umpikelalla 2vuotiaana. Kolmisen ikäisenä nappulana siirryin jo avokelaan. Eli on tässä ollut ihan mukavaa kalastusaikaa. Ongella alotin varmaan ennenkun osasin kävellä Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 26.05.08 - klo:19:11 kirjoittanut iMeffz » tallennettu
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 04.07.07 - klo:19:45 »

muistan että heittokalastus alkoi 7-vuotiaana ja ongin sitä ennen, mutta onginnan aloitus vuotta en muista
tallennettu
HORUS
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : 12.07.07 - klo:15:00 »

Heittokalastuksen olen aloittanut n.6 vuotiaana jolloin sain ensimmäisen umpparin...siitä on sitten kulunut vuosia enemmän ja vähemmän kalastellen.
tallennettu
Weikko
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 12.07.07 - klo:16:58 »

Kyllähän se on ihan vaahtosammuttimesta asti tullut kalasteltua. Silloin alussahan se oli tietenkin sitä mato-onki/pilkkimeininkiä, mutta 6-7 vuotiaana alkoi sitten sen "totisempi" heittokalastuskausi joka on satunnaisesti jatkunut näihin päiviin saakka. Eli hyvällä omatunnolla voin sanoa että koko elämäni olen kalastanut.
tallennettu
lautri
Jäsen
*
Poissa

bete lotto on lottovoitto

Profiili
« Vastaus #43 : 03.08.07 - klo:19:36 »

vasta tänä vuonna innostuin kunnolla vaikka olen jo 12 vuotta eli aika vähän olen kalastellut Hymyilee
tallennettu
Kalastaja-93
Kittelänkosken kirbelirinssi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kirjolohi 1,6kg

Profiili
« Vastaus #44 : 06.02.08 - klo:18:14 »

Onginnan aloitin varmaan joskus 5-vuotiaana, virvelöinnin ehkä 7-vuotiaana. Isovanhempien mökillä olen siitä asti kalastanut ylivoimaisesti eniten, tänä vuonna aion kunnolla aloittaa kalastuksen ja alan käydä eri paikoissa ja useammin Hymyilee
tallennettu
Dukes
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

haukia haukia

Profiili
« Vastaus #45 : 06.02.08 - klo:18:38 »

Todella paha sanoa. Mutta alle kouluikäinen olen ollut!
Isovanhempien mökillä olen kaikki kesät mukulana ollut ja istunut vain ongella!  Virnistää
Ikuisesti myös muistan varmasti ensimmäisen haukeni. Joka muuten oli alamittainen, siihen aikaan kun sellainen vielä tunnettiin!
tallennettu

-Rukka-Peikko Takkutukka-
Taho
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Pikku hauki

Profiili WWW
« Vastaus #46 : 06.02.08 - klo:19:18 »

Joskus 6-7 vuotiaana harjoittelin virvelin käyttöä. Sitä ennen sitten joka kesä/talvi tietenkin olin onkinut ja pilkkinyt Hymyilee Aktiivisesti aloin harrastaa kalastusta tuossa 2005-2006 kesällä. Oikeastaan kukaan muu perheessäni ei ole enää moneen vuoteen kalastanut, paitsi kesäisin mökillä jonkun verran, eli sen takia vasta näinkin myöhään.
tallennettu

TMU-82
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #47 : 06.02.08 - klo:19:24 »

Alotin joskus 6 vuotiaana haspelilla heittelemään ja tuli kalasteltuakin muutama vuos melko ahkeraan, mutta sitten kalastaminen jäi hieman taka-alalle. Tuli kalasteltua pari kertaa vuodessa vain. Nyt on taas innostus ja kalastusmahdollisuudet parantunu pari vuotta sitten ja tullu käytyä kalassa taas hieman enemmän. Viime vuonna tosin tuli käytyä enemmän uistelemassa kuin heittelemässä.
tallennettu

Fat people are harder to kidnap
Wallu
Jäsen
*
Poissa

Kalattomuus vaivaa...

Profiili
« Vastaus #48 : 06.02.08 - klo:20:21 »

Joskus 7v kokeilin mato-onkimista ja nyt 14 vuotiaana aloitin tämän "vapaa-ajan kalastuksen"
tallennettu

kirjolohikäärme
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #49 : 06.02.08 - klo:21:12 »

Ensimmäisiä kertoja kalalla kävin joskus 6v ja siitä se sitten lähti. Tähän päivään asti olen harrastanut kalastusta.

On tää kyllä mahtava harrastus! Ei voi muuta sanoa.  Hymyilee
tallennettu

Tappaja hauki hauki hauki suu on sillä auki auki..

www.kalassa.net
www.tsaibma.com
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu