|
-dasse-
Vieras
|
 |
« : 11.10.06 - klo:17:00 » |
|
Itse aloitin 6 vuotiaana kalastamisen. Mites te  ?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #1 : 11.10.06 - klo:17:04 » |
|
En osannut edes kunnolla kävellä kun jo pappani minut laittoi laiturille istumaan ja heitti ongenpätkän käteeni. Muistan isot säynävät siitä laiturilta jotka olivat ensimmäisiä saaliitani. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ThE Speed
VIP #22
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 11.10.06 - klo:17:22 » |
|
ainahan sitä on hiukan kalastanut vaikkei siitä olisi pitänytkään ,mutta varsinaisesti pari vuotta sitten eli noin 12v .Aika myöhään siksi en kalastuksesta tiedä muuta kuin perus asiat ,kun ei ole kukaan ollut kalastus tietoinen ollut kertomassa kalastuksesta 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalamiesten kiistaton vihamies.
|
|
|
Parta
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 11.10.06 - klo:18:12 » |
|
Hyvä kysymys. Oikein pysähdyin miettimään ensimmäisiä kalastusmuistoja, aikaa on kulunut jo yli kolmekymmentä vuotta. Olisikohan kolmen vanhana tullut ensimmäinen mato laitettua itse koukkuun.
(Äänestyksistä kannattaa tehdä selkeitä. Tässä esimerkiksi väliviivan puuttuminen aiheuttaa tulkintamahdollisuuden onko kyse iästä vai siitä, että kuinka kauan on aikaa kalastuksen aloittamisesta. Jos tarkoitetaan ikävuosia, niin ne kirjoitetaan alle 4-vuotiaaana tai alle 4-v., yli 60-vuotiaana tai yli 60-v...)
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.10.06 - klo:06:53 kirjoittanut Parta »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #4 : 11.10.06 - klo:18:16 » |
|
Minä käsitin että noi on ikävuosia miten vanhana on alottanu kalastuksen, no samapa tuo... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 11.10.06 - klo:18:38 » |
|
Ensimmäisen kerran ongin joskus kolmevuotiaana ja heittokalastuksen aloitin 7 vuotta vanhana.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arpi Kudos
Jäsen

Poissa
Не учи плавать щуку, щука знает свою науку
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 11.10.06 - klo:19:01 » |
|
Itse aloitin ihan pienenä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Karmaiseva kaveri. Buff the bishop, Drain the lizard and Hoist the flag !
|
|
|
Ville K
Heittokalan Graafikko
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 11.10.06 - klo:20:07 » |
|
Onginnalla on tullut täälläkin aloitettua. Onnginta aloitettiin heti kun vapa rupesi edes hieman käsissä pysymään (3-4 v.) ja siitä kului muutama vuosi, niin tuli virveli mukaan kuvioihin. Hyrrällä jatkettiin n. 12 vuotiaasta eteenpäin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 11.10.06 - klo:21:04 » |
|
Mähän olin kuulemma kulkenut isäni mukana pilkkireissuillakin sillai,että se veti mua pulkalla perässä ja työnsi vavan käteeni.Joskus alle kaksivuotiaana taisin ensimmäisen pilkkikalani saada.Siitä se sitten jatkui onkimisella, rihvelöinnillä ja naapurin katiskoiden (toki myöhemmin myös omien  ) katsomisella.Muutama vuosi sitten myös pörhöstely alkoi kiinnostaa.Välillä on kalastamisessa ollut hieman taukoja,kuten nytkin olen viimeksi tainut käydä kalassa kesälomalla. Mutta koukkuun olen jäänyt,joskus jopa sananmukaisesti,koukku ollut kiinni kaikkialla aina isän niskasta omaan persiiseen saakka.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 11.10.06 - klo:22:21 » |
|
Kyllä onki on ollut kädessä jo kauan ennenkuin oppi lukemaan ja kirjoittamaan. No meren rannalla tuli asuttua ekat elinvuodet. Eka virveli taisi tulla kuvioihin ehkä 10. ikävuoden paikkeilla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 12.10.06 - klo:01:06 » |
|
Aikalailla koulun alkamisen aikoihin sijoittuu tuo minun kalastusuran alkukin. Isukki otti mukaan pienelle suolammelle ja lykkäsi umpikelan kouraan sanoen "ala viskellä". Aloin viskellä ja en ole sen jälkeen lopettanut. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla." -Robert Altman- "You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
|
|
|
jani
VIP #21
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 12.10.06 - klo:07:22 » |
|
Niin onhan sitä tullu junnuna kalastettua, kun kaikki kesät vietettiin järven rannalla. Lähinnä ongittiin ja virvelöitiin. Vastasin kuitenkin että yli 20v, koska nyt sitä voi kutsua harrastukseksi. Silloin junnuna se oli lähinnä ajanvietettä. Yleensä vielä lainavehkeilläkin oltiin kalassa...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jani 59°49' N 22°56' E
|
|
|
Ahvenana
aSIANtuntija
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 12.10.06 - klo:15:11 » |
|
Taisin aloittaa kalastamisen tuossa 9-10 vuotiaana, kavereiden "painostamana". Mutta homma jäi useiksi vuosiksi epäonnistumisien ja motivaation vuoksi. Nyt suuremmalla mielenkiinnolla kalastellaan...ja hauskaa on!!!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 12.10.06 - klo:15:22 » |
|
ihan pikkuisena taisin aloitella,siis jotain 5-10 vuotiaana. joskus teinivuosien alkutaipaleilla kyseinen homma ei vain jotenkin enää tuntunut kiinnostavan yhtä paljon kuin kylillä notkuminen, ja sitten se jäikin vuosiksi unholaan ja noin 4-5 vuotta sitten löysin taas kalastuksen uudestaan.
nyttemmin taasen kalastus on ykkös harrasteeni ja en vaihtaisi sitä mihinkään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
|
|
|
LK
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 12.10.06 - klo:15:29 » |
|
Ihan nappulana aloitin onkimalla ja kokemus sekä mielenkiinto on noussut kokoajan mitä vanhemmaksi olen tullut ja toivottavasti suunta jatkuu samana.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 12.10.06 - klo:16:09 » |
|
Ite alotin virvelillä kalastamisen vasta muutama vuosi sitten. Onkimista oli tullut harrastettua sitä ennen silloin tällöin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
lape89
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 12.10.06 - klo:17:51 » |
|
Onkimista ja satunnaista heittokalastusta olen harrastanut noin 4 vuotta, aktiivisesti olen kalastanut vasta pari vuotta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi_
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 12.10.06 - klo:20:15 » |
|
Kalastus alkoi noin 2 vuotta sitten, eli olin noin 11 vuotias. Kastspönä toimii edeleen isoveljen vanha Shimano FX 4000.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jiksu
Great White Troutfisher
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 12.10.06 - klo:20:24 » |
|
Joskus 6-vuotiaana taisin aloittaa onkimalla ja pari vuotta sitten alkoi heittokalastus.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Fishers man friend
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 13.10.06 - klo:14:38 » |
|
Aloitin ton vireveli kalastuksen 5 vuotiaana, mutta kelpaako se jos on onkinut joskus 4 vuotiaana? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juho_
VIP #5
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 13.10.06 - klo:14:49 » |
|
No ongittua on tullut 3-5vuotiaasta asti, mutta ensimmäisen virvelin ostin 6vuotiaana (omista rahoista). Sitten olin muutamia vuosia vain kesäkalastaja, kunnes kymmenen vuotiaana aloitin aktiivikalastuksen.. siitä se sitten onkin lähtenyt, foorumit ym... Eli kohta viisivuotta.. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
-Juhon suurilöytö vuonna 2006 Heittokalastus.infosta- "Tämähän on kuin kotona kävelisi"
|
|
|
MikkoS
VIP #14
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 13.10.06 - klo:15:00 » |
|
joskus 8v + alottelin, faijan abu umpikelalla, hauki oli eka saaliini muistaakseni, voi tietty olla et on ollu onki kädessä aikaisemminkin, mutta siitä ei ole muistikuvia 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
»Amßãssädêur 5500 cs-Çónòlôn P®ð«
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 13.10.06 - klo:16:57 » |
|
Kohtuullisen pienestä pitäen olen onkinut satunnaisesti. Sitten isä osti Abun umppari setin. Toimii tuo kela vieläkin.  Tosiaan en kyllä umppariin koske.  Sitten joku 60€ Shimano ax 4000 ra kela ja siihen vapa mukaan, sellainen perus setti. Sillä kalastin tähän vuoteen asti, kunnes sain keväällä uuden virvelin. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
 Älä pakota jokea, anna sen virrata. 
|
|
|
Rkl
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 13.10.06 - klo:21:23 » |
|
Yli 35 vuotta sitten, eli alle 5 vuotiaana. Jonkinlaisia taukoja ollut vuosien saatossa mutta viimeisien vuosien aikana aktiivisuus vain lisääntynyt. Laitetaan ensimmäisistä "pönökuvista" muutama näkyville.
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
salama
Volmari kuulapää
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 20.10.06 - klo:15:01 » |
|
kolmen hujakoilla olen itse alottanut onkimisen. 5v upparilla kalastanut. ja siitä sit tullut kaikki pikku hiljaa opeteltua. oma jälkikasvu 3v. heittelee upparilla palttiarallaa 17-20metrin leiskasuja. sellanen rapalan pikku virppa.oli siinä isä ihmeissään  sai sit tos tänä vuonna 2.3kg hauen 560g ahvenen 350g särjen 120g silakka siinä pojan enkat tällä hetkellä. oli se näky kun kelas sitä haukea ylös. tais mennä jotain 15 minuuttia. se piti sit laittaa pöytään ruuaksi. oli rehevää poikaa kun kertos koko suvulle minkä oli saanu  .
|
|
|
|
|
tallennettu
|
="Oikeat lusikat ovat rautaa"= ="Vain tyhmä luulee tietävänsä kaiken"=
|
|
|
|