Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.01.09 - klo:14:01

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Kalastus asut

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Meriveden korkeuden vaihtelujen vaikutus kaloihin
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Meriveden korkeuden vaihtelujen vaikutus kaloihin  (Luettu 279 kertaa)
J-KING
Gustavs's FishBalls
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« : 27.11.07 - klo:21:00 »

Olen tämän syksyn aikana monesti kironnut vedenkorkeuden pumppaamista edestakaisin. jatkuva vedenlasku ja nousu tuntuu hankaloittavan kalan saantia huomattavasti.
Omasta mielestäni ei varsinaisesti korkeudella ole niin suurta merkitystä kuin sillä että koko ajan nousee ja laskee, eli tarkoitan että olisi sitten pitenpään vaikka aavistuksen miinuksen puolella kuin se että vuorokauden aikana on heittoja korkeudessa kymmeniä senttejä.
Kertokaapas omia mielipiteitänne.
tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Sillä olenhan laakson suurin sika
Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 27.11.07 - klo:22:08 »

Vaikuttaahan tuo.. ja tänä syksynä sitä on piisannut. Hauen osalta tuo pumppaus vie kalat matalasta ainakin osittain ja silloin sitä ei ns.  entisiltä ottipaikoilta juuri löydä.. Siirtyvä syvemmälle. Veden nousu on kyllä selkeesti toivottavampi, kun taas lasku tekee kaislanhinkkauksesta kovinkin hiljaista hommaa. Pitkä nuosevan veden jakso on kyllä saaliissa huomattavissa varsinkin näin syksyllä.. silloin kandee heittää myös "uusi" vedenraja kun kalat tuntuu siirtyvän veden mukana.
Metsästys ja kalastus lehdessä oli haukea koskeva hyvä juttu tästä aiheesta taannoin.. tais olla joku kevät numero: kandee lukea.

Muiden kalalajien osalta en vaikutusta kyllä oikein osaa sanoa.. tosin olen kuullut tanttujenkin sulkevan suunsa vedenlaskun yhteydessä.
tallennettu
stento-z
Popeye
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kippis

Profiili
« Vastaus #2 : 27.11.07 - klo:23:25 »

Satuin olemaan mukana kun vesi nousi ja laski sen puoli metriä edes takaisin ja mukana oli sentään saama miehiä meinaan että yritystä oli ja halukkaita ottajia vaan ne korkeus erot merellä niin se ruoskan hauki pudotti mut palkinto sijoilta,sentään mahtava tuulen kala tai kolme piikki,mut kyl kaikki kuuli sen mahtavan loiskauksen kun päästin saaliini menemään.Seuraavan reissun tane on kyllä mun,näin olen päättänyt Virnistää
tallennettu

Vanhalla on oppimisen vaikeus
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 28.11.07 - klo:07:28 »

Itse täällä Porissa en ole huomannut tuota nopeaa veden nousua tai laskua.  Kyllä se muutaman kymmenen senttiä voi vuorokaudessa muuttua ja oma mutu-tuntuma on siitä että nouseva vesi  aktivoi kaloja ja laskeva vesi passivoi. 
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
stento-z
Popeye
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kippis

Profiili
« Vastaus #4 : 28.11.07 - klo:15:34 »

No 40sm ylös ja seuraavana päivänä alas,yli 10 kokenutta pyytäjää yrittämässä vaan kun ei ota ei edes taimenen otti paikoilla Hymyilee leveästi
tallennettu

Vanhalla on oppimisen vaikeus
djuza
Kettuuntunut maailmanmatkaaja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 29.11.07 - klo:23:55 »

Loviisassa mielestäni vedenpinnan korkeus vaihdellut tosi pajon enemmän kun ennen,haukia ei ole tullut entiseen malliin,voi tietysti olla joku muukin syy.
tallennettu
J-KING
Gustavs's FishBalls
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #6 : 30.11.07 - klo:00:11 »

Mielestäni tämä vedenkorkeuden jatkuva pumppaaminen vaikuttaa varsinkin rannaltakalastavan saaliiseen merkittävästi. Esimerkiksi taimenen saaminen rantamatalasta on  hankalenpaa.
tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Sillä olenhan laakson suurin sika
Ahvenana
aSIANtuntija
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 30.11.07 - klo:08:01 »

Mielestäni tämä vedenkorkeuden jatkuva pumppaaminen vaikuttaa varsinkin rannaltakalastavan saaliiseen merkittävästi. Esimerkiksi taimenen saaminen rantamatalasta on  hankalenpaa.

Millä tavoin se on hankalempaa? Niin, no, jos taimenen oleskelu- tai ruokalupaikoilta vedet laskevat, niin ne ilmeisesti painuvat syvemmällekkö?
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu