Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.01.09 - klo:14:16

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Kalastus asut

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Meritaimenten karkuutukset: takaisin monofiiliin?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Meritaimenten karkuutukset: takaisin monofiiliin?  (Luettu 673 kertaa)
SammyDavids
International Rapala Dipper; hooked on Canadian
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 14.12.07 - klo:22:55 »

Ainakin 0,25 siimalla (firen smoke) on ollut ongelmaa. Kustavissa taas 0,2 ei ollut ongelmaa. Ajattelin vain kokeilla josko esim shaken pressalla toimis paremmin. Eihän tuo mitään maksa kokeilla.

Ei tietenkään...mulla ei tosta puolauksesta ole vielä paksummalla siimalla kokemusta pakkaskeleillä mutta katsotaan miten pelaa power pron kanssa...saattaa vähän jopa vaikuttaa puolaukseen siiman profiili, että onko pyöreää vai littanaa kuitua..mul on semmonen mutukäsitys et fire on litteää ja poweri pyöreää......
tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #26 : 14.12.07 - klo:22:56 »

mä käytän spiderwirea. ei ole ollut samanlaisia kuidun "heittossakatkeamisongelmia" kun muilla kuiduilla talvisaikaan.
toi Okuma on pelittänyt sairaan hyvin, ei voi valittaa ollenkaan.

Joo, tossa jossain aiheessa täällä mainitsinkin et käytän kaikissa pilkeissäni tuota spiderin stealthia eikä pienintäkään ongelmaa pakkasen ja siiman yhteistyössä.
Kaiken lisäksi noi mun pilkkisiimat on aina sitä heittokalastuksessa loppuunajettua siimaa. Hymyilee
tallennettu
J-KING
Gustavs's FishBalls
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #27 : 15.12.07 - klo:11:24 »

Abon kanssa hyvin pitkälti samaa mieltä. Itse käytin monia vuosia monofiiliä taimenenheittokalastuksessa(0.30-0.40mm) ja sain kaloja niilläki ylös ja myös karkuutin. vapoina tuli käytettyä huomattavasti jäykempiä kuin nykyää. Vapa on myös minusta tärkein elementti taimenen kalastuksessa, mutta taas on otettava huomioon tuo veneestä tapahtuva kalastus ja rannalta tapahtuva kalastus, sillä varsinkin näin loppuvuodesta kala iskee rannalta heitellessä usein ihan viime metreillä jolloin vapa on oltva joustavanpi kuin veneestä heiteltäessä jolloin kala iskee usein lähes ensimetrillä uitimen tipahdettua veteen. Juuri näin loppuvuodesta monofiili toimis hyvinkin juuri tuon joustavuutensa ansiosta.
Minulla on pari kaveria jotka eivät kuituun vaihda sillä he arvostavat monofiilin jousto ominaisuuksia. Silti ei heillä ole uistin menetyksiä enempää, itse aiassa vähemmän Pyörittää silmiään
Tuo vavan nopeaoikeneminen on myös minusta todella tärkeää sillä varsinkin kalan hyppiessä tempoillessa on vavan merkitys suurimmillaan.
« Viimeksi muokattu: 15.12.07 - klo:12:02 kirjoittanut J-KING » tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Sillä olenhan laakson suurin sika
J-KING
Gustavs's FishBalls
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #28 : 15.12.07 - klo:12:11 »

Olen miettinyt juuri samaa kuin Analbo, sillä monofiiliä käytettäessä oli vastaisku tärkeä ja se on juurtunut selkäytimeen, eli lähes varma että osa omista karkuutuksista johtuu liian rajusta vastaiskusta jolloin kiskaisen uisteen kalan suusta. Olen yrittänyt opetella uudenlaista tyyliä jolloin vavan asento olisi sama, mutta vastaiskun teen kelan avulla.
Kuidulla tosiaan on tuntuma selvästi parenpi kuin monofiillillä, varsinki tuntuma usitimeen on tärkeä.

tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
J-KING
Gustavs's FishBalls
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #29 : 15.12.07 - klo:13:51 »

Rannalta heittäessä tuo vapakulma on varsinkin uistimen uidessa rantamatalassa jo valmiiksi pystynpi joten siksi kelalla tehtävä vastaisku on selvästi suurenmassa roolissa.
tallennettu

Ruaska
Kustavin Leonardo DiCaprio
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

markkuruohonen_luukku.com

Profiili
« Vastaus #30 : 15.12.07 - klo:17:50 »

Varmastikin rantsusta on kulma valmiiks suurempi ku pitää pitää vetopistettä koholla jotta uiste ei ui liian syvällä. Vaikka meneekin lievästi offtopiciksi niin saako tiedustella mikä saa motivoitua rannalta kalastukseen kun kuitenkin on vene/veneitä käytössä?

Yks syy taitaapi ainakin olla se, että usein kun ollaan kalassa käymässä niin on porukkaa veneessä on kolmesta viiteen.
Yli kolmen kun mennään niin heittely veneestä alkaa olla turhan hankalaa. Kyllä veneestäkin heittelyä harrastellaan kun ollaan
pienellä porukalla liikenteessä. Veneestä on kuitenkin tosi tuottavaa heittää, jonka vuoksi itse siitä kyllä kovasti pidän.

tallennettu

Ei se täs firmas oo niin minuutin päälle!
J-KING
Gustavs's FishBalls
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #31 : 15.12.07 - klo:18:55 »

Varmastikin rantsusta on kulma valmiiks suurempi ku pitää pitää vetopistettä koholla jotta uiste ei ui liian syvällä. Vaikka meneekin lievästi offtopiciksi niin saako tiedustella mikä saa motivoitua rannalta kalastukseen kun kuitenkin on vene/veneitä käytössä?
Itse pidän Rannalta kalastamisesta jo siksi että paikat saa usein kalastettua tarkemmin, varsinkin kun keli kovenee on rannalta helponpi heittää kaikkien, ei tarvitse yhden koko ajan veivata purkkia. Kylmällä kelillä saa vähän lämpöäkin liikkuessa rannassa. ja yksi tekijä on myös tuo että usein paljon poukkaa, niin kuin Ruaska kirjoittikin.
tallennettu

temesi
Vieras
« Vastaus #32 : 15.12.07 - klo:19:35 »

Liikuntaa ainakin saa riittävästi kun rannalta kalastaa, etenkin jos tuntuu ettei kalaa tule. Kävellään vaikka maratonimatka jos vaikka kumminkin vielä tulisi.
Ja tosiaan kyllä lämpöä saa mukavasti kun tassuttelee aina välillä. Kostea tuuli painaa päälle niin mukava kävellä.

Syksyllä se sitten taitaakin olla täysin venehommia kun taimenet ulkona merellä.
tallennettu
stento-z
Popeye
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kippis

Profiili
« Vastaus #33 : 21.12.07 - klo:10:54 »

80km tulee siinä nykyisillä Bensan hinnoilla kala kalliiksi mutta jos pätäkkää on niin uskoisin abon saavan paremmin kalaa kuin rannalta kalastavan jos kelit sen sallii Pyörittää silmiään
tallennettu

Vanhalla on oppimisen vaikeus
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu