Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.01.09 - klo:12:18

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Kalastus asut

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Kuolevatko kalastusvälineliikkeet (erikoisliikkeet) sukupuuttoon?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kuolevatko kalastusvälineliikkeet (erikoisliikkeet) sukupuuttoon?  (Luettu 3444 kertaa)
Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #75 : 18.06.07 - klo:15:59 »

Sen tietää Juha, löytyykö sitä enää mistään. En kyllä kirveelläkään muista että olisin muiden viestejä poistellut kuin Deepin ja Freakloaderin. Ja varsinkaan pitkiä sellaisia. Paljon silti mahdollista että se meni minun toimesta...
lähti lapasesta.. heh Hymyilee
tallennettu
sakkeus
Vieras
« Vastaus #76 : 18.06.07 - klo:16:54 »

No niin on se sitten tännekkin kirjoitettava jotta ihmiset ymmärtäisivät kaksi ihan eri asiaa! Eli..... Honkkarit ja motohotot myyvät halpaa hintaa, kun taas erikoisliikkeet myyvät palvelua! Itse kulun siihen koulukuntaan, joka haluaa ja saa palvelua erikoisliikkeestä! Turhaa on erikoisliikkeitä mollta, jos et ole palvelua saanut! Sitä, kun voi ihan rehellisesti kysyäkkin, eikä tarvitse tuppisuuna kassalla seisoa! Takuuasiat sekä erioisimpien asioiden saatavuus erikoisliikkellähän kuuluvat hintaan, kun taas noita et halpahalleista välttämättä saa, vaikka niistä erikseen maksaisitkin! Tämä keskuseluhan on lopuksi aivan naurettavaa, sillä ne erikoislikkeet joka haluavat palvella ja haluavat asikkaansa takaisin liikeeseensä tekevät myöskin sen ja liike pärjää. Mitenkä kinkongit ja motohotot? Pyydetäänkö heillä palaamaan ja tarjoaanko heillä kahvit ja viimehetken kalavinkit myös? Tuskimpa!! Entäs netti myymälät? Tuskimpa sieläkään??
tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #77 : 18.06.07 - klo:17:00 »

Kyllä minä ainakin osaan tavarani itse hyllystä hakea, parempi vaan ettei ketään tuu ahdistelemaan kun rauhassa haluaa kerätä hankittavat tavarat kasaan.
Täällä foorumilla voi kalavälineistä ja kalastuksesta puhua niin paljon kun sielu sietää. Enemmän täällä kokemukseen perustuvaa tietoa liikkuu kuin myyjillä joiden mielestä kaikki on hyviä joita vähänkin katselee. Erikoisliikkeisiin itse turvaudun vasta siinä vaiheessa kun haluamani tuotteita ei todellakaan mistään muualta saa.
Ja motonetin tuotteilla on ainakin takuut pelannut hyvin, honkkareista en tiedä...
tallennettu
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #78 : 18.06.07 - klo:22:46 »

Nyt ainakin omalta kohdalta on vaikea löytää tuota palvelua, kuten Sakkeus kaipaili. Sitä löytyy vain tietylle käyttäjäryhmälle eli hyrräharrastajille. Perhostelijoille on sitten oma liikkeensä. vaikka täälläkin tuota haspeliosastoa moitittu niin silläkin on iso käyttäjäryhmänsä ja jotkut jopa vaatii laatua sille. Eli nuo erikoisliikeet alkaa jo ollaa liian erikoistuneita ja palvelee liian pientä ryhmää tuosta isosta joukkiosta. Minusta ei tulis hirviästi kehua noita spessuliikeitä vain siltä pohjalta että ite siellä on palvelua saanut jos kuuluu tuohon "muotiryhmään". Luvan ostaneita on kumminkin huomattava määrä eikä kaikki käytä hyrrää....
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
aaAAaa
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #79 : 19.06.07 - klo:07:33 »

Emmää tajuu tuota höpinää etteikö saisi haspelia kaupasta, kun sen haluaa. Mun kax Ambidexii on ostettu ihan TTstä eikä muistaakseni yhtään vuittuiltu ku niitä ostin. Ohjeita ja vinkkejä sain kaupanpäälle ja aikoinaan, kun toisesta katkes kampi, annettiin myynnissä olevasta mulle uus, koska "maahantuojalt tilaaminen kestää kuitenkin ainakin viikon".    Mitäs palvelua se toi oikeen on?

Erikoisliikkeet on takuulla markettien ja nettikauppojen puristuksessa, mut nehän siirtyy just six ku niiden pitäiski olla, erikoisliikkeiksi. Rupaloita euron kappale halutessa kannattaaki mennä prismaan.
tallennettu
Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #80 : 19.06.07 - klo:07:55 »

Tosiaan, nyt siis on menty vähän hakoteille tässä keskustelussa (myös itseni toimesta) eli alun perinhän tässä pohdittiin että onko tosiaan kalastusliikkeillä realistiset "selviämismahdollisuudet" Suomessa.

Suomalaiset kun tunnetusti käyttävät paljon vähemmän rahaa harrastuksiin kun esim. keski-eurooppalaiset, ruotsalaiset tai jenkit. Tommonen liike kuitenkin tarvitsee muitakin asiakkaita kun nämä HC-asiakkaat jotka haluavat Mantaa jne, väitän tosiaan että valtaosalle kalastuksen harrastajia esim. manta ei hirveästi sano ja jerkkauskin voi vielä olla aika vierasta. 90% kalastajista kuitenkin heittelee sitä räsästä, reflexiä ja nilsua sillä Shimanon CX-sarjalaisella setillä jolla on pärjätty kymmenisen vuotta, eikä muuta settiä välttämättä edes ole.
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #81 : 19.06.07 - klo:08:36 »

No eikö se ole vähän joka liiketoiminnassa niin, että vain kannattavia asiakkaita kannattaa pitää.. eli se 10% varmaan edustaa juuri sitä ja heidän kulutuskäyttäytyminen tuskin muuttuu.. ja rahantulon osalta nuo riittänee osalle liikkeistä. tietysti asiakkaina on myös "ilmaisia" ohikulkijoita, jotka kuluttavat nopeasti x määrän rahaa. markkinakasvun osalta en osaa sanoa mitään, mutta jokunen siitä 90%:sta siirtynee tonne kympin joukkoon jossain vaiheessa.. eli se ei ole katoava osuus.
Kun nämä amerikkalaiset tuntuisi olevan asioissa edellä, niin siellä kalastusliikkeet menestyvät, vaikka Walmartit + muut marketit myy tavaraa aivan eri mittakaavassa kuin suomessa on nähty. Ehkä se kehitys ajaa suomessakin amerikkalaiseen ratkaisuun (joidenkin osalta), jossa rakennetaan yhteisvoimin BassPro shopin tyyppisiä isoja KALASTUSLIIKKEITÄ vähän syrjemmäksi..
tallennettu
Juha
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #82 : 19.06.07 - klo:08:45 »

No eikö se ole vähän joka liiketoiminnassa niin, että vain kannattavia asiakkaita kannattaa pitää.. eli se 10% varmaan edustaa juuri sitä ja heidän kulutuskäyttäytyminen tuskin muuttuu.. ja rahantulon osalta nuo riittänee osalle liikkeistä. tietysti asiakkaina on myös "ilmaisia" ohikulkijoita, jotka kuluttavat nopeasti x määrän rahaa. markkinakasvun osalta en osaa sanoa mitään, mutta jokunen siitä 90%:sta siirtynee tonne kympin joukkoon jossain vaiheessa.. eli se ei ole katoava osuus.
Kun nämä amerikkalaiset tuntuisi olevan asioissa edellä, niin siellä kalastusliikkeet menestyvät, vaikka Walmartit + muut marketit myy tavaraa aivan eri mittakaavassa kuin suomessa on nähty. Ehkä se kehitys ajaa suomessakin amerikkalaiseen ratkaisuun (joidenkin osalta), jossa rakennetaan yhteisvoimin BassPro shopin tyyppisiä isoja KALASTUSLIIKKEITÄ vähän syrjemmäksi..

Tää on just mun visio, eli mäkin luulen, että suurin osa liikkeistä kuolee ja tilalle tulee pari isompaa syrjempään kunnollisilla nettikaupoilla varustettuna.

Keskustassa en usko että pärjää kauhean pitkään yksikään liike jo pelkästään kun mietitään keskustan liiketilojen kuluja niin siihen saa aika monta vaappua myydä, että toi tulee jo katetuksi.
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #83 : 19.06.07 - klo:08:55 »

Eihän siinä kenenkään tarvitse "kuolla".. yhdistyy/ fuusioituu jne..
tallennettu
Juha
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #84 : 19.06.07 - klo:09:00 »

Eihän siinä kenenkään tarvitse "kuolla".. yhdistyy/ fuusioituu jne..

Jep. "Kuolla" on ehkä vähän rankka termi. Ikävä kyllä nämä nyt lopettaneet firmat ovat nimenomaan "kuolleet" eli eivät ole yhdistyneet tai fuusioituneet vaan kadonneet täysin kartalta.

Tanskassa huomasin että siellä on kalastusliikkeet ketjuuntuneet: Ehkä tämä olisi hyvä malli suomeenkin? Sisäänostohinnat alhaisemmat kun kappalemäärät on kertalaakista isommat.
tallennettu

Juha Söderholm

Juha
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #85 : 19.06.07 - klo:10:50 »

Luuletko oikeasti ettei ole jo useamman vuoden ollut sisäänostoketjuuntumaa osalla suomalaisista liikkeistä? Eli kakenkaikkiaan kovasti spekuloidaan asialla jonka tilasta ei ole orastavaa hajua...

Jos näin on, niin ihmettelen miksei sitä käytetä esim. markkinoinnissa hyödyksi: tyyliin yhteiset mainostukset ketjuissa jne.
tallennettu

Juha Söderholm

Urpå
Kalamies.com / Renfors
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #86 : 19.06.07 - klo:11:29 »

Jep. Suomessa on jo vuosia toiminut ketju, joka ostaa porukalla tavaraa, kuten abo tiesikin. Olisin kuvitellut Juhankin tietävän tämän, mutta ei.

Temesille; Kehut yhdessä viestissä erikoisliikeitä, toisessa moitit. Koeta jo päättää,millaista liikettä suosit. Vaikenee
tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #87 : 19.06.07 - klo:13:21 »

Pakkohan erikoisliikkeissä on joskus käydä, kehun joitakin liikkeitä todella hyvän valikoiman takia, tuotteita löytyy joita ei tavarataloista ja muista saa.
Moitin taas esimerkiksi siitä et myyjät on heti kimpussa vaikka haluaisi rauhassa tavarat kerätä ja tehdä vielä päälle vähän heräteostoksia.
Ärsyttävää joka ikinen kerta hätistellä ne pois pätemästä... Kyllä asiakas osaa kysyä jos jotain kysyttävää tulee.
tallennettu
haukkivesku
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #88 : 19.06.07 - klo:23:17 »

Jaahas, tällaanen keskustelu.

Lyödään oma lusikka soppaan...Hymyilee
Tuollaista kaikenkattavaa nettikauppaa ei suomeen tule, mun veikkaus.
En usko että kenelläkään riittää rahkeet tuollaisen pyörittämiseen koska netistä ostaminen
on aika uusi asia. Kunnolla toimiva verkkokauppa tarvitsee vakavaraisen yrityksen taakseen jolla
on varaa pitää isoja varastoja. Riittääkö täällä asiakkaita? Epäilen suuresti.

Netistä on nasta ostaa yksittäisiä tuotteita, useamman tai erikoisemman tuotteen
ostamiseen ainakin itse tarvitsen aistieni tarjoamia virikkeitä.

Itse tykkään käydä kalastustarvikeliikkeissä ostoksilla.
Tietysti pitempään kun on käynyt on tiettyihin liikkeisiin muodostunut "ystävyyssuhteita"
samanlaisia kuin kerrostalon naapureihiin, moikataan rapussa ei sen kummempaa salaliittoa.

Toisiin on sitten pystynyt solmimaan ystävyyssuhteita harrastuksen parissa joten tuo ei
varmaan kaupankäyntiäkään haittaa. Mun mielestä kalastustarvike liikkeen nettisivut on enemmänkin sellainen
"sisäänheitto" palvelu jonka soisi olevan kunnossa. Tietysti paikkakuntasidonnainen mutta silti.

Meikäläinen ei ainakaan osaisi ostaa jotain esim. kelaa tai vapaa pelkän nettisivun perusteella.
Mulle ei riitä jonkun henkilön esittämät kehut vermeestä vaan mun täytyy "kokea" se itse.
Välinevalinnat on yksilöllisiä kuten naisenkin valinta.
Toiset sopii käteen toiset eivät...Hymyilee

Se mikä Tiksin honkkarissa on hyvää on ehdottomasti aktiivisten myyjien palvelu tuolla nettipuolella.
Uskoakseni se myös rajaa poikien toimintamahdollisuuksia itse liikkeen puolella jossa ukot
liuhottaa millon missäkin jonkun asiakkaan perässä. Liikkeen puolella palvelu on hiukan vajaamiehitettyä.
Ainakin kun viimeeksi kävin piipahtamassa. Muutenkaan tuo kaikki saman katon alla ei oikeen toimi mun kohdalla.

Ostotapahtuma on jokaiselle henkilökohtainen.
En usko että erikoisliikkeet putoavat minnekkään vaikka "supermarketautobaanatavaratalot" puskevat päälle.
Asiakkaita riittää molemmille kunhan asiakas saa sitä mitä se hakee.
Jos asiakas ei tiedä itsekkään mitä hakee miten sen tietämistä voi vaatia myyjältä?
Silloin astuu peliin myyjän ammattitaito ja hyvin useasti myös henkilökohtaiset mieltymykset.
Myyjä puhuu varmaankin mielellään sellaisista asioista joissa tietää olevansa vahvoilla, kokemuksiensa äänellä.
En usko että katteilla on tuon kanssa mitään tekemistä.
tallennettu

Monista asioista tiedän paljon, toisista en mitään...
Spande
Spande Special
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #89 : 20.06.07 - klo:01:28 »

Jaahas, täällä on tapahtunutkin oikein kunnolla keskustelun merkeissä. Cateralle ja muille, jotka ihmettelevät viestini sisältöä kerrottakoon se lyhkäisesti. Viestini sisältö koski erikoisliikkeissä huomaamani asian, joka koskee miltei kaikkia asiakkaita- alennusta tulee yleensä hintalappuhinnasta 5-20 prossaa pyytämättäkin, joka taas käännettiin freakloaderin toimesta edellämainittuun muotoon : "Spande: Sua ja sun alennuksia ei lasketa. Isot pojat kertoi, että notkut aina siellä W-kaupassa." .Sattumoisin olen itse joskus ollut eräässä liikkeessä hieman hommissa ja sattumoisin jonkin verran tulee vieläkin käytyä ihan turisemassa ja ostoksilla ko. kaupoissa kun kerran monenlaista kalastusta harrastan.Itse maksan mielelläni heille myös palvelusta. Mitä hittoa toi "mun aleprossa" oikein on? Olis kiva tietää.  Poistin ITSE viestini kun kerran jossain hieman enemmän asioidessani alkaa kerran joitakin häiritsemään ja en sen kummemmin halua alkaa täällä jaagaamaan kun kerran ei miellytä sinänsä asiallinen kommenttini. Viestini toinen sisältö koski tämänhetkistä tilannetta morrikauppiaiden aktiivisuudesta ottaa vastaan ja myös lähettää kotiin asti sähköisiä tai puhelintilauksia, sekä vastata sähköposteihin etc.joka tällä hetkellä toimii kiihtyvällä vauhdilla ihan ok. Nettisivuissa on kaikilla parantamisen varaa. Ei kummempaa. Mielipiteeni edelleen on se, että öljyt ja kukat sekä elintarvikkeet ostan niihin erikoistuneista liikkeistä ja kalakamat joitain poikkeuksia lukuunottamatta niihin erikoistuneista liikkeistä. Turha tänne näköjään mitään sen kummempia on lässyttää kun menee heti henk. koht.
tallennettu
mikey
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #90 : 20.06.07 - klo:10:37 »

Vaikka ne erikoisliikkeet onkin tietyissä tilanteissa kivoja, niin kyllä ne normaalit takuut (yleensä valmistajan/maahantuojan myöntämät) pelaavat myös noissa halpakaupoissa. Siitähän nyt pitää huolen jo ihan Suomen lainsäädäntökin, ei edes halvalla saa myydä vuoden takuuta joka ei olekaan vuoden takuu.

Kuten täällä on todettu, ruoka ruokakaupasta ja öljy varaosakaupasta. Kalavälineet niitä myyvästä kaupasta ja kahvit sitten kahvilasta tai omasta keittimestä! Hymyilee leveästi

Pakko avautua.

Normaalit takuut pelaa varmasti MotoKongeissa. Mutta alan liikeissäpä toimiikin myäs epänormaalit takuut!

MotoKongeissa takuut pelaavat silloin, kun tavara on mennyt rikki takuun kattavan ajan sisällä, valmistusvirheestä johtuen, ostokuittia näyttäen. Erikoisliikkeissä en ole koskaan näyttänyt vielä kuittia. Ja mulla on mennyt _erittäin_ paljon kamaa "takuukorjaukseen" tai -vaihtoon, plottereista vapoihin ja kelohin. On ollut katkennutta vapaa, jonka takuu on mennyt jo ajat sitten umpeen, ja erikoisliike on kuitenkin antanut uuden ilmaiseksi tilalle. On ollut vapaa joka on katkennut kaatumisen tai autonoven seurauksena, aivan sama, uutta vaan ilmaiseksi tilalle. On ollut plotteria, joka tiputtaa sijaintia, ja takuuhuolto venähtää, yks ja sama, ota tuosta hyllystä toinen, niin pääset kalaan! On mennyt perhovapaa poikki, soitto erikoisliikkeseen: asia selvä, laita vapa takuuseen, saat meiltä demovavan siksi aikaa kuin vapasi on huollossa, niin pääset kalaan...

Tuossa muutama syy, miksi hoidan ostokseni erikoisliikkeissä. Halpamarketeista voin ostaa jotain pirun matoja tai ehlä jopa pilkkivapoja, mutta isommat rahat sijoitan poikkeuksetta alan liikkeisiin. Tällä tapaa olen säästänyt satoja euroja rikottuani tavaraa jota normaalitakuu ei ikinä korvaisi. Toinen asia on sitten se, että erikoisliikkeen myyjien kanssa on mukava rupatella, vaihdella kala- ja välinekuulumisia jnejne.

tallennettu
catch-a-fish
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #91 : 20.06.07 - klo:13:15 »

Täältä myös ääni erikoisliikkeille. Tärkeimmät perusteet onkin jo tullut esille, myös mulle tärkeimpiä seikkoja ovat palvelu, asiantuntemus ja joustavuus johon vain erikoisliikkeet kykenevät. Aktiiviharrastajan on myös vaikeaa jos ei mahdotonta saada haluamiaan tuotteita muutakuin erikoisliikkeistä. Sopii mennä tutustumaan lähimarketin titaaniperuke- tai dropshotting-valikoimaan.

Uusien trendien luonnissa erikoisliikkeet ovat myös avainasemassa. Olisiko jerkkaus ikinä levinnyt Suomessa ilman erikoisliikkeitä jotka ennakkoluulottomasti ottivat jerkkikamat myyntiin? Menepä ehdottamaan sille lähimarketin osastovastaavalle, että "tilaapas neiti vertical jigging -kamoja, kun tekisi mieli tuossa juhannuksena vähän testailla". Varmaan leikattaisiin assbonuskorttisi kahtia siitä hyvästä ja sut mainittaisiin henkilöstölehdessä esimerkkinä hankalasta asiakkaasta. Mutta kun pioneerityö on muiden puolesta tehty ja riskit todettu pieniksi, sitten kyllä ilmestyy rapaloiden viereen jotain muutakin. Onhan valmiiksi tuottaville apajille aina helppo tulla.
tallennettu
Urpå
Kalamies.com / Renfors
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #92 : 20.06.07 - klo:13:36 »

NELJÄ  ylempänä olevaa kommenttia ovat täyttä asiaa. Muutamilla edellisillä tuntuu olevan vain peesaus mielessä - ilman ihan  omaa ajatusta.

Ihmettelen joidenkin saamia huonoja kokemuksia erikoiliikkeistä liittyen "parran" pituuteen, vaikuttaako muka karvankasvu asiakaspalvelun toimivuuteen?  Ettei vaan olisi kyseessä niinkutsuttu menenpä  rintarottingilla kauppaan neuvomaan syndrooma ?

Niin kauan kun harrastan kalastusta, käytän varmasti erikoisliikkeiden palveluita.  Näillänäkymin, kun tälläkin  kalastusaiheisella saitilla   uusavuttomuus lisääntyy ,  erikoiskaupat palvelevat parhaiten  näitäkin tumpeloita.
« Viimeksi muokattu: 20.06.07 - klo:13:43 kirjoittanut UrpÃ¥ » tallennettu
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #93 : 20.06.07 - klo:15:18 »

Lukaisin tuossa noita viestejä uudelleen läpi ja huomasin, että se oma "kantapaikka" jäi mainitsematta. Täällä ei ole muita "erikoisliikkeitä" kuin nykyään yksi urheiluliike ja siellä on enemmän keskitytty muihin tuotteisiin kuin kalatusvälineisiin joten pakostakin ostopaikkana on Maxi. Kajaanissahan varmasti olisi (ehkä) alan liikkeitä mutta tulee niin harvoin siellä käytyä ettei niitä muista edes etsiä. Jos täältä löytyisi erikoisliike, luultavasti asioisin pääasiassa siellä. Toki Maxissa käydessä olisi siltikin vakioreitti kalastusosaston läpi ja aina välillä sieltä jotain mukaan tarttuisikin. Hymyilee

Tuo takuuasia riippuu pitkälti liikkeestä itsestään miten ne pelaa. Täällä ei ole ollut mitään ongelmia rikkinäisten tuotteiden vaihdon kanssa. Vähän ovat kyselleet aina kuitin perään mutta jos se on hävinnyt jonnekin, on silti olleet valmiina keskustelemaan asiasta ja aina ne on hoitunut parhain päin.
tallennettu

"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla."   -Robert Altman-
"You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #94 : 20.06.07 - klo:23:20 »

Jos nyt vastataan ihan oikeasti kyssäriin ja unohdetaan kaikki kaverien/vihamiesten liikkeet ja huonot/hyvät palvelut niin luulen että nykyisessa muodossa liikkeet vähenee. Tilalle tulee www.erätukku.fi tyyppisiä liikeitä joilla on on nettimyyntiä ja joidenkin suurten kaupunkien yhteydessä olevat isohkot liikkeet. Ne palvelevat vain suurta massaa eli jää pois ne Spessupalvelua vaativien kalastajien tarpeet, Joka oli siis se 10% asiaakaista mutta 90% myynnistä kuten joku totesi.
Tämä oli siis minun veikkaus aiheesta ilman mitään partaa, tukkaa tai muuta omakohtaista kokemusta. Ihmeteltäväksi jää onko se hyväksi vai ei mutta esim luulen pyydyskalastajien  jäävän pahasti paitsion moisessa palvelu muodossa.
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
HFB
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #95 : 20.06.07 - klo:23:37 »

Tervehdys Juha, Stögö - tutut ja tuntemattomat!

Tämä aihe on itseäni ja omaa ammattiani vahvasti koskettava siksi postaan viestin topickiin jossa olisi fiksu hiljaa.
Ensiksikin vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
kalastustarvikeliikkeet eivät kuole ainakaan ihan hevillä. Itse olen kymmenisen vuotta ollut alalla enemmän tai vähemmän täyspäiväisesti töissä ja jonkinlainen kosketus asiakasrajapintaan löytyy. Kalastustarvikeliikkeet eivät ole mikään ehtymätön kultakaivos yrittäjilleen, siitä kertoo viime vuosien poistuma alalta... Mutta palvelevalla ja paikkansa löytäneelle liikkeelle on onneksi kysyntää kuten meille alan harvoille ammattilaisille. Kilpailuvaltit ja positio on löydettävä, kopionti tai halpamyynti ei enää riitä laivässä pysymiseen.
Ala ei ole helppo eikä aina niin hauskakaan, mutta antoisa kiitos Teidän - asiakkaidemme. Rikastua ei tällä alalla vähittäismyynnissä taida kukaan, muuten kuin kokemusten ja elämysten kautta. Itselleni nuoren asiakkaan vilpitön innostus ja onni saamastaan 2,8kg enkkahauestaan myymälläni 12cm Nissellä on helposti pari-kolmen tusinan negatiivisen nettikirjoituksen väärti.

Sitten tähän muuhun jaskan pauhantaan:
Me koukkukaupan myyjät emme todellakaan osaa alallamme kaikkea, saatika tiedä ihan kaikesta kaikkea (tavallaan samanhenkinen oletus kuin tapaavansa Tiger Woodsin kauppamasta golf-bägiä suomalaisessa alan putiikissa). Olemme vain ihmisiä jotka saavat elantonsa usein rakastamastaan alasta. Jos minulta kysyy kelasuositusta saa vastaukseksi rehellisesti sen mitä itse käytän... Objektiivisuus on hiukan niin ja näin, enhän ole kaikkia mahdollisia päässyt kokeilemaan ja oma makunikin kalastusvälineiden suhteen saattaa olla hieman valtavirrasta eroava. Jos viitsii yhtään omaa makuaan valoittaa pyrin aina löytämään juurikin Sinulle sopivan tuotteen.
Emme osaa ennustaa aina oikein asiakkaan sisään kävellessä pitäisikö katsoa silmiin ja tervehtiä, vaihtaa pari leppoisaa kuulumista kalavesiltä tai tujottaa hiljaa lattiaa ja hävetä omaa olemassa oloaan - kaikkia näistä tulisi kai ajoittain tehdä. Itse tyrkytän palvelua sangen usein lauseella "Moro, voisiko jotenkin olla avuksi?" siihen saa vastata juuri niin kuin tekee mieli, myötävästi tai kieltävästi...
Itselleni syy sietää alalla yleisesti vallitsevaa heikkoa palkkatasoa verrattuna muihin vastaavan vaativuuden edellyttävin hommiin on etupäässä seuraavat seikat:
- Asiakkaat joita palveltuaan saa aidosti positiivista palautetta - kiitos teille kaikille jotka olette sitä antaneet
- nuoret, parilla sanalla - You Rock  Cool
- saman henkiset duunarit tällä alalla, kiitos teille
- kivat lelut joita saa myydä

Mitä tulee markettien tai nettikauppojen uhkaan erikoisliikkeitä kohtaan... No, mistä lähtien haaste tai kilpailu on ollut fataali uhka? Ala muuttuu, kilpailu ei välttämättä vain kiristy, se saattaa muuttaa myös muotoaan mutta aina löytyy kysyntää hyvinkin eri tyyppiä edustaville palveluntarjoajille... Joskus netin piti tappaa lehdet, kuinkas kävikään?

Palvelu on se syy miksi täällä jaksaa ahertaa, ne onnistuneet takuu caset, sopivat vavat ja pelittäneet kuhavaaput ovat henkireikä joka auttaa jaksamaan joka päivä. Ei me tätä itsekkyydestä tehdä, täällä erikoisliikkeissä ollaan Teitä, asiakkaita varten. Te jotka olette tyytyväisiä Prisman tai Hongkongin valikoimaan ja palveluun, hyvä niin. Jos joku on saanut toivottua palvelua allekirjoittaneen taholta niin mahtavuutta... Epäonnistumisista olisi kiva kuulla suoraan sillä vaikea on omaa toimintaa parantaa jos ei negatiivista palautetta kuulu. Sähköposteihin  ja nettiviesteihin me ei ehditä vastata aina ajoissa, se on tiedossa mutta kun ei ehdi - sorry, muuta on turha sanoa.

Ja aina me jotain uutta tai vanhaa löydetään jolla teidän rahat viedään... Jerkit oli kuumaa uutta 1970-luvun alussa jenkeissä, ja nyt niillä on kynitty suomalaisten kukkarot - varokaahan, uusia villityksiä on meidän salaisissa kokouksissa jo viritettynä  Cool
Muistetaan kimpassa vain yksi tärkeä juttu, nautitaan vapaa-ajan kalastuksesta. Niistä hienoista tunneista vesillä jotka hakkaavat sen toimistolla, raksalla, radalla tai koukkukaupassa olon 8-0 koska vain... Kahvin haju sopii toisaalle, innokkaat myyjät muualle, jossain kukaan ei palvele ja kuudennessa kaikki on minulle sopivinta. Karjaan ABC eroaa hiukan Pikkalan Grill Sekstantista ja silti molemmissa tulee tarpeen vaatiessa vatsa täyteen ...  Iskee silmää

HellsinkiFishingBum
Lauri Selenius
nykyisin free-lancer kalastuspummi / valoteknikko
ex-koukkukauppias Tyrskytaimenen, Perhokulman ja Wobblerin tonteilta
lauri.selenius (at) gmail.com
« Viimeksi muokattu: 20.06.07 - klo:23:39 kirjoittanut HFB » tallennettu
kasankin
VIP #18 / Kukkakeppi...ihan oikeasti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

se mikä ei tapa, sattuu ihan hitosti

Profiili
« Vastaus #96 : 21.06.07 - klo:10:12 »

Se on vaan sellanen juttu että jos ei meidän paikalliset kalastusvälineliikkeet ala täyttämään hyllyjänsä niin kyllä saa kuollakkin pois. Netistä saa kaiken mitä haluaa. Esm. törkeät hinnat ei kyllä houkuttele liikkeeseen, ja sit ku ei ole sitä mitä tarttee tai hakee. Esm. eilen ku piti hakee jigejä niin ei kyllä ollut valikoimisen varaa, värit ja koot ei täsmännyt siihen mitä hain. Elikkä pakko kääntyä nettikauppojen puolelle Pyörittää silmiään
tallennettu

Kasankin Make

"Laihduin 28kg koska sain lapsen"
sakkeus
Vieras
« Vastaus #97 : 30.06.07 - klo:16:31 »

Mun näkemykseni ja kokemukseni mukaan kalastusliikkeissä (siis erikois) suositellaan yleensä sitä tuotetta missä on parhaimmat katteet. Näin ainakin toimittiin W-kaupassa ja T-kaupassa kun kaveri etsi hyrräkelaa: Toisessa suositeltiin Viantoa ja toisessa Curadoa. Oma leipä kun on varsinaisesti kiinni noiden kamojen myynnistä niin yleensä sitä suositellaan mistä eniten katetta tulee.

Aha? No kaverisi ei sitten ostanut tuota Erään lehden testivoittaja kelaa Viantoa? Ilmeisesti KingKongista saitte palvelua ja paremman kelan?
tallennettu
Catera1
VIP #26
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #98 : 02.07.07 - klo:21:46 »

Tervehdys Juha, Stögö - tutut ja tuntemattomat!

Tämä aihe on itseäni ja omaa ammattiani vahvasti koskettava siksi postaan viestin topickiin jossa olisi fiksu hiljaa.
Ensiksikin vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
kalastustarvikeliikkeet eivät kuole ainakaan ihan hevillä. Itse olen kymmenisen vuotta ollut alalla enemmän tai vähemmän täyspäiväisesti töissä ja jonkinlainen kosketus asiakasrajapintaan löytyy. Kalastustarvikeliikkeet eivät ole mikään ehtymätön kultakaivos yrittäjilleen, siitä kertoo viime vuosien poistuma alalta... Mutta palvelevalla ja paikkansa löytäneelle liikkeelle on onneksi kysyntää kuten meille alan harvoille ammattilaisille. Kilpailuvaltit ja positio on löydettävä, kopionti tai halpamyynti ei enää riitä laivässä pysymiseen.
Ala ei ole helppo eikä aina niin hauskakaan, mutta antoisa kiitos Teidän - asiakkaidemme. Rikastua ei tällä alalla vähittäismyynnissä taida kukaan, muuten kuin kokemusten ja elämysten kautta. Itselleni nuoren asiakkaan vilpitön innostus ja onni saamastaan 2,8kg enkkahauestaan myymälläni 12cm Nissellä on helposti pari-kolmen tusinan negatiivisen nettikirjoituksen väärti.

Sitten tähän muuhun jaskan pauhantaan:
Me koukkukaupan myyjät emme todellakaan osaa alallamme kaikkea, saatika tiedä ihan kaikesta kaikkea (tavallaan samanhenkinen oletus kuin tapaavansa Tiger Woodsin kauppamasta golf-bägiä suomalaisessa alan putiikissa). Olemme vain ihmisiä jotka saavat elantonsa usein rakastamastaan alasta. Jos minulta kysyy kelasuositusta saa vastaukseksi rehellisesti sen mitä itse käytän... Objektiivisuus on hiukan niin ja näin, enhän ole kaikkia mahdollisia päässyt kokeilemaan ja oma makunikin kalastusvälineiden suhteen saattaa olla hieman valtavirrasta eroava. Jos viitsii yhtään omaa makuaan valoittaa pyrin aina löytämään juurikin Sinulle sopivan tuotteen.
Emme osaa ennustaa aina oikein asiakkaan sisään kävellessä pitäisikö katsoa silmiin ja tervehtiä, vaihtaa pari leppoisaa kuulumista kalavesiltä tai tujottaa hiljaa lattiaa ja hävetä omaa olemassa oloaan - kaikkia näistä tulisi kai ajoittain tehdä. Itse tyrkytän palvelua sangen usein lauseella "Moro, voisiko jotenkin olla avuksi?" siihen saa vastata juuri niin kuin tekee mieli, myötävästi tai kieltävästi...
Itselleni syy sietää alalla yleisesti vallitsevaa heikkoa palkkatasoa verrattuna muihin vastaavan vaativuuden edellyttävin hommiin on etupäässä seuraavat seikat:
- Asiakkaat joita palveltuaan saa aidosti positiivista palautetta - kiitos teille kaikille jotka olette sitä antaneet
- nuoret, parilla sanalla - You Rock  Cool
- saman henkiset duunarit tällä alalla, kiitos teille
- kivat lelut joita saa myydä

Mitä tulee markettien tai nettikauppojen uhkaan erikoisliikkeitä kohtaan... No, mistä lähtien haaste tai kilpailu on ollut fataali uhka? Ala muuttuu, kilpailu ei välttämättä vain kiristy, se saattaa muuttaa myös muotoaan mutta aina löytyy kysyntää hyvinkin eri tyyppiä edustaville palveluntarjoajille... Joskus netin piti tappaa lehdet, kuinkas kävikään?

Palvelu on se syy miksi täällä jaksaa ahertaa, ne onnistuneet takuu caset, sopivat vavat ja pelittäneet kuhavaaput ovat henkireikä joka auttaa jaksamaan joka päivä. Ei me tätä itsekkyydestä tehdä, täällä erikoisliikkeissä ollaan Teitä, asiakkaita varten. Te jotka olette tyytyväisiä Prisman tai Hongkongin valikoimaan ja palveluun, hyvä niin. Jos joku on saanut toivottua palvelua allekirjoittaneen taholta niin mahtavuutta... Epäonnistumisista olisi kiva kuulla suoraan sillä vaikea on omaa toimintaa parantaa jos ei negatiivista palautetta kuulu. Sähköposteihin  ja nettiviesteihin me ei ehditä vastata aina ajoissa, se on tiedossa mutta kun ei ehdi - sorry, muuta on turha sanoa.

Ja aina me jotain uutta tai vanhaa löydetään jolla teidän rahat viedään... Jerkit oli kuumaa uutta 1970-luvun alussa jenkeissä, ja nyt niillä on kynitty suomalaisten kukkarot - varokaahan, uusia villityksiä on meidän salaisissa kokouksissa jo viritettynä  Cool
Muistetaan kimpassa vain yksi tärkeä juttu, nautitaan vapaa-ajan kalastuksesta. Niistä hienoista tunneista vesillä jotka hakkaavat sen toimistolla, raksalla, radalla tai koukkukaupassa olon 8-0 koska vain... Kahvin haju sopii toisaalle, innokkaat myyjät muualle, jossain kukaan ei palvele ja kuudennessa kaikki on minulle sopivinta. Karjaan ABC eroaa hiukan Pikkalan Grill Sekstantista ja silti molemmissa tulee tarpeen vaatiessa vatsa täyteen ...  Iskee silmää

HellsinkiFishingBum
Lauri Selenius
nykyisin free-lancer kalastuspummi / valoteknikko
ex-koukkukauppias Tyrskytaimenen, Perhokulman ja Wobblerin tonteilta
lauri.selenius (at) gmail.com

Hienoa että tähän otti kantaa joku jolla on paljon kokemusta kalastusliikkeen myyjänä, täällä kun on paljon tavallisten tallaajien olettamuksia kuten mun... Palvelusta sen verran että sun osalta ei mitään valittamista! Huvittaa toi sun lause, kun sen muutaman kerran on ehtinyt jo kuulla asioidessa. Noinhan se meneekin... Hymyilee

Ps. pitääpä käydä tutustumassa pikkalan grilliin kun sen verran lähellä asun...  Hymyilee
tallennettu

Hyvä, parempi, minulle sopivin...
sakkeus
Vieras
« Vastaus #99 : 21.09.07 - klo:22:42 »

Aha? No kaverisi ei sitten ostanut tuota Erään lehden testivoittaja kelaa Viantoa? Ilmeisesti KingKongista saitte palvelua ja paremman kelan?

Niin minkäs kelan se kaverisi nyt sitten osti? Jäi nyt hieman vaivaamaan, kun ei käypäiset erikoisliikkeen kelat käy?
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi