Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.01.09 - klo:10:36

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Kalastus asut

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Kuolevatko kalastusvälineliikkeet (erikoisliikkeet) sukupuuttoon?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kuolevatko kalastusvälineliikkeet (erikoisliikkeet) sukupuuttoon?  (Luettu 3374 kertaa)
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 16.06.07 - klo:19:32 »

Maailmaan mahtuu ihmeitä, honkkarin ja motonetin työkalujen laadun paraneminen olisi yksi niistä

vaikka lipsuu jo taas ohi aiheen niin mistään ei kannata ostaa työkalua jolla on alle 10 vuoden takuu...
tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #26 : 16.06.07 - klo:19:44 »

vaikka lipsuu jo taas ohi aiheen niin mistään ei kannata ostaa työkalua jolla on alle 10 vuoden takuu...

Sanottakoon yleispätevästi: sitä saa, mistä maksaa.
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #27 : 16.06.07 - klo:20:39 »

"Ihmeellistä tuo turkkilaishenkinen tinkimismeininki."

mistähän sä taas itket.. kukaan siellä mitään tingi.. kauppaan mennään ostamaan tarvittava tuote ja sit pois.? ja sit jos säkin joskus haluat kuulla jostain tavarasta mielipiteitä käytössä, niin honkkari ei ole sun paikka. Turha testailla kalareissuilla jotain ehkä sopivaa, jos sen saa samantien.
tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #28 : 16.06.07 - klo:23:15 »

Salossa olen sairaan monta vuotta asioinut Salon Urheilutarvike nimisessä liikkeessä. Sieltä on aina saanut kalastusseurojen jäsenet 25% alennukset kaikista normaalihintaisista tuotteista. Vuosien ajan olen ostanut sieltä halvalla suuret määrät kalastustavaraa, mut nyt kun menee sinne katsomaan niin kaikissa tuotteissa punainen hintalappu, eli alennuksessa. Kaikki vielä alennettu normaalihinnoista noin 10 senttiä. Eli ei saa 25% alennusta kun tuote on alennettu jo sen 10 senttiä. Voi kristus!!!

Meikäläisen asioiminen loppui tuohon paikkaan kokonaan, täytyy olla erittäin tärkeää akuuttisella hetkellä jotta tuohon myymälään enään menen. Surullinen
tallennettu
Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 16.06.07 - klo:23:20 »

"Ihmeellistä tuo turkkilaishenkinen tinkimismeininki."

mistähän sä taas itket.. kukaan siellä mitään tingi.. kauppaan mennään ostamaan tarvittava tuote ja sit pois.? ja sit jos säkin joskus haluat kuulla jostain tavarasta mielipiteitä käytössä, niin honkkari ei ole sun paikka. Turha testailla kalareissuilla jotain ehkä sopivaa, jos sen saa samantien.

Muista honkkareista oon vähän samaa mieltä, mutta ainakin Tikkurilassa on poikkeuksellisen asiantuntevaa kalastusosaston väkeä. Eli kyllä sieltä saa h***etin asiantuntevaakin palvelua.

Edit: En tykkää ylläpidonkaan kiroilusta... -Stögö-
« Viimeksi muokattu: 17.06.07 - klo:12:01 kirjoittanut Stögö » tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
temesi
Vieras
« Vastaus #30 : 17.06.07 - klo:00:19 »

Ite tykkään Nummelan honkkarista, siellä valikoimaa ihan riittävästi ja hinnat tunnettua hong kong hinnastoa. Kauppiaat sunnuntaikalastajia, mutta ystävällisiä ja avuliaita.
tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #31 : 17.06.07 - klo:00:41 »

Mut eikö se just oo mukavampaa ostaa kalavehkeitä just niin et saa ajan kanssa katsella ja ostaa kaikki heräteostokset mitkä sattuu kiinnostamaan. Joissain liikkeissä taas kun avaa oven, niin myyjä sinkoutuu jostain tyhjästä kuin harry potter konsanaan ja kysyy välittömästi mitä kassaan lyödään...

Oishan se tietysti hienoa et joka osastolla ois ainakin/vähintään yksi myyjä kiinteesti paikalla jos tulee jotain kysyttävää.
Usein kun on jotain oikein tarkempaa kysyttävää jostain tuotteesta, niin lähin myyjä on joku pihamyymälän haravakauppias. Se ottaa pannuun...
tallennettu
Nilssi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kisulla hyvät oltavat

Profiili
« Vastaus #32 : 17.06.07 - klo:00:44 »

Lainaus
kun sieltä honkkarista ei saa esimerkiksi niitä uisteita mitä esim. mä tällä hetkellä ostelen.. pig/manta/buster/hyvät jerkkikepit jne..

Lainaus
....että honkkarista ei yksinkertaisesti "pysty"(liian iso ego) ostamaan, vaikka samat tuotteet olisi tarjolla.

Lainaus
Aha... Tilanne muuttuu, kunhan saat hitusen parransänkeä enemmän.
Jotain ikärasismia ?
tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #33 : 17.06.07 - klo:00:49 »

Ei kannata ottaa niin vakavasti kaikkien juttuja ja sanontoja.. Hymyilee leveästi Hyvää ne tarkoittavat vaikka pahoja ovatkin.. Hymyilee
tallennettu
Catera1
VIP #26
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #34 : 17.06.07 - klo:00:54 »

Kalastusvälineliikkeet on tehty niille, jotka kuvittelee olevansa jo niin hyviä kalastajia, että honkkarista ei yksinkertaisesti "pysty"(liian iso ego) ostamaan, vaikka samat tuotteet olisi tarjolla. Kalastusliikkeissä ei ole palvelukaan mitään erikoista.

Ei tässä mistään egoilusta ole kysymys. Honkkarissa en muista milloin viimeksi olen käynyt, mutta noista muista vastaavista ei oikein meinaa löytyä sitä mikä tällä hetkellä kiinnostaa. Palvelu kyllä vaihtelee, mutta kuinkahan monessa olet käynyt?
Ei näy ikinä vilaustakaan asiantuntevista myyjistä missään marketeissa missä olen käynyt ihan viimeaikoinakin. (motonet, prisma jne.) Mitä palvelua se on, se on itsepalvelua. Kun lähdin hankkimaan jerkkisettiä W-kauppaan, olin lähes varma siitä, mikä vapa tulee olemaan, mutta muusta ei hajuakaan. Jos noita olis vaikka motonetissä hankkinut, monen mutkan kautta olis joutunut kulkea. Myyjälle kiitos esimerkiksi siitä että sai mut puhuttua ympäri enkä ottanut vasurikelaa, mikä olis ollut virhe.
Kaikkea muutakin hyötytietoa siitä sai samalla. 

erikoisliikkeen "asiantuntijoita" en tarvitse, sillä minullahan on teidät  Virnistää

Juu, mut täällä suurin tuskin on osaavan kalastusliikkeen myyjän tasolla.
Kannattaa varmaan miettiä välillä millaisia neuvoja foorumilta saa...
Kuten mainitsin ylempänä jerkkisettiostoksesta, ei pahalla, mutta ei tässä foorumeiden avulla olis hyvin pärjätty.

Joissain liikkeissä taas kun avaa oven, niin myyjä sinkoutuu jostain tyhjästä kuin harry potter konsanaan ja kysyy välittömästi mitä kassaan lyödään...

Saahan sitä heittää takaisin vastauksena vaikka legendaarisen "mää kattelen..."  Hymyilee

« Viimeksi muokattu: 17.06.07 - klo:00:57 kirjoittanut Catera1 » tallennettu

Hyvä, parempi, minulle sopivin...
Dille92
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 17.06.07 - klo:01:03 »

Minä oon sitä mieltä että kalastus liikkeestä saa nimen omaan asiantuntevaa palvelua ja honkkari ym. saa halvemmalla.

Jos esim. menet johonkin sekatavara kauppaan ja kysyt että minkälaista jigi keppiä suosittelet sen ja sen kokoisille jigeille tai minkä väristä jigiä suosittelet ahvenelle tähän aikaan nii käteen luultavasti tökätään mahdollisimman kallis tikku mitä löytyy mutta erikoisliikkeen myyjä luultavasti osaisi neuvoa että tämmöinen ja tämmöinen olisi hyvä. Mutta taas halpis kaupat taas puottavat hinnat aivan minimiin ja joillain erikoisliikkeillä otetaan reilumpi voitto.

Mutta en sano juuta enkä jaata mikä hyvempi ja huonompi ku minulle ihan sama vaillä tällä hetkellä.
tallennettu

En voi tarjota lohtua sillä olen vain ihminen en voi tarjota lämpöä sillä itsekin palelen...
temesi
Vieras
« Vastaus #36 : 17.06.07 - klo:01:13 »

Kyllä oon aina sanonutkin myyjälle et katellaan nyt ensin hiukan ennen kun mitään päätetään, mut ketuttaa aina kun saa jo ovenkahvaan tarttuessa miettiä et ensimmäisenä liikkeeseen astuessa saa hätistellä taas kauniisti yli-innokkaan myyjän pois jaloista niin ettei sano mitään "kilttiä" sille suutuspäissään.

Mulla kanssa jerkkivehkeet tulossa hankintavaiheeseen, mut mulla taas erilainen kuva heittiksen jerkkiporukasta. Onhan täällä niitä juuri aloittaneitakin tuoreita jerkkitaitajia jotka neuvovat ahkerasti vaikkei kokemusta ihan täydellä kympillä olekaan. Mut ite oon ainakin erottanu tästä kansasta ne tyypit jotka oikeesti tajuaa jerkkikalastuksesta todella paljon ja näihin sälleihin tulen olemaan yhteydessä yv:n välityksellä vielä ennen kun kauppaan lähden välineitäni hakemaan. Talven aikana sitten vasta kylläkin.

Kalastuksen erikoisliikkeissäkin tulee koko ajan vastaan sällejä jotka ei tiedä oikeasta kalastuksesta mitään. Olen ihan vtuilun vuoksi kysellyt jotain aika helppojakin kysymyksiä, niin ei vastauksia löydy kunnolla, tulee vastaukset niin kuin oppikirjasta lukisi. Kokemus ei todellakaan puhu monien myyjien kanssa. Sen takia arvostan tämän foorumin jäseniä, jokaisella jäsenellä on kokemusta jostakin kalastustavasta ja toisinsanoen joka tavasta löytyy tietäjät..
tallennettu
Dille92
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #37 : 17.06.07 - klo:01:16 »

Kyllä oon aina sanonutkin myyjälle et katellaan nyt ensin hiukan ennen kun mitään päätetään, mut ketuttaa aina kun saa jo ovenkahvaan tarttuessa miettiä et ensimmäisenä liikkeeseen astuessa saa hätistellä taas kauniisti yli-innokkaan myyjän pois jaloista niin ettei sano mitään "kilttiä" sille suutuspäissään.

Mulla kanssa jerkkivehkeet tulossa hankintavaiheeseen, mut mulla taas erilainen kuva heittiksen jerkkiporukasta. Onhan täällä niitä juuri aloittaneitakin tuoreita jerkkitaitajia jotka neuvovat ahkerasti vaikkei kokemusta ihan täydellä kympillä olekaan. Mut ite oon ainakin erottanu tästä kansasta ne tyypit jotka oikeesti tajuaa jerkkikalastuksesta todella paljon ja näihin sälleihin tulen olemaan yhteydessä yv:n välityksellä vielä ennen kun kauppaan lähden välineitäni hakemaan. Talven aikana sitten vasta kylläkin.

Kalastuksen erikoisliikkeissäkin tulee koko ajan vastaan sällejä jotka ei tiedä oikeasta kalastuksesta mitään. Olen ihan vtuilun vuoksi kysellyt jotain aika helppojakin kysymyksiä, niin ei vastauksia löydy kunnolla, tulee vastaukset niin kuin oppikirjasta lukisi. Kokemus ei todellakaan puhu monien myyjien kanssa. Sen takia arvostan tämän foorumin jäseniä, jokaisella jäsenellä on kokemusta jostakin kalastustavasta ja toisinsanoen joka tavasta löytyy tietäjät..

Asia puhetta.
tallennettu

En voi tarjota lohtua sillä olen vain ihminen en voi tarjota lämpöä sillä itsekin palelen...
Catera1
VIP #26
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 17.06.07 - klo:01:24 »

Hyvä kun sanoit, vedän hiukan takasin omaa kommenttia. Eli kyllä täällä ainakin on porukkaa joka tietää paljon jerkkauksesta. Itse olen vielä aika aloittelija.
Sitä siis enemmänkin tarkoitin että ehkä paikan päällä puhumalla tuli asiat selvemmäksi kuin täällä monta eri kertaa kaikki mieleentulevat asiat kysymällä, vaikka täältäkin olisi varmasti saanut hyviä vastauksia. Ja sitten vaikka tuo kelan valinta. En muista edes että miten se tuli puheeksi mutta jostain myyjä sen huomasi kun siellä niitä keloja ja vapoja hypistelin.

Edit: otin ton vaihtoehtojutun pois, siinä menin itsekin ihan sekaisin  Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 17.06.07 - klo:01:30 kirjoittanut Catera1 » tallennettu

Hyvä, parempi, minulle sopivin...
temesi
Vieras
« Vastaus #39 : 17.06.07 - klo:01:39 »

Täällä foorumilla tulee tosiaan aika ristiriitaisia vastauksia välillä, koska kaikki haluavat olla avuksi ja auttaa niin sanoen yli äyräiden.
Mut kannattaa vaan luottaa niihin varmoihin jäseniin suurempien asioiden kanssa ainakin. Paljon muutakin tietävää porukkaa, mut jos jotain kalliimpaa meinaa ostaa ni juttelee sitten noiden varmojen kanssa jotka perehtyneet varmuudella siihen tiettyyn asiaan.
tallennettu
Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 17.06.07 - klo:01:57 »

Suosituksiin liittyen, kandee hakea tavarat oikeasta liikkeestä.. säästyt monelta vaivalta. täälläkään ei ole kuin muutama ketkä oikeasti pystyy suosittelemaan välineitä starttaaville tai välineitä vaihtaville.. lähellä olevaa basaa taas jauhaa monikin. Ja mitä noihin honkkarin myyjien asiantunteviin kommentteihin tulee, niin perus rapalat myydään just niillä argumenteilla.. kokemukseen perustuvaan näkemystä on kovinkin vähän.

Edit: Poistin nälvinnän lopusta. -Stögö-
« Viimeksi muokattu: 17.06.07 - klo:18:53 kirjoittanut Stögö » tallennettu
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : 17.06.07 - klo:10:19 »

meilläpäin, kuopion prismassa on ihan kohtuulliset valikoimat (riippuu keneltä kysytään), mutta palvelu ei kerta kaikkiaan pelaa. myyjää saa oikein etsimällä etsiä, yleensä tuloksetta. kuopion prisman hinnatkin samaa luokkaa kuin seudun erikoisliikkeidenkin, ellei hieman kalliimmat tiettyjen asioiden kohdalla. kun otetaan vaikka vertailuun rialinna, niin kun astuu ovesta sisään, kestää korkeintaan 5 min kun tulee myyjä ja kysyy: mitäs saisi olla. täällä päin palvelu pelaa monta kertaa paremmin kuin jossain marketeissa. siinä pieni neuvonjyvä niille jotka eksyy kuopioon.

ja siitä parta jutusta: mielestäni kauppiaat opastavat nuorempia ihmisiä enemmän, koska tietysti nuoremmat ovat kokemattomampia, eli ei tarvitse välttämättä omistaa partaa saadakseen palvelua
tallennettu
Juha
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #42 : 17.06.07 - klo:13:49 »

Mun näkemykseni ja kokemukseni mukaan kalastusliikkeissä (siis erikois) suositellaan yleensä sitä tuotetta missä on parhaimmat katteet. Näin ainakin toimittiin W-kaupassa ja T-kaupassa kun kaveri etsi hyrräkelaa: Toisessa suositeltiin Viantoa ja toisessa Curadoa. Oma leipä kun on varsinaisesti kiinni noiden kamojen myynnistä niin yleensä sitä suositellaan mistä eniten katetta tulee.

Sen sijaan Honkkarissa esim. (otan nyt esimerkiksi Tikisin koska siellä eniten vierailen) yleensä on suositeltu sitä parasta kelaa käyttötarkoitukseen koska Honkkarin tulos nyt ei ole riippuvainen kovinkaan paljoa ko. tuotteen katteesta. Ja voin vakuuttaa että ne _KALASTUSOSASTON_ myyjät jotka siellä ovat kalastavat myös varsin paljon itse ja tuotetietämystä löytyy.

Ymmärrettäväähän tämä, mutta Tiksin "KingKongissa" olen saannu jopa parempaa palvelua ja jopa ihan henkilökohaista AINA. Wobblerissa käydessäni siellä on yleensä lähinnä juotu kahvia jonkun vakkarin kanssa ja jauhettu bullshittiä Hymyilee

Mutta tämä siis henkilökohtainen näkemykseni. Jos kelassa hintaero (lapussa mikä päällä) on esim. W-Kaupan, T-Kaupan ja Honkkarin erona noin 150e niin ei mun tartte miettiä mistä sen ostan.

tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Juha
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #43 : 17.06.07 - klo:13:54 »

Lisätään tähän vielä, että ymmärrän kyllä tuon katerakenteen noissa keskustan kalastusvälineliikkeissä:

Toimitilat maksaa sairaasti keskustassa ja siihen saa aika monta vaappua myydä, että kuitataan henkilökunnan palkat, toimitilat, jne.

Se mikä mua ihmetyttää että näillä ns. "erikoiskaupoilla" on erikoisen huonot internet-sivut. Luulisi että niitä tuotteita tahdotaan myydä muillekin kuin kavereille, varsinkin kun soitamalla läpi pääseminen on yleensä melko vaivailloista ja lisäksi sähköposteihin vastaaminen kestää.
tallennettu

Juha Söderholm

Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #44 : 17.06.07 - klo:14:42 »

Lisätään tähän vielä, että ymmärrän kyllä tuon katerakenteen noissa keskustan kalastusvälineliikkeissä:

Toimitilat maksaa sairaasti keskustassa ja siihen saa aika monta vaappua myydä, että kuitataan henkilökunnan palkat, toimitilat, jne.

Se mikä mua ihmetyttää että näillä ns. "erikoiskaupoilla" on erikoisen huonot internet-sivut. Luulisi että niitä tuotteita tahdotaan myydä muillekin kuin kavereille, varsinkin kun soitamalla läpi pääseminen on yleensä melko vaivailloista ja lisäksi sähköposteihin vastaaminen kestää.

Jätinkin keskusteluvaraa jättämällä pois edellisestä viestistä nuo "keskustakustannukset". Tällaisissa pienissä paikoissa se ero keskustan ja vähän syrjemmän välillä ei ole niin hirvittävän suuri kuten isommissa paikoissa. Toki sitä kustannusta tulee hieman täälläkin lisää mutta myynnin nousua ei tarvitse olla älyttömästi ja se melkein kuitautuu pelkästään sillä, että kauppa on keskellä kylää. Tietenkin on paljon muitakin asioita mistä pärjääminen riippuu mutta hieman kärjistettynä esimerkkinä esitin tuon.

Ja toinen lisä on jo tässä keskustelun alla ollut myyjien asenne toisiin ihmisiin. Sillä voi vaikuttaa myyntiin aika paljonkin. Tuolla kaupoissa kun liikkuu, näkee joistakin myyjistä ettei niitä ole tarkoitettu asiakaspalvelutehtäviin. Ovat viimeisen päälle luotaantyöntäviä jo heti ensimmäisestä hetkestä lähtien. Ei sellaiseen kauppaan tee edes mieli mennä uudelleen vaikka muut asiakaspalvelijat olisikin mukavampia.
Sitten on vielä tämä palvelunopeus. Itsekin harrastan aika usein sitä, että käyn vain katselemassa uusien ideioiden toivossa ja eräässäkin liikkeessä eivät enää tulleet palvelemaan kun olin oikeasti ostamassa jotain. Asiakas pitää huomioida vaikka olisi millä asialla. Myyjän on tultava kysymään asiakkaalta vierailun tarkoitus vaikka kuinka olisi tunnettu ikuinen katselija. Jos asiakasta ei huomioida, hän siirtyy ennenpitkää toiseen liikkeeseen ja siinäkin on pitkällä juoksulla mahdollisuus isojenkin rahojen menetykseen ("hyljätty" asiakas kertoo toisille ihmisille saamastaan huonosta palvelusta, ja he kertovat edelleen eteenpäin...).

Nykyaikana tuolla nettikaupalla myöskin pitemmässä juoksussa on aika iso osa liikkeen pärjäämisessä. Päiväsaikaan suurin osa ihmisistä on työelämässä ja iltaisin ennen nukkumaan menoa sitten surffaillaan nettikauppojen sivuilla ja tehdään tilauksia joita ei välttämättä suorassa liikeasioinnissa edes tehtäisi.

Ps: Ei aleta taas henkilökohtaiseen veetuiluun...
tallennettu

"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla."   -Robert Altman-
"You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
J-KING
Gustavs's FishBalls
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #45 : 17.06.07 - klo:17:47 »

Minä olen jo vuosia ostanut kaikki vavat,kelat ja kahluu/kelluntavälineet Turunpyyntiväliineestä, siellä on hyvä palvelu ja hinnat kohdallaan kun niistä hetki keskustellaan ja ei ruveta neuvomaan/opettamaan turhanpäiväisiä. heittosiimat, renkaat ja koukut voin ostaa mistä vain sillä en edes kaipaa myyjää näiden ostoksien tekemisessä. Kyllä minusta aloittelijan kannattaa käyttää kalastusvälineliikkeiden palvelua, tietyin varauksin sillä tiedän tapauksia kun kaveri on mennyt liikkeeseen hakemaan mökille jigiä varten halppissettiä on myyjä myynyt täysin epäsopivat ja kalliit härvelit. Itse ainakin arvostan näitä erikoisliikkeitä enemmän kuin halppisketjujen krääsä osastoja.
« Viimeksi muokattu: 17.06.07 - klo:18:55 kirjoittanut J-KING » tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Sillä olenhan laakson suurin sika
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #46 : 17.06.07 - klo:18:46 »

Nyt loppuu nahistelu. Poistan tästä eteenpäin jokaikisen viestin missä on keskinäistä nahinaa, vaikka siinä olisi asiaakin joten älkää edes vaivautuko kirjoittamaan.

Edit: Poistelin muutamia viestejä jo valmiiksi...
« Viimeksi muokattu: 17.06.07 - klo:19:01 kirjoittanut Stögö » tallennettu

"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla."   -Robert Altman-
"You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #47 : 17.06.07 - klo:18:53 »

Mun näkemykseni ja kokemukseni mukaan kalastusliikkeissä (siis erikois) suositellaan yleensä sitä tuotetta missä on parhaimmat katteet. Näin ainakin toimittiin W-kaupassa ja T-kaupassa kun kaveri etsi hyrräkelaa: Toisessa suositeltiin Viantoa ja toisessa Curadoa. Oma leipä kun on varsinaisesti kiinni noiden kamojen myynnistä niin yleensä sitä suositellaan mistä eniten katetta tulee.
Tollasta ei ole tullut mulla vastaan noissa liikkeissä asioidessani. Ainakin Wobblerissa käsitykseni mukaan toimitaan pikemminkin päinvastoin, vähät välitetään mistään katteista, vaan myydään sitä mikä on asiakkaalle parasta. Jos vaihtoehtoina oli kaksi kelaa, niin eikös siinä ole luonnollisestikin 50% mahdollisuus, että tarjotaan sitä jossa on suurempi kate (jos katteet eivät ole samat).

Itse asioin erikoisliikkeissä, koska haluamani tuotteita on vaikea löytää marketeista yms. sekatavarakaupoista. Ei ole ainakaan vielä tullut vastaan yhtäkään Prismaa tai cittaria joka olisi myynyt jerkkikeppejä, busteria, pigiä yms.

Erikoisliikkeissä olen saanut sekä hyvää että huonoa palvelua. Esim. Salakalassa myyjät olivat ainakin tiukkapipoisia, joka lienikin syy kaatumiseen. Keskustan Tyrskyssä osa myyjistä on mukavia, avuliaita ja tietää asioista. Monet kerrat olen kuitenkin saanut tietyiltä myyjiltä sielläkin huonoa palvelua, lieneekö ikä esteenä vai mikä mättää? Wobblerissa taas on aina ollut palvelu kohdallaan ja hintakin kohtalainen. Aboon viitaten, viimeksi lähdin sieltä varttia vaille kuusi, liike "meni kiinni" viideltä.

Hinnat erikoisliikkeissä ovat kait vähän tavallista korkeammat. Honkkareissa sun muissa ole harvemmin viereillut, mutta esim. marketit taitaa myydä Räsästä n. 8€ ja 15cm Nilsua 12-13€. Eroa erikoisliikkeisiinjää jää tuskin olenkaan , joten ei minusta marketitkaan kovin edullisia ole. Tietenkin välillä tulee vastaan alekoreja, joista voi löytää tavaraa todella halvalla, mutta on erikoisliikkessäkin varsinkin syksyllä alennuksia. Sekatavarakaupoissa en ole kovin usein vieraillut, joten niiden hintatasosta en ole kovin hyvin perillä. Itse kuitenkin maksan mielellään sen hinnan jota erikoisliikkeissä pyydetään. Ennemmin maksaa vaikka muutaman euron ylimääräistä kun katuu ostotaan seuraavat viisi vuotta.

Itse aiheeseen vastaus: En usko että erikoisliikkeet kuolevat ainakaan kokonaan sukupuuttoon. Liikkeillä joissa on palvelu, tietämys ja hinta kohdallaan on ainakin tulevaisuutta.
tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #48 : 17.06.07 - klo:18:58 »

Joo tosiaan Turun pyyntiväline on erikoisliikkeistä mielestäni paras missä ikinä olen asioinut. Valikoimaa löytyy paljon ja tulevaa jerkkihommaani ajatellenkin se on hyvä liike, aivan sairaasti jerkkejäkin myynnissä. Olen kovin odottanut sitä päivää, että ne tekee sen nettikaupan.
tallennettu
Kalahaukka
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #49 : 17.06.07 - klo:19:35 »

En usko että kalastusliikkeet on kuolemassa kokonaan sukupuuttoon, koska niille on kuitenkin tarvetta. Esim. jerkkejä ei marketeista oikein meinaa löytyä, tai ainakin mulle olis aika iso yllätys jos näkisin jossakin marketin hyllyssä Mantaa, Pigiä, Busteria ym. Sama taitaa olla kunnon jerkkivapojen kohdalla.

Kalastusliikkeessä on mun mielestä ihan mukava käydä, mutta ei ole kyllä oikein muutakaan hyvää vaihtoehtoa, jos jerkkivälineitä aikoo hankkia. Kuten joku jo aiemmin mainitsikin, jos "pärjää" Nilsuilla ja Räsäsillä, marketit riittää hyvin, kun niitähän marketit on pullollaan. Silti oon hankkinut ennen jerkkauksen aloittamistakin vavat ja kelat aina kalastusliikkeestä, vaikka niitä saisi marketeistakin, koska kalastusliikkeessä asiantuntevat myyjät osaa suositella juuri sellaista settiä mitä tarvitsen. Ainakin tähän asti vapa- ja kelavalinnat on mennyt aina oikeaan.

Honkkarissa en ole viime juurikaan käynyt, mutta kyllä esim. perus Nilsutkin maksaa monissa marketeissa vähintään 10€. Esim. lähimmässä Prismassa maksaa 12,90€, mikä ei todellakaan ole kaukana kalastusliikkeiden hinnasta.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu