Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.01.09 - klo:11:35

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Kalastus asut

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Kuolevatko kalastusvälineliikkeet (erikoisliikkeet) sukupuuttoon?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 4 5 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kuolevatko kalastusvälineliikkeet (erikoisliikkeet) sukupuuttoon?  (Luettu 3431 kertaa)
Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« : 15.06.07 - klo:22:31 »

Suomessa kausi kyllä pidentyy, mutta selkeästi on havaittavissa että firmat kaatuvat. Lopettaneitahan on jo pitkä lista Salakala ja Pekan Apaja viimeisimpänä. Markettien hinnoittelu on aggressiivista ja valikoimaa ja asiantuntemustakin alkaa löytymään jo melko hyvin tietyistä marketeista. Eli onko kalastusvälineliikkeillä tulevaisuutta?

Nythän on jonkun aikaa "piireissä" pyörinyt jonkun sorttista tietoa erään pääkaupunkiseutulaisen tunnetun kalastusvälineliikkeen taloudellisista vaikeuksista ja siitä tämä tuli mieleeni.

Eli onko kalastusvälineliikkeillä tulevaisuutta Suomessa?
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 15.06.07 - klo:22:35 »

kyllä täällä kuopiossa vielä menestyvät ne 3 erikoisliikettä kun on isokaupunki ja asiakkaita paljon, täällä marketit ovat vielä aika huonosti varustettuja lukuun ottamatta prismaa joka on ainut käymisen arvoinen, mutta omalta osaltani 95% väline hankinnoista on erikoisliikkeissä
tallennettu
Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 15.06.07 - klo:22:37 »

Itse väittäisin melkeenpä että "landella" nuo erikoisliikkeet vielä menestyvät. PK-seudulla alkaa olemaan hankalampi pärjätä.
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
mph76
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

suvussa kulkee...

Profiili
« Vastaus #3 : 15.06.07 - klo:22:43 »

Kyllä minun mielestäni on tulevaisuutta,luulen että ihmiset jotka harrastavat kalastusta haluavat kuitenkin sitä asiantuntemusta ja palvelua,eli en usko että kuolevat,mutta jotain muutoksia joutuvat ehkä tekemään,esim:tässä lähellä on jo yksi erikoisliike joutunut pudottamaan vieheiden hintoja,jotka tosin olleet jo melkein samanhintaisia esim.hong kongin kanssa kun ottaa huomioon alennukset joita saa aina...oli hintalapussa mitä tahansa,tulee asiakkaalle hyvä mieli kun saa kassalla heti alennuksen tai lasketaan joku pakettihinta.Ja se valikoima,paljon sellaista tavaraa mitä marketeista ei saa.Toivottavasti ihmiset osaavat jatkossakin arvostaa erikoisliikkeitä!Näin siis turun suunnalla..
tallennettu

Mika Huusko
temesi
Vieras
« Vastaus #4 : 15.06.07 - klo:22:52 »

Mulla ainakin sellanen fiilis, et nettimyymälät tulevat tulevaisuudessa kaatamaan paljon pikkuliikkeitä jotka erikoistuneet myymään kalavehkeitä.
Netissä asioiminen luotettavaa ja vältytään turhilta ajoreissuilta, saadaan yhdeltä istumalta jo nykyään vertailtua hintoja ja valikoimaakin löytyy niin paljon ettei enää tarvitse lähteä ajelemaan liikkeisiin ja katselemaan mitä liikkeistä löytyy. Pieni postimaksu ei kumminkaan ole niin iso summa siihen nähden, että lähdetään ajelemaan eri liikkeisiin.
Tarjouksetkin löytyy jopa keski-suomesta asti vaikka olisi kalsarit jalassa. Hymyilee leveästi
tallennettu
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 15.06.07 - klo:22:52 »

kyll itseään kunnioittava kalamies käy erikoisliikkeissä
tallennettu
esal
VIP #23
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 15.06.07 - klo:23:00 »

kyll itseään kunnioittava kalamies käy erikoisliikkeissä
Silti sitä joskus "sortuu" marketteihin.. Näyttää kieltä
tallennettu
*Fisustaja*
Jäsen
*
Poissa

Kalastan.

Profiili
« Vastaus #7 : 15.06.07 - klo:23:02 »

Mielestäni kalastusvälineliikkeillä on valoa edelleen näkyvissä. Itse ainakin tykkään käydä sellaisessa liikkeessä jossa myyjillä on asiantuntemusta (kuten mph76 manitsi) ja halua auttaa jos jokin askarruttaa.  Hymyilee Täällä Vammalan seudulla, tarkemmin Häijäässä, on ainakin Häijään Urheilutarvike, jossa käydään kauempaakin hankinnoilla. Palvelu pelaa ja myyjät ovat asiantuntevia.  Iskee silmää
tallennettu

...ja kun se nyt on tuota turvallista Kiina laatua, niin selviämismahdollisuudet on aikalailla sitä -100% luokkaa...
temesi
Vieras
« Vastaus #8 : 15.06.07 - klo:23:06 »

Ei itellä ainakaan hinku erikoisliikkeisiin, ei ne pärjää hinnoiltaan Motoneteille ja Honkkareille ja muille tavarataloille.
Asiantuntemusta ei tarvita.. Iskee silmää
tallennettu
Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 15.06.07 - klo:23:13 »

Itsekin ostan yleensa kalastuskamat honkkarista tai motonetistä.Tavaratalot ovat mukavampia kukkarollekkin kuin erikoisliikkeet Hymyilee leveästi ja eiköhän niistä ne samat tavarat löydy kuin erikoisliikkeistäkin.
tallennettu
kireitä siimoja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 16.06.07 - klo:00:02 »

Kyllä hyvä kalastustarvikeliike pärjää, jos on vain on kunnon asiantuntemusta ja asiakaspalvelua.
Merikarvialla on Kapun Lohi niminen yritys, Porissa Kalastustarvike Närvänen, Häijäässä Häijään
Urheilutarvike, Perhokolmio Jyväskylässä  ovat minusta esimerkkejä yrityksistä, jossa homma toimii. Tiedetään mitä myydään ja annetaan asiallisia ja asiantuntevia neuvoja. Ei myydä sikaa säkissä. Olen saanut joskus eräästä
liikkeestä jopa kahluuhousut ja kengät kokeiltavaksi. Tuo takaisin, jos ei ole hyvät periaatteella. Ei
tarvinnut viedä takaisin. Viitisen vuotta ovat pitäneet veden ulkopuolella hyvin.

Toki netin kautta saa samoja tuotteita hyvin ja halvalla kuten Sulo Wilen sanoi, mutta mahdolliset
takuuasiat, huollot ja tilaukset sujuvat erikoisliikkeiden kautta aika sujuvasti. Eli jos saan saman tuotteet
kalastustarvikeliikkeestä suht samaan hintaan kuin netistä, niin ilman muuta ostan sen liikkeestä. Tosin monella
hyvällä kalastustarvikeliikkeellä on on jo nettimyyntikin hyvin hoidettu. 

Itse ostan sekä erikoisliikkeistä että tavarataloista kalastustarvikkeita. Erikoisliikkeissä ollaan vain usein
ajan hermolla asioissa ja hyllyistä löytyy tavaraan joka sopii minulle. Ja onhan mukava juoda kahvia ja
jutella kalastuksesta ostoreissullakin.

tallennettu
Catera1
VIP #26
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 16.06.07 - klo:00:07 »

Itse en ole ihastunut noihin "marketteihin". Melkein "periaatteesta" käyn erikoisliikkeissä, tai oikeastaan liikkeessä. Kyllä siellä sielu lepää. Löytyypä sieltä ainakin joskus hyvää juttuseuraakin ja myyjät tuntee asiat.
Ei edes enää kiinnosta prismat rattlineineen, minnon spooneineen ja stormeineen, olkoon rauhassa. Kyllä niitä tulee aina vilkaistua ja joka kerta petyttyä --> esimerkkinä kerran innostuin prismassa nähtyäni Zaltti-rivistön, mutta taas tuli pettymys: kaikki kelluja. On niissä niin hyvät jerkkivalikoimatkin..heheh
tallennettu

Hyvä, parempi, minulle sopivin...
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 16.06.07 - klo:06:31 »

Itse kyllä ihmettelen että noita erikoisliikkeitä on pystyssä noinkin paljon. Tänä keväänä tuli mieleen se että miksi en näissä nykyisissä erikoisliikkeissä tykkää käydä, vaikkakin niissä on valikoima (joissakin) hyvä. Niissä nimittäin on semmoinen "hyväveli" järjestelmä. Eli ne vakio asiakkaat ja kaverit palvellaan AINA muiden ohi. Vaikka olisit juuri laittamassa taalereita pöytään niin palvelu loppuu kun se "kylillä tunnettu kalamies, suoranainen guru" kävelee kauppaan. Tuosta piirteestä en noissa erikoisliikkeissä pidä. Ja varmasti toimii  hyvänä karkottimena vähemmän innokkaalle harrastajalle joka on kerrankin päässyt kokeilemaan erikoisliikkeen ilmapiiriä-> seuraava ostos Prismasta. Pelkillä "pro" ostajilla ei yksikään erikoisliike elä vaan vaatii satunnaisten harrastajien ostoksia ja paljon. Tuo noiden liikkeiden kannattaisi muistaa.
Toinen ihmetyksen aihe on että millähän ne liikkeet oikein elää? Vuosia olen ihmetellyt esim Itäkeskuksen Tyrskytaimenen liikettä; hyllyt ammottaa tyhjyyttään päivästä toiseen, ei mitään valikoimaa, kaikki tilaus tavaraa ja halvatun tyly palvelu. Minun puolesta tuommoiset "erikoisliikkeet" joutaa menemäänkin.
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 16.06.07 - klo:06:40 »

Psychon viestiin verraten Tampereella on täysin päinvastainen tilanne, hyllyt täynnä tavaraa ja asiakasta palvellaan, ja vieläpä melkeinpä heti. Itse käyn mieluummin erikoisliikkeessä kuin (halpis)marketeissa tai jopa urheilukaupoissa esim. Sportia-Pekassa, joka on tunnettu kalastusvälinetarjonnastaan. Kaiken lisäksi Sportia on kalliimpi paikka kuin Tampereen Kalastusväline, eikä Sportiasta yleensä saa minkäänlaista alennusta.
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 16.06.07 - klo:06:56 »

Mitenkäs Pasi1, tunnetaanko sinut siellä liikkeessä? Tuo on juuri se pointti että joitan palvellaan ja joitain ei. Täällä tuossa W-liikkeessä jäin ainakin itse häölmistyneenä seisomaan taalerit kourassa kun kaikki ryntäs muita palvelemaan ja kahdesti sama homma.
Lisäksi tuohon edelliseen kirjoitukseeni; Nuo erikoisliikkeet menee, kuten markkinatalouden mukaan kuuluukin mennä, muodin mukaan. Eli kun kyselee täällä PK seudulla esin haspeleita hintaan yli 200€ niin kaverit pyörittää silmiään mutta hyrriä löytyy tuonne 400-500€ asti??? Jaa miksi?
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
salama
Volmari kuulapää
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 16.06.07 - klo:08:19 »

Palvelu ammatti. tässä työssä vaaditaan myyjältä ja liikkeeltä  hyvää tietoisuutta tuotteista ja asiakaspalvelusta, jos jompi kumpi mättäää niin liike menettää asiakkaita, jos kumpikin on kunnossa, asiakkaat palaavat mielellään liikkeeseen, eikä jää sellasta pa....makua käynnin jälkeen, tai sitten iskostuu mieleen et ei viitti tonne mennä ja menee ennemmin tonne sekatavara kauppoihin hakemaan tarvitsemansa. valitettavasti tämä asia on näin. ja vastaus kysymykseen. ei kuole jos yritys panostaa koulutukseen tuotteihinsa ja paremman palvelun kehitykseen, 
tallennettu

="Oikeat lusikat ovat rautaa"= ="Vain tyhmä luulee tietävänsä kaiken"=
Yuzzi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Imma chargin mah lazer

Profiili
« Vastaus #16 : 16.06.07 - klo:11:01 »

Erikoisliikkeiden pahin vihollinen? Selvästi halvemmat marketit. Kyllä huonosti tienaava menee mieluummin vaikka Honkkariin, jos haluaa uistimia katsella. Onhan kalastusvälineliikkeessä hyvä juttuseura, valikoima ja ne loppunipistykset hinnasta, jotka jaksavat pitää mielenkiinnon kauppaa kohtaan yllä, mutta kun lähimarketteihinkin alkaa ilmestyä uistimia, alkaa ostelu painottua sinne. Tampereen Kalastusvälineessä tulee käytyä silloin kun on varaa, eli kun ostaa isompia määriä tavaraa, tai tavaroita jota ei muualta saa. Eli Kalastusvälineellä menee ihan hyvin.
tallennettu
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #17 : 16.06.07 - klo:11:03 »

Itse väittäisin melkeenpä että "landella" nuo erikoisliikkeet vielä menestyvät. PK-seudulla alkaa olemaan hankalampi pärjätä.

Väittäisin melkeinpä vastaan. Ainakin tämän kokoisessa kylässä vie Maxi ihan varmasti leivän erikoismyyjän pöydästä. Suhteellisen halpa hintataso ja yllättävän iso valikoima (merkeiltään tosin aika kapea) on saanut jo ison jalansijan paikallisten kalamiesten ostopaikkana. Toki täälläkin löytyy kalastajia jotka haluavat laatua ja "erikoisempia" merkkejä mutta en näe minkäänlaista mahdollisuutta pärjätä näin pienessä paikassa pelkästään kalastusvälineiden myynnillä. Lisänä pitäisi olla jotakin muuta erikoisempaa. Eri asia sitten sellaiset pienet paikat missä ei ole markettien "halpis"valikoimia häiritsemässä.

Paljon tietysti vaikuttaa sellainen pieni asia, kuin liikkeen sijainti. Otetaan esimerkkikysymys: On kaksi lähes identtistä kalastusliikettä. Kumpaan liikkeeseen te menisitte ensin? Siihen joka sijaitsee monien pikkuteiden ja ristetysten takana, vai siihen joka on pääkadun varrella keskustassa? Yleensä ihmiset ostaa siitä ensimmäisestä liikkeestä jo muuta tavaraa vaikka siellä ei olisikaan sitä mitä etsii ja mitä löytyy vain sieltä toisesta. Näin tämä huonosijaintinen liike menetti tuloja pelkästään vain paikan takia.

Aina löytyy niitä sitkeitä sissejä jotka sinnittelee ja jopa pärjääkin mutta minä luulen että erikoisliikkeillä ei ole tulevaisuutta, ellei lisänä ole nettimyyntiä tai muuta myytävää. Sinällään aika masentava ajatus koska haaveena on ollut jo jonkun aikaa oma kalastusvällinemyymälä...
tallennettu

"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla."   -Robert Altman-
"You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 16.06.07 - klo:12:25 »

osa katoaa.. itiksen tyrkyhän lopettaa kesän aikana, mutta siinä ei tiettävästi ollut kannattavuudesta kyse. stadiin jää muutama liike ja ne tuskin katoavat koskaan. mielummin mä niissä asioin, kuin "tavarataloissa" (hönkköngit jne). Ja mitä noihin hintoihin tulee, niin mun ostoslistan tuotteiden hinnoissa ei ole eroja.. jerkit, kuidut jne ovat suunnilleen samoissa hinnoissa, tosin kovin montaa tuotetta joka mua kiinnostaa ei löydy marketeista/honkkareista/ motoneteistä. Mä ostan erikoistavaraa sellaisesta liikkeestä joka niitä myy ja ymmärtää niiden päälle.. ja kyllä sieltä alea saa. 

Esim tänään tutustuin budget sportin tarjontaan ja siellä ei ollut mitään mikä mua kiinnosti ja sekin tarjonta voittaa monet prismat.. honkkarissakin oli ehkä 1-2 tuotetta jotka olisin voinut ostaa. Ja siitä tässä on kysekin, kalastusvälineliike on "erikoisliike" ja honkkarit sun muut massatavaran myyjiä. Niin kauan kuin nilsuilla ja räsäsillä haluaa pärjätä niin marketit riittää vallan mainiosti.. siitä eteenpäin oletkin kalastusvälineliikkeen asiakas.. ja onnellinen sellainen.
« Viimeksi muokattu: 16.06.07 - klo:12:39 kirjoittanut Deep » tallennettu
Pasi1
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #19 : 16.06.07 - klo:14:36 »

Mitenkäs Pasi1, tunnetaanko sinut siellä liikkeessä? Tuo on juuri se pointti että joitan palvellaan ja joitain ei.

Siinähän se pointtini juuri olikin, ettei ne tunne meikäläistä. Näillä käyntimäärillä ja niillä käytetyillä rahamäärillä en jääkään mieleen, sillä ostosten hintataso on ollut keskimäärin jotain 30-60€.

tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
Nilssi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kisulla hyvät oltavat

Profiili
« Vastaus #20 : 16.06.07 - klo:16:28 »

Kalastusvälineliikkeet on tehty niille, jotka kuvittelee olevansa jo niin hyviä kalastajia, että honkkarista ei yksinkertaisesti "pysty"(liian iso ego) ostamaan, vaikka samat tuotteet olisi tarjolla. Kalastusliikkeissä ei ole palvelukaan mitään erikoista. Mutta tavarataloista olen monasti saanut käteeni semmoisen maanantaituotteen, ja niitähän harvemmin näkyy kalastusliikkeissä. No, vaikka on tavarataloissa maanantaituotteita, niin kyllä se hintataso vie erikoisliikkeet kumoon.
tallennettu
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #21 : 16.06.07 - klo:18:38 »

nilssi osui oikeaan.

jos esim jesse maksaa honkkarissa 6.95 ja erikoisliikkeessä yli kympin niin ei varmaan epäselvää kummasta sen haen.
erikoisliikkeen "asiantuntijoita" en tarvitse, sillä minullahan on teidät  Virnistää
tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
Pasi1
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 16.06.07 - klo:18:47 »

Kalastusvälineliikkeet on tehty niille, jotka kuvittelee olevansa jo niin hyviä kalastajia, että honkkarista ei yksinkertaisesti "pysty"(liian iso ego) ostamaan, vaikka samat tuotteet olisi tarjolla.

Koska kalastustaidoissani ei juurikaan ole kehumista niin mahdan olla poikkeava tavis, koska minua ei kiinnosta honkkarit, motonetit eikä muutkaan kengänkulutus- tai hypistelypaikat.

Lainaus
Kalastusliikkeissä ei ole palvelukaan mitään erikoista.

Aha... Tilanne muuttuu, kunhan saat hitusen parransänkeä enemmän.

tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #23 : 16.06.07 - klo:18:49 »

Kalastusvälineliikkeet on tehty niille, jotka kuvittelee olevansa jo niin hyviä kalastajia, että honkkarista ei yksinkertaisesti "pysty"(liian iso ego) ostamaan, vaikka samat tuotteet olisi tarjolla. Kalastusliikkeissä ei ole palvelukaan mitään erikoista. Mutta tavarataloista olen monasti saanut käteeni semmoisen maanantaituotteen, ja niitähän harvemmin näkyy kalastusliikkeissä. No, vaikka on tavarataloissa maanantaituotteita, niin kyllä se hintataso vie erikoisliikkeet kumoon.
no sä nyt esitit olevasi kohtuu tietämätön ja yksinkertainen kaveri.. kun sieltä honkkarista ei saa esimerkiksi niitä uisteita mitä esim. mä tällä hetkellä ostelen.. pig/manta/buster/hyvät jerkkikepit jne.. ja niin kauan kuin maahantuoja on nykyinen niin ei tule todennäköisesti koskaan saamaankaan. Ja kyllä niissä liikkeissä missä mä asioin on palvelu erinomaista. Jos mä tarviin zaltteja tai vastaavia ja jostain muusta syystä on asiaa 20 kilometrin päähän, niin kyllä mä niitä sieltä hönkkäreistä/ motoneteistä otan mukaan.. ei estettä ostaa sieltäkään jos valikoima olisi riittävä.
tallennettu
Pasi1
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #24 : 16.06.07 - klo:19:17 »

Pasi1: Miksei parrattomat saa erikoisliikkeessä parempaa palvelua kuin Honkkarissa jne?

En missään vaiheessa maininnut palvelun tasosta honkkareissa jne. ja koska en käytä niiden palveluja hyväkseni niin mulle on aivan sama, kuinka noissa paikoissa palvellaan parrakkaita tai parrattomia tai tukattomia tai pitkätukkahippejä yms. Pääsääntöisesti, jostain syystä, ihmisen markkinauskottavuus kasvaa iän myötä saaden ostotapahtumaan tietynlaista vakavuutta. Näinhän se ei saisi olla, mutta näin se usein vaan on.

Lainaus
Ihmeellistä tuo turkkilaishenkinen tinkimismeininki.

Maailmaan mahtuu ihmeitä, honkkarin ja motonetin työkalujen laadun paraneminen olisi yksi niistä.

tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
Sivuja: [1] 2 3 4 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu