Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.01.09 - klo:11:08

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Kalastus asut

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Kummalta puolelta kelaat avokelassa?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Äänestys
Kysymys: Kummalta puolelta kelaat avokelassa?
Oikealta
Vasemmalta

Sivuja: 1 2 [3] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kummalta puolelta kelaat avokelassa?  (Luettu 2909 kertaa)
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Mies, poika?

Profiili
« Vastaus #50 : 13.03.07 - klo:16:08 »

Aika tasan muuten on äänet menny...  Hymyilee
tallennettu

Älä pakota jokea, anna sen virrata.
Atte
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #51 : 27.10.07 - klo:23:12 »

Mä oon oikuri ja ainakin itselläni ei oikealla kelaamisesta tule yhtään mitään Hymyilee
Näin ne tottumukset ja/tai mielipiteet vaihtelevat.
Kelaan paljon paremmin oikealla kädellä väärään suuntaan kuin vasemmalla oikeaan suuntaan. Testannut olen ja monta kertaa.
Eli jos mulle annetaan käteen avokela, jossa kampi on vasemmalla puolella niin kelaan sen oikealla kädellä ylös pyörittämällä väärään suuntaan.

Ennen tämän aiheen lukemista en olis voinu kuvitellakaan että joku oikeakätinen kelaisi vasemmalla kädellä. Kelaaminen on niin älyttymän helppoa näin "vääräoppisestikin", joten enpä usko että se tästä voisi enää parantua.  Cool

tallennettu

Tyhmyys elää pienissä puroissa ja kasvaa vähitellen vuolaiksi virroiksi.
El Samu
lakkatukkainen palokärki
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Satanen vaaput

Profiili WWW
« Vastaus #52 : 28.10.07 - klo:07:21 »

Oikealta sitä tulee kelattua, jotenkin tuntuu paremmalta. Mutta jos vasurilla kelata täytyy, niin kyllä siitäkin jotain tulee. Oikealla vaan luontevampaa.
tallennettu
Kalamara
Pastori & laatuvahti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #53 : 28.10.07 - klo:07:30 »

Minä ihan itse, vasemmalla kätöselläni, sitä kelan kampea pruukan veivata. Eipä ole onnistunut se oikealla etukäpälällä pyörittäminen oikein mitenkään. Tahi, kyllä se kampi pyöri ja siimakin puolalle palautuupi, mutta mitään iloa ei siitä meikäläiselle oikein oo. On oikeastaan orpo olo vallan, eikä oikein ymmärrä, miksi olen juuri tässä ja nyt, sekä mitä ihmeettä minä oikein touhuan ja mitä varten?
 Joten vasempaan kätöseen minä sen kammen edelleenkin paiskon ja oikealla vavan kahvaa kannattelen.
tallennettu

Kunnioittaen toveri ja veli heittokalastuksessa.
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #54 : 28.10.07 - klo:10:23 »

voisin vastata että kelaan tietysti siltä puolelta kummalla kampi on.
tai sitten että tietenkin oikealta puolelta, koska väärältä puolelta se on hankalampaa  Virnistää

oikealla kädellä tulee heitettyä ja oikealla kädellä kelattua
tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #55 : 28.10.07 - klo:10:30 »

Kelaan vasurilla...tietysti. Syitä kaksi: 1) näin olen tehnyt koko ikäni ja 2) aivan pöljää heittää oikealla ja vaihtaa sen jälkeen vapa vasempaan käteen, jotta voi alkaa kelata oikealla (insinöörilogiikkaa  Pyörittää silmiään).
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
Yuzzi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Imma chargin mah lazer

Profiili
« Vastaus #56 : 28.10.07 - klo:22:33 »

aivan pöljää heittää oikealla ja vaihtaa sen jälkeen vapa vasempaan käteen, jotta voi alkaa kelata oikealla).
Itse heitän tavallaan kummallakin kädellä, joten oikealla kädellä kelaus ei juuri aiheuta ongelmia. Susiruma esimerkki alla:

* esimmm.jpg (22.22 kilotavua, 682x289 - tarkasteltu 23 kertaa.)
tallennettu
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #57 : 28.10.07 - klo:23:02 »

Itse heitän tavallaan kummallakin kädellä, joten oikealla kädellä kelaus ei juuri aiheuta ongelmia. Susiruma esimerkki alla:

Lähtökohtana (osin virheelliselle) olettamukselleni oli, että heittäjä heittää oikealla kädellä. Olet kuitenkin oikeassa, Kalle 2v -tyylisen piirustuksesi  Hymyilee leveästi mukaisesti jotkut heittävät vasurilla, joten näillä henkilöillä vasenkätinen kelaus aiheuttaa vastaavanlaisen ongelman kuin oikealla kädellä heittävillä oikeaapuoleinen kelaus. Onneksi joillakin keloilla voi vaihtaa kammen kätisyyden, joten ei synny perverssiä tilannetta, joissa haspeli olisi vavan yläpuolella ja kelaus tapahtuisi väärään suuntaan  Iskee silmää
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
Elmewi
Vieras
« Vastaus #58 : 29.10.07 - klo:08:07 »

On niitäkin nähty jotka pitävät avokelaa vavan yläpuolella ja kelaavat "peruuttaen", kieltämättä se on perverssin näköistä puuhaa... Mutta jokainen taaplaa tyylillään, tärkeintä on kuitenkin kaiketi saada se uistin veteen ja jotenkin sieltä takaisin  Iskee silmää
Minä olen niin kauan kuin olen haspelia käytellyt kelaillut vasurilla, ja heittänyt oikealla, mutta se on sitten ihan tottumis kysymys miten kelaa miten heittää.
tallennettu
ZiMMU
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #59 : 29.10.07 - klo:12:54 »

Itte kelaan oikealta puolelta ja periaatteessa en siirrä koskaan vasenta kättä mihinkään.
tallennettu
ShowStopper
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #60 : 15.11.07 - klo:15:33 »

Oikealta puolelta tulee kelattua.tottunut siihen ni  on vaikee vaihtaa puolta. mutta onnistuu  kyllä vasemaltakin puolelta kelaus
tallennettu
Wallu
Jäsen
*
Poissa

Kalattomuus vaivaa...

Profiili
« Vastaus #61 : 23.11.07 - klo:21:47 »

Vasuri on rautaa tässä lajissa, mutta kyllä se sujuu oikealtakin.
tallennettu

Korkis
Riko - sitä ei voi yksikään kala vastustaa
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #62 : 25.11.07 - klo:11:29 »

Vasurilla kelaan joka kelalla, oikealla kädellä toi kelaaminen on niin tönkköö ku olla ja voi  Hymyilee
tallennettu

---Riko-vaaput---
Taho
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Pikku hauki

Profiili WWW
« Vastaus #63 : 25.11.07 - klo:11:40 »

Heitän juuri noin kuin Yuzzi piirsi. Niin se sujuu kaikista parhaiten minulta, kelaaminen tapahtuu joko oikealta tai vasemmalta, yleensä oikealta.
tallennettu

kasperi
Jäsen
*
Poissa

mikään ei oo niin kateellinen kun kalamies

Profiili
« Vastaus #64 : 25.11.07 - klo:18:15 »

Hymyilee leveästi
Tällänen paukahti mieleen. Itse olen oppinut kelaamaan kädellä. Pistäkääpäs teitin puoli!
oikealla tulee veivattua sekä hyrrää että haspelia,olen oikea kätinen johtuisiko siitä?
tallennettu
PAR
Puksun Paronitar
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

yksi itse saatu kala vastaa tuhatta ostettua

Profiili
« Vastaus #65 : 30.11.07 - klo:12:11 »

Oikealla kädellä olen ihan automaattisesti kelannut, mutta luettuani tämän ketjun oli ihan pakko koklata vasuria. Kappas vaan kyllä kelaus silläkin toimi, mutta silti jatkan vanhaan tyyliini, Onhan se sentään oikea..heh.
tallennettu
Osteri
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #66 : 04.12.07 - klo:16:25 »

Kelaus avokelaa käytettäessä vasurilla , ja ku noita vasuria hyrriä saan hommattua niin kelataan niitäkin sit vasurilla
niin ei tartte heiton jälkeen vaihtaa otetta.
On mun mielesta jotenkin luontevampaa jättää noi vapahommat tolle oikeelle.
Tosin on tullu hiukan sotkettua noita normeja, Kirjotan vasurilla, lusikkaa käytän vasurilla, puukkoo oikessa veistäessä,heitän oikeella,    eli jotenkin noi raskaammat hommat hoituu oikealla kuitenkin helpommin.
tallennettu
minnow
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Erämies on eri mies...

Profiili
« Vastaus #67 : 04.12.07 - klo:16:50 »

Oikeakätinen olen, mutta vasemmalla tassulla kelaan. Tuntuu jotenkin helpommalta homman hallitseminen, kun vapaa pitää "paremmassa" kädessä. Hyrriä en omista, mutta tuntuu vähän siltä, että oikealla kelaus menisi silloinkin vain vetohommissa, jolloin vapa on kädessä ainoastaan kalaa väsytellessä. Jos heittelemään rupeaa, niin mieluummin keppi oikessa kädessä koko ajan.
tallennettu

M - I - N - N - O - W
mika922
Jäsen
*
Poissa

Siikahan se siellä!

Profiili
« Vastaus #68 : 04.12.07 - klo:17:20 »

Olen oikeakätinen, mutta kelaan oikealta puolelta,koska olen kelannut niin kauan kuin muistan enkä osaa kelata enää vasemmalta puolelta.Viime kesänä koitin kaverin kelaa ja olin ihan hukassa, kun koitin kelata vasemmalta puolelta Virnistää
tallennettu

Kalan saanti ei ole tärkeintä, vaan kalastamisesta nauttiminen.
salama
Volmari kuulapää
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #69 : 05.12.07 - klo:10:13 »

Ei niin väli kumpikin toimii, ei minun mielestäni tuota tuskaa et kummalla puolella se kampi on ja kummalta puolelta joutuu kelaa. pääasia et toimii ja saa kalaa Virnistää
tallennettu

="Oikeat lusikat ovat rautaa"= ="Vain tyhmä luulee tietävänsä kaiken"=
blackriver
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #70 : 05.12.07 - klo:11:56 »

Vasurilla kelataan, hätätilanteessa (lainavehkeillä) voi tilapäisesti myös oikealta onnistua.
tallennettu
Markose
kalamies, perhoveijari
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #71 : 05.12.07 - klo:14:57 »

heitän oikealla kädellä ja kelaan oikealla eli vaihdan vapaa kädestä toiseen, hölmöltähän toi tuntuu mutta kun vuosikymmeniä on samalla tavalla tahkonnut, niin yritäppä muuttaa. Myös jerkatessa kelaan "väärin"...

Ehkä tästä syystä kalastan tanttua haspelilla, minimoin sen riskin, että kala iskee samalla sekunnilla kun viehe putoaa veteen....ja tartutus menetetään kun oon vapaa vaihtamassa kädestä toiseen. Eipä ole aikaisemmin tullut tuotakaan analysoitua, olipa hyvä topic  Hymyilee leveästi
tallennettu

Fly fishermen are born honest, but they get over it.
Ed Zern

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Patrick F. McManus

-Tärpin saa pyytämällä-
jaakoppi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #72 : 06.12.07 - klo:15:27 »

Olen luullut kuuluvani äärimmäiseen vähemmistöön kun kelaan oikealta puolelta. Pitää kirjoittaa prosentit ylös ja näyttää kaverille joka pitää oikean puolen takia minua hieman hämäränä Hymyilee leveästi
tallennettu
haauki
Jäsen
*
Poissa

kalahullu!-

Profiili
« Vastaus #73 : 02.05.08 - klo:10:51 »

Oikealtahan se.. aloin tuossa ihmettelemään että miten vasemmalla enemmän kannattajia? XD
tallennettu

''Vain nörtti vaivautuu kalastamaan.''
Murmeli
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #74 : 02.05.08 - klo:12:53 »

Avokela, umpikela, hyrräkela ja pilkin kela aina oikealla kädellä. Perhokela vasemmalla, koska heitän oikealla.
tallennettu

. - Murmeli Pohjoisesta
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu