Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« : 06.07.06 - klo:10:13 » |
|
 Tällänen paukahti mieleen. Itse olen oppinut kelaamaan kädellä. Pistäkääpäs teitin puoli!
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 05.01.07 - klo:14:49 kirjoittanut Nipa »
|
tallennettu
|
 Älä pakota jokea, anna sen virrata. 
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Ostakaa ny toi pommi mult poijjes
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 06.07.06 - klo:10:33 » |
|
kumpikin käy mutta oikeelta sujuvammin
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 06.07.06 - klo:14:42 » |
|
Vasemmalla,koska olen tottunut käyttämään vahvempaa kättäni vapakätenä.Joskus,kun kokeilen kaverin kelaa,jossa on kampi oikealla,tuntuu kelaus ihan oudolta,enkä saa esimerkiksi jigin uittoon samanlaista särmää,kuin vahvemmalla kädelläni.Tämä siis vain oma mielipiteeni.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville K
Heittokalan Graafikko
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 06.07.06 - klo:15:33 » |
|
Vasemmalla,koska olen tottunut käyttämään vahvempaa kättäni vapakätenä.
Sama juttu mullakin. Vahvempi naru pitää vavasta kiinni myös täällä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tarantella anatoli
VIP #6 - Sauvakävelevä junkkari :)
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 06.07.06 - klo:16:13 » |
|
Mitäh! eivätkös kaikki kelaakkaan vasemmal ? Olen ymmälläni  Hyvä aihe 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Metsään on tullut jo syys
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 06.07.06 - klo:16:16 » |
|
Kiitos kiitos.  En osaa itse edes syödä sillee että on haarukka vasemmassa kädessä.  Jotenkin luonnikkaampaa syödä oikeella ja kelata oikeella. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 06.07.06 - klo:17:18 » |
|
Kiitos kiitos.  En osaa itse edes syödä sillee että on haarukka vasemmassa kädessä.  Jotenkin luonnikkaampaa syödä oikeella ja kelata oikeella.  hehe sama juttu
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juho_
VIP #5
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 06.07.06 - klo:17:38 » |
|
Joo, sama juttu täälläkin eli oikealla minäkin kampea vääntelen.. Miten muuten on teillä nuo vapakäsi sormet? Itselläni on etu ja keskisormi kelan kiinnityskohdan etupuolella ja etusormella laukaisen quickfiren..(peukalo tukee vapaa yläpuolelta) Entä monellako kädellä heitätte? Itse heitän ensin oikealla ja vaihdan lennossa vavan vasempaan.. Ja kun vapa tulee vasempaan menee vain etusormi kiinnityskohdan etupuolelle.. Miten on teidän laitanne? Kaikki aina ihmettelee tuota minun heitto tyyliäni, mutta omamielipiteeni on "tyylinsä kullakin"..  EDIT: Sekavasti selitetty, mutta toivottavasti tajuatte jotn...
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.07.06 - klo:17:43 kirjoittanut Juho_2000ss »
|
tallennettu
|
-Juhon suurilöytö vuonna 2006 Heittokalastus.infosta- "Tämähän on kuin kotona kävelisi"
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 07.07.06 - klo:11:31 » |
|
Kiitos kiitos.  En osaa itse edes syödä sillee että on haarukka vasemmassa kädessä.  Jotenkin luonnikkaampaa syödä oikeella ja kelata oikeella.  hehe sama juttu ja silti oon oikee kätinen
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 07.07.06 - klo:12:34 » |
|
Minäkin olen oikeakätinen, mutta alitajunnassa saattaa olla jotain vasuriin viittaavaa.  Sitten: Ensin otan oikealla etusormella siimasta kiinni, avaan vasurilla sangan, siirrän vasurin vavan takaosaan ja kiskasen. Sit kun uistin osuu veteen, niin oikealla etusormella sanka kiinni ja vapa vasempaan käteen ja kelaan oikealla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 11.07.06 - klo:19:30 » |
|
siis mulla nyt on ainakin niin että oikeella heitän ja kun kelaan niin oikea käsi on kammessa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 11.07.06 - klo:23:35 » |
|
"vahvempi" käsi hoitaa vavan,eli oikea ja vasen kelaa kyllä tuntuis oudolta toisinpäin,sama kun kirjottais vasurilla
täytynee kokeilla toisinpäin siitä voipi tulla tosi hauskaa (ainakin muille veneessä olijoille)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
|
|
|
|
-dasse-
Vieras
|
 |
« Vastaus #12 : 12.07.06 - klo:09:36 » |
|
oikeella tietenkin
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 12.07.06 - klo:10:10 » |
|
Riippuu kummalla puolella venettä kela on telineessä.  Eikun oikealla kelaan mutta en "säikähdä" jos sattuu vasurikela kohdalle.  Asento kutakuinkin tämä: Vapa vasemmassa kädessä, kelan jalka etu- ja keskisormen välissä. Vavan kahva tuettuna kyynärpäällä kylkeä vasten jos kahva tarpeeksi pitkä. Lyhempikahvainen menee lonkkaa vasten siinä väsytyksen vaiheessa kun loppuu ranteesta jerkku.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla." -Robert Altman- "You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
|
|
|
Kalahaukka
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 12.07.06 - klo:17:15 » |
|
Oikealla kädellä kelaan ja olen oikeakätinen. Vasemmallakin varmaan onnistuisi mutta kun olen alusta asti tottunut oikealla kelaamaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Fixeri
Vieras
|
 |
« Vastaus #15 : 14.07.06 - klo:13:10 » |
|
Vasemmalta. Taas tottumuskysymys, mutta ainakin minun on helpompi heittää oikealla kädellä. Usein oikeakätiset jotka kelaavat oikealta käyttävät heittäessään lähes aina kahta kättä. Itse oikeakätisenä lyhyimmät heitot on helppo vipata yhdellä kädellä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 14.07.06 - klo:13:51 » |
|
Oon vähän kummankin kätinen, enemmän vasemman. Kelaan kuitenkin oikealla, syön vasemmalla, kirjotan vasemmalla, heitän kaikenlaista roinaa oikealla pidemmälle, lätkässä oon right eli vasenkätisyyden mukaan siinä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ilkka_2006
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 14.07.06 - klo:14:20 » |
|
Oikiallahan minäkin kampea väännän..Mutta kyllä se vasemmallakin onnistuu, mutta ei niin hyvin kuin oikialla.. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Fishers man friend
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 14.07.06 - klo:17:05 » |
|
Ennen avo kelaa kelasin oikeella mutta, nyt kun on avokela niin vasemmalla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 04.01.07 - klo:23:50 » |
|
Vasemmalla kelaan haspelilla, saa oikeankäden etusormella vapauttaa siiman ja heti vasuri valmiina ottamaan kampeen kiinni ilman mitään käden paikkojen vaihtoa... Hyrrät taas ovat oikean kätisiä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #20 : 05.01.07 - klo:00:46 » |
|
Vasemmalla kelaan haspelilla, saa oikeankäden etusormella vapauttaa siiman ja heti vasuri valmiina ottamaan kampeen kiinni ilman mitään käden paikkojen vaihtoa... Hyrrät taas ovat oikean kätisiä.
Sama homma meikäläisellä. Olisi hyvä vielä jos kaikissa hyrrissäkin olisi kampi vasemmalla puolella, itellä ainakin kaikki käytössäni olevat vavat kahdenkäden-vapoja ja kahva erittäin pitkä kaikissa. On oma hommansa vaihtaa aina vapa vasempaan kainaloon kelausta varten. Eihän se niin haittaa kun on tottunut, mut välillä sitä tulee ajateltua...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko_-Procyon-
Propilkki
Aktiivi
Jäsen

Poissa
*under construction*
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 05.01.07 - klo:01:36 » |
|
Avokela vasurilla, kuten myös perhokela. Umpikela ja hyrrä oikealla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Marx
Vieras
|
 |
« Vastaus #22 : 05.01.07 - klo:02:06 » |
|
Haspeleita vatkaan kummallakin kädellä nykyään, aikoinaan tuntu luontevammalta kelata ja heittää oikealla kädellä. Hyrriä ja umppareita kelaan oikealla kädellä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi_
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 05.01.07 - klo:13:40 » |
|
Haspeleita vatkaan kummallakin kädellä nykyään, aikoinaan tuntu luontevammalta kelata ja heittää oikealla kädellä. Hyrriä ja umppareita kelaan oikealla kädellä.
Joko niissä nykyajan keloissa on molemmin puolin kammet?  Vatkaan oikealla kädellä, pitäen luonnollisesti toisellä kädellä vavasta. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jänis
Rauhaton Roger Rabbit
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Kaikki paitsi purj... eiku kalastus on turhaa!
Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 05.01.07 - klo:13:43 » |
|
oikella kelaan ja oikella heitän, vasurilla avittaen. sangan käänän kas oikeella
|
|
|
|
|
tallennettu
|
! vituik män prkl ! "Emmä me sä" "Ontuja-lussukat" Kaikki mikä menee pohjaan, ei välttämättä tule ylös.. --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --=
|
|
|
|