SammyDavids
International Rapala Dipper; hooked on Canadian
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« : 06.06.08 - klo:19:36 » |
|
Voi olla että jossain on sama aihe mutta mitenkäs usein ihmiset käy kalassa? Nyt ollu se kerran viikossa tahti tässä parin kuukauden aikana keväällä tai ainakin siihen pyrkiny mahdollisuuksien mukaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Killazer
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 06.06.08 - klo:20:16 » |
|
Joka päivä sillä talon rappusilta on 20m meren rantaa : D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Dont think what u say, say what u think and then think what u just said.
|
|
|
rolli92
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 07.06.08 - klo:17:07 » |
|
Vähän vaihtelee kiireiden mukaan, mutta niin usein kuin suinkin jaksan/ehdin. Nyt olen alkukesästä käynnyt noin kerran kahdessa viikossa, mutta kunhan kesätyöt loppuvat heinäkuun alussa, käyn varmasti kaksi kertaa viikossa, ainakin. Tietysti jos isovanhempien mökillä käydään, niin siellä sitten useampia kertoja päivässä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Siellähän on melkoinen kuhina käynnissä!
|
|
|
ThE Speed
VIP #22
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 07.06.08 - klo:17:53 » |
|
EN IKINÄ. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalamiesten kiistaton vihamies.
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 07.06.08 - klo:18:03 » |
|
Tavoite on että kerran viikossa näin kotioloissa ollessa. Mökillä ollessa sitten joka päivä ja yleensä vielä monta kertaa päivässä keleistä riippuen tietysti. Viikko ilman kalastusta aiheuttaa outoja vieroitusoireita ja tulee kalliiksi koska silloin tekee mieli tehdä hankintoja ym 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 07.06.08 - klo:18:13 » |
|
Taitaa olla kolmisen kertaa viikossa kun käyn kalassa. Kalastusreissut eivät ole oikeastaan koskaan alle 6 tunnin mittaisia vaan taitaa olla lähemmäksi kymmenen tunnin reissuja. Kalansaaliin saamisella ei ole vaikutusta tuohon aikamäärään, tuli kalaa paljon tai vähän niin tuollainen tuntimäärä siihen tahtoo mennä. Nyt olen innostunut tekemään remppaa esim. koko talon ulkomaalaus, joten se vie oman aikansa mutta vastaavasti arkinen työ ei sitten rasita.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia 
|
|
|
J-KING
Gustavs's FishBalls
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Seatrout_luukku.com
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 07.06.08 - klo:19:19 » |
|
En nykyisin oikeastaan kalasta ollenkaan kesäsin, vaan ainoastaan syyskuu-toukokuu. Tykkään vain kylmistä keleistä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä... Sillä olenhan laakson suurin sika
|
|
|
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 07.06.08 - klo:22:40 » |
|
Lähes joka päivä käyn vähintään tunnin session rannalla. Saa sit nähdä miten paljon reissut pitenee kun saan veneen vesille.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla." -Robert Altman- "You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
|
|
|
Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 07.06.08 - klo:22:42 » |
|
En nykyisin oikeastaan kalasta ollenkaan kesäsin, vaan ainoastaan syyskuu-toukokuu. Tykkään vain kylmistä keleistä  J-King on kylmä mies  Sama kuin igorsilla, eli noin 3-4 kertaa viikossa tulee käytyä joko haukia härnäämässä tai ahventa koittamassa. Ja samanpituiset reissut kun igorsilla koska yli 90% reissuista teen hänen kanssaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
lape89
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 07.06.08 - klo:22:50 » |
|
Näin vapaalla kun oon niin 3-4 kertaa viikossa, ja kalareissujen pituus keskimäärin 2-4 tuntia. Sitten kun taas työt alkaa, niin ehkä sen yhden kerran viikossa viikonloppuna kerkiää käymään, jos hyvin käy.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nils Baster
Jäsen

Poissa
Help me out
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 07.06.08 - klo:22:59 » |
|
Vaihtelee tämäkin viikottain, mutta joka päivä olen halukas lähtemään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 07.06.08 - klo:23:19 » |
|
No 1-2 kertaa viikossa, yleensä vain viikonloppuisin, kun viikolla ei ole töiden jälkeen jotenkin inspiraatiota enää lähteä kalaan  Riippuu tietysti paljon keleistäkin, jos tuulee kovaa tai sataa niin sitten saattaa jäädä viikkojakin väliin että ei tuu käytyä ollenkaan..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
J-KING
Gustavs's FishBalls
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Seatrout_luukku.com
Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 08.06.08 - klo:00:02 » |
|
J-King on kylmä mies  Sama kuin igorsilla, eli noin 3-4 kertaa viikossa tulee käytyä joko haukia härnäämässä tai ahventa koittamassa. Ja samanpituiset reissut kun igorsilla koska yli 90% reissuista teen hänen kanssaan. Taidan olla  Itse asiassa työ ja perhe elämä tekee sen etten voi olla aina menossa, siksi olenkin päätynyt vuosien saatossa siihen että en juurikaan kalasta kesäisin kuin silloin tällöi. Mutta kun vedet jäähtyy niin....... Tähän on suurinpana syynä kalastussuuntaus joka on vei mukanaan 90 luvun alussa ja ei päästä piteestään  En voi sille mitään mutta kuha ja hauki eivät saa minua oikeestaan innostumaan kovinkaan paljon vaan kaipaan sitä kirkasta....
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä... Sillä olenhan laakson suurin sika
|
|
|
|
kuhankeittäjä92
Vieras
|
 |
« Vastaus #13 : 08.06.08 - klo:09:15 » |
|
No 1-2 kertaa viikossa, yleensä vain viikonloppuisin, kun viikolla ei ole töiden jälkeen jotenkin inspiraatiota enää lähteä kalaan  Riippuu tietysti paljon keleistäkin, jos tuulee kovaa tai sataa niin sitten saattaa jäädä viikkojakin väliin että ei tuu käytyä ollenkaan.. Aika samalaisella kaavalla mulla menee kuin Tonarilla. Tänä kesänä saattaa jäädä kalastus vähemmäksi, kun on menossa katto projekti ja sen semmoista.....
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ode
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 08.06.08 - klo:09:55 » |
|
joinain viikkoina ehkä 4-6 kertaakin kun on kesä loma mutta joinain viikkoina en pakosti kertaakaan riippuu vähän onko noita futis pelejä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Korkis
Riko - sitä ei voi yksikään kala vastustaa
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 08.06.08 - klo:09:57 » |
|
Kesäl tulee käytyä vähintään 2-3kertaa viikossa, loma kun loppuu ni aika harvoin ehtii käymään... Useammin pitäs päässä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
VaKa
VArma KArkuuttaja
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
J-king lusikat
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 08.06.08 - klo:10:31 » |
|
Taidan olla  Itse asiassa työ ja perhe elämä tekee sen etten voi olla aina menossa, siksi olenkin päätynyt vuosien saatossa siihen että en juurikaan kalasta kesäisin kuin silloin tällöi. Mutta kun vedet jäähtyy niin....... Tähän on suurinpana syynä kalastussuuntaus joka on vei mukanaan 90 luvun alussa ja ei päästä piteestään  En voi sille mitään mutta kuha ja hauki eivät saa minua oikeestaan innostumaan kovinkaan paljon vaan kaipaan sitä kirkasta.... Mulla sama juttu,perhe tarvii oman aikansa näin kesällä,mutta loka/tammikuussa SIKA lähtee lähes joka viikonloppu vesille.Ennen vanhaan kalastelin kesä aikana enemmän,mutta 3vuotta sitten tavattuani J-KING:in ja Ruaskan kalastukseni muuttui lähes täysin kirkaskylkisen jahtaukseen,kiitos siitä heille.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Onko ihme jos ei enemmän kaloja saa,siiman molemmissa päissä on liero -Jaakko Teppo-
|
|
|
SammyDavids
International Rapala Dipper; hooked on Canadian
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 08.06.08 - klo:12:38 » |
|
Tuntuu että kalastus on rytmittynyt aika hyvin koko vuodelle kun miettii että mertsari aika on tuo syyskuusta eteenpäin ja kuumimpina kuukausina on sitten perhohässäkät koskilla ja ne muutamat kuhareissut ja mökillä satunnainen hauen heittely. Pilkkimien on se mihin ei ole hirveesti perehtynyt mutta näillä keleillä ei etelä-suomessa ilmeisesti tarvitsekkaan  Ja talvi illat menee mukavasti perhoja sitoessa. Mutta mutta, tuntuu että rahaakin menee aika mukavasti harrastukseen mutta kyllä sitä lähi terassilla saa menee helpomminkin. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
minnow
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Erämies on eri mies...
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 08.06.08 - klo:13:25 » |
|
Kesällä lähes päivittäin, mutta syksymmällä hieman vähemmän johtuen metsästysharrastuksesta. Tosin hirvimetsälle en näillä näkymin ole tänä vuonna menossa, mutta eiköhän se aika kulu lintujenkin perässä kulkiessa Ja silloin kun joki on jäässä, ei kalalle tule juuri lähdettyä, kun ei tuo pilkkiminen niin hirveästi nappaa...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
M - I - N - N - O - W
|
|
|
kirjolohi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 09.06.08 - klo:19:08 » |
|
Melg joka päevä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Koukussa kalastukseen
|
|
|
romo
Oranssi "Bomber"
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 09.06.08 - klo:19:25 » |
|
Max 2kertaa viikossa.liian harvoin mut pikku hiljaa alkaa toi manipulointi tehoamaan tuohon vanhempaan poikaan ja hän saa käydä kysymässä luvan hallitukselta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Kaikkea mikä ei tapa nopeasti pitää kokeilla"
|
|
|
ShowStopper
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 16.06.08 - klo:10:19 » |
|
Järvellä tulee käytyä melkeinpä 4-6 kertaa viikossa ja sitten vk -loppusin tulee käytyä merellä jos lähtee mökille.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aqulox
Jäsen

Poissa
Vuoden luottoviehe! Rapala Glass Shad Rap.
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 18.06.08 - klo:22:52 » |
|
Kesällä aina kun oon mökillä :'D Eli 3-5 kertaa viikossa...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Skarpa
Vieras
|
 |
« Vastaus #23 : 25.06.08 - klo:09:41 » |
|
3-6 kertaa viikossa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
v4ld0_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 25.06.08 - klo:15:09 » |
|
Se riippuu ihan päivästä. suunnilleen 2-5 kertaa päivästä kun tulee lämpimämpää niin silloin melkein joka päivä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|