Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.01.09 - klo:11:20

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Kalastus asut

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Kuinka paljon painoarvoa annat lehtien välinetesteille ostaessasi välineitä?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kuinka paljon painoarvoa annat lehtien välinetesteille ostaessasi välineitä?  (Luettu 954 kertaa)
Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« : 22.05.06 - klo:22:24 »

Miten paljon teillä vaikuttaa lehtien välinetestit tehdessänne välinehankintoja?

Musta tuntuu että moni lukee noita testejä hitusen väärin, eli ostetaan automaattisesti se "testivoittaja", vaikkei välttämättä sen ominaisuudet parhaiten edes testatuista itselleen sopisi.
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
majm
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 23.05.06 - klo:00:36 »

Fiiliis pohjalta vaan, tosin viimeisin suurempi hankita taitaa olla tuolta 8 vuoden takaa.
tallennettu
ruoto kurkussa
Vieras
« Vastaus #2 : 23.05.06 - klo:09:14 »

En mäkään liikaa painoarvoa testien tuloksille anna. Lähinnä mä luen niistä tuloksista vapojen saamat plussat ja miinukset. Yleensä niistä kumminkin tulee esille sellaisia huonoja puolia mitä kaupassa hypistelemällä ei välttämättä huomaa.
Vapaa hankkiessa kavereiden kokemukset painaa enemmän kuin testit. Yleensä testivoittaja on myös kallein vapa ja herättääkin kysymyksen että onko ne sittenkään hinta/laatu suhteeltaan sen arvoisia.
Itse en välttämättä ole valmis sijoittamaan siihen kalleimpaan vapaan.
tallennettu
Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 23.05.06 - klo:09:51 »

Yleensä testivoittaja on myös kallein vapa ja herättääkin kysymyksen että onko ne sittenkään hinta/laatu suhteeltaan sen arvoisia.

Mä oon kiinnittänyt semmosta huomiota, että vaikuttaako "testimenestykseen" se että kuka mainostaa lehdessä eniten?

Yleensä nämä huippupisteitä saavat ovat niin auto-lehdissä kun erä-lehdessäkin samalla lehden suurimpia mainostajia.
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
Teukka
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

-.-.-.-.-.-.-

Profiili
« Vastaus #4 : 23.05.06 - klo:12:01 »

en juurikaan osta välineitä lehden mainostuksen mukaan,koska ei pahemmin noita lehtiä oo tullu luettua  Hymyilee

enemmän lueskelen muiden mielipiteitä esim. täällä,tai sitten kavereitten mielipiteitä..  Pyörittää silmiään

vaikka ei oo oikeen tullu noita vapoja ym. paljoo ostettua..
tallennettu

hoi
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 23.05.06 - klo:15:21 »

kyllä niitä tulee luettua,mutta pelkän testin perusteella en välineitä osta
omat mieltymykset vaikuttaa eniten

tallennettu

kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 23.05.06 - klo:16:08 »

Testejä lueskelen,koska niistä näkee,että mitkä vehkeet ovat täyttä sekundaa.
Myös plussat ja miinukset katson tarkkaan,sillä kaupassa ei välttämättä kaikkea huomaa.
Varsinkin jos verkkokaupasta jotain tilaa,niin testejäkin kannattaa vähän tuijottaa.
Loppupelissä kuitenkin oma "perstuntuma" kertoo sen,mikä on itselle paras.
Eli testeihin ei sokeasti kannata luottaa,eikä testivoittaja ole läheskään kaikille se paras.
Erityisesti vavat ovat niin henkilökohtaisia välineitä,että niiden testejä en kauheasti lue.
tallennettu

temesi
Vieras
« Vastaus #7 : 24.05.06 - klo:06:16 »

Erä:n testeistä olen ainoastaan hintavertailua vähän tehnyt, vaikkei nekään ei pidä kyllä välillä paikkaansa.
Itse testit ovat täysin epäluotettavia. Monet testimenestyjät olen itsekkin joutunut roskakoriin paiskaamaan... Cool
tallennettu
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 02.06.06 - klo:11:12 »

Kerran olen uskonut ja silloin kannatti: ostin Erä lehden testivoittaja vavan muutama vuosi sitten Shakespearen Ambidex Titanium vavan ja siihen samaa sarjaa haspelin. Kalliita oli mutta kannatti. Muutamaa "testivoittajaa" on tullut hypisteltyä mutta on ollut kädessä pettymyksiä. Uistin testauksia on kiva lukea kun niistä selviää helpoiten uutuusvärit, joita ei kaupassa tahdo massasta erottaa.
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
giantti
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 03.06.06 - klo:20:43 »

Testit ei vaikuta mun ostoihin mitenkään, tähän mennessä on tullu ostettua sitä mihin rahat riittää......ja sitten on kirottu hunoja vehkeitä.
tallennettu

Oli iso kiinni mut pääsi karkuun........
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 04.06.06 - klo:13:10 »

Ensimmäisen vavan ostin testin perusteella siten että luin lehteä ja menin paikalliseen kalastustarvike liikkeeseen kysymään onko tää hyvä? Virnistää Sitä vapaa ei siellä ollut joten tilasin sen sitten netistä. Olen ollut tyytväinen vapaan. Enään tuskin testien perusteella alan vapaa ostamaan.
« Viimeksi muokattu: 07.01.07 - klo:13:30 kirjoittanut heksa » tallennettu
Paroni
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 05.06.06 - klo:10:47 »

Riippuu täysin testausmenetelmistä, sekä testaajista.
Esim. laadukkaasti toteutettu siimatesti, asiantuntijoiden tekemänä ja kunnon mittausvälineillä toteutettuna tekee meikäläiseen vaikutuksen ja saatan sen perusteella tehdä ostopäätöksen.
Sitten se mitalin kääntöpuoli, esim. Erän nykytestit lähinnä pistävät itkemään. Heittopituustestin jälkeen loppui meikäläisen kestotilaus.
tallennettu
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Ostakaa ny toi pommi mult poijjes

Profiili
« Vastaus #12 : 12.06.06 - klo:15:17 »

olis vaan kas mukava tietää että mitä ne sanois sie erällä mun ekasta avokelsta joka oli joku shimanon takajarru quikfire jonka kaikki osat heiluu enemmän ku laki sallii mutta nyt ostin symetren joka on vissiin joku viidentähden kelä onhan se kyllä sinänsä mukavempi...
tallennettu

Vitu* sano vatanen taas meni satanen
Toge
VIP #13 "yhden menin ottamaan...."
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #13 : 12.06.06 - klo:20:58 »

No eipä ole tullut testien mukaan mitään ostettua..Jos jotain tarvitsen vapaa kelaa yms niin kyllä menen kauppaan ja otan sen mikä käteen hyvältä tuntuu..
tallennettu

Mitäs kyyyyl
Kankia
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 17.06.06 - klo:21:18 »

Viehepuolella vaikuttaa sen verran, että melkeempä ainakin kaikki Erän vuoden vieheet on pakko ostaa itelle. Samoin kaikki Bomberit ja Nilsut ja Busterit joilla näkyy ennätyskalatilastoissa tulleen isoja kaloja.

Kaiku on seuraavana testilistalla ja oon jo lueskellu noita testejä kyllä.Samoin pulpettivenettä kattellessa. Oikeestaan kaikki tommoset mistä ei ite vielä tiedä ennestään mitään, niin testit näyttää hyvin mihin asioihin ainakin kannattaa kiinnittää huomiota.

Ehkä.

Vapa- ja kela ostoksissa luotan täysin kirjaimellisesti näppituntumaan ja taivutteluun, hypistelyyn, vispaamiseen ja vetkutteluun ja kattoa vasten painamiseen.

Täytyy tunnustaa  että mulle ulkonäkökin merkittee näissä vapa ja kela asioissa paljon, vaikka en muuten juuri esim. vaatteilla ja muilla vehkeillä koreile. Esim. jos on kaks samanlaista kelaa mutta toisessa on vaikka puinen kampi tai hieno väri niinku Pennillä ja Daiwan nää metallihohtovärit, niin ne kyllä painaa myös vaakakupissa. Pyörittää silmiään

tallennettu

Kalastan - siis elän - Elän - siis kalastan
Ville K
Heittokalan Graafikko
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 18.06.06 - klo:05:01 »

Mulla on paha tapa ostaa kalastusvälineet lähes aina heräteostoksina. Erämessut pikkupienissään on ne pahimmat lankemisen paikat. Tosin kun tarpeeksi kauan tinkaa, niin näyttelyhyllystä saattaa saada hyvänkin laitteen edullisesti.
Ei siinä ole testejä yleensä ole tullut luettua, joten voisi kai sanoa etten anna niille paljoa arvoa. Haavat on nuoltu sitten kotona, jos ei ostos sattunutkaan olemaan niin hyvä väline kuin luultiin.
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu