Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.01.09 - klo:10:31

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Kalastus asut

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Kalastusluvat kunnossa?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kalastusluvat kunnossa?  (Luettu 1991 kertaa)
jyrze
Mr Pickup
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 29.12.07 - klo:15:23 »

Monta päivää olen nyt koittanut avata tuota rekisteriin ilmoittamis -lomaketta. Mutta ei, ei niin millään. Taidan tyytyä edelleen tuohon itse laminoituun kontaktimuoviläpyskään.
tallennettu
Taho
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Pikku hauki

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 29.12.07 - klo:15:25 »

"Luvat" kunnossa, yhdellä vavalla kalastelen niin ei tavitse mitään maksaa paitsi koskilla ja istutuslammilla Hymyilee
tallennettu

jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #27 : 29.12.07 - klo:20:03 »

Monta päivää olen nyt koittanut avata tuota rekisteriin ilmoittamis -lomaketta. Mutta ei, ei niin millään. Taidan tyytyä edelleen tuohon itse laminoituun kontaktimuoviläpyskään.

itelläkin piti vähän kikkailla poppari yms ad-block suojausten kanssa että suostui aukeamaan, mutta ihan hyvin toimii loppujen lopuksi
http://njr.yap.fi/cgi-bin/xej2/liitdisp.exe
tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
minnow
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Erämies on eri mies...

Profiili
« Vastaus #28 : 22.01.08 - klo:21:59 »

Nyt ehdottelemaan uudistuksia kalastuslakiin... Tämä linkki avaa siihen hyvän väylän:

http://www.eralehti.fi/keskustelu/t8053#m68232
tallennettu

M - I - N - N - O - W
jänis
Rauhaton Roger Rabbit
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kaikki paitsi purj... eiku kalastus on turhaa!

Profiili
« Vastaus #29 : 22.01.08 - klo:22:17 »

kai nuo on taas pakko maksaa Vihainen vit*ttaavaan ku eipä tää päin vesistöjä kunnosteta! koskilla vaan pidetään katiskoja ja viedään nekin vähät taimenet mitä on... prkl!!!!
tallennettu

! vituik män prkl !        "Emmä me sä"          "Ontuja-lussukat"        Kaikki mikä menee pohjaan, ei välttämättä tule ylös..

--=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --= --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --= --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=
Kalamara
Pastori & laatuvahti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #30 : 24.01.08 - klo:17:30 »

Tänään suuri ilta ompi! Itella toi erinomaisen virallisen näköisen kirjekuoren, joka kalastuskortin sisällään piti. Minä ihan ällikällä olen perin suuresti yllätyin ministeriö-olioiten näinkin nopeasta toiminnasta.
tallennettu

Kunnioittaen toveri ja veli heittokalastuksessa.
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 24.01.08 - klo:19:15 »

Samma här, pÃ¥ svenska  Iskee silmää   Otettiin sitten jo lompakkoon mukaan.  Samanlainen laminoitu kuin ennenkin.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
MikeTonic
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #32 : 24.01.08 - klo:19:59 »

MMM:ltä tuli minullekin kortti.

Itseäni hämää pahasti tämä MMM:n jakama väärä tieto tuossa kylkiäisenä. Heidän mukaansa vaaditaan lääninkohtainen viehekalastusmaksu ehdottomasti, jos aikoo harjoittaa viehekalastusta. Tuo on kyllä totta, mutta se ei ole ainoa totuus. Viehekalastusta voi harjoittaa myös kalastusoikeuden haltijan myöntämällä luvalla. Ainakin itselläni kalastus osuu lähes kokonaan yhdelle järvellä, jossa on yhtenäislupakäytäntö. Tästä syystä olen viime vuosina hommannut suoraan kalastusoikeuden haltijalta luvat, koska silloin tiedän rahan varmasti menevän sen järven käyttöön missä kalastustakin harjoitan.
tallennettu
mph76
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

suvussa kulkee...

Profiili
« Vastaus #33 : 24.01.08 - klo:20:02 »

Juu,muovia tuli tänään myös tännekkin...lääninlupa pitäs itellä vielä hommailla,ahistaa vaan tää käytäntö ku ei aina tiä minkä läänin alueella haluais kalastella,kai se sitte ens vuodeksi saatais se yhteislupa.Toivottavasti.
tallennettu

Mika Huusko
Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #34 : 24.01.08 - klo:20:05 »

Itseäni hämää pahasti tämä MMM:n jakama väärä tieto tuossa kylkiäisenä. Heidän mukaansa vaaditaan lääninkohtainen viehekalastusmaksu ehdottomasti, jos aikoo harjoittaa viehekalastusta. Tuo on kyllä totta, mutta se ei ole ainoa totuus. Viehekalastusta voi harjoittaa myös kalastusoikeuden haltijan myöntämällä luvalla. Ainakin itselläni kalastus osuu lähes kokonaan yhdelle järvellä, jossa on yhtenäislupakäytäntö. Tästä syystä olen viime vuosina hommannut suoraan kalastusoikeuden haltijalta luvat, koska silloin tiedän rahan varmasti menevän sen järven käyttöön missä kalastustakin harjoitan.

Itse kans täysin samalla periaatteella liikentees. Eli kalastan 99% samalla järvellä johon hommaan kalastusseuran oman kortin, niin silloin myös rahat menevät suoraan oikeaan osoitteeseen. Ja lisäksi tällä seuran kortilla saa uistella niin monella vavalla kuin vain veneeseen saa mahtumaan, mutta läänikortilla vain yhdellä.
Joten seurankortin ostamalla saa paremmat edut ja sen on vielä paljon halvempi kuin läänikohtainen kortti Hymyilee

Jos tuo nyt puhuttu koko Suomea koskeva kortti tulee joskus voimaan, niin sen voisi jo sitten hankkiakin. Sillä saisi sitten kummasti lisää kalapaikkoja, eikä tarvitsisi miettiä, minkä läänin alueella nyt ollaan...

EDIT: Ja oli näköjään mullekin tullut kortti tänään  Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 24.01.08 - klo:21:34 kirjoittanut Tonnikala85 » tallennettu

Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 11.02.08 - klo:18:50 »

Luvat taas kunnossa, jos vaikka pääsisi hyödyntämään lauhoja kelejä sillai oikeasti.
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
jaakoppi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 11.02.08 - klo:18:59 »

Pitäisi tosiaan hoitaa luvat kondikseen kun on niin saakelin lauhaa. Talvi iskee kuiteski päälle samalla hetkellä kun tilisiirto on pantu täytäntöön. Mutta onhan sitä kuitenkin sitten loppuvuodeksi asia poissa päiväjärjestyksestä..
tallennettu
Emppu
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #37 : 11.02.08 - klo:19:12 »

Jep jep... Joka suuntaan on kalaluvat kunnossa! Virnistää
tallennettu

Kireitä siimoja
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 11.02.08 - klo:21:51 »

Mitenkäs se asia on, että kun menen lomalla Saarijärvelle ja kalastusmielessä tietenkin niin millaisen luvan siihen tarvitsen? Itse ole Varsinais-Suomesta ja läänikohtanen lupa ei ylety tuonne Pohjanmaalle saakka.
tallennettu

~Hän putoaa kuin eno veneestä~
TMU-82
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #39 : 12.02.08 - klo:10:06 »

Mitenkäs se asia on, että kun menen lomalla Saarijärvelle ja kalastusmielessä tietenkin niin millaisen luvan siihen tarvitsen? Itse ole Varsinais-Suomesta ja läänikohtanen lupa ei ylety tuonne Pohjanmaalle saakka.

Valtion kalastuksenhoitomaksu sekä läänikohtainen viehekalastusmaksu on tarkoitettu 18-64 vuotiaille, joten jos olet 14 niinkun profiilissasi lukee, niin et tarvitse lupia. Eri asia jos menet jonnekkin lohi-siikapitoisiin koskiin.
tallennettu

Mulle kävi vahinko. Sain kalastusreissulla kalan...
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 12.02.08 - klo:15:02 »

Selvä tuo. Kiitos paljon.
tallennettu

~Hän putoaa kuin eno veneestä~
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : 07.05.08 - klo:09:47 »

Olenko mahdollisesti katsellut vain toisella silmällä tuota otsikko-osastoa vai onko sinne lisätty tuollainen "kalastusluvat".  Oli miten oli, niin kuitenkin aivan järkevä ja asiallinen paikka.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #42 : 07.05.08 - klo:11:54 »

Olenko mahdollisesti katsellut vain toisella silmällä tuota otsikko-osastoa vai onko sinne lisätty tuollainen "kalastusluvat".  Oli miten oli, niin kuitenkin aivan järkevä ja asiallinen paikka.

Juuh. Kaverin saitti. Tehdään pientä yhteistyötä.
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #43 : 08.05.08 - klo:22:19 »

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/84217.shtml

Karua luettavaa, ei kai täältä löydy "salakalastajia"

Valtionlupa tuli jo tammikuus postin mukana ja lääninluvan ostin justiin pari päivää sitten. Sitten on vielä paikallisen seuran kortti järvelle, että saa uistella niin monella vavalla kuin vain haluaa.
Että onhan noihinkin kadonnut jo melkein 60€ Pyörittää silmiään
tallennettu

TMU-82
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #44 : 08.05.08 - klo:22:29 »

Jepjep, luvat kunnossa. Valtion kalastuksenhoitomaksu + Etelä-Suomen läänin sekä Itä-Suomen läänin luvat.
tallennettu

Mulle kävi vahinko. Sain kalastusreissulla kalan...
johndoe
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #45 : 08.05.08 - klo:22:37 »

Tuleekos tuosta kalastuksenhoitomaksusta automaattisesti se virallisempi läpyskä kotiin? Ainakaan mulle ei oo kertaakaan tullut.

tallennettu

Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #46 : 08.05.08 - klo:22:42 »

Tuleekos tuosta kalastuksenhoitomaksusta automaattisesti se virallisempi läpyskä kotiin? Ainakaan mulle ei oo kertaakaan tullut.

Olikohan silleen, että pitää maksaa oliko se nyt helmi- vai maaliskuun aikana, niin laminaattiläpyskä tulee automatik. Itse maksoin kalastuksenhoitomaksun joskus helmikuussa ja sain sen.

tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
temesi
Vieras
« Vastaus #47 : 09.05.08 - klo:00:41 »

Tänä vuonnakin tuli taas muistaakseni eka heittelyreissu tehtyä ilman lupia. Heti reissun jälkeen maksoin. Ekasta reissustahan se kausi sitten alkaa. Hymyilee

Edellisvuonna sain itsekkin sellasen laminoidun kalastuksenhoitomaksukortin. Ei ollut hyvä.
Oisko nyt ollu MMM sivu mistä sen jälkeen olen lupani ostellut, niin läänikohtainen viehekalastuslupa ja kalastuksenhoitomaksu samalla pienellä paperinpalalla, ei joudu yhtään taitosta tekemään. Pieni muovitasku vaan mihin laittaa, niin siinä on sitte molemmat luvat näkyvissä muovin läpi.
tallennettu
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #48 : 15.05.08 - klo:14:46 »

iltiksestä:

Kalastuslupia voi ostaa R-kioskeista
15.5.2008 12:06

Onkimiseen ja pilkkimiseen ei tarvita kalastuslupaa.

Valtion kalastuslupia voi nyt ostaa kaikista Suomen yli 700 R-kioskista. Luvan voi maksaa myös postissa, internetissä tai suoraan maa- ja metsätalousministeriön tilille.

Kalastuksenhoitomaksu koskee kaikkia 18-64-vuotiaita. Onkimiseen ja pilkkimiseen ei tarvita kalastuslupaa.

Viehekalastajan on maksettava läänikohtainen viehekalastusmaksu tai hankittava vesialueen omistajan myöntämä kalastuslupa.

Kalastuksenhoitomaksuja maksetaan vuosittain noin 300 000 ja viehekalastusmaksuja 100 000 kappaletta.

Koko kalenterivuoden voimassa oleva kalastuksenhoitomaksu on 20 euroa ja seitsemän vuorokauden maksu 6 euroa. Läänikohtainen viehekalastusmaksu on puolestaan kalenterivuodelta 27 ja seitsemältä päivältä 6 euroa. R-kioski perii maksuista kolmen euron välitysmaksun.

STT
tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
Taikajanne
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #49 : 15.05.08 - klo:21:41 »

iltiksestä:

Kalastuslupia voi ostaa R-kioskeista
15.5.2008 12:06

Onkimiseen ja pilkkimiseen ei tarvita kalastuslupaa.

Valtion kalastuslupia voi nyt ostaa kaikista Suomen yli 700 R-kioskista. Luvan voi maksaa myös postissa, internetissä tai suoraan maa- ja metsätalousministeriön tilille.

Kalastuksenhoitomaksu koskee kaikkia 18-64-vuotiaita. Onkimiseen ja pilkkimiseen ei tarvita kalastuslupaa.

Viehekalastajan on maksettava läänikohtainen viehekalastusmaksu tai hankittava vesialueen omistajan myöntämä kalastuslupa.

Kalastuksenhoitomaksuja maksetaan vuosittain noin 300 000 ja viehekalastusmaksuja 100 000 kappaletta.

Koko kalenterivuoden voimassa oleva kalastuksenhoitomaksu on 20 euroa ja seitsemän vuorokauden maksu 6 euroa. Läänikohtainen viehekalastusmaksu on puolestaan kalenterivuodelta 27 ja seitsemältä päivältä 6 euroa. R-kioski perii maksuista kolmen euron välitysmaksun.

STT

Ihan vain mielenkiinnosta kysäisisin, että paljonkos R-kipsa vetäsee välistä jos ostaa sieltä luvan? esim 3€ niinkuin useimmat nettikaupat vai? :O

Onneksi on muuten kalaluvat kunnossa, kävi toissapäivänä jonkunsortin silakkapoliisi kyselemässä lupia Hymyilee eka kerta ikinä
tallennettu

emmie tajuu
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu