Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.01.09 - klo:06:00

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  kalastuksen valvoja
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: kalastuksen valvoja  (Luettu 3237 kertaa)
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 28.07.06 - klo:11:12 »

Mitä on kalastuksenvalvonta?  Huh Lienekö täälläpäin edes sellasta olemassa. Ei ainakaan minua vastaan ole sattunut. Poliisiveneen olen kerran nähnyt liikenteessä mutta silloinkin olin rannassa enkä edes kalalla.

Pitäisi kerran jättää luvat maksamatta niin varmasti olisi joku haukkana vierellä niitä kyselemässä. Tai sitten ei...
tallennettu

"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla."   -Robert Altman-
"You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
jrc
SHS-Jäsen
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #26 : 28.07.06 - klo:11:31 »

Pari kertaa on merellä kysytty 30 vuoden aikana.Enempi voitais kysellä,kohtelu on ollut asiallista silloin kun on luvat kysytty.
tallennettu
tarantella anatoli
VIP #6 - Sauvakävelevä junkkari :)
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #27 : 28.07.06 - klo:12:34 »

Pari viikkoo olin just reissus ni kajaaninjoel kysyttiin. Tuntuu et ois joku tehovalvonta käynnis.
tallennettu

Metsään on tullut jo syys
-dasse-
Vieras
« Vastaus #28 : 30.07.06 - klo:13:32 »

Ite oon nurmijärvellä  kalastuksenvalvojana ja olen tämän kesän eikä usein tarvi lähtee kysyy ei tarvi ku kysyy joiltain kerran viikossa ja  sillo ku on ite kalassa nii kysäsee samalla
tallennettu
ArA
Jäsen
*
Poissa

hauestaja

Profiili
« Vastaus #29 : 03.08.06 - klo:18:32 »

multa ei ole koskaan lupia kyselty koskella.Vanhankaupunginkoskella valvonta ei ole mielestäni tarpeeksi aktiivista. Surullinen
tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #30 : 06.08.06 - klo:22:35 »

Kerran on poliisivene tullut vierelle ja kysynyt luvat ja sekin oli ainoa kerta kun ne luvat eivät mukana olleet. Olivat jääneet vahingossa mökille. Sanoivat vaan, että yritä muistaa pitää mukana ne. Puhallutettu on muutaman kerran jälkeenpäin, mutta lupia ei ole enää uudestaan kyselty.
Eräs tuttava on kalastuksenvalvoja ja toiminut siinä tehtävässä jo kymmeniä vuosia. Jollei lupia ole, niin hän ottaa kalavehkeet ja antaa oman käyntikorttinsa minne sitten voi tulla näyttämään luvat ja saa vehkeet takaisin. Se kalastajia kohtaan reilua ettei lyödä sakkolappua aina kun luvat puuttuu. Tiedän monia ketkä ei aikanaan kalalupia ostellut, koska kalastus oli uutta heille ja tavallaan halusivat "tutustua" lajiin. Nykyään kaikki saaneet kipinän ja kaikki tunnollisia luvan maksajia. Eli riippuu vähän tilanteesta... Cool
tallennettu
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 06.08.06 - klo:23:45 »

tulipa vaan mieleen että saako kalastuksen valvoja jotain palkkaa/korvausta tekemästään työstään
vai onko nuo hommat pelkkää hyväntekeväisyyttä

kokopäivä toimisia valvojia tuskin on ??vai kuinka?

tallennettu

kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
Pikeman
VIP #12
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #32 : 06.08.06 - klo:23:53 »

Meillä päin tuntuisivat pääosin olevan paikallisen kalastusseuran jäseniä. Tuskin saavat palkaa, kunhan kalastuksensa lomassa valvovat lupia ja rajoituksia.
tallennettu

Kylmä kahvi kaunistaa, mutta pakki ei kestä niin paljon kuin naama vaatii.
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #33 : 07.08.06 - klo:00:03 »

Meillä päin tuntuisivat pääosin olevan paikallisen kalastusseuran jäseniä. Tuskin saavat palkaa, kunhan kalastuksensa lomassa valvovat lupia ja rajoituksia.
noin juuri arvelin asian laidan olevankin
tallennettu

kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
ArA
Jäsen
*
Poissa

hauestaja

Profiili
« Vastaus #34 : 07.08.06 - klo:12:30 »

meillpäin on myös posti osallisena kalastuksen valvonnassa eli osa postilaisista käy myös valvomassa.
tallennettu
-bf-
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 19.10.06 - klo:23:13 »

Virnistää varmaan totta et epäilystä tulee! loistavaa kun naisiakin on saiteilla ja kalassa! onko tullut mainittavia?

bf
tallennettu
salama
Volmari kuulapää
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 19.10.06 - klo:23:27 »

-merivartiosto- poliisi- kalastuksen valvoja kysellyt papereita. aina pitää olla mukana, mut on ollut sellasiakin kalastuksen valvojia kyselemäs  joilla ei omaa kalastuksen valvojan korttia mukana.koska kalastuksen valvoja täytyy aina ensin näytää lupansa.ennen kuin  edes lupiasi kysyy.  ei se auta että päivää kalastuksen valvonnasta olisko niitä lupia näyttää. jos meiltä kalastajilta vaaditaan kalastus lupia kantamaan mukana niin ehkä kyseiset valvojatkin voivan niin tehdä no ei montaakertaa ole noin käynyt mutta asiat täytyy olla kunnossa
tallennettu

="Oikeat lusikat ovat rautaa"= ="Vain tyhmä luulee tietävänsä kaiken"=
kasankin
VIP #18 / Kukkakeppi...ihan oikeasti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

se mikä ei tapa, sattuu ihan hitosti

Profiili
« Vastaus #37 : 20.10.06 - klo:11:06 »

Olin kerran tekemäs pitkää matkaa pohjoseen päin ruottis ja pysähdyin yhden järven kohdalle heittelemään ja nostin pari haukee. sieltähän tuli sit tietenkin joku ilkee ja tosi törkeesti käyttäytyvä luvantarkastaja riehumaan.
Se oli sit vissiin rauhoitettu järvi ja siel ei saanut kalastaa.
Sanoin että en tiennyt ku ei missään ole lukennut mitään kieltoja.
Pyytelin nöyränä miehenä anteeks ja lupasin poistua paikallta.
Kalat se nappas mullta ja oli ottamasa mun varusteet myös, mutta siitä olin ihan eri mieltä!
Se hullu mies oli repimässä vehkeet käsistä ja sillon nappasin sitä ukkelia pillistä kii ja sanoin että jos vielä yhden kerran yrität koskee mun tavaroihin niin kopautan ottaluuhun ja lujaa......
No eihän sit halunnutkaan mun vehkeitä enään, sanoin sille vielä yhden kerran että olen todella pahoillaan siitä että kalastelin täällä ja en tiennyt että järvessä oli kalastus kielletty....
Sellanen jutte se oli....
tallennettu

Kasankin Make

"Laihduin 28kg koska sain lapsen"
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Mies, poika?

Profiili
« Vastaus #38 : 20.10.06 - klo:17:59 »

Samat olisin tehnyt kuin kasankin!
Perkules, mun vehkeitä ei viedä!
tallennettu

Älä pakota jokea, anna sen virrata.
kasankin
VIP #18 / Kukkakeppi...ihan oikeasti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

se mikä ei tapa, sattuu ihan hitosti

Profiili
« Vastaus #39 : 20.10.06 - klo:18:54 »

Iskee silmää
tallennettu

Kasankin Make

"Laihduin 28kg koska sain lapsen"
HeQ
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Vapaamuotoinen keskustelija.

Profiili WWW
« Vastaus #40 : 28.10.06 - klo:12:19 »

Sattumoisin mökkijärveni kalastuksenvalvojana on setäni, joka ei minulta kysele lupia, koska olen alaikäinen (14) ja e kalasta koskilla. Eipä muulloinkaan ole vastaan tullut.ja aina hankin luvat jos vain tarvitsen.
tallennettu

minäkin ajettelin liittyä joensuun perhokalastajiin
Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : 17.01.07 - klo:00:13 »

Jossain lapin joilla on tultu kyselemään lupia.

Paikallisella järvellä nyt ei kukaan tuu kysymään mitään ainakaan multa, kun isäntä on seuranjäsen ja kaikki tuntee mut. Muutamia kertoja tullut oltua itse mukana kun on järjestetty tehoratsioita järvelle. Eli oltu muka vain kalastamas aamusta lähtien, mutta samalla kyselty kortit jokaiselta joka vastaan tullut. Ja ainahan niitä kortittomia löytyy Pyörittää silmiään
tallennettu

igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 17.01.07 - klo:08:29 »

Taitaa nuo kalastuksenvalvojat olla ainakin meikäläisen kannalta aika outoja olioita.

Olen nähnyt ihan elävänä sellaisen joskus noin 40 vuotta sitten, ja tämäkin kyseli pilkkilupaa.

Tiedän että niitä kyllä on olemassa täällä Porissakin.  Pääsääntöisesti kalastelen meren lahtien perukoissa ja tod. näk. koska siellä on niin paljon kiviä, mutta  merkattuja väyliä vain muutama niin kalastuksenvalvojat eivät arvaa lähteä veneillään sinne.  Eivät ainakaan väylien ulkopuolelle kivien sekaan. Ps.vaimoni muuten ostaa jokavuosi tammikuussa internetin kautta luvat minulle joten ne on aina kunnossa.

Eipä niillä minun pääsääntöisillä kalavesilläni paljoakaan tekemistä olisi, sillä normaalisti , jos viikon jokä päivä kävisin kalassa niin hyvä jos yhden muun kalastajan nään heittelemässä.

Katsotaan mihin tilanne tulevaisuudessa muuttuu sillä valtio on ilmoittanut että iso osa kalastusvesistäni siirtyy naturaan ja he kietävät ? kaiken kalastuksen ja veneilynkin muualta paitsi merkattuja väyliä pitkin.

Henkilökohtaisesti olen sitämieltä että minulla on "ikimuistoinen" nautintaoikeus ko vesiin sillä sukuni on kalastanut siellä jo 1800 luvulla. Enkä meinaa tätä perinnettä lopettaa.

Näinollen voin kaiken todennäköisyyden mukaan nähdä tulevaisuudessa jopa ihan oikeita kalastuksenvalvojia.  En muuten sitten, jos ollaan"minun kalavesilläni", jää heidän kanssaan keskustelemaan vaan katotaan kumpi tuntee kaikki kivet ja pystyy ne vauhdissa väistämään. Ps on muuten muutama oikein mukava hiekkasärkkäkin tiedossa.

tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
Jarski
Siuronkosken Einstein
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #43 : 17.01.07 - klo:09:13 »

Kahdesti kysytty koskella, kerran järvellä. Jokaisista treffeistä jäi paha maku suuhun, käytös töykeätä ja omituista. Vakkarikoskellani lupia ei kysellä, ne näytetään kalapomolle joka sitten pistää naamarin muistiin ja listaa nimen kaverikalenteriin  Iskee silmää
tallennettu

Sensaatiomaista! Tulitaistelu osterien välillä!
Hervannan Jamie Oliver
masa
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #44 : 20.01.07 - klo:16:55 »

Täällä päin ei luvan tarkistajia ole ikinä kukaan nähnyt. Kyllä oli viime vuodelle yhteen jokeen lupa mutta empä taida tänä vuonna ostaa sitä ko oli niin kallis. Meni vähäsen off topicicsi.
tallennettu

!¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯!----_\
!-^^tervetuloa!^^-!__!!:''''''\\___
!_______ ___........_____........____.'!!
''(@)''(@)') ''(@)''(@)''''''''(@)''""(@)

Täs mun rekka millä mää kuskaan kaloja:D
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #45 : 09.05.07 - klo:20:03 »

mahtaiskos kellään olla toimivaa e-mail osotetta jemmassa KIRKKONUMMI-PORKKALA KALASTUSALUE valvojalle?

linkissä oleva tulee bumerangina takaisin
http://gamma.nic.fi/~rvuo/
tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu