Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.01.09 - klo:04:20

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Kaira?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kaira?  (Luettu 1859 kertaa)
HeQ
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Vapaamuotoinen keskustelija.

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 18.11.06 - klo:14:29 »

Rapala UR, se vähän huonompi ja halvempi versio. Kokoa en muista eikä niinkään ole väliä kun en mitään isoja kaloja sieltä vetele.
tallennettu

minäkin ajettelin liittyä joensuun perhokalastajiin
esal
VIP #23
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #26 : 24.11.06 - klo:21:37 »

Jaahas, millainenhan tuo Biltemalla myynnissä oleva kaira on?
En ole sitä ostamassa, enkä kyllä sitä kellekkään suosittelisi, mutta kellään kokemusta ylipäätänsä Bilteman kairoista Huh
tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #27 : 24.11.06 - klo:21:45 »

Rapala UR, se vähän huonompi ja halvempi versio. Kokoa en muista eikä niinkään ole väliä kun en mitään isoja kaloja sieltä vetele.

UR on huippukaira, mutta mitä tolla huonommalla versiolla tarkoitat?? Onko muuten missään UR:n kairassa teräpaloja jotka voi vaihtaa niinkuin morassa??
Vai onko ne kaikki niitä missä lähtee se koko pää rungosta irti?
tallennettu
esal
VIP #23
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #28 : 24.11.06 - klo:22:03 »

Jaahas, millainenhan tuo Biltemalla myynnissä oleva kaira on?

Kuulemma ilmeisesti Moran valmistama, palatkin käy ristiin. Hyvä hinta/laatu-suhde...
Nii-in eihän se todellakaan maksanut kuin 39.90 euroa.
tallennettu
HeQ
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Vapaamuotoinen keskustelija.

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 29.11.06 - klo:15:44 »

UR on huippukaira, mutta mitä tolla huonommalla versiolla tarkoitat?? Onko muuten missään UR:n kairassa teräpaloja jotka voi vaihtaa niinkuin morassa??

Siis:

Punainen Rapala UR-kaira on halvempi ja vähän huonompi versio UR-kairasta verrattuna sinivihreään malliin. Punaisessa kairassa erona on ainakin se, että hitsaus ei ole kaikkialta hitsattu, paitettu vain joihinkin kohtiin. Sinivihreässä UR-kairassa hitsaus on kaikkialla, joten sinivihreä maksaa kympin-pari enemmän ja kestää paremmin. Käytännössä ei paljoa eroa jos ei pilki paljon.
tallennettu

minäkin ajettelin liittyä joensuun perhokalastajiin
temesi
Vieras
« Vastaus #30 : 29.11.06 - klo:15:49 »

Jos kierreosan hitsauksia tarkoitat, niin ei siinä ole mitään järkeä että se koko matkan se sauma vedetään, ei se ole tarkoituskaan. Pakko niillä jotain muuta eroa olla??
tallennettu
ThE Speed
VIP #22
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 29.11.06 - klo:16:26 »

Siis:

Punainen Rapala UR-kaira on halvempi ja vähän huonompi versio UR-kairasta verrattuna sinivihreään malliin. Punaisessa kairassa erona on ainakin se, että hitsaus ei ole kaikkialta hitsattu, paitettu vain joihinkin kohtiin. Sinivihreässä UR-kairassa hitsaus on kaikkialla, joten sinivihreä maksaa kympin-pari enemmän ja kestää paremmin. Käytännössä ei paljoa eroa jos ei pilki paljon.

Juu elikkäs eikös siinä ole semmoinen pieni pätkä runkoa se terä joka maksaa kutakuinkin 25 e eli kallista huvia, mutta olen huomannut että alkuperäis terä kestää monta vuotta jos ei osu kiviin tai muihin tylsyttäviin esineisiin.Vai onko näin Huh
tallennettu

Kalamiesten kiistaton vihamies.
temesi
Vieras
« Vastaus #32 : 29.11.06 - klo:16:42 »

Mä ite ja luulen et terässä on jotain eroa jos kahden hintaisia kairoja on.

Erä:ssä muuten joku kysyy miksi Moran kairoissa on loppukierroksella sellainen jumiutuminen. Voin kertoa ettei tuosta ole haittaa niin paljoa, että joku pelästyy juttua ja jättää ostamatta. 6-tuuman kairalla sitä ei oikeestaan edes huomaa, mut 8- ja 10-tuumalla saa ottaa puoli kierrosta takaisin päin ja kiertää vauhdilla se loppurusahdus.
tallennettu
ThE Speed
VIP #22
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #33 : 29.11.06 - klo:16:50 »

Mä ite ja luulen et terässä on jotain eroa jos kahden hintaisia kairoja on.

Erä:ssä muuten joku kysyy miksi Moran kairoissa on loppukierroksella sellainen jumiutuminen. Voin kertoa ettei tuosta ole haittaa niin paljoa, että joku pelästyy juttua ja jättää ostamatta. 6-tuuman kairalla sitä ei oikeestaan edes huomaa, mut 8- ja 10-tuumalla saa ottaa puoli kierrosta takaisin päin ja kiertää vauhdilla se loppurusahdus.
Juu elikkäs tuota punaista rapalan kairaa ei ole vastaan tullu, mutta kai siinä sitten jossakin se ero on Iskee silmää
tallennettu

Kalamiesten kiistaton vihamies.
Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #34 : 29.11.06 - klo:17:13 »

Mulla on UR:n 4" ja moran 6", molemmat ihan hyviä, mutta tykkään enemmän tosta 6", se vain syö jotenkin nopeampaa jäätä, kuin tuo UR...
tallennettu

fanatic
Official oneliner
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 19.12.06 - klo:23:19 »

Rapalan UR
tallennettu
the juQ
Mannen utan nötter - Mies ilman pähkinöitä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 22.12.06 - klo:10:58 »

Rapala ur:
4-tuumainen.

* IMG_1755.JPG (1583.63 kilotavua, 2272x1704 - tarkasteltu 20 kertaa.)
tallennettu

jännä
Hemulisoturi
VIP #20
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #37 : 22.12.06 - klo:14:14 »

^ Itselläni on sama kaira, mikä edellä mainitussa, paitsi punaisena.
tallennettu

Jos sinulla ei ole hyvää syytä tehdä se mitä olet tekemässä, on sinulla syy jättää se tekemättä.
Atte
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 22.12.06 - klo:18:20 »

UR:stä on 2 neljätuumaista, yksi 3,5 tuumainen (100mm), ja yksi 6 tuumainen. Morasta yksi 6 tuumainen. Lisäksi on yksi 3,5 tuuman sininen kaira, jonka merkkiä en muista. Normaalisti käytän UR:n 100mm kairaa. Jos on vaaraa että iso nappaa niin käytän 4 tuuman kairaa, jos taas varta vasten koitan isoja niin tietenkin 6 tuumainen.
tallennettu

Tyhmyys elää pienissä puroissa ja kasvaa vähitellen vuolaiksi virroiksi.
temesi
Vieras
« Vastaus #39 : 23.12.06 - klo:00:35 »

ISO, on laaja käsite. Itse en 4-tuumaisella kairalla lähde poraamaan reikää mihinkään. 6-tuumainen on pienin mitä käytän. Ei 4-tuumaisesta reiästä kannata yrittää yhtään mitään kun kerran kutosella menee poraus tasantarkkaan yhtä kevyesti.
tallennettu
Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 23.12.06 - klo:00:47 »

ISO, on laaja käsite. Itse en 4-tuumaisella kairalla lähde poraamaan reikää mihinkään. 6-tuumainen on pienin mitä käytän. Ei 4-tuumaisesta reiästä kannata yrittää yhtään mitään kun kerran kutosella menee poraus tasantarkkaan yhtä kevyesti.

Tässä olen kyllä täysin samaa mieltä. Ite en oo sen jälkeen edes ottanut 4" kairaa mukaan, kun hommasin tuon 6", eihän sitä koskaan tiedä koska se iso osuu kohdalle. Ja mulla ainakin menee toi 6" Mora paljon nopeammin ja helpommin jäähän kuin tuo 4" UR.
tallennettu

Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #41 : 10.01.07 - klo:12:02 »

Keskustelu jatkuu osoitteessa: http://www.pilkki.info
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu