Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.01.09 - klo:00:22

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Huonoa kalaseuraa?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Huonoa kalaseuraa?  (Luettu 2779 kertaa)
minnow spoon
Jäsen
*
Poissa

Lahden sissi kalastaja.

Profiili
« Vastaus #25 : 29.09.07 - klo:11:49 »

nuo humalaiset ottaa kyllä päähän täälläkin...joskus olen jo joutunut välttämään jotain mieli kalapaikkojani (se mukava perjantai ilta)mutta valitettavasti yllätävän nuoria kin tulee mulle mesoomaan ettei siel mitää kalaa oo tai heittelemään kiviä...kerran meinannu palaa päreet kun kakaroita oli kolme kappaletta jotain 10v meinasin vetästä rtx sliderillä jerkkiniemen herrat mutta älysivät lähteä paikalta.eipä oo niitäkään siellä enää näkyny Hymyilee
tallennettu

Kalastaja henkeen ja vereen.
Emppu
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #26 : 29.09.07 - klo:14:32 »

Hahahaa... Perse edellä puuhun ukkoja näkyy tämän tästä jossakin antamassa kultaakin arvokkaampia tietoja
kalojen syönnistä. Poiketaan aina siihen salon ABC kaffelle kun särkisaloon mennään niin siellä näitä jumalan hylkäämiä vaeltaa
räkä poskella. -Millä meinaatte kalaa saada... Ei tolla veneellä mitään tule... -Nakin pala taikka pop cornia koukkuun niin tulee lohia..
Salon kalpeat vaeltajat..  Virnistää Virnistää Mutta hauska niitä on kuunnella 0400 aamulla. Huumoria riittää koko päiväksi veneessä. Järkyttynyt Virnistää
tallennettu

Kireitä siimoja
stento-z
Popeye
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kippis

Profiili
« Vastaus #27 : 31.10.07 - klo:13:22 »

Puheitta paras

* kaljaa1_407.jpg (41.47 kilotavua, 524x363 - tarkasteltu 117 kertaa.)
tallennettu

Vanhalla on oppimisen vaikeus
pikeslayer
Jäsen
*
Poissa

Ja viel yks... Ja viel yks... Ja viel yks...

Profiili
« Vastaus #28 : 15.11.07 - klo:20:34 »

itellä vähän aikaa sitten tuli juoppo(puhelias) kysy että pilkiks mää? mä sanoin en vaa heittelen mää, sitte se sano että käytäksää pilkkivapaa heittelyyn? sanoin että en vaan tavallista vapaa, sitten se sano että se vois fileerata mun lohen(sattui pikkuhauki tärppäämään)
kysyin että onkos mies töissä kalatiskin takana se sano että juu 10-vuotiaasta asti, sitten en jaksanut enää keskustella ja lähin veks
tallennettu

Jes jes...
Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #29 : 08.03.08 - klo:11:31 »

Kyllä noita juoppoja on täälläkin päin piisannut. Ensimmäinen tulee mieleen kun piti lähteä kalamies3:n kanssa joskus kesällä seitsemän aikaa lauantaiaamuna kalana joen varrelle. Eipä ollut kaveri herännyt joten lähdin yksin. Vartin ehdin heitellä niin kuulin jotakin örvellystä ja kiroilua puskasta. Katsoin sinne ja joku aivan kaatokännissä oleva mies käveli sieltä ja kysyi: Onko sulla viinaa? Vastasin että ei kyllä ole ja sen jälkeen se kysyi jo että lähdenkö heille ryyppäämään. En vastannut mitään ja vähänajan päästä se tulikin ihan siihen viereen ja alkoi ääntään korottaen puhumaan, että miten hänen nuoruudessaan aikuiselle vastattiin jos lapselta jotain kysyi. Aloin äkkiä pakkaamaan kalakamoja ja lähdin menemään. Sinne kivelle se sitten yksin jäi tupakkiansa polttelemaan eikä onneksi lähtenyt perään.

On niitä mukaviakin tapauksia sattunut. Mökillä vuosi sitten kun oltiin viikonloppu kalastelemassa joku kolmikko tuli soutuveneellä rantaan hieman huppelissa kyselemään miten on kalaa tulut kun huomasi virvelit siinä oven edessä. Sanoinkin että melko kehnosti kun yksi hauki vasta veneessä asti ja yksi ukoista sanoi että sitten sulla ei ole oikeita uistimia ja alkoi kaivaa pakistaan joitain vaappuja. Antoi sitten kaksi vaappua minulle ja toivotti kireitä. Laulellen lähtivät sitten ukot soutelemaan mökkiään kohti ja varmaan vielä jatkamaan syysjuhliaan.  Virnistää
tallennettu
Lastunen
Hankasalmen Kansleri
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #30 : 09.03.08 - klo:18:23 »

On olemassa myös "hyvää kalaseuraa".

Kävin tänään tekemäs talven ekan pilkkireissun. Perus-silppua nousi kiitettävästi, mutta otettavat jäi taas yllättäen jään alapuolelle. Kävin sitten katsomassa kun yks vanhempi mies koki verkkojaan. Hetken juteltuamme isäntä vaan totesi, että: Ota tosta kuha, jos kelpaa.. No tottamooses mulle puoltoistakilonen kuha kelpasi! Kiittelin ja jatkoin reissuani. On noita reiluja kalamiehiäkin näköjään olemassa.
tallennettu

Sain viime kesänä niin isoon hauen, notta kylälääset söi sitä viikon ja se karkas silti!

-Sivulta 7 (lastusen lusikat) löytyy ennnätyskalat ja sivulta 14 "historiikki" -
-Sivulla 3 (Lastusen vaaput) on myös enkkalista, tosin vielä vaatimaton-
Mika Nurmi
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 12.03.08 - klo:21:42 »

Kerran on käynyt niin että joku juoppo tuli rannalle laiturin vieree huutelee ja kyselemään kaikenlaista... "Onks tullu kalaa" "Et sä tommosilla vehkeillä mitää saa" "Saanko näyttää sulle miten kalastetaan"! No vastailin niihin aika tylysti, tyylin turpa kii, ei kalat ainakaa nyt syö ku tulit huutamaan tänne!
Noh äijä sit lähti rantaa pitkin kävelee poispäin... Ja nosteli toisten katiskoja matkallaan... Hymyilee leveästi Hetkenpäästä äijä tulee takaisin kolmen ison hauen kanssa ja sanoo vaa et "ota tosta ku oot nii surkee ettet ite mitää saa..."
Oli siinä naurussa pitelemistä!  Virnistää
tallennettu

Mika "Nuke" Nurmi
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #32 : 01.04.08 - klo:17:09 »

Huonoa kalastusseuraa liikkuu myös minun vakiokalapaikallani ikävä kyllä. Humaltuneita ihmisiä käy heittelemässä kiviä ja ulkomaalaisia kesätyön tekijöitä tulee sotkemaan pohjaonkien siimat heittämällä kaikki siimat nippuun  Vihainen
Se paikka on sen verran yleinen ja sen tietää moni niin porukkaa kulkee välillä edes takaisin tiuhaan tahtiin pullo kädessä. Mutta onneksi useimmiten saa kalastaa iltaisin rauhassa. Paikalla käy välillä myös kovaäänisiä romaaneja huitomassa niin, että saa pelätä mitä seuraavaksi keksivät. Yksikin kerta ampuivat ilmakiväärillä ainoat lamput rikki ja nyt puhun ihan totta.

Sellasta minun kalapaikallani !
tallennettu

~Hän putoaa kuin eno veneestä~
simoz
Jäsen
*
Poissa

terve lapsi kalastaa...

Profiili
« Vastaus #33 : 19.04.08 - klo:19:02 »

kyllä tämmöisiä samoja tapauksia on ollu mullakin

joskus kun on ollut hyvä syönti niin eikös siihen tuu jotai tyyppejä ja rupee heitteleen kiviä veteen ja sillon nappas ja lähen juokseen niiten perään ja huutelin kaiken moista mistä nyt katuu mutta kun jotkut ei tajuu sitä... Vihainen
tallennettu
kuhankeittäjä92
Vieras
« Vastaus #34 : 19.04.08 - klo:19:16 »

Mä en oo pahemmin törmännyt noihin juoppoihin, onneksi. Olin vetouistelemassa ja yks tyyppi huuteli veneestä mulle: " Mee kloppi kotiisi! Nämä alueet on miehille!" No ei kauaa äijä huutanu kun sain 2 kuhaa peräkkäin, Hymyilee leveästi meni yllättäen hiljaseks. Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 19.04.08 - klo:19:22 kirjoittanut kuhankeittäjä92 » tallennettu
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 22.04.08 - klo:08:47 »

Törmäsin tänään huonoon kalaseuraan. Sellaiseen jota ei ollutkaan Iskee silmää  Olimme sopineet erään miehen kanssa että lähdemme tänään hieman ennen yhdeksää merelle.  Soitein vielä eilen ja varmistin asian, kun oli ensin suunnitelmissa aivan muunlaiset tärkeätkin askareet.  Aamusella tein sitten eväät meille molemmille kun viimekerralla oli mieheltä unohtunut kiireessa tuo sovittu eväiden mukaanotto.  Nyt sitten taisi herralta unohtua koko kalastukseen lähtö.

Kello on jo pian varttia vaille kymmenen, eikä edes soittoa mahdollisesta viivytyksestä ole kuulunut.  Olin meinaan  jo ajanut rantaan ja siellä  odotellessa  kaikki lastannut veneeseen valmiiksi  Vihainen Täytyy sanoa että (entisenä yrittäjänä(kin) ) moinen touhu kyllä ottaa lievästi sanottuna kaaliin.  Eräs toinen joka hänen kanssaan oli ollut kertoi kyllä että oli joutunut ko henkilön kotoa hakemaan ja herättelemään. Näinollen ei tämänkään olisi pitänyt suuurena yllätyksenä tulla, mutta kyllä se on niin että jos jotain estettä tulee, olkoon meno sitten minne tahansa, niin kyllä alkeellisimpiin käytöstapoihin kuuluisi mahdollisesta esteestä ilmoittaa.  NIH ! olen kiukkuani purkanut.   helpottiko,  Pyörittää silmiään no, en tiedä,  ehkä  Virnistää

Edit, nyt kello 9.51 tuli soitto että oli nukkunut?Huh
« Viimeksi muokattu: 22.04.08 - klo:08:52 kirjoittanut igors » tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 22.04.08 - klo:09:21 »

Edit, nyt kello 9.51 tuli soitto että oli nukkunut?Huh
Sehän oli oikeastaan Sinun syy koska et ollut valmisteluissasi ottanut moista huomioon eli toimittanut kaverille herätyskelloa ja/tai tilannut puhelinherätystä Iskee silmää.
Valitettavasti moinen välinpitämättömyys on vallan ihmisten mieliä ihan yleisestikkin. Itseni moinen saisi kyllä silmittömän raivon valtaan.
Se on se miehen ja pojan ero että miehen sanaan voi luottaa, iästä riippumatta  Iskee silmää
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
MKK
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #37 : 22.04.08 - klo:09:46 »

Evon Niemisjärvien avovesikauden avajaiset olivat muinoin ryyppyporukuiden kevätkokoontuminen. Siellä näkyi aina jos jonkin näköistä puliukkoa. Ehkä noloin tapaus oli kerran kun kuulin erään 40-50 vuotiaan "kalastajan" kertovan kaverilleen: "Yritin saada tolta luvantarkastajatytöltä, mutta se ei antanut." Järvellä siis silloin kierteli parikymppinen tyttö lupia tarkastamassa.
tallennettu
Taho
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Pikku hauki

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 22.04.08 - klo:13:22 »

Kyllähän noita juoppoja/nuorisoporukoita on melkein aina jos menee jonnekin yleisesti tunnetulle kalapaikalle, kuten koskelle. Omakohtaisia kokemuksia ei ole siitä että olisi joku tullut minua tahallaan ärsyttämään, mutta kyllä minua ärsyttää jo pelkästään sekin kun nuo nuorisoporukat kaahaa mopolla jonkun kirjolohilammikon/järven reunaa ja meluaa ja heittelee kaljapulloja ties minne.  Ei sitten yhtään parempaa tekemistä ole.
tallennettu

Murmeli
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #39 : 28.04.08 - klo:18:10 »

Kerran ala-aste ikäisenä oltiin hyvällä haukipaikalla muutaman kaverim kans. Sinne tuli jotain humalaista porukkaa ja kaveri soitti niitten isän hakemaan meidät pois. Ei haluttu jäädä sinne kalastelee, kun muutenkaan ei oltu kovin vanhoja.
tallennettu

. - Murmeli Pohjoisesta
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 28.04.08 - klo:18:38 »

Naapuri sanoi et mä olen huonoa kalaseuraa. Ei aikonut enää koskaan lähteä mun kans kalalle.
tallennettu

"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla."   -Robert Altman-
"You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : 28.04.08 - klo:18:40 »

Naapuri sanoi et mä olen huonoa kalaseuraa. Ei aikonut enää koskaan lähteä mun kans kalalle.
Johtui varmaan siitä kun Sä sait kalaa, mutta hän ei ainuttakaan ?  Virnistää
tallennettu

~Hän putoaa kuin eno veneestä~
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 28.04.08 - klo:19:57 »

Johtui varmaan siitä kun Sä sait kalaa, mutta hän ei ainuttakaan ?  Virnistää

Jotain sellasta joo. Tapaus oli sellanen et kaveri kävi ostaa ennen kalalle lähtöö uuden heittoproffan. Kolmannella heitolla reilusti alamittanen hauenrääpäle kävi katkasemassa siiman ja vei uistimen mennessään. Kaveri meni sitoo uutta lukkoo siimaan ja mä menin samoille jalansijoille et josko se hauki olis niin pöljä et tarttus uudestaan. Muutama heitto ja mä sain reilu nelosen siitä joka otti muutaman metrin päästä rannasta. Hymyilee leveästi
tallennettu

"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla."   -Robert Altman-
"You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
mika922
Jäsen
*
Poissa

Siikahan se siellä!

Profiili
« Vastaus #43 : 28.04.08 - klo:20:04 »

Jotain sellasta joo. Tapaus oli sellanen et kaveri kävi ostaa ennen kalalle lähtöö uuden heittoproffan. Kolmannella heitolla reilusti alamittanen hauenrääpäle kävi katkasemassa siiman ja vei uistimen mennessään. Kaveri meni sitoo uutta lukkoo siimaan ja mä menin samoille jalansijoille et josko se hauki olis niin pöljä et tarttus uudestaan. Muutama heitto ja mä sain reilu nelosen siitä joka otti muutaman metrin päästä rannasta. Hymyilee leveästi

On jollakin ollut taas munkki... Virnistää
tallennettu

Kalan saanti ei ole tärkeintä, vaan kalastamisesta nauttiminen.
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu