Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
21.11.08 - klo:20:39

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Hauen ongitaa sammakolla!!
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Hauen ongitaa sammakolla!!  (Luettu 722 kertaa)
kaape
Jäsen
*
Poissa

metsä ongella...

Profiili
« : 08.05.08 - klo:15:50 »

olen kuullut kyselyitä tästä kyseisestä lajista... ilmeisesti aika harva sitä harrastaa ja siksi haluankin kertoa lisää aiheesta!!

eli kyseessä on lähinnä keväinen harrastus jonka ajankohta kannataa sijoittaa haukien kutuajan lopulle.. kesän edetessä saalis huononee!!

et tarvitse muuta kuin paksun/kestävän vavan ja siimaa metallisen perukkeen ja mielellään kolmihaara koukut..

sammakko syötiksi ja odottelemaan!! MUTTA muistakaa: sammakko on suomessa rauhoitettu eläin ja sitä ei saa näin ollen tappaa/pyydystää!!
itse käytän auton alle jääneitä sammakoita joita näin keväällä löytyy yllin kyllin!! säilöminen tapahtuu joko pakastamalla tai upottamalla etikkaan ja sulkemalla tiiviiseen purkkiin(ennen kalastusta kannattaa liottaa hunajassa tai sokeriliemessä)

saalista on mukava odotella ja väsyttäminen ilman jarruja on mielenkiintoista puuhaa!! ja ennenkaikkea: koko setti mahtuu vaikka taskuun(tietenkään vapa ei mahdu mutta metässähän niitä puita kasvaa)

erittäin mukava harrastus!!

P.S syötiksi kelpaa myös liha ja melekeen kaikki mikä on jänistä pienempää.. mutta sammakko on aika ykkönen!!
kysellä saa!!
tallennettu
Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 08.05.08 - klo:16:29 »

Oletko tuolla konstilla saanut isojakin haukia? Varmaan raskaampi virvelisetti punotulla siimalla käy myös hyvin?
tallennettu
kaape
Jäsen
*
Poissa

metsä ongella...

Profiili
« Vastaus #2 : 08.05.08 - klo:16:42 »

käyhän se mutta jännitys piileekin siinä kun joudut väsyttelemään ilman jarruja.. ja lisäksi kulkee helposti mukana...

suurin taitaa olla 3kg... täälläpäin ei kauheita petoja olekkaan...
tallennettu
J-KING
J-King lusikat / Merisika / Someron Picasso
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Paikalla

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #3 : 08.05.08 - klo:17:08 »

itse käytän auton alle jääneitä sammakoita joita näin keväällä löytyy yllin kyllin!! säilöminen tapahtuu joko pakastamalla tai upottamalla etikkaan ja sulkemalla tiiviiseen purkkiin(ennen kalastusta kannattaa liottaa hunajassa tai sokeriliemessä)

Pyörittää silmiään Pyörittää silmiään
onko hauki tarkkakin tuosta marinaadista?
oletko huomannut esim. eri tuulien vaikutusta siihen mikä marinaadi on otti maku?
kaadappa ensi kerralla 1 litra Fisua/seaman teho juomaa sammakoittesi päälle niin uskon että jo rupee puu/risu vavat katkeilee kun hauet iskee kiinni.
tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Sillä olenhan laakson suurin sika
kaape
Jäsen
*
Poissa

metsä ongella...

Profiili
« Vastaus #4 : 08.05.08 - klo:17:43 »

taiajn ite viinat kurkkuuni kaataa.. Iskee silmää

tuulista en tiedä mutta jostain syystä etikka ei hauelle maistu... joten sokeripitoinen marinaadi neutralisoi etikan kirpeän maun...

tallennettu
kuhankeittäjä92
Vieras
« Vastaus #5 : 08.05.08 - klo:17:56 »

Tosta sammakko syötistä tuli mieleen yksi juttu. Näin Motonetissä sellaisia sammakon näköisiä vieheitä. Painoa en muista ja hintakin oli kohtuullinen. Täytyisi varmaan ostaa yksi kokeilu mieleksi. Hymyilee
tallennettu
J-KING
J-King lusikat / Merisika / Someron Picasso
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Paikalla

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #6 : 08.05.08 - klo:18:05 »

taiajn ite viinat kurkkuuni kaataa.. Iskee silmää

Kyllä ne vavat tuollakin tavalla katkeilee... Hymyilee

Pakkaa ne sammakot vacuumin ja sitten pakkaseen.
tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Sillä olenhan laakson suurin sika
Emppu
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 09.05.08 - klo:17:43 »

Kyllä ne vavat tuollakin tavalla katkeilee... Hymyilee

Pakkaa ne sammakot vacuumin ja sitten pakkaseen.

Tuo on tullut todettua!!  Virnistää
tallennettu

Kireitä siimoja
leevi_92
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 22.07.08 - klo:19:34 »

itse löysin kerran sammakon rannasta ja aattelin laittaa sen koukkuun mutta eetisyys painoi vastaan ja nakkasin sammakon veteen. jonkin aikaa se sammakko siinä ui ennen kuin joku hirviö söi sen .harmitti silloin kovasti mutta eipä enään koska sain seuraavana päivänä 6.5 kg hauen siitä samasta paikasta jointedilla. Hymyilee leveästi
tallennettu
simoz
Jäsen
*
Poissa

terve lapsi kalastaa...

Profiili
« Vastaus #9 : 28.07.08 - klo:15:06 »

en ole koskaan sammakolla kalastanut mutta olen kuullut että se on joskus parempi tapa saada haukea kun heittely olisi kyllä kiva kokeilla
tallennettu
ooveehoo
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 28.07.08 - klo:19:12 »

Lainaus wikipediasta:

Lainaus
Sammakko on yleisin Suomen sammakkoeläimistä. Sitä tavataan koko maassa pohjoisin Lappi mukaan luettuna. Sammakko on yleinen myös Euroopassa, lukuun ottamatta Pyreneiden niemimaata, Italiaa ja Balkanin niemimaan eteläosia. Sammakko on rauhoitettu.
tallennettu
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 28.07.08 - klo:19:22 »

-Lainaus aloituspostista:

Lainaus
MUTTA muistakaa: sammakko on suomessa rauhoitettu eläin ja sitä ei saa näin ollen tappaa/pyydystää!!
tallennettu

a-n-a
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 28.07.08 - klo:19:56 »

Saattas olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu Hymyilee leveästi
tallennettu

AMR
Fishking
Jäsen
*
Poissa

I am back - Minä olen selkä.

Profiili
« Vastaus #13 : 28.07.08 - klo:20:52 »

Sammakkojigejähän löytyy kalastustarvikeliikkeistä. Kovin ovat elävän näköisiä siiman päässä nekin. Eivätkä ole rauhoitettuja.  Iskee silmää
tallennettu

Nukkuessaan ihmiselle ei tapahdu yleensä mitään, mutta valveilla ollessaan hän voi saada jopa kalan!
a-n-a
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 28.07.08 - klo:20:57 »

Sammakkojigejähän löytyy kalastustarvikeliikkeistä. Kovin ovat elävän näköisiä siiman päässä nekin. Eivätkä ole rauhoitettuja.  Iskee silmää
Tossa on kyllä hyvä pointti! Ongessakin saattas pienillä vavan liikkeillä olla elävän näköinen ja todella hyvin toimiva Hymyilee
tallennettu

AMR
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu