Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
21.11.08 - klo:22:38

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Atrain kalastuksen säännöt
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Atrain kalastuksen säännöt  (Luettu 399 kertaa)
Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Paikalla

Profiili
« : 23.04.07 - klo:22:51 »

Eli tietääkö kukaan onko atrain kalastus kielletty näin kutuaikana yleisesti jollain lakipykälällä, vai ovatko kiellot vain järvi/joki kohtaisia?
Ja kyseessä siis hauen atrain kalastus.

Tässä yksi hieman ongelmallinen tapaus, kutemassa ollut hauki pyydetty atraimella ja ilmoitettu seuran kalakilpailuun ja nyt vain mietitään hyväksytäänkö se siihen vai ei Epävarma Seura ei ole itse suoranaisesti kieltänyt tätä kalastus muotoa näin keväisin, joten onko jossain laissa sanottu tämä asia selvästi?

Itse etsiskelin jonkin verran netistä, mutta en oikein löytänyt mitään järkevää tietoa tätä koskien. Joten jos joku löytää jotain, mieluiten lakitietoa niin olisi hyvä Iskee silmää
tallennettu

temesi
Vieras
« Vastaus #1 : 23.04.07 - klo:23:20 »

12 §

Kalastus atraimella, harppuunalla tai niihin verrattavalla terällä, koukulla tai kärjellä varustetulla välineellä samoin kuin tulta tai valoa käyttäen haavilla on kielletty lohi- tai siikapitoisessa joessa, koskessa ja virtapaikassa, sekä jollei kalastusalue toisin määrää, huhtikuun 15 päivän alusta kesäkuun 20 päivän loppuun muissakin vesissä.

« Viimeksi muokattu: 23.04.07 - klo:23:27 kirjoittanut temesi » tallennettu
J-KING
J-King lusikat / Merisika / Someron Picasso
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Paikalla

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #2 : 23.04.07 - klo:23:28 »

kalastuskunnat voivat itse rauhoittaa tiettyjä alueita, turvatakseen hauen kudun. Mutta muuten ei laki kiellä. Piti kirjoittaa tuo sama teksti, mutta temesi ehti ensin. Olen itse valanvannonut kalastuksenvalvoja, joten tiedän asian laidan Cool
tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Sillä olenhan laakson suurin sika
temesi
Vieras
« Vastaus #3 : 23.04.07 - klo:23:30 »

Eli mun käsittääkseni jos hauki on atraimella saatu tuon 15.4-20.6 välisenä aikana, niin se ei ole laillisesti kalastettu.

Aika kaksipiippuinen juttu...
tallennettu
J-KING
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Paikalla

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #4 : 23.04.07 - klo:23:41 »

Eli mun käsittääkseni jos hauki on atraimella saatu tuon 15.4-20.6 välisenä aikana, niin se ei ole laillisesti kalastettu.

Aika kaksipiippuinen juttu...
Tolla säännöllä turvataan jalokaloja ei haukia, mutta niissä vesissä jotka ovat "jalokala" vesiä et voi atrainta käyttää, mut muualla mielestäni voit, näin minä tämän ymmärrän, Eihän olis mitään järkeä kieltää atrainta kun rannat ovat useassa paikassa täynnä katiskoja Pyörittää silmiään

Edit: Lainausta fiksasin. -Stögö-
« Viimeksi muokattu: 24.04.07 - klo:09:47 kirjoittanut Stögö » tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
J-KING
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Paikalla

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #5 : 24.04.07 - klo:07:43 »

Tästä asiasta olisi muuten hyvä saada selvyys!
Minun käsitys on tosin koko ajan ollut myös tuo että atrainkalastuskielto olisi kaikkialla huhtikuun puolivälistä juhannuksen korville. Näin ainakin meidän kalastusalueella on toimittu.

Täälläkin tahtovat kalastaa atraimella, mutta myös haulikolla, kutuhaukia matalista. Itsekin valan vannonut kalastuksenvalvoja, mutta aika ei tahdo riittää valvomaan aina kun pitäisi. Ja toisekseen onhan se suositeltavaa liikkua kahdestaan, tietyissä tapauksissa jopa vaadittavaa.
Kalastuslaki on todella vanhaa ja ei ehkä ihan ajantasalla. Kuten sanoin että se on kalastus alueen ja nykysin osakaskuntien omassa harkinnassa. olen edelleen sitä mieltä että laki tarkoittaa vain lohi ja siika vesiä. Tuo haulikoola kalastus on jo aika paksua, sitä ei voi eikä saa sallia missään tilanteessa jo pelkästään muiden kalastajien turvaamiseksi ja olisi kyllä järkyttävää nähdä ammuttuja hauen raatoja pitkn rantoja Vihainen 
tallennettu

Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Paikalla

Profiili
« Vastaus #6 : 24.04.07 - klo:08:40 »

12 §

Kalastus atraimella, harppuunalla tai niihin verrattavalla terällä, koukulla tai kärjellä varustetulla välineellä samoin kuin tulta tai valoa käyttäen haavilla on kielletty lohi- tai siikapitoisessa joessa, koskessa ja virtapaikassa, sekä jollei kalastusalue toisin määrää, huhtikuun 15 päivän alusta kesäkuun 20 päivän loppuun muissakin vesissä.

kalastuskunnat voivat itse rauhoittaa tiettyjä alueita, turvatakseen hauen kudun. Mutta muuten ei laki kiellä. Piti kirjoittaa tuo sama teksti, mutta temesi ehti ensin. Olen itse valanvannonut kalastuksenvalvoja, joten tiedän asian laidan Cool

No näin sen itsekin ymmärsin, joten pitää se hyväksyä sitten kisaan mukaan, kun seura ei ole erikseen kerta kieltänyt tätä kutuhaukien atrain pyyntiä Näyttää kieltä

Mutta muutos tulee kyllä ensi vuodeksi Iskee silmää
tallennettu

VaKa
VArma KArkuuttaja
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

J-king lusikat

Profiili
« Vastaus #7 : 24.04.07 - klo:09:50 »

Pikkasen OT mutta muutenkin pitäisi hiukkasen kalastuksenvalvojien seurata näin keväällä näitä kutu lahtia/poukamia.Täällä meillä päin on yksi suht suuri järvi jossa lähes kaikki hauet tulee samaan lahdukkaan kutemaan ja siellä on aivan järjetön polskinta ja kuhina,kyseisessä järvessä on muutenkin suht suuri haukikanta sekä paljon suuria yksilöitä.Lanko miehen mökki on juuri tuon lahdukan vieressä ja vettä siinä kutu alueella on 0,5m-1m eli Atraimella olis helppo niitä sieltä nuijia,mutta minusta siinä ei olisi mitään järkeä. Muistaakseni on ollut joskus puhetta että joku fiksu pääkaupungissa asuva mökkiläinen olisi joskus verkottanu tuon poukaman kudun aikana,verkot kyllä poistettiin sieltä suht nopeasti mutta niissä oli jo aikas paljon kudun päättäneitä haukia.
tallennettu

Onko ihme jos ei enemmän kaloja saa,siiman molemmissa päissä on liero -Jaakko Teppo-
Yuzzi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Imma chargin mah lazer

Profiili
« Vastaus #8 : 24.04.07 - klo:20:04 »

Laittomuus alkoi 15.4... Eli tämän kauden atrainhaukeni oli täysin laillinen? (Saatu 14.4.  Virnistää )
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu