nightrider
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« : 05.05.06 - klo:12:49 » |
|
Mitäs suosittelette jerkkivavaksi seuraavilla raja-arvoilla: kelana haspeli & pystyttävä kuljettamaan autossa ilman että täytyy tunkea sisätiloihin (1-osainen ei siis tule kysymykseen)? - Teppo -
|
|
|
|
|
tallennettu
|
- Teppo -
|
|
|
Bugi
Jäsen

Poissa
MelkkeSaamaMiäs
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 06.05.06 - klo:03:54 » |
|
Mahtaako haspelille olla Suomessa 2-osaisia jerkkikeppejä? Mene ja tiedä. Itte ostin BFT stiffin ja pari kertaa olen päässy kokeilemaan, vaikuttaa ihan hyvältä kepiltä. Testattu toki vasta rannalta heittäen ja erikokoisilla Bustereilla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 13.05.06 - klo:18:50 » |
|
Mahtaako haspelille olla Suomessa 2-osaisia jerkkikeppejä? Mene ja tiedä. Itte ostin BFT stiffin ja pari kertaa olen päässy kokeilemaan, vaikuttaa ihan hyvältä kepiltä. Testattu toki vasta rannalta heittäen ja erikokoisilla Bustereilla.
Balzerilta mun mielestä löytyy 2-osaisia jerkkivapoja. Suomesta saa. www.balzer.de
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
nightrider
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 13.05.06 - klo:21:33 » |
|
Balzerilta mun mielestä löytyy 2-osaisia jerkkivapoja. Suomesta saa.
Kiitos Juha vinkistä. Löytyy ainakin Balzar Strong Stick (pituus 1,85 m, viehepainot 45-170 g). Satutko tietämään kuka noita tätä nykyä Suomessa myy? Selvittelin tätä myös Tampereen Kalastusvälineestä. Kaverien mukaan myös Jaxonilta löytyisi 2-osainen jerkkivapa haspelille, mutta oli ainakin tällä hetkellä tilaustavaraa. - Teppo -
|
|
|
|
|
tallennettu
|
- Teppo -
|
|
|
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 14.05.06 - klo:00:01 » |
|
Balzerilta mun mielestä löytyy 2-osaisia jerkkivapoja. Suomesta saa.
Kiitos Juha vinkistä. Löytyy ainakin Balzar Strong Stick (pituus 1,85 m, viehepainot 45-170 g). Satutko tietämään kuka noita tätä nykyä Suomessa myy? Selvittelin tätä myös Tampereen Kalastusvälineestä. Kaverien mukaan myös Jaxonilta löytyisi 2-osainen jerkkivapa haspelille, mutta oli ainakin tällä hetkellä tilaustavaraa. - Teppo - Paras paikka ostaa Balzeria ainakin hinnan suhteen on käsittääkseni maahantuoja eli Kalastusarena Vantaalla, Tikkurilan Anttilaa vastapäätä. Ainakin mulle antoi oikeen reilut alet omista Balzereista edes pyytämättä. http://www.kalastusarena.fi/Sivuilla ei tosiaankaan kaikkea kamaa ole, mutta paikanpäätlä saanee tai soittamalla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 04.10.07 - klo:16:42 » |
|
Kokemuksia Fladen Vantage jerkkitikusta?
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.06.08 - klo:18:32 kirjoittanut Mikko10 »
|
tallennettu
|
|
|
|
Taho
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Pikku hauki
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 04.10.07 - klo:17:23 » |
|
Minulla ei ainakaan ole ollut ongelmana haspelilla heitettäessä etusormi, vaan se että haspeli tekee useasti sen että kesken heiton sanka menee itsestään kiinni siihen koskematta, tiedä sitten mistä johtuu, ja tässä tapauksessa saattaa siima taas katketa, ja se ei ole mukavaa..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
imot90
Vieras
|
 |
« Vastaus #7 : 04.10.07 - klo:18:28 » |
|
Ajatuksenakin jo jerkkistaga hapselille vaan on aikas hurja. Jerkit on raskaita... voi etusormiparkaa... lisäksi haspelil heitettäes on kyllä peruuttaen palaavien runklurejen määrä suurempi kuin hyyrällä. No, jokkainen tavallaan.
Tuota etusormi juttua en ymmärrä... Eilenkin heittelin muutaman tunnin isointa suspia haspelilla 0.25mm firelinellä ja ei tuntunut missään. Ja niin olen kyllä heitellyt monta kertaa kesän aikana noita isoja uisteita ja jerkkejäkin pari kertaa hapselilla... Oonko terässormi? 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.10.07 - klo:18:30 kirjoittanut imot90 »
|
tallennettu
|
|
|
|
Markose
kalamies
Yleisvalvoja
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 08.12.07 - klo:16:17 » |
|
Minulla ei ainakaan ole ollut ongelmana haspelilla heitettäessä etusormi, vaan se että haspeli tekee useasti sen että kesken heiton sanka menee itsestään kiinni siihen koskematta, tiedä sitten mistä johtuu, ja tässä tapauksessa saattaa siima taas katketa, ja se ei ole mukavaa..
Tuo on todella huono ominaisuus kelassa, saattaa olla liian tiukka jousi sangenpalauttimessa tms. Ei se oikeasti tuolla tavalla saisi toimia. Voi syödä uistimia moinen vempele...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Fly fishermen are born honest, but they get over it. Ed Zern
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch. Patrick F. McManus
|
|
|
Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 08.12.07 - klo:16:28 » |
|
Outoa.. Sinuna vaihtaisin kelaa tai yrittäisin korjata oitis. Ei ole kivaa kun 20e busteri lentää jorpakkoon kammen takia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markose
kalamies
Yleisvalvoja
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 09.12.07 - klo:03:08 » |
|
Koitas hakata kylmässä koko valoisa aika niit jerkkei sil haspelilla, niin katsotaan syntyykö ymmärrys sille mist on kyse. Ja isoin suspi ei ole kuin reilu 50g...
abo puhuu asiaa, jerkkaus ei ole kevyttä homma haspelilla. Oikesti ei haspelilla jerkkiä edes pysty uittamaan kunnolla tai ei se ainakaan ole helppoa. Hyrrällä se on jotenkin luontevampaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Fly fishermen are born honest, but they get over it. Ed Zern
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch. Patrick F. McManus
|
|
|
|
|
Jio
Jerkkijulkkis
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 17.06.08 - klo:16:54 » |
|
Onko kellään kokemusta Quantum Hypercast Jerk vavasta? Miten toimii noin 50-80g jerkeillä? -Juuri tuohon kokoluokkaan ihan OK keppi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Deep
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 18.06.08 - klo:08:56 » |
|
Hypercast on erittäin ok keppi. Iso plussa kevyestä aihiosta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heittokalastaja-94
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 05.09.08 - klo:20:08 » |
|
Olen ajatellut aloittaa kevyen jerkkauksen alle 40g jerkeillä mutta tarkoitus olisi että voisi heitellä noita jerkkejä ja muita vaappuja, lusikoita ym. yhdellä vavalla. Eli en haluaisi ostaa 2 eri vapaa vaapuille, lusikoille ym. ja erikseen jerkeille. Olisiko semmoista vapaa joka olisi tunnokas ja sopivan jämäkkä mutta ei liian jämäkkäkään että voisi heitellä jerkkien lisäksi ihan hyvin vaappuja, lusikoita ym.?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 05.09.08 - klo:20:13 » |
|
Olen ajatellut aloittaa kevyen jerkkauksen alle 40g jerkeillä mutta tarkoitus olisi että voisi heitellä noita jerkkejä ja muita vaappuja, lusikoita ym. yhdellä vavalla. Eli en haluaisi ostaa 2 eri vapaa vaapuille, lusikoille ym. ja erikseen jerkeille. Olisiko semmoista vapaa joka olisi tunnokas ja sopivan jämäkkä mutta ei liian jämäkkäkään että voisi heitellä jerkkien lisäksi ihan hyvin vaappuja, lusikoita ym.?
Ja heität hyrrällä vai haspelilla? Hieman hintaluokkaa mihin budjetti taipuu sopuisasti, pituus... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Spande
Spande Special
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 05.09.08 - klo:22:35 » |
|
On- procaster-s 6,6 jalkainen. multa saat jos tarvetta ja hintakin kohtuulliset 45 ja postaakit. Oli ekoja vapoja tuo malli joita lyhenneltiin jerkkikepeiksi ennen jerkkivapojen tuloa ja toimii vieläkin sama aihio siinä hommassa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heittokalastaja-94
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 06.09.08 - klo:10:33 » |
|
Ja heität hyrrällä vai haspelilla? Hieman hintaluokkaa mihin budjetti taipuu sopuisasti, pituus...  Hyrrällä. Ja mitään budejttia ei ole. 6-8 jalkanen varmaan..
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.09.08 - klo:10:35 kirjoittanut Heittokalastaja-94 »
|
tallennettu
|
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 06.09.08 - klo:10:45 » |
|
Hyrrällä. Ja mitään budejttia ei ole. 6-8 jalkanen varmaan..
Daiwan Advantage 8 jalkainen http://www.fishers.fi/hyrravapa-team-daiwa-advantage-p-116.html on ainakin meikäläisellä toiminut pienillä jerkeillä (pikku busat, Jion pienimmät) sekä haukilusikoilla ihan hyvin. Myös Shaken Ambidex plus CA 9180 on toinut molempien kanssa. Toki noilla ei enää esim Jion jerkkiä voimalla riuhtaista menemään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heittokalastaja-94
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 08.09.08 - klo:15:36 » |
|
Daiwan Advantage 8 jalkainen http://www.fishers.fi/hyrravapa-team-daiwa-advantage-p-116.html on ainakin meikäläisellä toiminut pienillä jerkeillä (pikku busat, Jion pienimmät) sekä haukilusikoilla ihan hyvin. Myös Shaken Ambidex plus CA 9180 on toinut molempien kanssa. Toki noilla ei enää esim Jion jerkkiä voimalla riuhtaista menemään. No olen kuullut että Vulcan-X olisi aika jäykkä vapa ja sen hintakin on vain 59e. Vaikka sanoin että ei ole budjettia niin en mä kyllä haluasi maksaa 99e vavasta. Olisiko tuo Vulcan-X hyvä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
a-n-a
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 11.10.08 - klo:11:34 » |
|
Itsellä on jerkkivapa + kela hakusessa jolla pääasiassa nakkelen busia niin sellaset tyypit ketkä on oikeesti jerkkikalastukseen perehtynyt ja on kokemusta useammasta kaudesta ja useammista välineistä niin voisivat antaa neuvoja millanen olisi varteen otettava vaihtoehto.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
AMR
|
|
|
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 11.10.08 - klo:11:47 » |
|
Mulla on kokemuksia vaan yhdestä kaudesta ja yhdestä vavasta, mutta tuskin se nyt hirveästi haittaa vaikka tähän nyt vastaankin  Eli DepaulDesign JerkMate on todella hyvä vaihtoehto jerkkivavaksi, jos ei halua maksaa itteensä kipeäksi. Alle 50 eurolla pitäis saada. Vähän yli vuoden ajan on tullut tota vapaa käytettyä, eikä kyllä pahaa sanottavaa ole. Busia mä oon tolla eniten heitellyt ja ne lentää erinomaisesti. Viehesuositushan tossa on 60-100g, mikä pitää aika hyvin paikkaansa. Yli 100 grammaiset jerkit on jo selvästi liian painavia tolle vavalle. Kevyemmätkin vieheet lentää joten kuten, ite oon heittänyt esim 15cm nilsua ja 33g helmi-jakkia tolla vavalla. Ei paras vapa noin kevyille mutta kyllä ne lentämään saa kohtalaisesti  Väsytysominaisuudet on mun mielestä loistavat tossa vavassa, ei oo yhtään liian jäykkä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
a-n-a
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 11.10.08 - klo:11:53 » |
|
Tota vapaa hypistelin itsekin ja löysin heti kun näin niin huonon ominaisuuden tuosta vavasta. 2-osainen. Lähtee isoilla painoilla heittäessä yläosa irti helposti. Itse katselin nimittäin samaa ja olin jo ostamassa mutta sitten päädyin ron thompsoniin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
AMR
|
|
|
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 11.10.08 - klo:11:57 » |
|
Lähtee isoilla painoilla heittäessä yläosa irti helposti.
Lähtee vai? Kuis mulla ei koskaan oo irronnut, ei koskaan edes ole löystynyt se liitoskohta? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
temesi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 11.10.08 - klo:11:58 » |
|
DepaulDesign JerkMate vapa meikäläiselläkin ja täytyy kyl sanoa et tosi hyvä vapa. Veikkaanpa et hinta/laatusuhde paras. 2-osainen mulla ja ei oo kyl ikinä lähteny irti liitoksestaan vaikka kapuloita heitelly satoja tunteja... Jos jostain löytyy parempi vapa, niin en kyllä tarvitse. Niin tyytyväinen olen. UUden ostan kun tuo hajoaa. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|