Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« : 14.06.06 - klo:10:05 » |
|
Tiedän, tässä on yksi jerkki mukana joita ei ihan lasketa vaapuksi, mutta mielestäni kuitenkin listalle kuuluu...
Jos yksi noista pitäisi valita ja kalantulon pitäisi olla suhteellisen varmaa koko vuoden, niin minkä valitsisitte?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
Ahvenana
aSIANtuntija
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 14.06.06 - klo:11:10 » |
|
Tohon listaan olisi voinut lisätä viimoseksi muu, mikä -vaihtoehdon. Ovathan nuo yllä mainitut kovia haukivaappuja, mutta mielestäni paras järvihauen narraukseen on Karikon Bestmag 13 nro 5. Viime kesällä saatiin ylivoimaisesti eniten ko. vaapulla. Yllä mainituista mulla ei oo kokemusta, vielä. Tänään vaappukauppaan. Kerron myöhemmin "saalistani" 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 14.06.06 - klo:11:49 » |
|
Tohon listaan olisi voinut lisätä viimoseksi muu, mikä -vaihtoehdon. Ovathan nuo yllä mainitut kovia haukivaappuja, mutta mielestäni paras järvihauen narraukseen on Karikon Bestmag 13 nro 5. Viime kesällä saatiin ylivoimaisesti eniten ko. vaapulla. Yllä mainituista mulla ei oo kokemusta, vielä. Tänään vaappukauppaan. Kerron myöhemmin "saalistani"  Jep. Onhan noita muitakin, mutta tässä on varmasti ne yleisimmät ja tunnetuimmat suomessa käytetyt haukivaaput, Karikko ei mielestäni tunnettavuudessa vielä ainakaan samalla listalle yllä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
Juha
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 14.06.06 - klo:11:55 » |
|
Nilsu minäkö vaan kokona ja Pompero vain 16A:na? Zalttikin koko mallisto, eli kolme kokoo ja jokaises kolme painoo ja Pompero vain yhtenä kokona? Vastataan nyt ihan sorsinnan takia sit et Pompero...
Joo, kävi vähän moka. Nyt on Bomber muutettu =) Jep, eli yleisesti ottaen meinaataan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 14.06.06 - klo:12:49 » |
|
Tää on kyllä aika paha...Jesse 11cm ja Rapakala Magnum 14cm ovat täällä Päijänteellä/Oulujärvellä mielestäni parhaiten toimineet.Mutta jos joku tosta listasta pitää valita,niin Nilsu!Se toimii aina,erityisesti 12cm ja 15cm koot!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
LK
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 14.06.06 - klo:14:40 » |
|
Paras haukivaappuni ikinä on ollut oranssikeltainen Rapala Magnum. Sillä sai uistelemalla aina vähintään yhden hauen oli keli mikä tahansa ja oli syönti kuinka huono tahansa. Heittokalastusta en sillä harjoittanut, mutta vetouistelussa se oli kiistaton ykkösviehe. En enää muista jäikö tämä järven pohjaan vai mihin katosi, mutta enää sitä ei pakista löydy. Kaupoista en enää sitä samaa kokoa löytänyt eikä yhtä kokoa pienemmällä samanvärisellä Magnumilla tullut yhtään mitään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aku
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 19.06.06 - klo:14:56 » |
|
Rapala Super Shad Rap ja Rapala Magnum (joka muuten puuttuu listalta?) ovat toimineet hyvin ainakin täällä Keski-Suomen vesillä. Molemmista puna-valkoinen väri ollut todella tehokas Nilsukin toimii hyvin. Mulla muuten pakissa jäljellä pari 30 cm Nilsua. Muuten pienin 30 senttisellä saamani hauki paino n. puoli kiloa, eli hiukan suuruuden hullu kala toi hauki  Lähinnä vetämällä minä noita haukivaapuja käytän.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.06.06 - klo:14:59 kirjoittanut Aku »
|
tallennettu
|
|
|
|
Juho_
VIP #5
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 03.07.06 - klo:00:01 » |
|
Eiköhä se ole tuo: Storm ThunderStick / Suspending ThunderStick Antanut haukea niin paljon kun on tarvis, ja ainahan sitä saalista toivoo..  Paras joka kelin väri on ollut tuo 340.  Joo eli ihan sama vedätkö, vaikko heittämällä niin saalis on taattu.. Tosiaan olisi voinut pistää tuon "joku muu. mikä?" vaihtoehdon.. Toisiksi paras haukivaappu on ollut Mikko Procyonin tekemä ahven vaappu tai/ja Shakespearin haukivaappu...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
-Juhon suurilöytö vuonna 2006 Heittokalastus.infosta- "Tämähän on kuin kotona kävelisi"
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 03.07.06 - klo:10:10 » |
|
Sanoisin että omasta mielestäni 11 cm Jesse, se on mulla toiminut.  Tollanen. Kerran sain heittelemällä varttissa 5 haukea.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.07.06 - klo:10:23 kirjoittanut Nipa »
|
tallennettu
|
 Älä pakota jokea, anna sen virrata. 
|
|
|
APHREALi
VIP #10
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 04.07.06 - klo:01:01 » |
|
Jesse on paras. Kuitenkin vastasin että invisible :O Puukalat on täyttä potaskaa, uivat niin huonosti kun kelaa vähänkin nopeammin. Tykkään myös rapala jatkoista. Niitä on kiva uittaa metsälammelta ja nostella puikkareita 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kankia
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 04.07.06 - klo:06:00 » |
|
Eiköhä se ole tuo: Storm ThunderStick / Suspending ThunderStick Antanut haukea niin paljon kun on tarvis, ja ainahan sitä saalista toivoo.. Näin on. Buster jerkki erottuu muusta tossa uitettavuutensa puolesta, joskin kaikki vaaputkina pelaa paremmin jos niitä uittaa ajatuksella katkonaisesti ja pienin säntäyksin ja tauoin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastan - siis elän - Elän - siis kalastan
|
|
|
ozzy
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 07.07.06 - klo:22:08 » |
|
itse ottaisin kyllä tähän keskusteluun mukaan Ruoho-Roopen, joka oli ainakin muutama vuosi sitten lyömätön peli heittokalastuksessa. Sillä sai aina. Sittemmin olen hukannut ko. vieheen, enkä ole löytänyt kaupoistakaan. Paitsi tänään löytyi joku Ruoho-Roope-jäljitelmä, joka maksoi 3,90. Pakko oli ottaa testiin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 08.07.06 - klo:11:42 » |
|
Aika viehättävän näköinen viehe.  Myydäänkö sitä enää missään?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
 Älä pakota jokea, anna sen virrata. 
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Ostakaa ny toi pommi mult poijjes
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 08.07.06 - klo:12:55 » |
|
lieneekö olevan sauruksen malli tai saurus on tehny kopion mutta näin jossain alekorissa lielahden sportia pekassa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Catera1
VIP #26
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 20.07.06 - klo:23:28 » |
|
Puukalat on täyttä potaskaa, uivat niin huonosti kun kelaa vähänkin nopeammin. Hinta/laatusuhde voi olla vähän huono, mutta täyttä potaskaa ei tuo vaappu mielestäni ole. Saanut peliaikaa ehkä 15min hauenkalastuksessa ja näytti kyntensä. Heti tuli hagge. Eikä puukalaa edes ole tietääkseni tarkoitus kelata normaalisti, vaan pitää nykiä alaspäin jerkkityyliin. Näin ainakin hauen sain ja nykäys toimi hyvänä vastaiskuna.. Yöllä kuhankalastuksessa koitin puukalalla pinnasta ja pian tärppäsi ja joku alamittainen sieltä tuli, jonka jälkeen vaihdoin pois.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Hyvä, parempi, minulle sopivin...
|
|
|
Rkl
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 21.07.06 - klo:10:34 » |
|
Vaikee valita yhtä parasta haukivaappua joka olisi koko kauden se paras, yhdellä reissulla saattaa olla sitten ylivoimaisiakin vieheitä mutta seuraavalla kerralla joku toinen. Eniten tälläkaudella on tullut 15 cm nilsulla värissä 35 ( löytyy FFF:n sivuilta http://fff.neutech.fi/ ) ja samalla vaapulla myös isoin. Jos aikasempia kausia katselee niin yksittäisistä vaapuista Bomber 18 cm sinipeili on toiminut parhaiten. Mutta edelleen nuo tilastot kertoo enemmän millaisessa syvyydessä ja mihin vuodenaikaan on tullut kalasteltua.Tänävuonna on jerkit syrjäyttänyt aika paljon juuri Bombereitten käyttöä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 26.07.06 - klo:17:35 » |
|
Ostin itse tuon Puukalan,väriviallisen kylläkin,hinta kuitenkin virheelliseksi aikas tyyris:14,30€,kun tuolla kuusamossa tuli käytyä. Tuolt Kuusamon uistimelta ei kyllä kannatakkaan ostaa mitään muuta kuin väriviallisia tai special värejä, proffat oli jonku 4€ ja haukia oli 3,5€,painouistimet 5,5€. Minkä värisellä Puukalalla olette saanut?Tuo ostamani on ahven-väriä,vaikkakin 2-laatua,niin ainoata virhettä oli lakan lohkeamaa perästä,muutkin värivialliset olivat erittäin pieni virheisiä,tai ainakin osa, Hauki-lusikassa oli jotain outoja ihme värejä
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 26.07.06 - klo:20:38 » |
|
Itselläni on ollut joskus tuo Ruoho-Roopen kopio Ruoho-Saurus. Erinomainen viehe sekin. Luulin jo että Depaul on kerrankin keksinyt ihan itse oman uistimen, mutta näköjään sekin oli kopioitu.  Noita löytää aika usein Intersporteista ja Kesporteista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 29.07.06 - klo:09:04 » |
|
Nilsu on kyllä hyvä hauellekkin mutta sain eilen sillä 13CM:N KUHAN!Arvakkaa ihmettelinkö,ainoo että se kuha ei vältäti selviä kovin hyvin,poskesta koukku läpi
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
the juQ
Mannen utan nötter - Mies ilman pähkinöitä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 07.04.07 - klo:22:04 » |
|
Storm ThunderStick väri 340. Hauet näköjään tykkää särkikaloista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
jännä
|
|
|
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 08.04.07 - klo:07:48 » |
|
Tuli vastattua nilsu, koska oli kysymys vapuista ja minulla on tasan kolme haukivaappua kun lasketaan kaikki värivaihto-ehdot mukaan. Hi-lo, nilsu ja zalt. Syykin on niin yksinkertainen että saan lusikalla niin paljon enenmän kaloja että en viitsi heitelläkään vaappuja. Vanhan toistoa mutta;... kerran kun olin oikean kalamiehen kanssa heittelemässä, (ko henkilön enkka yli 15 kg muutama vuosi takaisin suomen tilastossa ko vuonna 4 sija) niin minulla oli lusikka proffa ja ammattilaisella erinäinen määrä vappuja. Minulla oli ylhäällä käynyt 7 haukea ja kaverilla tulos oli täysi nolla.
No sitten kaverikin siirtyi käyttämään lusikoita ja jopa rupesi kaloja tulemaan. Itse asiaan ennekuin joku taas provosoituu ja aivan turhaan kaiken lisäksi. Nilsu on mielestäni ja taisipa olla Erä-lehdenkin mielestä yksi parhaista vaapuista. Hyvänä puolena voitanee pitää sen pyytävyyttä vähintäänkin kohtuullisesti jopa aivan kylmästä vedestä kesäkuukausien lämpimiin vesiin. Värillä ei niinkään paljoa ole väliä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia 
|
|
|
kalankiskoja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 08.04.07 - klo:10:30 » |
|
Kyllä se on 11cm syvänne jesse.Tuossa väri,mutta ei malli.Anteeksi tuo kuva,mutta en saanut pienemmäksi paintilla
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Original Jykä
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 08.04.07 - klo:21:38 » |
|
Paras on vähän tuommoinen venyvä käsite, mutta noista äänestin Nilsua, vaikka en sitä kauheasti käytäkään. Lähinnä järvillä 12cm mallia. Jos kuitenkin ajatellaan vaappua tuosta joukosta jolla pitäisi saada hauki ihan milloin vaan, niin Nilsuun löytyisi itseltäni luottoa eniten. Bomber kilpailisi aivan tasoissa, mutta itse en ole päässyt koskaan sinuiksi isomman Bombsan kanssa (Conradilla taas haukea tulee välillä hyvin). Pikku-Bombereita en ole innostunut käyttämään kuin yhtä tiettyä kuhanuistelussa, joten siitä en voi sanoa mitään.
edit: Kellu-Possulla ei kyllä heittelyssä tee yhtään mitään. . Mut heti kun siihen laittaa lyijyä sen verran, että siitä tulee n. suspi, niin sitten alkaa tehoja löytyä. Koukut PITÄÄ vaihtaa ohuempiin! Uistelussa kellukin on ihan OK.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.04.07 - klo:23:12 kirjoittanut Original Jykä »
|
tallennettu
|
Deadman walking.
|
|
|