Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
21.11.08 - klo:01:53

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Vaaput
| | | |-+  Salmo Hornet
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Salmo Hornet  (Luettu 5545 kertaa)
osku_
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 12.07.07 - klo:15:46 »

Ite oon aatellu 3.5 snettistä hornettia syvänne maillina.
tallennettu

kalastus se oikea harrastus
Wallu
Jäsen
*
Poissa

Kalattomuus vaivaa...

Profiili
« Vastaus #26 : 12.07.07 - klo:18:36 »

Omistan GS ja BT väriset hornetit, ahvenet tykkää noista.
tallennettu

Taho
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Pikku hauki

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 12.07.07 - klo:18:41 »

Katsoin tarkemmin, niin tuo Hornettini onkin nelisenttinen.. Kuitenkin tarttui Hong Kongista mukaan kaksi uutta. Toinen on firetigerin värinen ja toinen on vihreä mitä ei tuosta värikartasta löydy. Pyörittää silmiään
tallennettu

Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #28 : 12.07.07 - klo:19:56 »

Katsoin tarkemmin, niin tuo Hornettini onkin nelisenttinen.. Kuitenkin tarttui Hong Kongista mukaan kaksi uutta. Toinen on firetigerin värinen ja toinen on vihreä mitä ei tuosta värikartasta löydy. Pyörittää silmiään
kelta vihreä? Hymyilee hyvät värit ostit. Iskee silmää
tallennettu
Taho
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Pikku hauki

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 12.07.07 - klo:21:34 »

Juu, taitaa olla keltavihreä punaisilla evillä vai onko ne nyt sitten oranssit, ei nyt muista Iskee silmää
tallennettu

iMeffz
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #30 : 17.07.07 - klo:20:47 »

Koskilla ollu mulla aivan hullu peli. Atho, uistimessa on silloin vikaa, kun muilla uistimilla tulee, mutta sillä uistimella ei. Hymyilee Salmo hornettiin olen turvautunut todella monta kertaa koskilla ja kokeilemisen arvoinen se ainakin on. Itseltä löytyy todella monessa värissä kyseistä vaappua ja kalaa tulee todella hyvin. On kelvannut kirjolohelle, taimenelle ja todella hyvin ahvenelle. Järvessä en ole tuota kapistusta kokeillut, mutta koskilla toimii todella hyvin. Olen todennut 4cm kelluvan version parhaimmaksi ja nytten tulee käytettyä ainoastaan sitä. Kirjolohelle ja taimenelle hyviä värejä ovat olleet: PO, GT, T ja se oranssi-hopea. Yritystä enemmän ja kireitä kaikille! Hymyilee leveästi
tallennettu
Taho
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Pikku hauki

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 18.07.07 - klo:11:48 »

En aio luovuttaa ennen kuin saan sillä kalan Hymyilee leveästi
tallennettu

Korkis
Riko - sitä ei voi yksikään kala vastustaa
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #32 : 18.07.07 - klo:13:15 »

Ajattelin ostaa muutaman tommosen hornetin koskikalastukseen ja ehkä jollain ahvenvesillä heittelyyn, mut eikös toi oo aika perkuleen kevyt et pitäiskö väsätä jotain painoa avuks että sais heitettyä terpeeks, vai jätänkö ostamatta? Hymyilee
tallennettu

---Riko-vaaput---
iMeffz
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #33 : 18.07.07 - klo:14:35 »

No kyllä tuo UL- tai lightsetillä lentää todella hyvin.
Koot on tässä:
2,5cm
3,0cm
3,5cm
4,0cm
5,0cm
6,0cm

Eli pitäisi lentää ohuella kuidulla ja ul- tai lightsetillä hyvin. Itse en käytä apupainoa kyseisessä uistimessa. Toi lentää parhaimmillaa 15-20m, eli riittävä koskille.
Sittenkun alkaa olla leveempää, niin laittaa painavampaa peltiä kehiin. Iskee silmää
Suosittelen ostamaan hornettia. Todella mainio kapistus koskilla kirrelle, taimenelle ja ahvenelle. Hymyilee

PS. Avatar kuvan taimen tuli hornetilla.
« Viimeksi muokattu: 20.07.07 - klo:19:18 kirjoittanut iMeffz » tallennettu
Kalastaja-93
Kittelänkosken kirbelirinssi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kirjolohi 1,6kg

Profiili
« Vastaus #34 : 18.07.07 - klo:18:46 »

Koot on tässä:
3cm, 3gr (kelluva)
3cm, 4gr (uppoava)
4cm, 4gr (kelluva)
4cm, 5gr (uppoava)
Mul on hornet väissä GMO, pakkauksessa luki muistaakseni 3,5 cm 4g Huh Outoa...

Asiaan: Ainakin kehujen perusteella voisi tulla tuolla vaapulla (kelluva) kirreä ja taimenta Nukarinkoskesta, jos sinne lähiviikkoina päästään. Mitäs luulette, voisiko tulla kalaa myös lammesta joka on kuulemma tuon kosken päässä (ja siellä on kuulemma kirjolohta)? Koskikalastus kun ei niin ole minun alaani Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 18.07.07 - klo:18:50 kirjoittanut Kalastaja-93 » tallennettu
iMeffz
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 18.07.07 - klo:19:54 »

Katos en muistanut tuota 3,5cm kapistusta ollenkaan.  Hymyilee Kyllä hornetilla tulee todella hyvin nukarinkoskesta kirree ja taimenta, mutta suosittelen käyttämään väkäsettömiä koukkuja, koska koko nukarinkoski on ihan täynnä alamittaista taimenta. Hymyilee
tallennettu
big fish
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 18.07.07 - klo:20:39 »

Toimisiko pinkki jossa mustat viivat selässä niin taimenelle, kirjolle ja ahvenelle?
tallennettu
iMeffz
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #37 : 18.07.07 - klo:20:44 »

Kokeile. Kyllä niillä kaikilla kalaa tulee varmasti, mutta parhaimman värin löytämiseen tarvitaan kokeilla eri värejä. Hymyilee
tallennettu
Korkis
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 18.07.07 - klo:20:57 »

Mun vapana toimii täl hetkel toi Abu garcian conolon pure performance 240cm painosuositus 10-30gr ja siima on tot 0,20 spiderii et ei varmaa hääppösest lennä noil kamoil et varmaa joku paino hässäkkä ois ihan hyvä tai just iMeffzin mainitsema UL tai laitti vehkeet
tallennettu

---Riko-vaaput---
Korkis
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #39 : 18.07.07 - klo:21:00 »

Ei muuten liity aiheesee mut toi vapa on ollu mun mielest ihan pirun hyvä (ainakin mun käteen) , suosittelen Hymyilee
Enkä tost vavast maksankaa kun jotain 40-50€ tarjoukses kun oli
tallennettu

---Riko-vaaput---
iMeffz
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 18.07.07 - klo:21:01 »

Sinuna hankkisin UL- tai lightkamat. Nykyään saa todella halvalla laadukasta ul ja light kamaa. Lisäpainoa en ole horneteissa kokeillut, mutta luulen ettei pitäisi vaikuttaa, koska hornetissa on niin laaja potku. Saat laadukkaat light kamat alle 50€. Hymyilee
tallennettu
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : 18.07.07 - klo:21:03 »

Sinuna hankkisin UL- tai lightkamat. Nykyään saa todella halvalla laadukasta ul ja light kamaa. Lisäpainoa en ole horneteissa kokeillut, mutta luulen ettei pitäisi vaikuttaa, koska hornetissa on niin laaja potku. Saat laadukkaat light kamat alle 50€. Hymyilee

Niinkö halvalla saa laadukkaat? Laita vaikka yv:llä kelan ja vavan nimi, jos noin halvalla saisi niin pitää ostaa
tallennettu
Korkis
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 18.07.07 - klo:21:04 »

Osaatko suositella mitään kelaa tai vapaa, vois nimittäin vaikka käyä ostaas täs lähipäivin noi lighti kamat...Nimittäin oon jo täs vähän aikaa aatellu et pitäis ostaa ul tai light vehkeet.
tallennettu

---Riko-vaaput---
iMeffz
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #43 : 18.07.07 - klo:22:01 »

Kelahan on aivan laatu kysymys. Siinä ei ole kyse oikeastaan mistä tykkää, vaan se on laadusta kiinni.
Vavassa taas on kyse, että minkälaisesta tykkää. Kärkitoimisesta, melkein kärkitoimisesta, puolitoimisesta, vaiko kokotoimisesta. Tykkääkö että vapa on jäykkä, löysä, vaiko puolilöysä.

Jos nyt siihen 50e tuntumaan kokoisi ihan laadukkaan setin, niin se menisi näin:

kela 30-35e
vapa 15-25e
Jos nyt suosituksia antaisi, niin kelaksi laadukas 1000luokan shimano slade. Hintaa on se 34,95e ja kyseinen kela on aivan tämän hintaisten kärkipäästä.
Vapaa en nyt osaa sinäänsä suositella, kun se on lähes mielipide asia. Yleisimmin tapahtuu näin: Kun hommaa ekan UL-setin ja tottuu siihen, niin pitää sitä "parhaimpana", eli sillon ollaan totuttu heittämään sillä ja muut on liian löysiä ja jäykkiä. Itse pidän puolitoimisista vavoista. Eli vapaa kannattaa mennä kauppaa testailemaan ja ottaa sen minkä pitää parhaimpana. Hymyilee

Kuitusiimahan tulee tietysti lisäämään tuota hintaa sen ~20€. Itse pidän eniten spiderwirestä ja olen testaillut aika montaa eri ohutta kuitua.
Sopivana kuidun paksuutena koskikäyttöön(kirre, taimen, rautu ja harjus) pidän 0.14-16mm paksuuksia.
0.12mm on varsinkin huonoa koskikäytössä, koska se napsahtelee, mitä ihmeellisimmissa tapahtumissa poikki ja kun siima osuukin kiveen, niin voit sanoa uistimellesi hyvästi. Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 20.07.07 - klo:21:13 kirjoittanut iMeffz » tallennettu
nuuki
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #44 : 20.07.07 - klo:11:49 »

miten kalastatte kyseisellä vaapulla? käytättekö heittopainoja jos käytätte niin minkälaisia? toimiiko hornet vedossa?
tallennettu
Jarski
Siuronkosken Einstein
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #45 : 20.07.07 - klo:11:53 »

Itse kalastelen hornetilla heittelemällä, kelailen todella hitaasti ja välillä pysäyttelen. Käytän uppoavia malleja, joten pysäytyksestä seuraava vajoaminen saa kalat raivon partaalle. Joskus koskilla on jopa 4 metrin monttuja, silloin laitan painon vieheen eteen, jotta pääsen vielä syvemmälle. Järvellä hornet on joskus vedossa, kalastaa hyvin isoa ahventa ja kilon haukea.
tallennettu

Sensaatiomaista! Tulitaistelu osterien välillä!
Hervannan Jamie Oliver
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #46 : 20.07.07 - klo:13:36 »

miten kalastatte kyseisellä vaapulla? käytättekö heittopainoja jos käytätte niin minkälaisia? toimiiko hornet vedossa?

Ihan hyvin toimii vedossa. Heittäessä en mitään painoja käytä vaan ul-välineitä, ihan tarpeeksi saa lentämään 3,5 senttisenkin hornetin. Ahventa kalastaessa kelaan vain suoraa nopeaa kelausta ilman mitään pysäytyksiä tai nypäytyksiä. Olen myös koittanut hitaasti kelata ja kaikennäköisiä elävöityksiä uintiin, mutta ei ahven ainakaan sen paremmin ole ottanut vaikka jotain pysäytyksiä sun muita tekisikin.
tallennettu
nuuki
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #47 : 20.07.07 - klo:18:52 »

Koot on tässä:
3cm, 3gr (kelluva)
3cm, 4gr (uppoava)
4cm, 4gr (kelluva)
4cm, 5gr (uppoava)

Eli pitäisi lentää ohuella kuidulla ja ul- tai lightsetillä hyvin. Itse en käytä apupainoa kyseisessä uistimessa. Toi lentää parhaimmillaa 15-20m, eli riittävä koskille.
Sittenkun alkaa olla leveempää, niin laittaa painavampaa peltiä kehiin. Iskee silmää
Suosittelen ostamaan hornettia. Todella mainio kapistus koskilla kirrelle, taimenelle ja ahvenelle. Hymyilee

PS. Avatar kuvan taimen tuli hornetilla.

mun 3.5cm hornet paketis lukee et paino ois 2,6g ja on uppoava...
tallennettu
iMeffz
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #48 : 20.07.07 - klo:19:20 »

Korjattu on. Oiskohan muuttunu tässä 2vuoden välillä nuo painot, kun jotenkin jäi mieleen tuollaiset. Hymyilee
tallennettu
nuuki
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #49 : 21.07.07 - klo:11:23 »

sidotteko hornetin suoraan siimaan vai käytättekö lukkoa? onko lukosta haittaa uinnissa?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu