Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
23.11.08 - klo:13:47

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Vaaput
| | | |-+  Salmo Hornet
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Salmo Hornet  (Luettu 5649 kertaa)
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Mies, poika?

Profiili
« : 02.07.06 - klo:22:38 »

Kertokaapas kokemuksia kyseisestä vaapusta, saaliit ynnä muut härdellit.
tallennettu

Älä pakota jokea, anna sen virrata.
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 02.07.06 - klo:22:51 »

Kertokaapas kokemuksia kyseisestä vaapusta, saaliit ynnä muut härdellit.

Mulla on vähän huonoja kokemuksia: Vaapuista lohkeillut maalit ja osa ei ole uinnut kunnolla paketista.
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
vegetabletti
Jäsen
*
Poissa

hauki on kala

Profiili
« Vastaus #2 : 08.11.06 - klo:17:41 »

Ei oo paljoo kokemuksia vaapuista mutta kyseisellä vaapulla olen saanut yhden reilun puolikiloisen säyneen  ja ahvenia Hymyilee leveästi
Maalit on kyllä vähän lohkeillu ja jos vähän liian nopesti kelaa , uistin ui miten sattuu  Epävarma
Mutta muuten ihan hyvä uistin 
« Viimeksi muokattu: 08.11.06 - klo:17:44 kirjoittanut vegetabletti » tallennettu
Hemulisoturi
VIP #20
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 08.11.06 - klo:17:44 »

Ei oo paljoo kokemuksia vaapuista mutta kyseisellä vaapulla olen saanut yhden reilun puolikiloisen säyneen  ja ahvenia Hymyilee leveästi
Joo. Vegetabletin kanssa aina ahvenia tulee ko. vaapulla vedeltyä  Hymyilee leveästi.
Ahvenet ovat todella kiinnostuneita Horneteista, mutta luulisi vaapun käyvän myös koski- ja joki käytössä taimenelle ja kirjolohille..
tallennettu

Jos sinulla ei ole hyvää syytä tehdä se mitä olet tekemässä, on sinulla syy jättää se tekemättä.
Catera1
VIP #26
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 18.11.06 - klo:21:12 »

Ahventa tulee hanakasti. Ostin omat hornetit Virosta aikoinaan. Mökkilammesta tuli varsinkin hyvin ahventa tuolla. Vähintäänkin joka toisella heitolla lähemmäs 10 ahventa putkeen. Nyt ei ole saanut peliaikaa, kun ei ahvenet ole olleet etsinnässä. Jalokaloille en ole päässyt edes testaamaan.
tallennettu

Hyvä, parempi, minulle sopivin...
[Vision]
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 18.11.06 - klo:21:16 »

Tuleeko 2,5 cm ja 2,5 grammasella FT värisellä hornetilla hyvin kalaa?? ja mitä kalaa??
tallennettu

Always Think LIke A Fish.No Matter How Weird It Get´s
Jarski
Siuronkosken Einstein
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 19.11.06 - klo:14:10 »

Pari vuotta Horneteilla kalastellut, kooksi on vakiintunut se 3cm uppoava, eli yksi kolmihaarakoukku persuksissa. Kirjolohia on tullut noin 20 kpl, taimenta 6kpl ja toutaimia 10kpl. Vajaa 3kg järvitaimen pääsi irti tänä keväänä Hornetista. Myös ahven on aivan hulluna tähän vieheeseen.

Eli kyseessä on todellinen luottoviehe, varsinkin syvissä koskissa! Kestää kovaa virtaa, mutta ui nätisti seisovassakin vedessä. Jos uinnin kanssa on ongelmia, kannattaa nokkalenkkiin laittaa se rinkula (mikä nyt olikaan nimeltään), kaikissa malleissa sitä ei ole valmiiksi.

Itselläni parhaiten toiminut väri on kulta/oranssi, todella ottava kirjolle ja taimenelle, istutusajan pituudesta riippumatta. Firetiger myös ottava, joskin kirjot kyllästyvät siihen nopeasti istutuksen jälkeen. Huonolla syönnillä musta/kupari on kokeilemisen arvoinen, se on usein pelastanut päivän.

Sitten ikäviä juoruja: kuulemma kulta/oranssi -värin valmistus lopetetaan. Voi olla mainoskikka että kaikki hamstraisivat, mutta jos ei ole, niin koskikalastus kokee kyllä kovan kolauksen. Itse ajattelin ostaa viitisen kappaletta pelkkiä niitä turvatakseni tulevaisuuden  Virnistää
tallennettu

Sensaatiomaista! Tulitaistelu osterien välillä!
Hervannan Jamie Oliver
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 19.11.06 - klo:14:16 »

Uppo-3:nen löytyy minulta myös. Ahvenille tuntuu olevan vaikea vastustettava mutta muista en tiedä kun on sen verran kevyt ettei minun vehkeillä sen heitto oikein onnistu.
tallennettu

"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla."   -Robert Altman-
"You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #8 : 03.12.06 - klo:18:27 »

Täältä salon hong kongista noita saa suht halvalla (4,50/kpl), mutta toistaiseksi on vielä hyllyyn jäänyt, koska aika heikkolaatuisilta näyttävät. Varsinkin uintilista näyttää erittäin heikolta, ja olen kuullut että ne myös ovat yhtä heikkoja miltä näyttävät eli hajoavat jopa ihan perusahvenen suussa?
tallennettu
Jarski
Siuronkosken Einstein
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 08.12.06 - klo:15:20 »

Enpä oo kyl yhtäkään Hornettia hajaalle saanut, vaikka käyttötunteja on kertynyt paljon. Esimerkiksi Rapalan CD-5 hajoaa paljon helpommin uintilevyn tuntumasta. Samaa vois sanoa jopa Nilsun 5cm Invinciblestä. Maalit ovat kyllä vähän epäilyttävät, mutta en ole niitäkään saanut paskottua kuin kiviin heittelemällä.

Elekää porakko ku ostakee niitä ja kalastakkee!!!  Virnistää
tallennettu

Hervannan Jamie Oliver
M@ra
Jäsen
*
Poissa

Raitapaitojen vihollinen.

Profiili
« Vastaus #10 : 08.12.06 - klo:16:20 »

Itseltä löytyy pari hornettia. Erittäin voimakaspotkuisia vaappuja ja muutenkin mallikaan oloisia, mutta mitään niillä ei tunnu tulevan, liekkö sitten miehessä vika...?
tallennettu
v4ld0_
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 10.07.07 - klo:07:41 »

mikä olisi toimiva koko ja väri. Huh
tallennettu

Heittokalastus.info:n 1000 jäsen. Virnistää
Eetu
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 10.07.07 - klo:08:49 »

Jarskin viestissä aika selvästi lukee..
tallennettu

”Liito-orava on yöaktiivinen lintu.”
Aulikki Salmia Biotoopit-luennolla.
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 10.07.07 - klo:09:07 »

Löytyi äkkietsimällä tällainen...

Minun tuolla aikaisemmin mainittu Hornetti on väriä CW. Onnistuuko tuon heitto pienen puntin kanssa ja häiritseekö se puntti uintia?

* Salmo Hornet.jpg (37.32 kilotavua, 300x223 - tarkasteltu 155 kertaa.)
tallennettu

"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla."   -Robert Altman-
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #14 : 10.07.07 - klo:10:12 »

3,5cm ja 4cm mallit värissä firetiger, jos ei ahventa ala kuulumaan niin sitä ei sitten paikalla ole.
tallennettu
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 10.07.07 - klo:15:03 »

Maalit on kyllä vähän lohkeillu ja jos vähän liian nopesti kelaa , uistin ui miten sattuu  Epävarma

Maalit yhdestä itselläni vähän lähtenyt, mutta sen sai aikaan hauet.
Ja tuohon jos liian nopeasti kelaa niin uistin ui miten sattuu, niin itselläni ei ole tuota ongelmaa. Kun kelaan uistinta heitossa, niin en saa edes koko uistinta uimaan miten sattuu ja eikä  4hp evinrude täysilläkään saanut uistinta uimaan miten sattuu, vaan uistin ui kylläkin, mutta siinä ei ole enään mitään tolkkua. Vapa tärisee hulluna ja silmät hyvä kun erottaa sen vimmatun heilumisen edestakaisin. Että minä en saanut, edes todellla kovassa "virrassa" sitä uimaan huonosti.  Hymyilee

Ja nyt itse kalastavuuteen. Ahvenet eivät voi vastustaa tuota 3.5cm & 4cm firetiger värissä. Samoin paikka jossa on haukia, niin nekään eivät sitä jätä rauhaan. Ja itse saanut nytten kaksi hornettia jäämään hauen kitaan lopullisesti. Toinen oli se joku mörkö utterholmenissa ja toinen nyt mökillä ja koko joku 1.5kg.  Hymyilee

Se on varma, että jos ahvenia on paikalla ja edes jonkin sortin syönnillä, niin tuohon uistimeen ne ottavat.  Tässä on oma luottopeli ahvenelle. Kalastinpa missä vaan mitä vaan ul- tikulla niin hornet pääsee aina siiman päähän. 2.5cm ei ole yhtään tapahtumia tullut vaikka onkin tuo firetiger väri siinäkin. näköjään aivan liian pieni uistin jo.
« Viimeksi muokattu: 10.07.07 - klo:15:07 kirjoittanut Allu-Santeri » tallennettu

Vielä ei ole aika sun, taistele Ukka taisteleja ja pian kotiin! Tukena ollaan viimeiseen asti, EI ANNETA PERIKSI!
Jarski
Siuronkosken Einstein
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #16 : 10.07.07 - klo:16:59 »

Stögö: laita ihan rauhassa punttia vaan. Itte oon laittanu melko keveitä heittopainoja, mutta parhaimmillaan oon nähnyt kalaa saatavan 40g painojenkin kera.
tallennettu

Hervannan Jamie Oliver
Taho
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Pikku hauki

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 10.07.07 - klo:17:08 »

En tiiä mikä tuossa uistimessa on "vikana" kun ei ole sillä mitään tullut? Olen kalastellut muutamalla koskella ja heitellyt tuota varmaan monta sataa kertaa, mutta saalis vieläkin 0, ei edes tärppiä. Minulla on tuo 3,5 cm malli ahvenen värisenä. Kuitenkaan usko ei ole vielä kokonaan mennyt :  Ainakin on halpa Pyörittää silmiään
tallennettu

allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #18 : 10.07.07 - klo:17:39 »

En tiiä mikä tuossa uistimessa on "vikana" kun ei ole sillä mitään tullut? Olen kalastellut muutamalla koskella ja heitellyt tuota varmaan monta sataa kertaa, mutta saalis vieläkin 0, ei edes tärppiä. Minulla on tuo 3,5 cm malli ahvenen värisenä. Kuitenkaan usko ei ole vielä kokonaan mennyt :  Ainakin on halpa Pyörittää silmiään

Onko ns. mataluintimalli?
tallennettu
Taho
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Pikku hauki

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 10.07.07 - klo:19:43 »

Tuo on syvemmälle sukeltava.
tallennettu

Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #20 : 10.07.07 - klo:19:47 »

Ihme juttu. Järkyttynyt Ei se joka reissulla väristäkään ole voinut olla kiinni. No lisää yritystä. Ja kokeiles kelata vähän nopeempaa.
tallennettu

Vielä ei ole aika sun, taistele Ukka taisteleja ja pian kotiin! Tukena ollaan viimeiseen asti, EI ANNETA PERIKSI!
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #21 : 10.07.07 - klo:19:48 »

Tuo on syvemmälle sukeltava.

No on kyllä kumma jos ei kalaa sitten tule. Salmo hornet on ylivoimaisesti minulle sopivin ahvenvaappu mitä olen koskaan kokeillut, ja hauetkin tykkäävät siitä ihan liikaa. Jos se väri sitten vain ratkaisee niin paljon, taikka sitten sulla on ollut huonoa tuuria vain. Koitas vielä samaa mallia tai 4cm syvälle sukeltava firetiger värissä, voin melkein luvata että et ahvenilta voi välttyä. Ja hauilta siinä samassa.

« Viimeksi muokattu: 10.07.07 - klo:21:45 kirjoittanut allu_ » tallennettu
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 10.07.07 - klo:23:42 »

Stögö: laita ihan rauhassa punttia vaan. Itte oon laittanu melko keveitä heittopainoja, mutta parhaimmillaan oon nähnyt kalaa saatavan 40g painojenkin kera.

Hyvä tietää kun Kaitaalla (yllätys Hymyilee ) aina välillä on ahvenet kovalla syönnillä mutta heittopituutta tarvitsisi sen parikolmekymmentä metriä niin ei tuo lennä mitenkään sinne asti. Tietysti jigihän lentää mutta ei aina haluaisi vain sillä kalastaa...
tallennettu

Taho
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Pikku hauki

Profiili WWW
« Vastaus #23 : 12.07.07 - klo:14:45 »

Eipä tärpännyt tänäänkään vaikka uitin toiseksi eniten Hymyilee Mutta kyllä sillä vielä jotain tulee kun tarpeeksi uittaa. Jospa vika kuitenkin olisi värissä.. Pyörittää silmiään
tallennettu

Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #24 : 12.07.07 - klo:14:47 »

Eipä tärpännyt tänäänkään vaikka uitin toiseksi eniten Hymyilee Mutta kyllä sillä vielä jotain tulee kun tarpeeksi uittaa. Jospa vika kuitenkin olisi värissä.. Pyörittää silmiään
Mahdollista, että sinun kalastuspaikassasi ahven väri ei ole hyvä.
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu