Dukes
Aktiivi
Jäsen

Poissa
haukia haukia
Profiili
|
 |
« Vastaus #50 : 23.01.08 - klo:22:12 » |
|
Onnekas pikkuveli, ei oo nimittäin mikään turha peli!
No 8 vuotiaalle aloittelijalle tuo on nannaa oikein. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
-Rukka-Peikko Takkutukka-
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #51 : 23.01.08 - klo:22:24 » |
|
minkäs kokonen on ollu porukalle se hyvä ja se huono? noitahan on (ainakin) kahta eri kokoa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
jaakoppi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #52 : 23.01.08 - klo:22:50 » |
|
minkäs kokonen on ollu porukalle se hyvä ja se huono? noitahan on (ainakin) kahta eri kokoa
Mä oon nähnyt kolmea eri kokoa ja keskikokoista olen käyttänyt parissa eri värissä ja kalaa on tullut.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mikkorau
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #53 : 23.01.08 - klo:22:51 » |
|
Suurimmalla on Fire Tiger-värillä tullut parhaiten mm.8,9kg hauki.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Mikään ei ole niin tärkeää kuin kalastus, eikä sekään ole niin tärkeää.
|
|
|
osku_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #54 : 08.02.08 - klo:21:57 » |
|
en oikein oo saanu ite rattlinilla kalaa. en tosin oo paljoo yrittänytkään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kalastus se oikea harrastus
|
|
|
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #55 : 08.02.08 - klo:22:31 » |
|
Keskikoko ja toisiksi pienin koko niin niillä itse olen eniten saanut kalaa. Ensi vuodeksi tarkoitus hankkia suurinta kokoa 2kpl. (molemmat crawdad värit) 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vielä ei ole aika sun, taistele Ukka taisteleja ja pian kotiin! Tukena ollaan viimeiseen asti, EI ANNETA PERIKSI!
|
|
|
osku_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #56 : 09.02.08 - klo:09:14 » |
|
jaa jaa. mulla on just toi iso koko.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kalastus se oikea harrastus
|
|
|
v4ld0_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #57 : 09.02.08 - klo:17:57 » |
|
Mulla kans oli ratlinin iso koko mutta myin poisa kun ei ollut oikeen tekoo sillä kun ei koskaan mitään tullut. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sami!
Jäsen

Poissa
Rapalaa!!
Profiili
|
 |
« Vastaus #58 : 20.02.08 - klo:20:54 » |
|
Ite en oo saanu tolasella rattlinilla mitän. Ainakaan sameessa järvessä. Ei oo kyl ollu paljo vedessäkään.
Tossa kuva...
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.02.08 - klo:20:56 kirjoittanut Sami! »
|
tallennettu
|
Sami! (```)(=' ¤ '=)(```)
>(((((* >......< *))))<
|
|
|
|
kuhankeittäjä92
Vieras
|
 |
« Vastaus #59 : 23.02.08 - klo:16:10 » |
|
Toiminut hyvänä kuha vaappuna täällä Porissa. Komia uinti ja rämisevät kuulat kiinnostavat kuhaa ja kantsii laskea potkurivirtaan 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
salama
Volmari kuulapää
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #60 : 25.02.08 - klo:13:12 » |
|
Itse uittanu ja heittäny, toimii kyllä hauki. Kuha. Ahven. Pitää noista. eniten ehkä haukia tullut tolla. itsellä noi kaksi suurempaa kokoa käytössä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
nikomies
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #61 : 21.07.08 - klo:23:47 » |
|
Minä nypin hyvät koukut talteen, joita ei ainakaan kalat olleet tylsyttäneet. Annoin kissan leikkiä sillä sen jälkeen, mutta sekin kyllästy pian. Nuorempana uitin Rattlinia paljonkin, mutta huonoin tuloksin. Onneksi on paljon parempia räminä vaappuja keksitty.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #62 : 22.07.08 - klo:00:00 » |
|
Kahta suurinta kokoa olen käyttänyt välillä. Ei ole koskaan nollaa tullut kun on rattlinia heittänyt. Haukea tolla nyt eniten saa, useita kuhia myös tullut ja kymmenittäin ahvenia. Uinti on niin kamalan näköistä ettei ikinä uskoisi toimivan mutta niin ne kalat silti vain ottavat. Rattlini ui vaan niin oudossa asennossa, nokka kohti pohjaa, että peräkoukku on melkein turha. Kalat 95% kiinni etukoukussa, joskus harvoin molemmissa ja erittäin harvoin pelkässä takakoukussa...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #63 : 22.07.08 - klo:13:33 » |
|
Mä oon nähnyt kolmea eri kokoa ja keskikokoista olen käyttänyt parissa eri värissä ja kalaa on tullut.
Itseasiassa niitä on neljä eri kokoa. Niin ainakin Salossa on 4 eri kokoa myynnissä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vielä ei ole aika sun, taistele Ukka taisteleja ja pian kotiin! Tukena ollaan viimeiseen asti, EI ANNETA PERIKSI!
|
|
|
Heittokalastaja-94
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #64 : 25.07.08 - klo:19:42 » |
|
Kyllä minulle Rattlin on ainakin ihan kelvollinen haukivaappu
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Turusukko
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #65 : 26.07.08 - klo:22:16 » |
|
Ei ole noussut minun suosikiksi vaikka jokusen hauen olen rattlin rapalalla saanut. En tosin epäile etteikö olisi hyvä viehe ja kyllä pakista täytyy aina yksi rattlin löytyä. Täytyykin kokeilla seuraavaksi rattlin rapalaa kun muut ei anna kalaa, jotenkin on jäänyt unohduksiin koko viehe.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mikkorau
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #66 : 27.07.08 - klo:08:33 » |
|
Kuuluisa lause on meidän kalaporukalla: "Ootko kuullut kenestäkään, joka olisi saanut kalaa Rattlin´ Rapilla?" Kukaan ei ollut kuullut tuona huhtikuun aamuna 1997. Siispä kokeiltiin. Kaverin siima katkesi ensimmäisen hauen tukistelussa. Minäkin laitoin Firetigerin päähän ja eiku kokeilemaan. Eka hauki painoi 5,5 kg. Siinä meni jo rikki 30 vuotta vanha ennätys. Kaverit saivat 2,5 ja 3,5 kg hauet. Kuski jo hätäili lähtöä:"Ei tältä lahdelta enää mitään tule." Onneksi en uskonut, koska seuraavalla heitolla sain elämäni suurimman hauen. Pituutta mammalla oli 100 cm. Sävelsimme ja sanoitimme laulun veneessä: "Rattlin´Rap on vedessä, kalan tulo edessä... Rattlin' Rapin kun veteen vie, hauilla alkaa pitkä tie." Seuraavina vuosina aina jäiden lähdön jälkeen on Rattlin´Rap ollut vedessä ja tuonut kalaa. Mökin terassilla hoilattiin Den glider inniä täysillä niin, että nukkujat heräsivät pällistelemään saalista. Punnitus oli katkera pala, kun ei kymppi mennyt rikki. Vaikka kaverit laittoivat kiviä kalan suuhun, näytti puntari järkähtämättömästi 8,9 kg. Tarkistin painon vielä paikallisessa savustamossa. Kyllä Rattlin´antaa kalaa.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.07.08 - klo:06:52 kirjoittanut mikkorau »
|
tallennettu
|
Mikään ei ole niin tärkeää kuin kalastus, eikä sekään ole niin tärkeää.
|
|
|
a-n-a
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #67 : 27.07.08 - klo:11:09 » |
|
On tullu uitettua pienempää kokoa ja saanut kirrejä ja taimenia ihan hyvin  Kuhalle en oo muistaakseni edes tarjonnut  Pitää varmaan koittaa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
AMR
|
|
|
löllö_hauki
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Raha ei ole esteenä kalastustarvikkeita ostaessa.
Profiili
|
 |
« Vastaus #68 : 30.08.08 - klo:20:33 » |
|
en voi sietää tuota tärisevää palikkaa 
|
|
|
|
|
tallennettu