Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.01.09 - klo:09:12

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Vaaput
| | | |-+  Paras väri...
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Paras väri...  (Luettu 647 kertaa)
kalastaja1992
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« : 03.01.07 - klo:19:56 »

Mikä on paras väri tummiin vesiin ahvenelle. Huh Epävarma Epävarma Kertokaa asiasta tietävät. KIITOS!!!!
tallennettu
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 03.01.07 - klo:20:31 »

tumma vesi = tumma viehe (yleensä)
riippuu miljoonasta muusta asiasta
tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 03.01.07 - klo:20:34 »

Minä mistään mitään tiedä, mutta itselläni ruosteenruskeassa vedessä keltainen tiikeri on ollut kova sana, joten saattaisin aloittaa sillä.
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
Kalamara
Pastori & laatuvahti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 03.01.07 - klo:20:41 »

Minä lähtisin kyllä siitä, ETTÄ paras on hyvän vihollinen. Sitäpaitsi, kuten jaska74 jo kirjoittikin, se väri-valinta roikkuu monesta asiasta, eikä aina irtoa edes sillä...siis se kala sieltä vedestä koukkuun.
 Ihan alkajaisiksi suosittelisin perehtymään niihin alkeisiin, joita kai monet kalastuksesta kertovat kirjat tarjoavat. Itse olen lukenut joitakin heittokala-metsästystä käsitteleviä kirjoja, joissa on ollut ihka oma osio väreistä ja kalan/kalojen näkö-aisteista. Siis, kuten me kaikki hyvin tiedetään, se värikin taittuu erilaisissa syvyyksissä eri tavalla. Ja kun sitten vielä otetaan huomioon jokaisen kalan mieltymykset ruokaansa nähden, on varsin mielenkiintoista toi värien määritteleminen juuri kyseessä olevaan vesistöön. Tiettyjä lainalaisuuksia toki, löytyy, mutta jos viehevalinta olisi noin yksinkertaista, a`la "kas, tässä mun paras viehe tummiin vesiin, jolla ahventa tulee niin, ETTÄ ranteita pakottaa"; niin ainakin minulla menisi maku koko heittokalastus-puuhaan.
tallennettu

Kunnioittaen toveri ja veli heittokalastuksessa.
Kaivo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 03.01.07 - klo:23:50 »

Mikä on paras väri tummiin vesiin ahvenelle. Huh Epävarma Epävarma Kertokaa asiasta tietävät. KIITOS!!!!
Selviää ikävä kyllä vain kokeilemalla joka reissu erikseen. Joka värillä on mahdollista saada kalaa, paras väri voi olla joka reissulla erilainen.
tallennettu
Mustekala
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 04.01.07 - klo:19:29 »

Minun ei kyllä pitäisi tähän vastata mutta vastaan silti  Hymyilee leveästi. Tummassa vedessä käytän räikeää väriä ensin ja jos ei syö niin vaihdan tummempaan. Kyllä yleensä räikeälläkin syö ainaskin Kiteenjärvellä jossa on tosi tumma vesi.
tallennettu

Heittokalastuksen ihmelapsi
appe
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 04.01.07 - klo:20:00 »

Mulla ainakin toiminut tummassa vedessä hopeiset uistimet/särkeä jäljittelevät vaaput, mutta parhaiten sen saat selville kokeilemalla. Itse yleensä aloitan ottivieheen "etsimisen" calicocatilla   Iskee silmää
tallennettu
Jarski
Siuronkosken Einstein
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 05.01.07 - klo:21:22 »

Omat kalajärveni ovat erittäin tummia ja humuspitoisia vedeltään, siellä ainakin on toiminut lipoissa perinteinen kupari tai puna-valko-musta (CalicoCat). Vaapuista parhaiten on assua irronnut Rapalan CD-5:lla ja Salmo Hornetilla, selvä ykkösväri on ollut tulitiikeri tai ihan perinteinen ahven, hopeallakin on irronnut. Jigitellessä moottoriöljy on ollut myrkkyä ahvenalle, mutta valkoinenkin antaa hyvin.
tallennettu

Sensaatiomaista! Tulitaistelu osterien välillä!
Hervannan Jamie Oliver
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 05.01.07 - klo:21:28 »

Erittäin kirkkaassa merivedessä reilusti eniten kalaa ovat antaneet tumma ahvenväri sekä oikein kirkas papukaija. Mökkijärveni todella tummassa vedessä parhaiten kaloja on houkutellut ambulanssi. Siniselläkin jonkun verran kaloja.
tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #9 : 05.01.07 - klo:21:36 »

Kannattaa värien lisäksi kokeilla hajua laittaa mukaan. Usein ahvenen ja kuhan jigittelyssä olen huomannut, että molemmat alkaa nirsoilemaan kun jigistä haju alkaa olemaan loppu.
Heti kun vaihtaa uuden missä taas hajua, niin armoton syönti jatkuu...

Kannattaa kokeilla pieniä sonette lippoja myös tummassa vedessä. Niiden lipoissahan on ne reiät mitkä laittaa lipan kiljumaan veden alla...
tallennettu
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 05.01.07 - klo:21:39 »

Kannattaa värien lisäksi kokeilla hajua laittaa mukaan. Usein ahvenen ja kuhan jigittelyssä olen huomannut, että molemmat alkaa nirsoilemaan kun jigistä haju alkaa olemaan loppu.
Heti kun vaihtaa uuden missä taas hajua, niin armoton syönti jatkuu...

Kaikissa jigeissähän ei kyllä ole edes mitään hajua, paitsi silikonin haju, mutta se nyt tuskin kalaa houkuttaa  Hymyilee leveästi Taidat tarkoittaa PowerBait tai vastaavia hajustettuja ja suolattuja jigejä?
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu