Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« : 01.02.07 - klo:18:25 » |
|
Juuri tuollaisen palikan hommasin, ja itse annan numeroni vasta kokemuksen jälkeen. Vastauksen voi perustella miten tahtoo. Esim. 10, koska 15cm Nisse antaa paljon haukia./10, koska 15cm Nisse antaa paljon isoa haukea. Äänestäkää. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
 Älä pakota jokea, anna sen virrata. 
|
|
|
kalankiskoja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 01.02.07 - klo:20:06 » |
|
seiskan pamautin tässä vaiheessa koska vasta ensimmäiset tuollaiset ostin syysloman alussa ja pari kertaa niitä silloin uitin,mutta mitään ei tullut.Keväällä tulee uitettua sitten enemmän.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 01.02.07 - klo:20:08 » |
|
Onko mahdollista että hieman perustelisitte noita antamianne ääniä?  Tänks. Ei koske sua kalankiskoja. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
 Älä pakota jokea, anna sen virrata. 
|
|
|
KALAMIES_
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 01.02.07 - klo:20:49 » |
|
Laitoin en omista kun en satu kyseistä uistinta omistaan 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Eihän se mikään harrastus oo, ellei se viä kaikia rahoja:D
|
|
|
Rkl
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 01.02.07 - klo:20:54 » |
|
Useitahan noita pakista löytyy ja moni toimii, tosin kaikkia on enemmän tai vähemmän viritetty. Painot ja uinti vaihtelee uusissa lähes poikkeuksetta, toimii myös kuhalle uistelussa!
edit: niin 8:in annoin
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 01.02.07 - klo:20:59 » |
|
Kasi tuli täältä, toimii hauelle loistavasti etenkin kylmässä vedessä. Tuo on pakko löytyä pakista, loistava myös uistellessa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kalankiskoja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 01.02.07 - klo:21:03 » |
|
Kuinkas on nämä värit toiminut?Kalakauppias kehui että nämä ovat parhaita värejä nils masterissa.Vielä lisäys.Entäpäs tämä viimeinen väri.Se on tuo n.70
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.02.07 - klo:21:19 kirjoittanut kalankiskoja »
|
tallennettu
|
|
|
|
Rkl
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 01.02.07 - klo:21:10 » |
|
Tollanen ylempi 66 "ruotsi" värinen yksilö on ollut ihan huippu kuhakone, enkkakuha viime kesänä sillä. Kyllä se hauellekkin on kelvannut mutta itsellä harvemmin ollut hauelle se toimivin. Alempi on sitten sellainen on/off väri!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 01.02.07 - klo:22:01 » |
|
8 annoin, kun 3kpl on ja eipä ole mitään ihmeellistä saavutettua näillä. Täytyykin kokeilla tuota 66 väriä kuhalle, kun juuri tuo itsellänikin on. Huomasin että tuossa väri kartassa ei ollut yhtä väriä, minkä minä näin täällä salossa.
Täytyy nostaa se numero nyt 9. Kun oma enkka sillä tullut ja mukavasti ylipäätänsäkin kalaa kaikilla väreillä.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.11.07 - klo:16:07 kirjoittanut Allu-Santeri »
|
tallennettu
|
Suruaika on ja tuska on valtava! :'( Parhaimmistakin paremmilla kalavesillä nähdään Ukka Pappani! <3
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #9 : 01.02.07 - klo:22:31 » |
|
Annoin 8. Antaisin 10 jos olisi 15cm invicibleltä sellainen malli joka ui 1m-1.5m. Eli kevätpaikoille sopiva uistin jos olisi. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rkl
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 01.02.07 - klo:22:32 » |
|
Annoin 8. Antaisin 10 jos olisi 15cm invicibleltä sellainen malli joka ui 1m-1.5m. Eli kevätpaikoille sopiva uistin jos olisi.  Kyllähän toi pintamalli on sellainen. Menee kyllä syvemmälle kuin 0,5 metriä toisin kuin Finlandia uistimen sivuilla sanotaan Invincible Shallow
Pituus / Paino 15 cm , 20 gMatalauintinen Invincible on suunniteltu erityistilanteisiin. Kun kalat ovat aivan matalassa vedessä, tämä malli on korvaamaton. Tällaiseen tilanteeseen törmää usein heti alkukeväästä tai loppusyksystä. Matalauintimalli ui maksimissaan puolenmetrin vedessä.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.02.07 - klo:22:41 kirjoittanut Rkl »
|
tallennettu
|
|
|
|
kalankiskoja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 01.02.07 - klo:22:48 » |
|
kyllähän sen voisi jotenkin itse muokata sellaiseksi että se uisi pinnassa.Ottaa levyn pois,täyttää kolon jollain ja sahaa uudeen kolon vähän jyrkempään asentoon,että ui pinnemmalla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Deep
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 01.02.07 - klo:23:06 » |
|
ei kyllä nilsu ole meitsin vempele.. tilastoista päätellen mä en vaan osaa uittaa sitä.. suht "kala vapaa" uiste. painotettuna mennee, mutta orkkis malli ei sovi. Varsinkin ne hilevärit.. ei niin mitään!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stobe
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 01.02.07 - klo:23:14 » |
|
Annoin ysin, etenkin niille hileväreille  Ei kait tota tarttte perustella? Toi on haukien perusruokaa, hernekeittoa. Suomessa pyydetyistä suurhauista eniten merkintöjä on Rinteen Vekan tilastoissa saanut 15cm Nilsu Invincible. Nyt jerkkibuumin aikana nilsut on paitsiossa, mutta kalaa niillä edelleen tulee. Paras puoli on ton helppo modattavuus (paino + uinti) sekä mieletön värivalikoima. Jokaisen yksilön saa kalastamaan hyvin. Lisäksi se on melko helppo heitettävä ja kalastaa hyvällä (2.5-3m) perussyvyydellä, monikäyttöinen siis. Mitäpä tohon lisäämään.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.02.07 - klo:23:22 kirjoittanut Stobe »
|
tallennettu
|
|
|
|
Kalahaukka
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 01.02.07 - klo:23:18 » |
|
Annoin 8. En ole paljon tätä kokoa käyttäny mutta ihan mukavasti kalaa siihen nähden on tullut.
Toi pintamalli on ainakin mulla ollut sellainen että heitossa ui matalalla, ehkä metrissä. Vetämällä veikkaisin, että menee jopa kahdessa metrissä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Deep
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 01.02.07 - klo:23:35 » |
|
hernekeittoa.. heh. mä en kyl tajua, että kuinka paljon niitä pitää uittaa, että saa kalaa? uittoaika hoitaa tilastotappion, kun tehot on hintsusti vaatimattomat? mulla on 2 nilsua ja keväällä taas kokeillaan se muutama heitto.. ja jos ei tule niin kanta pitää
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.02.07 - klo:23:53 kirjoittanut Deep »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #16 : 01.02.07 - klo:23:38 » |
|
Mä olen yhden pintamallin ostanut kokeeksi ja tulin siihen tulokseen, että se on kuhavaappu vetoon. Se on höyhenenkevyt ja lentää erittäin huonosti ja senkin matkan tekee voltteja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stobe
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 01.02.07 - klo:23:41 » |
|
Juu, _nilsu_ on nimenomaan 15cm normi Invi. Kaikki noi upot ja pintaversiot on muta tekohengitystä. Se on ihan pirun hyvä omimmalla alueellaan, mutta mitään pintaviehettä siitä ei kannata alkaa tehdä, pintaan on paremmat pelit olemassa.
Mulla taitaa olla noin 50kpl erilaisia viriversioita nilsusta aktiivibokseissa. Aika vähän tosin tullut viimevuosina heiteltyä, kun on pitänyt opetella uusia kapineita, jerkkejä, suspeja sun muita. Mut edelliset viistoista vuotta nilsulla oli kyllä iso rooli mun hauenkalastuksessa.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.02.07 - klo:00:09 kirjoittanut Stobe »
|
tallennettu
|
|
|
|
Deep
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 01.02.07 - klo:23:57 » |
|
No mä en sillä saa.. muut saa prkle. se olis kyllä kätevin hankinnan ja likviditeetin kannalta jos ajais asiansa mun käsissä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #19 : 02.02.07 - klo:00:27 » |
|
Jaa juu, sen verran voin tuota 15cm nilsua vielä kehua, että oonhan mä sillä haukienkkani tehnyt. Hyvä vaappu se on kun kalastetaan kalapaikoissa missä on 2-3m vettä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 02.02.07 - klo:22:11 » |
|
suomen haukiseuran mielestä (ja tilastoista) päätellen suomen paras vaappu saada suurta haukea mereltä, ja järvellekkin toiseksi paras
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 03.02.07 - klo:00:33 » |
|
Mun täytyy miettii ja jättää äänestys johonkin kertaan myöhempään... nimittäin 15cm Nilsua pidin yhdes vaihees varsin turhakkeena, käytin 12cm mallia paljonkin... nyttemmin taas on 12cm malli jäänyt liki pois käytöstä ja käytän 15cm Nilsua kyllä. Kyllähän sillä kalaa saa, mut ei sitä ihan vakiona osaa uittaa.
Mä tykkään myös enemmän tuosta 12cm mallista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 03.02.07 - klo:00:36 » |
|
Mä tykkään myös enemmän tuosta 12cm mallista.
Eikös siinä samanlainen uinti oo kuitenkin? Ainakin mun silmään näyttää samanlaiselta  Itse pidän kyllä enemmän 15cm mallista hauelle, ja kuhaa on tullut hyvin 12cm nilsulla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #23 : 03.02.07 - klo:00:40 » |
|
15cm nilsu on suosituimpia uistimia kautta aikojen suurhaukitilastoissa, se johtuu hyvin pitkälti kyseisen uistimen "nimestä" ja luulopuheista, siitä sitten se levisi kuin rutto, ja jäi jäädäkseen. Todellisuudessa monet monet ulkolaiset vaaput päihittävät haukivaappuna legendan nimen saaneen nilsun. Eli toisinsanoen paras uistin on se, jolla eniten kalastetaan, näin luullaan ainakin SUOMEN TILASTOJEN MUKAAN..
Kokeilkaa muillakin, niin voitte ehkä ymmärtää...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 04.02.07 - klo:16:16 » |
|
Mites saako tästä Nilsusta paremmin kylmään veteen sopivan vaihtamalla koukutuksia? Siis esim erilaisen potkun? Painottamaan en jaksa ruveta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|