romo
Oranssi "Bomber"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #200 : 19.06.08 - klo:21:15 » |
|
ite olen tehnyt nuo levyt noihin. Mulla on semmonen terä pylväsporaa varten millä noita on helppo tehdä. Ja levy on noin 1mm propi levyä. Jos tarvit lainaa tuota terää niin kyllä se lainaan joutaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Kaikkea mikä ei tapa nopeasti pitää kokeilla"
|
|
|
Korkis
Riko - sitä ei voi yksikään kala vastustaa
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #201 : 19.06.08 - klo:21:23 » |
|
Kiitti, mut ei ainakaan vielä tarvetta, just laitoin truutilta tulemaan K1 ja s18 http://www.tami-vaappu.info/levyt.htmlSaa nähä miten toimii, satula voi olla pikkusen liian iso. Toi k1 vois olla ihan hyvä, tota pienempää mulla on ollukin ja se oli vähän liian pien. Mut kokeillaan... Aihiot loppuu multa ennenku saan ton uimaan kunnolla 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
kalankiskoja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #202 : 21.06.08 - klo:14:20 » |
|
Noniin..nyt on tullut muutamana reissuna uitettua tuota 6,5cm vaaputintasi.Saalitta ei olla jääty.Ahvenia ja haukia on noussut ihan mukavasti.Hauet kuitenkin olleet kovin pieniä,mutta täällä järvessä missä niitä käytän hauet yleensä ovat pieniä.Kuvia piti eilen ottaa mutta omalla kännykällä ei onnistunut kun kamera niin naarmuuntunut.Tänään varmaan kalaan menossa niin jos sitten saisi otettua kuvia jollain toisella kameralla.Koskellakin tuli tuota eilen uitettua mutta silloin en taimenia saanut..Ei kyllä kukaan muukaan kalastaja jota koskella näkyi eli ottipelistä ei varmasti ollut kiinni tuo kalattomuus..Vika paikassa taikka kalastajassa.  Eli kirjoittelen lisää rapsaa tänään.Viimeistään huomenna 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.06.08 - klo:17:55 kirjoittanut kalankiskoja »
|
tallennettu
|
|
|
|
Korkis
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #203 : 21.06.08 - klo:18:59 » |
|
"Pakko" sorvauttaa lisää tota 6,5cm aihioita, kun tarvii lisää tavaraa koskelle  Tuli vaa mielee et onko kellään halua/tarvetta ostaa noita..Sorvautanko yhtään "ylimääräsiä" ?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
lape89
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #204 : 21.06.08 - klo:19:30 » |
|
"Pakko" sorvauttaa lisää tota 6,5cm aihioita, kun tarvii lisää tavaraa koskelle  Tuli vaa mielee et onko kellään halua/tarvetta ostaa noita..Sorvautanko yhtään "ylimääräsiä" ? Mä voisin ostaa nuita 6.5 cm RIKO vaappuja vaikka 3 kipaletta, kun niin hyvin näyttävät toimivan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kalankiskoja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #205 : 21.06.08 - klo:20:30 » |
|
varaas mullekkin vielä muutama kappale niitä,kun palkka päiväkin tässä lähenee 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
djuza
Kettuuntunut maailmanmatkaaja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #206 : 22.06.08 - klo:11:53 » |
|
"Pakko" sorvauttaa lisää tota 6,5cm aihioita, kun tarvii lisää tavaraa koskelle  Tuli vaa mielee et onko kellään halua/tarvetta ostaa noita..Sorvautanko yhtään "ylimääräsiä" ? Minä voisin kans ostaa 3-4 kpl  .
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Taikajanne
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #207 : 22.06.08 - klo:16:16 » |
|
"Pakko" sorvauttaa lisää tota 6,5cm aihioita, kun tarvii lisää tavaraa koskelle  Tuli vaa mielee et onko kellään halua/tarvetta ostaa noita..Sorvautanko yhtään "ylimääräsiä" ? ehdottomasti, mie ostan vaiks nelijä lisää  toimi todella hyvi ja uintiliike kaunista, yksi tosin väänsi kokoajan kyljelleen mutta vähän säätöä vaati vain! jos sini/valkosia/hopeisia teet nii pistä mullekki yksi 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
emmie tajuu
|
|
|
Korkis
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #208 : 22.06.08 - klo:16:24 » |
|
No hyvä että kiinnostusta riittää  Värejä ei tarvi vielä miettä, laittelen vaikka viestiä kun alkaa olla aihioita maalauskunnossa. Ja kiitos taikajannelle kehuista 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #209 : 22.06.08 - klo:16:28 » |
|
Mulle kans kaks
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Taikajanne
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #210 : 22.06.08 - klo:16:36 » |
|
No hyvä että kiinnostusta riittää  Värejä ei tarvi vielä miettä, laittelen vaikka viestiä kun alkaa olla aihioita maalauskunnossa. Ja kiitos taikajannelle kehuista  ei tarvi kiittää kehuista jos tavara toimaa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
emmie tajuu
|
|
|
kalankiskoja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #211 : 22.06.08 - klo:21:37 » |
|
Tänään tuota 6,5cm uitin.Tarkkaan ottaen kahta kappaletta.Pistettyän siiman päähän vaapun ja heitettyäni sen veteen katsoin että uipa se kyljellään.Ei se ennen noin uinut.Katsoin uistinta ja uintilevy oli lähtenyt irti.Sitten muistin että jollain muullakin täällä oli lähteny joten testasin toistakin vaappua.Siitäkin lähti uinti levy irti hennolla kosketuksella.Onneksi muutaman varasin vielä lisää sinulta eilen että pääsee taas näitä vaappuja uittamaan.Ja liimapuolihan olikin jo kunnossa sulla.Ja kyllä nuokin saa varmasti korjattua uudella liimalla vielä ottipeleiksi.Kuvaa nyt en saanut otettua mutta jos tässä lähi päivinä onnistuisi semmoisenkin otto.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Korkis
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #212 : 22.06.08 - klo:21:41 » |
|
Joo pahoittelut tosta levy ongelmasta, jossain noissa mitä testaajilla on (vanha malli) on tossa levyn kestossa ongelmaa...  Mut se on nyt korjattu, ja kestää nyt kyllä hyvin. ...Ja unohtu sanoo että en oo myyny noita missä on vikaa uintilevyn kestossa, tai jos oon niin ostaja kyllä tietää. Testissä olevissa tota vikaa ilmenee.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.06.08 - klo:22:48 kirjoittanut Korkis »
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
Korkis
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #213 : 23.06.08 - klo:15:05 » |
|
Tenolta kivat yllärit  Ei mitään jättejä mutta komeita kaloja silti...Ei siis omia vaan testaajan.
|
|
|
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
K1M
Jäsen

Poissa
Säästä vesi kaloille
Profiili
|
 |
« Vastaus #214 : 23.06.08 - klo:17:34 » |
|
Osaatko sanoa että kuinka hyvin soveltuu joelle nuo sinun komeat vaappusi? Kiinnostusta ostoon löytyy kyllä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Säkkimies
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #215 : 23.06.08 - klo:17:37 » |
|
Tenolta kivat yllärit  Ei mitään jättejä mutta komeita kaloja silti...Ei siis omia vaan testaajan. Kokeillaampa kun vasta kirjauduin tälle saitille , lupasin antaa vähän rapsaa Riko vaapuista. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Säkkimies
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #216 : 23.06.08 - klo:17:48 » |
|
Taitaapi se tosta alkaan pelittään . Talvella jo teimme sopimuksen ,jotta voin testailla Riko-vaappuja hieman täällä erilaisissa vesissä ja olosuhteissa , nyt pääsimme taas käymään Tenolla ja tarkemmin Alakönkäällä ja siellä uistimen heittoalueella , koska vaimoni ei juurikaan heitä perhoa toisin kuin minä itse . Vaimoni laittoi kehoituksestani papukaijan värisen Riko-vaapun siiman päähän ja jo noin 1/2 tunnin kalastuksen jälkeen luuli jotta taas on pohjassa , mutta sitten huomasikin jotta pohja ikäänkuin liikkui ja vieläpä aika vinhaa vauhtia , ja tittihän se siellä vaappua puri , asetuin asemiin ja odotin jotta kala tulee vaimoni ohjailemana sopivalle hollille ja niin koukkasin sen maihin , siisti syöntikala saatiin heti alkajaisiksi .painoksi saimme 2,5 kg . koitan laittaa tohon kuvan kalasta.?
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.06.08 - klo:22:25 kirjoittanut Säkkimies »
|
tallennettu
|
|
|
|
Korkis
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #217 : 23.06.08 - klo:17:53 » |
|
On se aina mukava kuulla että vaappu toimii  Ja tervetuloa tännekin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
Säkkimies
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #218 : 23.06.08 - klo:18:24 » |
|
Joo kiitti vaan , mun täytyy reenata tota kuvan laitto hommaa ? , palataan sitten piakkoin juttuun .
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Korkis
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #219 : 23.06.08 - klo:18:26 » |
|
Joo kiitti vaan , mun täytyy reenata tota kuvan laitto hommaa ? , palataan sitten piakkoin juttuun .
Kuva on helppo lisätä: Kun kirjotat viestiä niin avaat sen "lisätoiminnot" kohdan ja sieltä sitten pääset selaamaan kuvia omalta koneelta ja liittää niistä haluamasi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
Säkkimies
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #220 : 23.06.08 - klo:19:56 » |
|
No joo ei onnannut mulla vielä kuvan laitto , pitää duunata taas uudelleen kohta , mutta jatkan kuitenkin vähän Rapsaa kun saimme ton emännän saaman kalan "talteen " , niin laitoin sen oransssiselkäisen Riko-vaapun siiman nokkaan ja heitin suunnilleen samaan kohtaan mistä emäntä sai kalansa , minulla oli emännän Rom Thompson vapa 5-25 g vieheelle 9 `pitkä tunsin vapaan heti , että nyt vaappu pelittää tosi hyvin kun takoisellaista mukavaa tikutusta , ja samassa oli titti kimpussa , siis sen uistimen ensimmäisellä heitolla ja hyppäsin kiveltä rannalle ja annoin vavan emännälle ja kävin itse koukkaamaan , kala tulikin sitten kivasti hollille , niin nykäisin sen koukulla rannalle . sitten muutaman heiton jälkeen kävi niin kuin aina käy pitkästä ilosta pitkä poru ,vaappu jäi pohjaan ja niin pahaan paikkaan ,jotta sitä ei voinut pelastaa .  Niin tämä titti painoi 1,5kg .
|
|
|
|
|
Säkkimies
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #221 : 23.06.08 - klo:20:04 » |
|
Pannaampa vähän rapsaa tohon poikien hyvän jutun jatkeeksi. Siinä kun tittejä oli savusteltu ja suolalohtakin maisteltu , niin ajattelin vähän testata vielä Riko-Vaappuja Ja koska perhomiehenä en oikein ollut varannut kunnon heittokalastus välineitä itselleni mukaan , niin ajattelin jotta voisin laittaa pikkuruisen seikpiirin kelan vanhaan itserakentamaani 12,5 `luossaan ja nakella sillä siinä Alakönkään yläosassa vähäsen . Laitoin vielä uuden siiman jotain 0,35 mm kelaan , ja koska se ei tullut ihan täyteen laitoin lisäksi vanhaa käännettyä 0,40 . Vaapuksi valitsin Rikon hilepunaisen , ja nakkelin sellaisia pikkunättejä heittoja siihen n 10 m päähän virran reunaan. Niin eipäaikaakaan kun vavassa alkoi tuntumaan painetta ja arvelin jalan olevan kiinni kapulassa, ja pyysin vaimoani ottamaan selästäni nostokoukun valmiiksi, koska rannalla ei näkynyt välittömässä läheisyydessä muita kalastelijoita. Siinä aikani kalaa pidellessä ajattelin , jotta voipi olla lohikin kun junnaa niin hauskasti , sitten siihen saapui yks Jorma Suomussalmelta ja kysyin voisiko hän vähän jelpata koukkauksessa , jos niin pitkälle päästään hommassa ja tietenkin kaveri lupasi auttaa . Kymmenen minuutin väsytyksen jälkeen kala ei vielä ollut näyttäytynyt , joten päättelimme sen olevan ainakin kymppi , koitin pysytellä kalan alapuolella , jotta kala ei ryntäisi koskenn ,koska sitä ei minun kalut kestäisi ,kala pysyikin aika kivasti siinä peilissä josta otti . Sitten näin kun kala vilahti koskessa ja arvelin kirkasta osaa olevan ainakin metrin luokkaa .Kala teki muutamia syöksyjä keskivirtaan , mutta sain aina palautettua sen aina takaisin , uskoin sen osoittavan väsymisen merkkejä , sillä alkoi olla kohtsillään puolituntinen tartutuksesta aikaa . Sitten kala jo vilauttelikin kylkeään tiheämmin ja leveä pyrstö melakin kävi pinnassa vähän väliä , aloin ohjailla kalaa sellaiseen matalahkoon lahdukkaan koukkausta varten ja niinhän kaveri rauhallisesti odotti hyvää tilaisuutta koukata kala ja sitten koukku välähti ja kaveri käveli kalan kanssa rantaan . Sitten olikin jo ukkoa kuin kuin mäntsälän kapinassa paikalla ja arvuuttelemassa painoa , itse vain varovasti sanoin , jotta ainakin 12 kg , mutta pidin sitä kuitenkin selvästi isompana .Niinpä saimme paikalle dikivaaan ja se näytti kalalle tarkan 14,600 kg Ja kun vein kalan jää kellariin niin virallinen kalamitta kertoi lukemaksi 109 cm mittanauhalla olisi tullut vähän lisää , mutta olen rouvan noihinkin mittoihin sangen tyytyväinen . Pyysin Jääkellarin miestä sitten Fileroimaan kalan ja laittamaan vakumiin ja pakkaseen , niin saan kalan hyvänä kotiin niinkuin kävikin sitten Reissu onnistui yli odotusten ainoa asia mikä jäi kaivelemaan oli kun kala ei vielä välittänyt perhoista tuon taivaallistakaan ,kun veden lämpö seilasi 6-9 asteen välillä , mutta jospa tässä koht puoliin taas rattaat käännetään kohti uusia seikkailuja.
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.06.08 - klo:20:09 kirjoittanut Säkkimies »
|
tallennettu
|
|
|
|
Säkkimies
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #222 : 23.06.08 - klo:20:15 » |
|
Tässä hile punaisessa oli hieman hillitympi "tikitys " liike kuin siinä Oranssisessa pohjaan jääneessä , sitä olisi ollut vielä mielenkiintoista testata kun se titti iski siihen apinan raivolla . 
|
|
|
|
|
kalankiskoja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #223 : 23.06.08 - klo:20:19 » |
|
Nyt on pakko onnitella kalan saajaa sekä itse korkkista.Onnittelut kummallekkin.On nämä vaaput jo osoittautunut todella kovaksi joka kalan vaapuksi että pakko nostaa tuota omaa tilausta vielä muutamalla vaapulla. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Säkkimies
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #224 : 23.06.08 - klo:20:44 » |
|
Tuohon hilepunaiseen oli kolme tärppiä emännällä ennen kuin tuo lohi sitten jäi mulla siihen pysyvästi. Koitan vielä laittaa kuvan siitä Oranssisesta vaapusta . sellainen ja sellaisella uinnilla pitää saada vielä.
|
|
|
|
|
|