Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« : 21.05.06 - klo:17:38 » |
|
Noniin, aattelin hommata itelleni 5-6 kuhavaappua, mitäs värejä & kokoja & malleja suosittelisitte?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 31.05.06 - klo:18:55 » |
|
Kokona semmonen 11-15cm ja värit (riippuu myös onko järvi vai meri) värit esim Jessestä 2,5,8,11 ja 24. Muita hyviä vaapuja on esim. Merimetso ja oma suosikkini Sepen Tuuri. jessen värit täältä http://www.opm.fi/showpage.asp?id=2576
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ahvenana
aSIANtuntija
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 31.05.06 - klo:19:13 » |
|
Minkä värinen Sepen Tuuri sopisi järvelle kuhajahtiin?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Ostakaa ny toi pommi mult poijjes
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 03.06.06 - klo:22:46 » |
|
mulla ei oo ku yks sepe muikkuväris ja 1kuha tullu tosin ei oo uittoaikaakaan saanut...metsoista:ruskeaselkäset,vihreä-pilkku väri,kelta-punapää,valkonen.rapalalla on tail dancerit kovia pelejä
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 04.06.06 - klo:13:04 » |
|
Minkä värinen Sepen Tuuri sopisi järvelle kuhajahtiin?
Ei ole värikarttaa nähtävillä, mutta joku keltavihreä vois olla aika kovis. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 04.06.06 - klo:13:52 » |
|
http://www.sepentuuri.fi/ tuolta löytää värikartan mutta itsse suosittelisin värejä:keltaselkä-valko kylki,punakylki-mustaselkä,keltapiste,ruskeata,musta-harmaa-raita
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 07.06.06 - klo:15:08 » |
|
Venemessuilla oli paljon enemmän värejä, jos tosta ei löydy mieleistä niin Sepen Tuuri on myös Riihimäen Erämessuilla. Luultavasti sielläkin on vähintään sama väri skaala mukana.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Paroni
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 07.06.06 - klo:16:25 » |
|
Jessen väri 20 on antanu isoimmat kuhat, Merimetson savukalan värinen malli on antanut määrällisesti eniten. HK-varma kunnostautui viime vuonna parhaiten värinä hopeakylki-punaselkä. Noi on sellasia jotka on aina matkassa kelistä/vuodenajasta/paikasta riippumatta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 18.06.06 - klo:16:36 » |
|
Jessen värit 11 ja 18 tuli ostettua. Illalla kokeilemaan Rusutjärvelle 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 18.06.06 - klo:19:02 » |
|
Laitappa kertomusta kalasaaliista. Eilen olin kalassa kahden kaverini kanssa. Saatiin n. 15 kuhaa joista vain yksi oli mitallinen. :'(Jessen väreillä väri 5 ja 11 tuli kummallakin muutama. Loput tulikin sitten Sepen Tuureilla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 18.06.06 - klo:22:08 » |
|
Laitappa kertomusta kalasaaliista. Eilen olin kalassa kahden kaverini kanssa. Saatiin n. 15 kuhaa joista vain yksi oli mitallinen. :'(Jessen väreillä väri 5 ja 11 tuli kummallakin muutama. Loput tulikin sitten Sepen Tuureilla.
Olin vähän vajaa tunnin soutelemassa ja sain kun sainkin elämäni ensimmäisen kuhan, 30cm ja otti pienimpään Jesseen väri nro .11.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
j0p0
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 21.06.06 - klo:14:28 » |
|
Sepen tuurit, HK varman kalkkaro, Rapalan Husky Jerk ja 5 - 7 cm Countdownit, noilla on toistaseksi tullut, mutta eiköhä niitä ala kohta jesseihinki paukutella 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 29.06.06 - klo:23:17 » |
|
ruskeaselkä-hopeakylki-punainenmaha, on mulla ollu kaiken paras ilmankos mulla on niitä kolmee eri kokoa tänään tuli ostettua kaiken isoin metso mitä oon nähnykkään häijäästä tosin tais maksaa 11€ kun normi malli maksaa9€,eli valmiiks oli 90mm ja 110mm
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 01.07.06 - klo:19:19 » |
|
joku 2.5-2,7 nois syvyyksis napsii pohjaan kun meen sähköperämoottorilla 2.vaihteella.Oma henkilökohtasesti paras väri metsosta on ruskeä-hopea-punanenvatsa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 01.07.06 - klo:19:21 » |
|
ite hinaan yleensä uistimia niin että alla 4-8metriä kaijjun mukaan väliin meen kolmestakin metristä mutta se on turhan uhkarohkeeta noiden metsojen kanssa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni L
Liikennekriminaali :)
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 13.07.06 - klo:15:17 » |
|
Pari uutta houkutusta hain kuhalle. Kokeeksi Sepen Tuuri sekä Merimetso vaaput. Alempi väri on ainakin todettu toimivaksi muissa vaapuissa. Sepen Tuuria ei ollut muuta jäljellä kuin tuo yksi ruskea, kuulemma suosittuja olleet molemmat. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tarantella anatoli
VIP #6 - Sauvakävelevä junkkari :)
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 13.07.06 - klo:16:12 » |
|
Tänään hain Jesse 11cm #9 (paino 12g , uintisyvyys 2,5m)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Metsään on tullut jo syys
|
|
|
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 13.07.06 - klo:18:17 » |
|
Toni L: Mulla on kyseinen Merimetso myös. Toiminut hyvin merellä keskiyön jälkeen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 13.07.06 - klo:19:27 » |
|
muikun värinen sepe toiminut kuhalle parhaiten vain yksi hauki tullut sillä(onneks), mutta hile ruskea on toiminut hauelle siinä missä sepen lapinkulta väri
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni L
Liikennekriminaali :)
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 14.07.06 - klo:10:27 » |
|
Toni L: Mulla on kyseinen Merimetso myös. Toiminut hyvin merellä keskiyön jälkeen.
Viimeiksi nousi samanvärisellä rapalalla 4 kuhaa keskellä päivää. Pari mitallista ja niistä suurempi tasan kilon. Ihan pohjasta ne kalat silloin löytyi. Jos ensiviikolla pääsis tuotakin koeuittamaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ahvenana
aSIANtuntija
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 15.07.06 - klo:17:30 » |
|
Olen kierrellyt aikamonessa Oulun kaupassa/marketissa löytämättä Rapakalan Tail Danceria. Olisiko kenelläkään tietoo mistä tätä vaappua voi tilata/ostaa? Ja toisekseen onko muilla kokemusta järvikuhan pyynnissä tällä vaapulla?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 15.07.06 - klo:17:38 » |
|
mulla on noita tail dancereita, gfr:llä on tullut syksyllä ja isompia, sfc:llä ei ole juuri yhtään tullut, brt:llä tullut tosi hyvin vähä milloin vaan.Noilla tail dancereillä ei ole tullut yhtään alamittasta kuhaa ja pienin on ollut liki kilon.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 15.07.06 - klo:19:12 » |
|
Kyllä noita Tail Dancereita ainakin Prismoissa on näkyny. Kalastustarvikeliikeistä pitäisi viimeistään löytyä. Storm Thunder Crank vastaa aika pitkälti Tail Danceria. Maksaakin vähemmän.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 17.07.06 - klo:21:24 » |
|
Oottekos koittanut noita al-uljaksia?Tänään tarttui matkaan häijjäässä kolme kipaletta noita. Myös kysyisin että oletteko koitellu down deep fat rappejä ite ostin jonkun ruskee selkäsen jossa pientäraitaa, firetiger värinen faträppi on toiminut tosi hyvin
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 17.07.06 - klo:21:43 » |
|
Sotkamon Tikkasessa oli Tail Dancereita jokunen vuosi sitten (en tiedä onko enää) ja kyllä ambulassi värityksellä sai Pikku-Sapson puolelta erittäinkin hyvin kuhaa. Harmi vaan kun se kelpasi myös hauelle joten rei'itty kohtuullisen hyväksi. Tarkoituksena olisi yrittää korjata se ja kokeilla uudelleen josko kelpaisi. Lisääkin saattaisi niitä haluta jos vaan jostain löytäis. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla." -Robert Altman- "You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
|
|
|
|