Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.01.09 - klo:05:42

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Vaaput
| | | |-+  jättivaaput (+20cm)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: jättivaaput (+20cm)  (Luettu 420 kertaa)
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« : 20.08.07 - klo:22:44 »

oottekos saaneet tollasilla takkapuilla mitään vai myydäänkö niitä vain koristeeks?

oli aika halvalla 25cm nilsu tuolla liikkeessä ja kattelin sitä jo vähän sillä silmällä, mutta...
tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 20.08.07 - klo:23:27 »

Mä en etenkään Oulujärvellä haukea juuri muilla uistelekaan kuin 18-25cm puikuloilla ja SSR'llä.. Vaapun sivuprofiililla on aika iso merkitys siinä kuinka isolta se kalan silmiin näyttää.
"Takkapuut" karsivat _YLEENSÄ_ pois niitä aivan pienimpiä haukia, kasvattaen saaliin keskipainoa huomattavastikin. Kyllä niillä sitä kiloista silppuakin tulee aika yhtä lailla kuin puolta pienemmilläkin vaapuilla, mutta bonuksena 2-4kg kalat on aika hemmetisti yleisempiä saaliina.

edit: Ja mun (mökki -etuliitteellä?) "uistelu" tarkoittaa siis maksimissaan kolmen vavan yhtäaikaista käyttöä, mutta mitäpä sitä useammalla kun hyvä jos noita ehtii itsekseen hoitaa..
« Viimeksi muokattu: 20.08.07 - klo:23:29 kirjoittanut kevytkalastaja » tallennettu

Rkl
SHS-Jäsen
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 21.08.07 - klo:06:43 »

Kyllä noita tulee käytettyä lähinnä uistelussa mutta kyllä niitä välillä tulee heiteltyäkin. Ongelma on heittelyssä noiden isojen kohdalla ylensä se että ovat aika korkkeja joten "hidas" kalastus ei oikein onnistu. Jättivaapuista eniten peliaikaa saa seuraavat.
-Karikko 24
-WJätte 23
-Believer 10"
-CiscoKid 24
-TurusUkkoja 20
Nilsun isompiakin on tullut uitettua mutta ei kuulu omaan suosikkikalustoon!
tallennettu
J-KING
Gustavs's FishBalls
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #3 : 21.08.07 - klo:07:00 »

Itse olen noita halkoja käyttänyt lähinnä uisteluun, eniten käytän Karikkoa, nilsuja, magnumeita. Kaikki yli 20cm pitkiä. Nuo rapalan magnumit kävisivät heittoonkin,ovat aika raskaita ja osa upoaviakin.
tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Sillä olenhan laakson suurin sika
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 21.08.07 - klo:13:52 »

Nilsun jättivaappua käyttänyt ja tulosta on tullut myöskin, vaikka muutama pieni tullut vasta. Isokin on käynyt morjestamassa, mutta ei niin ei. Hymyilee
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu