kalankiskoja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #25 : 04.02.07 - klo:13:59 » |
|
tarkoitatko tuota numero 57?Tässä kuva
|
|
|
|
|
OTTO
Jäsen

Poissa
kaikki paitsi kalastaminen on turhaa
Profiili
|
 |
« Vastaus #26 : 04.02.07 - klo:14:02 » |
|
rapalan ratlin ja magnum sekä abu tormentor ja bommer ovat musta parhaiten lentävät vaaput
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #27 : 04.02.07 - klo:14:07 » |
|
Jos temesi tarkoittaa tuota väriä mistä kalaskiskoja laittoi kuvaa, niin eikös sinipeili zalt olisi kans hyvä väri? Ja nyt itse asiaan, unohdin itsekkin ihan, että nuo purelure goljat mallit lentää ihan hyvin. Tietysti vapa ja muut välineet vaikuttavat asiaan, lentääkö vaiko eikö lennä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Catera1
VIP #26
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #28 : 04.02.07 - klo:14:17 » |
|
Jos temesi tarkoittaa tuota väriä mistä kalaskiskoja laittoi kuvaa, niin eikös sinipeili zalt olisi kans hyvä väri? Ja nyt itse asiaan, unohdin itsekkin ihan, että nuo purelure goljat mallit lentää ihan hyvin. Tietysti vapa ja muut välineet vaikuttavat asiaan, lentääkö vaiko eikö lennä.  Mä ainakin uskoisin näin, koska sinipeili on tosiaan ollut hyvä kylmillä keleillä. Viime keväänä ekoilla reissuilla Bomber 16A sinipeili hakkasi kaikki. Miinuksena, sinipeili-Zalttia tuntuu olevan vaikea saada nykyään ja siitä joutunee pulittaa melkoisesti.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.02.07 - klo:14:19 kirjoittanut Catera »
|
tallennettu
|
Hyvä, parempi, minulle sopivin...
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #29 : 04.02.07 - klo:15:06 » |
|
Joo toi malli se mun suosikkini on mikä tossa ylhäällä kuvassa näkyy. Ja onko se nyt sitten 14-15cm pitkä. Niillä isoilla 21cm zameilla en oo toistaiseksi saanut vielä mitään, mut tosin erittäin vähän ollut peliakaakin niillä.
Se on kyllä tosi, että vähän hintavia nuo ovat ja toiseksi niitä en ole tarjouksessa vielä nähnyt kertaakaan. Mut on kyllä rahansa arvoisia, sen lupaan. Sopivan laiska potku vielä kevääseen ja ottakaa hyllystä se suspending malli vielä niin saa vaikka maustaa pysäytyksillä jos tarve vaatii.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
osku_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #30 : 11.05.07 - klo:16:09 » |
|
Juu tuo x-rap on hyvä heitettävä juuri painon siirto kuulien ansiosta.Painavemmista vaapuista mun mielest rapalan super shad rap. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kalastus se oikea harrastus
|
|
|
Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #31 : 22.03.08 - klo:21:48 » |
|
15cm Nilsu lentää komeasti jopa omilla jerkkivehkeilläkin. Painoa 30 grammaa. Pyytävyydeltäänkin joskus ylitse muiden.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #32 : 23.03.08 - klo:11:29 » |
|
Juu tuo x-rap on hyvä heitettävä juuri painon siirto kuulien ansiosta.Painavemmista vaapuista mun mielest rapalan super shad rap.  Olen myös samaa mieltä tuosta X-Rapista. Ja samoin tämä Abu Carcian Tormentor antaa pitkiä heittokaaria. Isot Nilsutkin toimii mutta usein etumaisin koukku sotkeentuu ilmalennon aikana siimaan. Toki pienemmän etukoukun saa vaihdettua.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
~Hän putoaa kuin eno veneestä~
|
|
|
riwehe
spede
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #33 : 23.03.08 - klo:13:12 » |
|
Zam saa multakin äänen tässä kisassa. Lentää hyvin ja pyytää hyvin. Mielestäni nilsun ja bomberin heitto-ominaisuudet on melko surkeat, ellei käytössäsi ole hyrrää tai olet muuttanut koukutusta. Joka toinen heitto menee hukkaan, kun siima jää koukkuihin kiinni. Kalastavuudessaan ne on samalla tasolla kuin zam. Ison zamin heitto-ominaisuudet ovat melkeinpä paremmat kuin pienellä ja sitä voi heitellä sekä jerkki- että normisetillä ilman ongelmia. Kalaa sillä tulee vaikka iso koko saattaa hämätä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jio
Jerkkijulkkis
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #34 : 23.03.08 - klo:13:17 » |
|
Mielestäni nilsun ja bomberin heitto-ominaisuudet on melko surkeat, ellei käytössäsi ole hyrrää tai olet muuttanut koukutusta. Joka toinen heitto menee hukkaan, kun siima jää koukkuihin kiinni. -Samalla tavalla haspelillakin voi sormella pysäyttää siiman tuloa/tulon heiton lopussa ja näin kalikka "oikenee" heiton päätteeksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eetu
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #35 : 23.03.08 - klo:20:36 » |
|
Rapalalta ainakin Countdownit, vanhat läski-Rapit ja X-rap. Erityismaininta Fat-Rapille. Harmittaa vaan kun ei myydä enään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
”Liito-orava on yöaktiivinen lintu.” Aulikki Salmia Biotoopit-luennolla.
|
|
|
hanneskaukoranta
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #36 : 29.03.08 - klo:17:24 » |
|
Kaikki kokeilemani suuret vaaput lentävät luonnollisesti hyvin. Pienemmistä mainittakoon esimerkiksi Rapalan Long Cast minnow, countdown, husky jerk, sekä jopa tämä uusi minnow rap.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Hannes Kaukoranta
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #37 : 29.03.08 - klo:18:05 » |
|
abu tormentor lentää kanssa aika kivan matkaa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
Peba
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #38 : 17.08.08 - klo:15:32 » |
|
Itellä ainaki Barra Magnum ja minnow Rap ovat toimineet hyvin heittäessä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Olberoinen
Jäsen

Poissa
w00t?!
Profiili
|
 |
« Vastaus #39 : 06.09.08 - klo:09:02 » |
|
Kyllä tuo Skitter pop lentää kohtuuhyvin, samoin kuin Countdown.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Taikajanne
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #40 : 11.09.08 - klo:06:00 » |
|
itse olen zalttejen, xrappejen ja tormenttoreiden suurkuluttaja.. kaikki kolme lentää ja kalastaa hyin. mutta zamilla en kyl ole kuin yhden hauen saanut, sekin oli selästä kiinni... emt en vaan saa sitä oikeen uimaan millään tavalla  kai se on vaa itestä kii
|
|
|
|
|
tallennettu
|
emmie tajuu
|
|
|
löllö_hauki
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Raha ei ole esteenä kalastustarvikkeita ostaessa.
Profiili
|
 |
« Vastaus #41 : 15.09.08 - klo:06:36 » |
|
"kuralan" possut lentävät jerkkivehkeillä mahtavasti 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jerkkiä paiskon.
|
|
|
stento-z
Popeye
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Kippis
Profiili
|
 |
« Vastaus #42 : 16.09.08 - klo:11:50 » |
|
Onkos porukka ulos liputtanut ton Super shad rapin itselläni se on toiminut aika hyvin ja kuha enkka menee myös possun piikkiin ja lentää kohtalaisen hyvin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vanhalla on oppimisen vaikeus
|
|
|
jomppeboy
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #43 : 11.10.08 - klo:13:36 » |
|
::)Jomppeboy vaan kertoo, että norjalaiset lohenkalastajat ovat ottaneet omakseen rannaltaheitettävän Vaarala-vaapun.jossa on painoa niin paljon, että se kelluu 1/3 pinnalla,siis roikkuu vedessä. Lentää kauas ja on herkkäuintinen. kulkee kohtuusyvällä ja antaa Norjasta hyvin lohta- Vaappumallisto löytyy neistä vaarala-vaaput. Tuotanto menee kuulemma Norjan lohestajille. Olen saanut Tenostakin lohta tällä heittovaapulla, jonka pituus on muuten about 7 cm.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
temesi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #44 : 11.10.08 - klo:14:01 » |
|
::)Jomppeboy vaan kertoo, että norjalaiset lohenkalastajat ovat ottaneet omakseen rannaltaheitettävän Vaarala-vaapun.jossa on painoa niin paljon, että se kelluu 1/3 pinnalla,siis roikkuu vedessä. Lentää kauas ja on herkkäuintinen. kulkee kohtuusyvällä ja antaa Norjasta hyvin lohta- Vaappumallisto löytyy neistä vaarala-vaaput. Tuotanto menee kuulemma Norjan lohestajille. Olen saanut Tenostakin lohta tällä heittovaapulla, jonka pituus on muuten about 7 cm.
Niin mikäs se hyvä malli sitten olisi? Ja hyviä värejä ois kiva tietää... Täytyy hankkia. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|