Lapa
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« : 31.05.06 - klo:13:55 » |
|
Kyselisin tässä kaikilta hyviä yleisesti suht helposti saatavilla olevia ahvenvaappuja, kun ahventa kerran tykkään eniten kalastella. eniten kiinnostaisi Hansen Vims-vaappu, jonka maahantuonti taidettiin aloittaa tänä vuonna, vaappu näyttää hienolta ja nokkalevyttömyys on aika viehättävä asia, eikä hintakaan taida kukkaroa liikaa laihduttaa. Olisiko kellään kokemuksia tästä vaapusta? Täällä saa toki muistakin ahvenvaapuista kertoa ja kysellä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 31.05.06 - klo:14:06 » |
|
Kyselisin tässä kaikilta hyviä yleisesti suht helposti saatavilla olevia ahvenvaappuja, kun ahventa kerran tykkään eniten kalastella. eniten kiinnostaisi Hansen Vims-vaappu, jonka maahantuonti taidettiin aloittaa tänä vuonna, vaappu näyttää hienolta ja nokkalevyttömyys on aika viehättävä asia, eikä hintakaan taida kukkaroa liikaa laihduttaa. Olisiko kellään kokemuksia tästä vaapusta? Täällä saa toki muistakin ahvenvaapuista kertoa ja kysellä.
Seniori, 3-5cm Countdown, Team Esko, Pienin fatrap ja Stormin Subwart on ainakin kovia. Vimsistä ei oo kokemusta 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
Marek
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 31.05.06 - klo:18:59 » |
|
Aloittelija kysyy........ Miten noi ahvenvaaput (3-5g) soveltuu heittokalastukseen? Mul on tollanen 7jalkanen Abun suht halpa vapa. Tarkoitettu enintään 30g vieheille. Pitääkö noihin viritellä jotkut painot lisäksi?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 31.05.06 - klo:20:23 » |
|
Aloittelija kysyy........ Miten noi ahvenvaaput (3-5g) soveltuu heittokalastukseen? Mul on tollanen 7jalkanen Abun suht halpa vapa. Tarkoitettu enintään 30g vieheille. Pitääkö noihin viritellä jotkut painot lisäksi?
UL-välineetkin on kuules keksitty.Ja tietysti jos ei ilman apupainoja lennä,niin sitten parin gramman lyijyklöntti siimaan kiinni.Vapaasi ei todellakaan ole tarkoitettu 3g pikkuvaapuille.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 01.06.06 - klo:00:28 » |
|
UL-vapoja saa tänä päivänä tosin halvalla, muutamalla kympillä saa jo suht laadukkaan. Seniorit ei kauheen hyvin lennä, mutta CD:t, Team Eskot ja Fat rapit jo ihan kivasti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
Lapa
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 01.06.06 - klo:20:29 » |
|
Ainakin nuo Rapalan Countdownit lentävät ainakin itselläni aivan loistavasti vaikka vapa suht järeä onkin, omistan kolmesenttisen countownin. Se lentää kokoisekseen todella hyvin ja se on myös hyvä kalanpyytäjä, suosittelen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
j0p0
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 21.06.06 - klo:14:37 » |
|
Itse olen saanut ahvenia, nilsun 5 senttisellä invinciblellä, ja edellämainittu rapalan countdown on kova kanssa. Myös ihan lupaavasti on tullu kuusamon painouistimilla (6g ja 18g), onkelma on vaa heittäessä ku takakoukku takertuu siimaan aika useesti 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Ostakaa ny toi pommi mult poijjes
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 25.06.06 - klo:12:36 » |
|
Itse olen saanut ahvenia, nilsun 5 senttisellä invinciblellä, ja edellämainittu rapalan countdown on kova kanssa. Myös ihan lupaavasti on tullu kuusamon painouistimilla (6g ja 18g), onkelma on vaa heittäessä ku takakoukku takertuu siimaan aika useesti  ite oon huomannu uistelussa ton kun kuusamon painokuva ottaa aina kolmitieleikarista vaappuun lähtevään siimaan kiinni
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juho_
VIP #5
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 25.06.06 - klo:16:18 » |
|
Juu, itseänikin kiinnostaisi nuo ahvenvaaput.. Itselläni on jo 5cm FT Countdown, mutta onko 200g ahvenelle jo liian järeä? Mitä värejä CD 3cm suosittelisitte ahvenelle?? Rainbowtrout (RT) ? Silver (S) ? http://www.rapala.com/products/luresdetail.cfm?modelName=countdown&freshorsalt=FreshKertokaanhan omat ottivärit ahvenelle, ja minkä kokoista ahventa tuommoisella 3cm CDllä saa.. Kannattaako CD olla uppoava (sinking), vaikko ihan kelluva (floating)? Oma 5cm CD on sinking.. Kiitos jo etukäteen!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
-Juhon suurilöytö vuonna 2006 Heittokalastus.infosta- "Tämähän on kuin kotona kävelisi"
|
|
|
Toni L
Liikennekriminaali :)
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 25.06.06 - klo:17:16 » |
|
Mulla myös pari nilsun 5cm invinciblea ja molemmilla tullut ahventa. Värit "savukala" ja joku vihreä oranssilla mahalla... Karikko Peukaloinen 8cm antaa myös satunnaisesti ahventa, kaikissa väreissä mitä pakista löytyy. Harvoin tota ahventa tulee oikeasti yritettyä. Pienet vaaput mitkä kelpaa taimenelle, kelpaa monesti myös ahvenelle.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Ostakaa ny toi pommi mult poijjes
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 29.06.06 - klo:23:11 » |
|
koolla ei oo mulla niin kauhiasti väliä ollut kun oon ssaanu paljon 11cm jesselläkin
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 30.06.06 - klo:13:43 » |
|
Mä sain viimevuonna 9cm Skitter Popilla ahvenia, isoin tais olla 300 grammaa. Varsinkin sillon kun ahven söi pinnasta salakoita kovaa tahtia. Sit ku heitti Rapakalan siihe sekaan ja villisti pulputteli niin affena tarras. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
 Älä pakota jokea, anna sen virrata. 
|
|
|
Lapa
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 01.07.06 - klo:11:38 » |
|
Dodih, tuli se Hansen Vims ostettua ja kokeiltua, ottelupaino 12g ja väriltään punainen, valkoinen maha ja tumma selkä. Ensinnäkin, lentää aivan järkyttävän pitkälle, pitemmälle kuin Pitkämäen keihäs, pitemmälle kuin... siis todella pitkälle ja helposti. Ui aika jännästi vaappuen kyljeltä toiselle, uinti ei läheskään niin pientä ja nopeaa kuin muissa saman kokoluokan vaapuissa, varmaan menee nokkalevyttömyyden piikkiin. Saalista ei tullut, mutta ei tullut muillakaan vaapuilla, kertaalleen seurasi. Vaappu ui hyvin lähellä pintaa painostaan huolimatta(alle 4cm pitkä ja painaa 12g) varmaan se nokkalevyttömyys taasen. Mukava vaappu viskoa ja testiä jatketaan ensi kalastuskerralla jos ahvenet vaikka suunsa avaisivat.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 01.07.06 - klo:14:49 » |
|
Ostin tänään Salmo Hornetin, mahtaisko tulla affenta?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
APHREALi
VIP #10
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 04.07.06 - klo:01:07 » |
|
nipa kyllä luulisin  itse tykkään nakella tollasella jatkovitosella, jos taasen en halua koko aika irrotella pikkuaffenoiden suusta koukkuja niin uitan rapalan jatkoysiä  md kuvio osoittautuu jokapaikan ja sään höyläksi  -myös hauelle :/ husky jerkkiin tarras taannoin 1 ahven.  (10cm)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 04.07.06 - klo:11:51 » |
|
Sain sillä Hornetilla kuhan kaislikon vierestä...  Onko kellään kokemusta sellattesta vaapusta kun Ugly Duckling?? Mä löysin sellatten kerran pohjasta ja sen uintilistassa lukee Ugly Duckling. Mikä se oikein on?? Sellanen pikkuvaappu.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tormentor
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 10.07.06 - klo:20:50 » |
|
parhaiten minulla toiminu 4cm salmo hornet,countdownit 2,5-5cm,mini fat rap,isoille ahvenille team esko ja 9cm original...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lapa
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 22.07.06 - klo:23:07 » |
|
Dodih, suoritettu testiä Hansen Vimsille astetta enemmän. Hyvä ahvenvaappu mielestäni on ja pitkäheittoisena todellakin suosittelen ostoksena, varsinkin jos hinta on kaikkialla sama (ite ostin hintaan 3,5 e). Vaapulla saldoksi yhtenä iltana n puolentoista tunnin heittelynä mielestäni suht huonolla syönnillä kaksi ahventa sekä särki ja sorva. Itse olin ihan monttu auki kun sorvan näin, suustaan se oli kiinni ja sisäpuolelta niin että vahinko se tuskin oli, hyvänkokoinenkin vielä, vähän nauratti vaan  , meinaan kun jos oikein muistan sorva voi hyödyntää kasveja sellaisenaan, ja sitten se puraiseekin vaappua, korjatkaa jos olen väärässä, särkiä olen ennenkin vaapulla saanut niin sitä en enempää ihmetellyt. Yhteenvetona sanottakoon että vaappu hoitaa hommansa varsin mallikkaasti, suosittelen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
appe
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 23.07.06 - klo:07:59 » |
|
eilen tuli iha hyvin kalaa särjenvärisellä rapala cond down jos osais tuon vielä oikein kirjotaa hyvin menis  nii minkäs värisellä hornetilla sitä kalaa tulee  jos joku kertoo pitää kaupassa lähtee käymään 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jasuka
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 08.05.07 - klo:18:58 » |
|
Noniin ajattelin jos sitä koittais ahventa vaapulla, mutta ongelmana on se, että kalastan yleensä sellaisista paikoista joissa ahven luuraa yleensä pohjassa. Eli onko jotain kikkoja milllä vaapun saisi kulkemaan pohjan tuntumassa? ja sitten voi suositella tietenkin jotain vaappuja millä voisi päästä jonkun moisiin tuloksiin. Olisiko esim salmon hornetit yksi vaihtoehto? mitä pituuksia ja värejä?. Kiitos
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jigikalastusta harravastava nuorimies.
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 08.05.07 - klo:19:03 » |
|
pientä painoa tai syvääjää voi koittaa, ja pikkuvaaputhan ne ovat parempia kun isot, eli sellaset 0-6cm tuossa jotain malleja http://www.wobbleri.fi/ahven/salmohornet.htmltosin ottaa se ahven isoonkin vaappuun välillä. itse sain viimekesänä 12cm terminaattorilla liki saman kokoisen ahvenen..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #21 : 08.05.07 - klo:19:07 » |
|
Mä tyrkyttäisin tähän räikeän keltaista 8cm stormin thunder crankkiä. Sillä ite ainakin oon saanu paljon paljon ahvenia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jasuka
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 08.05.07 - klo:20:03 » |
|
Eli sidotaan pääsima painoon, sitten painon toisesta päästä noin 20cm siimapätkä ja siihen kiinni vaappu? toimisko toi? ettei vaappua vain heiton aikana sekaantuisi itse siiman kanssa? niin ja oliko toi hornet kelluva?. Pitäis noin 5-8 metriin saada menemään toi vaappu, eikös 20gr olis aika sopivan painonen?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jigikalastusta harravastava nuorimies.
|
|
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 08.05.07 - klo:20:10 » |
|
osta syvännesalmo, se menee aika lähelle pohjaa.
Hornet Erä-lehden ottiviehe v.1999 ja 2002 ! Koot: 2,5cm; 3,5cm; 4,0cm; 5,0cm (Uutuus) 6,0cm Saatavana: - kelluva pintauintinen - uppoava pintauintinen - kelluva syvänne - uppoava syvänne - kelluva supersyvänne (vain koko 4cm) - 11 väriä
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
|