Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.01.09 - klo:01:55

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Uistimien jälkihuolto
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Uistimien jälkihuolto  (Luettu 327 kertaa)
devas
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Back again ~

Profiili
« : 16.10.08 - klo:09:25 »

Miten porukka huoltaa uistimet reissun jälkeen? Itse huuhtelen uistimeni makeassa vedessä ja annan kuivua avoimessa tilassa. Tämä tuoppi tuli ajankohtaiseksi, koska unohdin viime reissun jälkeen avata uistinrasiat. Havahduin eilen illalla ja avasin rasiat. Pientä ruostetta kokkuihin ja muutaman jerkin kylkeen koukuista tarttunut samaista tavaraa.

Onko ihmisillä jotain hyviä kikkoja, mikä helpottaisi huuhtelua ja kuivumista? Kertokaapa tänne, arvon kalamiehet.
tallennettu

Give a man a fish and he will eat for a day.  Teach him how to fish and he will sit in a boat and drink beer all day
Jio
Jerkkijulkkis
SHS-Jäsen
Jäsen
**
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 16.10.08 - klo:10:29 »

Onko ihmisillä jotain hyviä kikkoja, mikä helpottaisi huuhtelua ja kuivumista? Kertokaapa tänne, arvon kalamiehet.

-Itse lakkasin huolehtimasta noista uistimistani sen jälkeen kun aloin käyttämään pääsääntöisesti VMC:n 8650 PS koukkuja, ovat sen verran huoltovapaita.
tallennettu

psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 16.10.08 - klo:10:41 »

Ite en huuhdo uisteita jos on järvioloissa kalastellut. Paitsi jos on tiedossa että ko järvessä on mahdollisesti jotain tautia mikä voisi kulkeutua toisaalle (rapurutto ym). Uistin rasioissa on kaikissa itse rei'itetyt kannet, joten rasioiden jättminen vain raolleen riittää.
Merellä käynnin jälkeen tulee heitettyä uisteet lämpimään veteen likoomaan siksi aikaa kun purkaa muuta kamat ja huuhtoo kelat ja kepit. Siitä sitten suoraan kylpyhuoneen peilikaapin (tästä joskus tulee kotona ihan erityis kiitosta jos on vieraita tulossa) alle roikkumaan kuivumisen ajaksi. Uisterasiat saa olla raollaan sitten yön yli.
Yllättävän paljon muuten tulee tuohon liotusveteen nöyhtää vaikka niin on putsaavinaan uistetta maapallo kontaktin jälkeen.
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
devas
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Back again ~

Profiili
« Vastaus #3 : 16.10.08 - klo:10:49 »

-Itse lakkasin huolehtimasta noista uistimistani sen jälkeen kun aloin käyttämään pääsääntöisesti VMC:n 8650 PS koukkuja, ovat sen verran huoltovapaita.

Missä hinnoissa nuo VMC:n kokoukut pyörii? Voisi hankkia ainakin jerkkeihin moiset, koska ne saavat tällä hetkellä eniten peliaikaa.

Merellä käynnin jälkeen tulee heitettyä uisteet lämpimään veteen likoomaan siksi aikaa kun purkaa muuta kamat ja huuhtoo kelat ja kepit. Siitä sitten suoraan kylpyhuoneen peilikaapin (tästä joskus tulee kotona ihan erityis kiitosta jos on vieraita tulossa) alle roikkumaan kuivumisen ajaksi.

Itse saan myös kiitosta kylppärin täyttämisestä tai olohuoneen pöydän valtaamisesta  Iskee silmää

Tarviipa myös reittää omat rasiani.
tallennettu

Give a man a fish and he will eat for a day.  Teach him how to fish and he will sit in a boat and drink beer all day
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 16.10.08 - klo:10:53 »

Yleensä ei tuu jerkkejä huuhdeltua merireissun jälkeen, koska suurimmassa osassa on juuri nuo VMC:t. Lusikat (helmi-jakit, kun merellä en juuri muita käytä) tulee aina huuhdeltua reissun jälkeen. Silti sitä ruostetta aina jostain tulee vaikka uistimet kuivuu tossa seinällä eikä suljetussa rasiassa...
tallennettu
SUURkalastaja jyväskyläst
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

-Suuuuuurrkalastaja

Profiili
« Vastaus #5 : 16.10.08 - klo:11:40 »

Pärrkele, ku en ole muistanu huuhella makeella veellä noita merellä käyttämiäni uistimia, kun ei ole merikalastukseen tottunu niin heti on ruosteessa uistimet. Hymyilee leveästi
tallennettu

jänis
Rauhaton Roger Rabbit
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kaikki paitsi purj... eiku kalastus on turhaa!

Profiili
« Vastaus #6 : 16.10.08 - klo:13:29 »

Pakit jätän auki yöksi! Talvella on sitten aikaa pestä kaikki keralla. Muuttuu väri kummasti kun 1 vuodessa tai 2 vuodes pesee  Iskee silmää
tallennettu

! vituik män prkl !        "Emmä me sä"          "Ontuja-lussukat"        Kaikki mikä menee pohjaan, ei välttämättä tule ylös..

--=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --= --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --= --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=
Jio
Jerkkijulkkis
SHS-Jäsen
Jäsen
**
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 16.10.08 - klo:14:57 »

Missä hinnoissa nuo VMC:n kokoukut pyörii? Voisi hankkia ainakin jerkkeihin moiset, koska ne saavat tällä hetkellä eniten peliaikaa.

-Ostan yleensä useita kymmeniä tai (jopa) satoja kpl kerrallaan ja hinnat pyörivät koosta riippuen muistaakseni jostain 30 tai 40 centistä ylöspäin.
Koukun vaihto tapahtuu yleensä sitten kun se on kulunut käyttökelvottamaksi syystä tai toisesta. Ruostumisen takia ei ole tarvinnut vaihtaa yhtään.
tallennettu

Lauke
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 19.10.08 - klo:12:11 »

Kalastan järvellä joten itse en ole törmännyt ongelmaan, että uistimia tarvitsisi pestä. Kalareissun jälkeen avaan pakin ja annan kuivahtaa seuraavan päivään. Koukut teroitan aina kun se tuntuu tarpeelliselta.

Näillä on pärjätty ja tullaan pärjäämään. Hymyilee
tallennettu
Heittokalastaja-94
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 22.10.08 - klo:13:18 »

Jos on jäänyt kasvustoa kiinni koukkuihin niin otan pois ja jos olen kalastanut suolaisessa vedessä huuhtelen makeassa. Joskus vaihdan koukutkin jos hyviä irtonaisia löytyy.. Niitä ei kyllä yleensä löydy.
tallennettu
temesi
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 22.10.08 - klo:13:59 »

Mulla sellanen laatikko minkä reunoihin porannu reiät ja 70kpl bustereita mahtuu roikkumaan. LIsäksi laatikon pohjalle mahtuu puukot ja vaaka ja muita härveleitä.
Olen porannut pohjaan yhteen kulmaan reiän. Otan joka reissun jälkeen laatikon pohjalta tarvikkeet pois ja laitan suihkun alle koko laatikon. Siinä sitten hyvä suihkutella kaikki jerkit. Eipä ole menneet miksikään.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu