Olipa kerran... ja tämä on tosi....kaksi kokenutta

kalamiestä Porin merialueella heittelemässä. Toisen tunnen oikein hyvin jo pian kuudenkymmenen vuoden takaa

ja toisenkin tunsin aika hyvin. Tämä minulle hyvin tuttu heitteli silloin lähes yksinomaan professoria ja toinen kalamies vaappuja. Toisella kalamiehellä oli ennätyksenään 16 kiloinen hauki (todistettavasti) ja tämän lisäksi oli hän saanut neljätoista kiloisenkin. Heittelimme siinä sitten samassa veneessä, minä

se toinen, heittelin rautaa ja tämä toinen vaappuja. Kun olin saanut seitsemän haukea veneeseen ja kaverilla saldo näytti nollaa hänkin muutti uistinvalikoimaansa ja rupesi heittelemään proffaa. Ja kalaa tuli.....
Tämän tositarinan jälkeen olen jättänyt lähes kaikki vaaput pois uistinvalikoimistani. Nyt kuitenkin pakkiini on "eksynyt" vaappu (Nemo) jolla kaikenlisäksi olen saanut mielettömästi haukia. Koska omasta mielestäni haukisaaliini on jo riittävä niin itselläni on herännyt himo ruveta pyydystämään (meritaimenien lisäksi) ahvenia. Onko sellaisia vaappuja olemassa jotka voisivat kisailla ahvenien pyydystämisessä lippauistimien kanssa. Kaikennäköiset vinkit tervetulleita kun tällä hetkellä kuitenkin tuntuu että vaapuissakin olisi aivan varteenotettavia vaihto-ehtoja. Olen "omalta" merialueelta saanut aikoinani aika hyvin lipalla ahvenia joten kyllä niitä siellä on mutta kysymys kuuluu siis .... onko mieletänne vaappuja jotka voittaisivat lippauistimen tässä kalastusmuodossa.