Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.01.09 - klo:03:05

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Ahven vaaput vs. lippauistimet.
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ahven vaaput vs. lippauistimet.  (Luettu 923 kertaa)
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« : 01.06.08 - klo:19:21 »

Olipa kerran... ja tämä on tosi....kaksi kokenutta Iskee silmää kalamiestä Porin merialueella heittelemässä.  Toisen tunnen oikein hyvin jo pian kuudenkymmenen vuoden takaa  Iskee silmää ja toisenkin tunsin aika hyvin.  Tämä minulle hyvin tuttu heitteli silloin lähes yksinomaan professoria ja toinen kalamies vaappuja.  Toisella kalamiehellä oli ennätyksenään 16 kiloinen hauki (todistettavasti) ja tämän lisäksi oli hän saanut neljätoista kiloisenkin.  Heittelimme siinä sitten samassa veneessä, minä Iskee silmää se toinen, heittelin rautaa ja tämä toinen vaappuja.  Kun olin saanut seitsemän haukea veneeseen ja kaverilla saldo näytti nollaa hänkin muutti uistinvalikoimaansa ja rupesi heittelemään proffaa.  Ja kalaa tuli.....

Tämän tositarinan jälkeen olen jättänyt lähes kaikki vaaput pois uistinvalikoimistani.  Nyt kuitenkin pakkiini on "eksynyt" vaappu (Nemo) jolla kaikenlisäksi olen saanut mielettömästi haukia. Koska omasta mielestäni haukisaaliini on jo riittävä niin itselläni on herännyt himo ruveta pyydystämään (meritaimenien lisäksi) ahvenia. Onko sellaisia  vaappuja  olemassa jotka voisivat kisailla ahvenien pyydystämisessä lippauistimien kanssa.  Kaikennäköiset vinkit tervetulleita kun tällä hetkellä kuitenkin tuntuu että vaapuissakin olisi aivan varteenotettavia vaihto-ehtoja.  Olen "omalta" merialueelta saanut aikoinani aika hyvin lipalla ahvenia joten kyllä niitä siellä on mutta kysymys kuuluu siis .... onko mieletänne vaappuja jotka voittaisivat lippauistimen tässä kalastusmuodossa.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
v4ld0_
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 01.06.08 - klo:19:45 »

Salmon hornet on hyvä muuta en tiedä päihittääkö se lippaa. Hymyilee
tallennettu

Heittokalastus.info:n 1000 jäsen. Virnistää
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 01.06.08 - klo:19:54 »

Salmo hornet on kyllä ehdoton ykkönen ahvenenkalastuksessa. 4cm ja 3,5cm parhaimpia. Väreiksi kannattaa ottaa ärsyvärejä, koska yleensä kesällä syönnillä ollessaan ahven ei välitä uistimen väristä tipan vertaa niin mahdollisimman näkyvä on silloin hyvä. Firetiger on toiminut loistavasti (salmon värikartassa nimellä GT=GreenTiger). Toinen hyvä on nilsun 5 senttinen. Näissä molemmissa miinuspuolena se, että haukiakin saa olla jatkuvasti irroittelemassa koukuista. Ja vähän väliä siimat paukkuu poikki jos ei käytä peruketta.
tallennettu
Sanpo
Jäsen
*
Poissa

jea

Profiili
« Vastaus #3 : 22.06.08 - klo:21:55 »

Salmo hornet, Rapalan CD-5, mini fat rap, shad rap, tail dancer-5 ja muut pienikokoiset ja hyvä uintiset pikkuvaaput.
tallennettu

Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 23.06.08 - klo:09:01 »

Allu tossa jo totesikin että pienistä vaapuista saa myös jatkuvasti olla irroittelemasta haukia, tuskin on vaappua mihin se hauki ei ottaisi.
Mutta asiaan. Ainakin kuulemani mukaan? Athon Taho-vaaput ovat toimineet ahvenelle hyvin, ja miksei myös tuo Korkiksen riko koska koko on sitä luokkaa mihin ahven yleensä ottaa. Mutta itse olen ahvenia saanut lähes jokaisella alle 5cm pituisella vaapullani jota omistan.
tallennettu
huug0
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 23.06.08 - klo:18:38 »

itsekkin olen sielläpäin viehettä viskonut ja Salmo Hornet on toiminut tietyissä paikoissa jopa lippa paremmin.
Myös rapalan mini fat rap on kelvannut
tallennettu
Skarpa
Vieras
« Vastaus #6 : 25.06.08 - klo:09:43 »

Ugly duckli   Pyörittää silmiään
tallennettu
ode
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 25.06.08 - klo:09:49 »

Ugly duckli   Pyörittää silmiään

itellä ei tota ugly ducklii oo mutta moni on sitä kehunu ja affenii on sillä saanutkin kuulemma
tallennettu
sebu
Jäsen
*
Poissa

Is Liigapörssi

Profiili
« Vastaus #8 : 15.07.08 - klo:18:17 »

pitäis löytää hyviä affen vieheitä joten mitä voisitte suositella?
tallennettu

kalamiehen tunnistaa kalamiehen jutuista
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 15.07.08 - klo:18:23 »

Mini Fat Rap, Salmo Hornet, Rapalan Countdown/Original pienessä koossa.

Abu Carcian Reflex, Calico Cat, Bete Lotto, ja Blue Foxilla on aika hyviä lippoja kans.

El Samun vaaput  Iskee silmää
tallennettu

~Hän putoaa kuin eno veneestä~
nikomies
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 21.07.08 - klo:23:09 »

Tämä tahtoo vaikuttaa vähän omituiselta, mutta minä vannon Rapalan SKITTER POPin nimeen. Tosin ahvenen pitää olla pikkukaloja jahtaamassa pinnassa. Itselläni on kaikkia kolmea kokoa, joista keskimmäinen on pelittänyt ylivoimaisesti parhaiten. Värinä siinä on firetiger. Pienin koko on ruskea kylkinen frog, joka ei ole juurikaan kalaa antanut. Tärkeintä poppereissa on tietysti vatsapuolen väritys. Monet kerrat olen kiskonut jalokalan tavoittelun ohessa reippaan kokoisia ahvenia, muiden kalamiesten kelaillessa tyhjää pikkuvaapuilla ja lipoilla. Täytyy vielä ostaa firetigerina se 5 senttinenkin. 
tallennettu
Heittokalastaja-94
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 10.08.08 - klo:22:19 »

Mini Fat Rap ja Salmon Hornet. Mutta mulla on ainaki lipat toimu paremmin kun vaaput.
tallennettu
Olberoinen
Jäsen
*
Poissa

w00t?!

Profiili
« Vastaus #12 : 14.10.08 - klo:13:13 »

Blue Fox Vibrax fluorescent ownaa omasta mielestäni. Mahtava lippauistin.
tallennettu
Peba
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 14.10.08 - klo:13:41 »

Itse olen nähnyt (ja Olbroinen) kuinka Calico Catilla vedetään isoa ahventa. Myös KUF-muovikalalippa on ollut toimiva. Vaapuista nostaisin jälleen kerran esille paljon mainostamani Seniorin. Upeat saaliit kyseisellä uistimella. Lipat kuitenkin olleet itselläni parempia ahvenen kalastuksessa kuin vaaput.
tallennettu
Murmeli
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 17.10.08 - klo:17:26 »

Ite olen saanut vaapuilla enemmän ahventa. Ykkösenä Salmo Hornet. Ui matalalla ja syvällä, kelluvaa helppo uittaa.
tallennettu

. - Murmeli Pohjoisesta
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu