jani
VIP #21
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« : 12.08.06 - klo:08:37 » |
|
olen yrittänyt lisätä kuvia ja aloittaa uutta aihetta tänne foorumiin, mutta kumpikaa ei ole onnistunut? Olen kuitenkin voinnut osallistua ja lähettää vastauksia jo valmiisiin aiheisiin!!? Onko merkitystä että käyttääkö Firefoxia vai IE:tä? Vaikuttaako se asiaan että minulla on sekä työ että kotikone kirjaantuneena keskustelupalstalle samaan aikaan? Jos nyt en ihan väärin muista niin ongelmat ovat esiintyneet kun käytän kotikonettani. Voiko vika löytyä omasta koneesta esim palomuurista tai virustorjuntapuolelta. Mulla on käytössä Nortonin skanneri ja internet security? Ei kai uuden keskustelun/kuvan lisäys voi viedä toista vuorokautta aikaa? Voi olla että nytkin kirjoittelen ihan turhaan kun tämäkin viesti saattaa hävitä johonkin bittiavaruuteen... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jani 59°49' N 22°56' E
|
|
|
Juha
Lost in Space...somewhere very very deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 12.08.06 - klo:16:20 » |
|
olen yrittänyt lisätä kuvia ja aloittaa uutta aihetta tänne foorumiin, mutta kumpikaa ei ole onnistunut? Olen kuitenkin voinnut osallistua ja lähettää vastauksia jo valmiisiin aiheisiin!!? Onko merkitystä että käyttääkö Firefoxia vai IE:tä? Vaikuttaako se asiaan että minulla on sekä työ että kotikone kirjaantuneena keskustelupalstalle samaan aikaan? Jos nyt en ihan väärin muista niin ongelmat ovat esiintyneet kun käytän kotikonettani. Voiko vika löytyä omasta koneesta esim palomuurista tai virustorjuntapuolelta. Mulla on käytössä Nortonin skanneri ja internet security? Ei kai uuden keskustelun/kuvan lisäys voi viedä toista vuorokautta aikaa? Voi olla että nytkin kirjoittelen ihan turhaan kun tämäkin viesti saattaa hävitä johonkin bittiavaruuteen...  Kun vastaat viestiin tai aloitat uuden paina LISÄTOIMINNOT kohtaan, näkyykö sulla semmoinen?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
jani
VIP #21
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 12.08.06 - klo:17:46 » |
|
Juu kyllä siellä se LISÄTOIMMINNOT näkyy. Toisaalta tännään on kaikki toiminut niin kuin pitäisikin, eli viestit ovat tulleet perille...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jani 59°49' N 22°56' E
|
|
|
jani
VIP #21
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 14.08.06 - klo:08:08 » |
|
Kuvien lisääminen galleriaan ei ole veilä onnistunut/toiminut. Kun painan "lisää kuva" niin selain siirtyy gallerian aloitus sivulle. Vaikka odotan tunnin, niin kuva ei ilmesty galleriaan?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jani 59°49' N 22°56' E
|
|
|
Juha
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 14.08.06 - klo:08:11 » |
|
Kuvien lisääminen galleriaan ei ole veilä onnistunut/toiminut. Kun painan "lisää kuva" niin selain siirtyy gallerian aloitus sivulle. Vaikka odotan tunnin, niin kuva ei ilmesty galleriaan?
Kysymys: a) Kuinka iso kuva (koko kt?) ja mitkä on kuvan mitat? Onhan se yli 350px korkea ja yli 350px leveä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
jani
VIP #21
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 14.08.06 - klo:10:53 » |
|
Kuvan mitat on 800x800 ja koko 189kt...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jani 59°49' N 22°56' E
|
|
|
Juha
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 14.08.06 - klo:21:03 » |
|
Kuvan mitat on 800x800 ja koko 189kt...
Oletko kokeillut millä selaimella? IE vai Mozilla?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jani
VIP #21
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 15.08.06 - klo:07:05 » |
|
minulla on molemmat käytössä ja yleensä jos jokin ei onnistu toisella selaimella, niin kokeilen myös toista. Nyt en ole ihan satavarma olenko kokeillut molempia kuvien lisäämisessä.
Kumpi toimii noin yleensä paremin tämän sivuston kanssa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jani 59°49' N 22°56' E
|
|
|
Juha
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 15.08.06 - klo:08:57 » |
|
minulla on molemmat käytössä ja yleensä jos jokin ei onnistu toisella selaimella, niin kokeilen myös toista. Nyt en ole ihan satavarma olenko kokeillut molempia kuvien lisäämisessä.
Kumpi toimii noin yleensä paremin tämän sivuston kanssa?
Vastaus kysymykseen: Kummatkin toimivat 100% hyvin saitin kanssa, tämä saitti on rakennettu HTML-standardien mukaisesti, joten voisin sanoa että Mozilla toimii ehkä hitusen paremmin (koska se noudattaa standardeja), mutta tällä asialla ei ole oikeastaan sen kanssa tekemistä, monesti nämä ongelmat esim. kuvan lisäämisessä juontavat juurensa siihen että henkilön selain on "saastunut", eli siellä on jotain töhnää jonka takia kuvan lisääminen ei toimi, siksi yleensä suosittelen kokeilemaan toisella selaimella. Eli kuvan lisäämisen jälkeen se heittää sinut etusivulle? Tekeekö se saman jos koitat lisätä saalista? Eli lisääpä testiksi joku saalis.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jani
VIP #21
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 15.08.06 - klo:09:16 » |
|
Kuvan lisääminen työkoneelta ainakin onnistui. Tosin pienensin veilä sitä kokoa yli puoleen...
Vaikuttaa siltä että mulla on joku häikkä tuolla kotikoneella. En kyllä ole aikaisemmin törmännyt vastaavaan, joten olisko se vaan selaimen uudelleen asennus joka auttais?
Täytyy vielä kokeilla lisäta kotikoneelta jotain sinne saaliit puolelle...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jani 59°49' N 22°56' E
|
|
|
jani
VIP #21
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 15.08.06 - klo:16:23 » |
|
Saaliin lisääminen onnistui ihan hyvin. Mozilla tuntuis toimivan kyllä paremmin.
Kiitos avusta!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jani 59°49' N 22°56' E
|
|
|
Juha
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 15.08.06 - klo:18:20 » |
|
Kuvan lisääminen työkoneelta ainakin onnistui. Tosin pienensin veilä sitä kokoa yli puoleen...
Vaikuttaa siltä että mulla on joku häikkä tuolla kotikoneella. En kyllä ole aikaisemmin törmännyt vastaavaan, joten olisko se vaan selaimen uudelleen asennus joka auttais?
Ootko kokeillut tyhjentää sun kotikonees selaimen cachea & temppejä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jani
VIP #21
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 15.08.06 - klo:19:27 » |
|
Ootko kokeillut tyhjentää sun kotikonees selaimen cachea & temppejä? En ole. Miten se tehdään? Minulla ei nyt niin hirveesti ole tieto/taitoa näistä tietokene asioista...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jani 59°49' N 22°56' E
|
|
|
jani
VIP #21
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 15.08.06 - klo:19:30 » |
|
Se kuva jäi näköjään matkalle siitä saaliin lisäämisestä...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jani 59°49' N 22°56' E
|
|
|
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 15.08.06 - klo:19:54 » |
|
Kokeiles Jani ettii netistä Pc pitstop optimize niminen ohjelma. Sillä saa poistettua juuri nuo ja muutakin turhaa. Siinä oleva nettiyhteyden optimointi ei välttämättä nopeuta konetta mutta sen voi jättää pois toiminnoista ja jos haluat kokeilla sen toimivuutta niin asetukset voi myös palauttaa. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla." -Robert Altman- "You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
|
|
|
Juha
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 15.08.06 - klo:20:14 » |
|
Ootko kokeillut tyhjentää sun kotikonees selaimen cachea & temppejä? En ole. Miten se tehdään? Minulla ei nyt niin hirveesti ole tieto/taitoa näistä tietokene asioista... Ootko ajanut adaware-nimisellä ohjelmalla konettas ikinä lävitse? IE:ssä toi cachen poisto tehdään näin: TYÖKALUT -> INTERNET ASETUKSET -> ja sieltä heti ekalta välilehdeltä "POISTA EVÄSTEET" ja "POISTA TIEDOSTOT".
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jani
VIP #21
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 16.08.06 - klo:07:09 » |
|
Juu kyllä mulla toi adaware on ja käytän sitä ehkä noin 2-4 kertaa kuukaudessa.
Löysin myös molemmista selaimista tuon miten nämä evästeet ja tiedostot poistetaan. En nyt ole kokeillut jos nämä toimenpiteet olis auttaneet, mutta jostain syystä nämä kuvat eivät lähde mun koneelta eteen päin. Työkoneelta näyttäis kuvien lisääminen onnistuvan, joten voinhan aina käyttää sitä...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jani 59°49' N 22°56' E
|
|
|
Juha
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 16.08.06 - klo:19:32 » |
|
Juu kyllä mulla toi adaware on ja käytän sitä ehkä noin 2-4 kertaa kuukaudessa.
Löysin myös molemmista selaimista tuon miten nämä evästeet ja tiedostot poistetaan. En nyt ole kokeillut jos nämä toimenpiteet olis auttaneet, mutta jostain syystä nämä kuvat eivät lähde mun koneelta eteen päin. Työkoneelta näyttäis kuvien lisääminen onnistuvan, joten voinhan aina käyttää sitä...
Palomuuri?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 16.08.06 - klo:20:01 » |
|
Onkos sulla joku ZoneAlarmin tapainen, mikä meillä ainakin välillä estää Firefoxia menemästä nettiin. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
 Älä pakota jokea, anna sen virrata. 
|
|
|
jani
VIP #21
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 16.08.06 - klo:20:07 » |
|
Palomuuri on Nortonin internet security 2006. Mitään blokkeja ei ole päällä mikä voisi estää kuvan lähettämisen, tai ainakaan en sellaisia löytänyt. Tänään sain myös saaliit osioon lisättyä kuvan. Taisi olla joku tilapäinen bugi, tai siiten selaimen putsaus auttoi asiaan.
Täytyy vielä seurata tilannetta ja käydä hakemassa tuolta mereltä jotain kuvattavia saaliita, niin pääsen taas kokeilemaan että toimiiko.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jani 59°49' N 22°56' E
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 16.08.06 - klo:20:12 » |
|
Shelvä... Kireitä siimoja vaan, ja ota sit vaan niitä isomuksia! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
 Älä pakota jokea, anna sen virrata. 
|
|
|
Rkl
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 23.08.06 - klo:16:34 » |
|
Testi...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 29.09.06 - klo:21:55 » |
|
Tämä on ensimmäinen testi kännykällä. Jännittää toimiiko tää... Edit: Jee se toimii! 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.09.06 - klo:21:57 kirjoittanut Stögö »
|
tallennettu
|
"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla." -Robert Altman- "You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
|
|
|
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 29.09.06 - klo:22:05 » |
|
juuh tehtäänpä koe kirjoitus.tuntuis et kaikki ei oo koneessani ihan kohdallaan.tai sit nää sivut jumittaa. no nyt kyl pelittää moitteettomasti vaan entä sitten kun jotain oikeesti koittaa kirjoittaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
|
|
|
Spande