Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #625 : 07.02.08 - klo:08:34 » |
|
saako noita viimeksi lisättyjä viestejä enemmän näkyviin? mä kun en selaa tuolla valikoissa ja olis helpompi katella mitä on tullut. Tapa 1: Profiili/uusimpien viestien asetukset: voit määrittää max 25 uusinta viestiä näytettäväksi. Tapa 2: Yläreunasta klikaten "Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit", näyttää kaikki uudet viestit edellisen köyntisi jälkeen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Deep
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #626 : 07.02.08 - klo:09:57 » |
|
katos.. danke!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
TMU-82
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #627 : 07.02.08 - klo:18:36 » |
|
Siis mitä ihmettä, muistanko väärin vai onko multa menny jotain ohi? Missä vaiheessa psychosta ja pasi1 tehty ylläpitäjiä? Onneksiolkoon/otan osaa molemmille 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Mulle kävi vahinko. Sain kalastusreissulla kalan...
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #628 : 07.02.08 - klo:18:39 » |
|
Siis mitä ihmettä, muistanko väärin vai onko multa menny jotain ohi? Missä vaiheessa psychosta ja pasi1 tehty ylläpitäjiä? Onneksiolkoon/otan osaa molemmille  Se sama meni ohi täältäkin huomaamatta ennenkuin painoin refresh nappia selaimesta  . Kiitos osaanotosta kumminkin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pasi1
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #629 : 07.02.08 - klo:18:45 » |
|
Siis mitä ihmettä, muistanko väärin vai onko multa menny jotain ohi? Missä vaiheessa psychosta ja pasi1 tehty ylläpitäjiä? Onneksiolkoon/otan osaa molemmille  Kiitos kiitos (kai...), paha saa aina palkkansa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
J-KING
Gustavs's FishBalls
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Seatrout_luukku.com
Profiili
|
 |
« Vastaus #630 : 07.02.08 - klo:18:59 » |
|
Loistavaa, nyt todelliset "firman"miehet paikoillaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä... Sillä olenhan laakson suurin sika
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #631 : 07.02.08 - klo:22:51 » |
|
mitä eroa on ylläpitäjällä ja modella?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
Pasi1
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #632 : 07.02.08 - klo:23:02 » |
|
mitä eroa on ylläpitäjällä ja modella? Ennen kaikkea väri, mutta on jotain merkitsevääkin eroa. Verrataan kouluun: peruskäyttäjä on normioppilas, aktiivit on järjestäjiä, modet on opettajia ja ylläpito on reksi  Eli modella on tietyntasoiset oikeudet puuttua foorumin toimintaan ylläpidon sallimissa puitteissa tai määräämissä rajoissa, kun taas ylläpito hallitsee toimintaa täysivaltaisesti. Näin siis kärjistettynä, mutta esim. Heittis toimii aika hyvin demokratian puitteissa eli ylläpito ja modet ovat tiiviissä yhteistyössä ja sinänsä sinisen ja punaisen ero on kovin mitätön, lähinnä statuskysymys.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.02.08 - klo:23:54 kirjoittanut Pasi1 »
|
tallennettu
|
|
|
|
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #633 : 08.02.08 - klo:06:48 » |
|
...."Ainut mistä täällä voi ansaita statusta, on kirjoittelu foorumille ja siitä palkitaan joskus aktiivi-statuksella"... Siis vain kirjoittelulla 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia 
|
|
|
Pasi1
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #634 : 08.02.08 - klo:07:19 » |
|
No mä kyllä jättäisin tosta ihan kokonaan pois kaikenlaiset status-kysymykset. Ainut mistä täällä voi ansaita statusta, on kirjoittelu foorumille ja siitä palkitaan joskus aktiivi-statuksella. Moderaattori ja ylläpito ei ole mitään statuksia, ne on pelkästään tekniset mahdollisuudet pitää keskustelua asiallisena ja esim. roskapostittajia ja muita häiriköitä poissa. Nuin, tulihan se väärinkäsitys sieltä. Paitsi että status tarkoittaa henkilön sosiaalista arvoasemaa hierarkisessa järjestelmässä niinkuin jäsen F ymmärtää asian, niin se tarkoittaa myös henkilön/asian ympäristöstä riippumatonta olotilaa. Itse tarkoitin jälkimmäistä, kuten luulin myös käyvän ilmi kirjoituksen luonteesta, mutta näinhän siinä taas kävi 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
salama
Volmari kuulapää
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #635 : 08.02.08 - klo:08:51 » |
|
Eiköhän noiden sinisten ja punaisten tarkoitus ole, ihan pitää foorumin asiat järjestyksessä. Turhat huutelut ja kuvat pois, eli ei tänne kuuluvat ja järjestellä asioita Täällä. Eli ei ole mitenkään kyse mistään paremmista ihmisistä, Nämä sinipuna immeiset ovat siivoojia. Suomeksi sanottuna. Siivoavat ylimääräiset roskat pois että meillä olisi parempi lukea ja katsella foorumin sisältöä. Näin sen olen itse ymmärtänyt. ...."Ainut mistä täällä voi ansaita statusta, on kirjoittelu foorumille ja siitä palkitaan joskus aktiivi-statuksella"... Siis vain kirjoittelulla  Totta kai kirjoittelulla. ja neuvomalla. Eli toisten auttamista. Itseni mielestä vaikka. Esim: aloittelevaa rakentajaa auttamalla, ja kertomalla vinkkejä, ei sitä ole kiva heti tappaa hyvää harrastusta. Jos tulee tarpeeksi vastoin käymisiä, niin jotkut lahjakkaat uudet tekijät voivat tossa vaiheessa jo pistää pillit pussiin.  mukavenpi antaa neuvoja hankalissa paikoissa. Ja näin edistää uusia tekijöitä, hyvän harrastuksen jatkumiseen. Mutta nämä hän ovat vain minun mielipiteitäni. eikä näitä aina niin tarvitse tosissaan ottaa. ja pystyn myös sanomaan että voin olla väärässäkin mutta pystyn sen myöntämään ja näin oppimaan itsekin taas jotain uutta.  t: Matti Salama
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.02.08 - klo:08:55 kirjoittanut salama »
|
tallennettu
|
="Oikeat lusikat ovat rautaa"= ="Vain tyhmä luulee tietävänsä kaiken"=
|
|
|
psychocowboy
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #636 : 08.02.08 - klo:17:01 » |
|
mitä eroa on ylläpitäjällä ja modella?
Sama toisin ennen kuin aletaan harrastamaan jotain luvatonta pilkun kanssa : http://fi.wikipedia.org/wiki/Moderaattori
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Dukes
Aktiivi
Jäsen

Poissa
haukia haukia
Profiili
|
 |
« Vastaus #637 : 08.02.08 - klo:17:06 » |
|
Tuttua tekstiä! Itse olen eräällä tätä reippaasti isommalla foorumilla yhtenä modena/valvojana/sheriffinä (miten sen haluua ilmaista). Siellä vedetään vielä todella tiukkaa linjaa sääntöjen suhteen. Välillä riittää työtä ihan riittävästi. Siihen vielä päälle käyttäjien jatkua itku ja valitus. Noh... Saavatpa porilaiset turista hyvä tasoisella foorumilla. Mutta tsemppiä valvojille! Teette hyvää työtä täällä! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
-Rukka-Peikko Takkutukka-
|
|
|
PAR
Puksun Paronitar
Aktiivi
Jäsen

Poissa
yksi itse saatu kala vastaa tuhatta ostettua
Profiili
|
 |
« Vastaus #638 : 08.02.08 - klo:17:57 » |
|
Mutta tsemppiä valvojille! Teette hyvää työtä täällä!  Sanasta sanaan samaa mieltä. Hölmöydet ja törkeydet poistetaan, mutta onneksi joskus offtopicit sallitaan kuten myöskin huumori, josta viimesin helmi  Sama toisin ennen kuin aletaan harrastamaan jotain luvatonta pilkun kanssa :
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #639 : 08.02.08 - klo:21:52 » |
|
tiedän kyllä mikä on moderaattori, ja ylläpitäjä, koska olen tuolla dc++:ssa kumpanenkin. tarkoitus oli kysyä, että mitä sellasta tällä forumilla ylläpitäjä voi tehdä mihin moden oikeudet ei riitä (forumin valvonnassa siis)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
Kalastaja-93
Kittelänkosken kirbelirinssi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #640 : 10.02.08 - klo:16:59 » |
|
Olisiko kellään neuvoa miten kuva pienennetään? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pasi1
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #641 : 10.02.08 - klo:17:08 » |
|
Olisiko kellään neuvoa miten kuva pienennetään?  Microsoft Photo editor, Irfan view tms. kuvankäsittelyohjelma on helppo perusohjelma tuollaiseen. Jos ei ole niin lataa Irfan view netistä, se on ilmainen. Irfan viewiä itse käyttelen ja toimii ihan jees.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.02.08 - klo:17:09 kirjoittanut Pasi1 »
|
tallennettu
|
|
|
|
Korkis
Riko - sitä ei voi yksikään kala vastustaa
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #642 : 10.02.08 - klo:17:14 » |
|
Tai perusvarma paint  jos ei ole niin väliä kuvanlaadulla...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
Pasi1
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #643 : 10.02.08 - klo:17:20 » |
|
Tai perusvarma paint  jos ei ole niin väliä kuvanlaadulla... Irfan view on sikäli parempi, että se säilyttää kuvan laadun verraten hyvin verrattuna moneen kilpailijaansa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kalastaja-93
Kittelänkosken kirbelirinssi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #644 : 10.02.08 - klo:17:23 » |
|
Tai perusvarma paint  jos ei ole niin väliä kuvanlaadulla... Paintilla olen kokeillut, mutta valokuvista on tullut epätarkkoja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Korkis
Riko - sitä ei voi yksikään kala vastustaa
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #645 : 10.02.08 - klo:17:25 » |
|
Paint.NET ei myöskään ihmeemmin kuvanlaatua huononna, ja on ainakin mun mielestä suht simppeli käyttääkin. Mut eiköhän noita ohjelmia oo monii muitakin, niin turhaa niitä käyä listaamaan 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
psychocowboy
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #646 : 10.02.08 - klo:17:25 » |
|
Olisiko kellään neuvoa miten kuva pienennetään?  Yksi vaihtoehto on: Tuolta ohjelma : http://www.irfanview.com/ (downloadin takana) Asennus koneelle. Ohjelmasta OPEN ja haet kuvan koneeltasi -> ohjelman yläreunasta IMAGE ja sieltä RESIZE/RESAMPLE-> voit valita valmiista kokolistasta tai määritellä itse niin resolla kuin prosenteillakin -> SAVE AS haluamaasi kansioon.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
minnow
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Erämies on eri mies...
Profiili
|
 |
« Vastaus #647 : 10.02.08 - klo:17:28 » |
|
Myös Microsoft officen picture managerilla saa melko helposti pienennettyä. Ja laatukin on ihan kohtalainen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
M - I - N - N - O - W
|
|
|
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #648 : 10.02.08 - klo:17:31 » |
|
Vois olla aika hyvä jos palstalla olisi joku rajoitus kuinka iso tiedosto kuva saa olla. Esim. 100kb. Eipähän ainakaan tulisi niitä järkyttävän isoja kuvia kun olisi pakko pienentää
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
PAR
Puksun Paronitar
Aktiivi
Jäsen

Poissa
yksi itse saatu kala vastaa tuhatta ostettua
Profiili
|
 |
« Vastaus #649 : 10.02.08 - klo:17:34 » |
|
Irfan view on sikäli parempi, että se säilyttää kuvan laadun verraten hyvin verrattuna moneen kilpailijaansa.
Monia kokeilleena olen itsekin tykästynyt IrfanView:iin. Senhän saa jopa suomen kieliseksi, jos on tarpeen. Tuolta saa ladattua: http://www.irfanview.com/ Sorry. En huomannut että ohjelmasta oli jo annettu downloudaus linkki ja ohjeet. Pahoittelen möhläystäni.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.02.08 - klo:17:44 kirjoittanut PAR »
|
tallennettu
|
|
|
|
|