Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.01.09 - klo:03:02

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Tuki ja tiedotukset
| |-+  Tuki & kysymykset
| | |-+  Pikku kysymyksiä.
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pikku kysymyksiä.  (Luettu 27819 kertaa)
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #600 : 09.01.08 - klo:21:55 »

ihan vaan uteliaisuudesta... minkäslaisen kyselyn jaakoppi ois halunnut tehdä?
tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
jaakoppi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #601 : 09.01.08 - klo:23:54 »

ihan vaan uteliaisuudesta... minkäslaisen kyselyn jaakoppi ois halunnut tehdä?

Ajattelin luoda sellaiseen asiaan selkoa, että millaiseksi kalamieheksi/-naiseksi sivuston käyttäjät itsensä tuntevat. Täällä kalastus yhdistää kaikkia, mutta kokemus, tieto, taito, aktiivisuus ynnä muu kalastukseen liittyvä poreilee monilla eri tasoilla. Kysely jonka vaihtoehtovastauksina olisi kaikkea "en tiedä kalastuksesta mitään, olen silti pirun innokas!" ja "Olen alan guru, todisteena siitä minulle on kasvanut kalojen tapaan kidukset. Kaikki mitä kerron, on erittäin perusteltua." välillä, olisi oiva keino luoda kuva kunkin nimimerkin harrastuksen syvyydestä. Näin saisi uutta valoa myös muiden keskustelujen taustalle(tietäsi keiden vinkit kannattaa lukea erityisen tarkkaan). Tekstiosioon voisi ihmiset sitten laukoa napakoita lisäkommentteja kalastajuudestaan ja näin tuoda  itsensä entistä tutummaksi muille käyttäjille.
tallennettu
jaakoppi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #602 : 10.01.08 - klo:00:23 »

En ole moista keinoa nähnyt aiemmin käytettävänkään, tai sitten  olen lukenut vain kirjoituksia.
tallennettu
minnow
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Erämies on eri mies...

Profiili
« Vastaus #603 : 13.01.08 - klo:11:26 »

Mitä ihmettä...

Jos yritän klikata jonkin topicin uusinta viestiä, niin sivusto heittää minut aina topicin toiseksi viimeiselle sivulle.
Esim. äsken painoin linkistä Uusin viesti 10.01.08 - klo:00:23 Vs: Pikku kysymyksiä. kirjoittanut jaakoppi, niin jouduin tämän topicin toiseksi viimeiselle sivulle.
tallennettu

M - I - N - N - O - W
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #604 : 20.01.08 - klo:16:00 »

Toimiiko muilla viestien esikatselu?
Minulla ei.Lukee vain:ladataan esikatselua...

Ei vörki vieläkään.Mozilla firefox selaimena
tallennettu

kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
temesi
Vieras
« Vastaus #605 : 20.01.08 - klo:16:04 »

Ei oo pitkään aikaan toiminu mullakaan toi esikatselu. En oo sitä sen kummemmin sitte käytelly. Voihan sen oman tekstin oikeinkirjoituksen tarkistaa tästä laatikostakin lukemalla. Näin ainakin mulla yleensä tapana.. Ja mozilla mullakin selaimena.
tallennettu
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #606 : 20.01.08 - klo:20:23 »

siis tää esikatselu mikä tässä on kun kirjottelee näitä juttusia?

ihan hyvin pelaa täällä virevoksilla (Firefox/2.0.0.11)
tallennettu

temesi
Vieras
« Vastaus #607 : 20.01.08 - klo:20:31 »

En tiedä mikä versio mozilla tämä on meikäläisellä, mut uusin kumminkin. Ei pelitä edelleenkään, mut samapa tuo...
tallennettu
PAR
Puksun Paronitar
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

yksi itse saatu kala vastaa tuhatta ostettua

Profiili
« Vastaus #608 : 21.01.08 - klo:21:44 »

Taaspa teen pikkuruisen kyssärin, jonka joku on ehkäpä tehnytkin, vaan en löytänyt. Miten suoritetaan lainaus joltakulta edelliseltä vastaajalta siten että voisi valita vain osan hänen viestistään. Eipä ollut kovin selkeästi tehty utelu, mutta toivottavasti joku saa siitä selkoa.
tallennettu
El Samu
lakkatukkainen palokärki
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Satanen vaaput

Profiili WWW
« Vastaus #609 : 21.01.08 - klo:21:50 »

Tämän voit tehdä niin, että ensin lainaat koko viestin, ja sitten poistat lainauksesta sen osan mitä et tarvitse. Tai sitten niin, että painat sitä lainausnäppäintä kun kirjoitat viestiä, ja kopioit sen osan viestistä koodin väliin, mitä tarvitset.
tallennettu
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #610 : 21.01.08 - klo:22:05 »

Taaspa teen pikkuruisen kyssärin, jonka joku on ehkäpä tehnytkin, vaan en löytänyt. Miten suoritetaan lainaus joltakulta edelliseltä vastaajalta siten että voisi valita vain osan hänen viestistään. Eipä ollut kovin selkeästi tehty utelu, mutta toivottavasti joku saa siitä selkoa.
Selitän sen hieman helpommin: jokaisessa viestissa on oikeassa yläkulmassa "vastaa lainaten" nappi. Sitä painamalla saat oman viestisi alkuun tuon jo kirjoitetun viestin.
Lainattava viesti on kahden pienen hakasulkujen sisällä olevan tekstin välissä (eka alkaa tekstillä quote..... ja viestin lopussa /quote). Hakasulkujen sisälle ei kannata muutoksia mennä tekemään mutta itse viestiä on helppo lyhentää sieltä välistä.
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
PAR
Puksun Paronitar
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #611 : 21.01.08 - klo:22:13 »

Lainattava viesti on kahden pienen hakasulkujen sisällä olevan tekstin välissä (eka alkaa tekstillä quote..... ja viestin lopussa /quote). Hakasulkujen sisälle ei kannata muutoksia mennä tekemään mutta itse viestiä on helppo lyhentää sieltä välistä.

Meneeköhän siis tälleen. Jos nyt onnaa, niin omat aatokseni olivat just' noin. Noihin hakasulkujen sisällä oleviin jutskiinhan ei passaa omia räpellyksiä ympätä.
tallennettu
psychocowboy
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #612 : 21.01.08 - klo:22:18 »

Meneeköhän siis tälleen. Jos nyt onnaa, niin omat aatokseni olivat just' noin. Noihin hakasulkujen sisällä oleviin jutskiinhan ei passaa omia räpellyksiä ympätä.
Näytti menevän perille kerralla  Hymyilee leveästi
tallennettu

www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #613 : 21.01.08 - klo:23:12 »

tuolla sivulla (linkki yläreunassa)
http://www.perhokalastajat.net/keskustelu/index.php

on tuo "chat"

ei ois ollenkaan tyhmä idea saada tännekkin vastaava, kun tuo irkkailu ei kaikilta suju/jaksa vaivautua, niin tuo olisi kyllä helpompi ja nopeampi tapa pitää kusoja
tallennettu

allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #614 : 28.01.08 - klo:16:07 »

Miksi mahdollisuus poistaa oma viestinsä/aiheensa on otettu pois?
tallennettu
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #615 : 28.01.08 - klo:16:30 »

Miksi mahdollisuus poistaa oma viestinsä/aiheensa on otettu pois?

Tietyssä paikassa viestin poisto voi rikkoa viestiketjun liibalaabaksi ja tästä syystä jotkut saattoivat käyttää tilaisuutta tahallisesti hyväkseen tai aiheuttaa tahattomasti hämminkiä. Näin ollen kyseinen toiminto otettiin rivikäyttäjiltä pois ja viestien poistot vain pyynnöstä modeille tai ylläpidolle.

« Viimeksi muokattu: 28.01.08 - klo:16:45 kirjoittanut Pasi1 » tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #616 : 02.02.08 - klo:12:54 »

no jopas.
ruutu näyttää tältä kun en ole kirjautunut, mutta normaalilta sen jälkeen kun kirjaudun

* tst.JPG (35.31 kilotavua, 958x192 - tarkasteltu 29 kertaa.)
tallennettu

Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #617 : 05.02.08 - klo:21:50 »

Alkaa jo vähän mietityttämään tuon EiToivotutTopicin tarkoitus..
Lainaus juhalta: Tämän alueen tarkoitus on olla esimerkkinä siitä minkälaisia topicceja emme foorumillemme kaipaa.

Kuitenkin tuolla on ihan kalastukseen liittyviä kysymyksiä joita usein on monet vasta rekisteröityneet tehneet. Eikö niitä voisi vain yhdistää eikä heittää tuonne esim. kun joku kysyy liitseistä, niin tarvitseeko se heti roskakoriin tunkea kun voisi yhdistää samaan aiheeseen? Ainakin näin on yleensä tehty jos aikuinen kysyy vaikkapa rapalan mangnumista niin se aihe on yhdistetty jo olemassa olevaan.

Tuntuu vain että kaikki alle 18v aloittamat aiheet tungetaan heti tuonne. Hakua saa tietenkin käyttää mutta...  Huh

EDIT: osa noista tietenkin täysin turhanpäivästä sontaa mutta nuo kalastusjutut askarruttavat.
« Viimeksi muokattu: 05.02.08 - klo:21:55 kirjoittanut Mikko10 » tallennettu
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #618 : 05.02.08 - klo:22:16 »

Kuitenkin tuolla on ihan kalastukseen liittyviä kysymyksiä joita usein on monet vasta rekisteröityneet tehneet. Eikö niitä voisi vain yhdistää eikä heittää tuonne

eikös tuo ole hyvä tyyli mitä ainakin psyko ja tonnikala on tehnyt, eli aihe lukkoon ja linkki siihen "oikeaan" keskusteluun
tallennettu

Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #619 : 05.02.08 - klo:22:19 »

eikös tuo ole hyvä tyyli mitä ainakin psyko ja tonnikala on tehnyt, eli aihe lukkoon ja linkki siihen "oikeaan" keskusteluun
No viime aikoina mitä olen täälä moderoinut niin olen yhdistänyt aina vanhaan aiheeseen uuden jatkoksi...
tallennettu

psychocowboy
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #620 : 05.02.08 - klo:22:24 »

Ei toivotuissa on pääosin kyllä oikeasti "ei toivottuja" kuten mm unelmien poikamies ym jööttiä. Sinne minun mielestä myös kuuluu topikit jotka on aloitett noin 3min rekkautumisen jälkeen eli ei varmasti ole hakua käytetty. Itse kyllä moiset yleensä poistan/lukitsen ja laitan linkin jo olemassa oleviin. Ikä tekijät eivät vaikuta ainakaan minulla mitenkään. Hätähousuja "nytmullehetikaikki"-tyyppejä on joka ikäryhmässä.
tallennettu

PAR
Puksun Paronitar
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #621 : 05.02.08 - klo:23:03 »

Ei toivotuissa on pääosin kyllä oikeasti "ei toivottuja" kuten mm unelmien poikamies ym jööttiä. Sinne minun mielestä myös kuuluu topikit jotka on aloitett noin 3min rekkautumisen jälkeen eli ei varmasti ole hakua käytetty. Itse kyllä moiset yleensä poistan/lukitsen ja laitan linkin jo olemassa oleviin. Ikä tekijät eivät vaikuta ainakaan minulla mitenkään. Hätähousuja "nytmullehetikaikki"-tyyppejä on joka ikäryhmässä.

Todella täyttä asiaa tuutin täydeltä, hyvä Psycho. Jo ennen rekkautumista luin melkoisen paljon viestejä ja niistä opin rutkasti. Rekkautumisen jälkeen oli sitten helppoa tehdä noita, monelle kokeneelle jopa ältsin tyhmiä kysymyksiä, jo aloitettuhin aiheisiin. Olenpa jopa minäkin joskus ohjannut kyselijää jo olemassa olevaan aiheeseen  Iskee silmää.
Olenpa tässä juuri menossa siimapuolelle ja teen jatkon niiden merkinnöistä???
tallennettu
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #622 : 05.02.08 - klo:23:43 »

Ikäasiassa täytyy nyt huomioida se, että suurin osa ns. turhista aiheiden aloituksista tulee juuri ikäryhmästä 10-20v, mutta niinkuin Psychocowboy jo totesikin, niin kyllä sinne menee tarvittaessa itse kunkin aihe, jos se on ns. turha.

Mitä taas tulee aiheiden roskikseen siirtoon, niin hakua käyttämällä olisi voinut jättää ns. turhan aiheen aloittamatta ja kysyä kysymyksensä suoraan asianmukaisesta jo aloitetussa topikissa. Itse olen jättänyt linkkejä oikeaan aiheeseen laittamatta, jos joku käyttäjistä on jo linkin antanut, toki tietysti kertaus on aina opintojen äiti ja kaipa minäkin voisin siirtyä pesäpallomailasta perinteisen karttakepin käyttöön Iskee silmää

Jos halutaan yhdistää uusi kysymys vanhaan aiheeseen, tullaan siihen, että aina parin, kolmen sivun välein joku kysyy uudelleen jo aiemmin kysyttyjä asioita ja taas vastataan samat vastaukset uudelle kysyjälle. Tämäkään ei ole välttämättä paras vaihtoehto.

Roskis-alueen kuvaus:
Tämän alueen tarkoitus on olla esimerkkinä siitä minkälaisia topicceja emme foorumillemme kaipaa. Mihinkään topicciin tällä alueella ei pysty vastaamaan, vaan ne ovat täällä ainoastaan esimerkkeinä neuvomassa terveestä järjestä.

Jos itse aloitettu topic päätyy tänne, niin siitä ei voi / eikä kannata olla kovin ylpeä, vaan kannattaa miettiä vastaisuudessa mitä kirjoittelee.

Alleviivatut osat Juhan aihekuvauksessa ohjaavat myös terveen järjen käyttöön ja juuri sitä haun käyttäminen ennen uuden aiheen aloitusta on.
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
PAR
Puksun Paronitar
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #623 : 06.02.08 - klo:00:10 »

Aivan Pasi1. Kun annan linkin jo olemassa olevaan topiikkiin, niin oletan että myös vastaajat vaivautuisivat lukemaan sen kokonaisuudessaan. Näin vältyttäisiin toistolta.
tallennettu
Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #624 : 07.02.08 - klo:08:23 »

saako noita viimeksi lisättyjä viestejä enemmän näkyviin? mä kun en selaa tuolla valikoissa ja olis helpompi katella mitä on tullut.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu