Korkis
Riko - sitä ei voi yksikään kala vastustaa
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #200 : 15.03.08 - klo:20:52 » |
|
Patenttikorkillisessa mulla on koko aika ollutkin ja kestää ihan hyvin, mut kyl multa silti hukkaan tota menee. Ei se ikusuuksia säily, ja vaikuttaahan siihen sekin että kuinka usein tota availet ja kauan pidät auki. Toihan on nimittäin ainakin mun mielestä niin tosi riittosaa lakkaa niin sitä ei niin kauheasti kulu ja purkkia tulee kumminkin aika paljon siinä ajassa availtua niin sinne ainakin mulla jonkun verran ehtii piloille mennä ennen lakan loppumista.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.03.08 - klo:20:57 kirjoittanut Korkis »
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
hauki on kala
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #201 : 22.03.08 - klo:16:15 » |
|
Olisi kysymys! Eli Mitä pitäis tehdä kun lakkaussessa tulee pinnalle ilma kuplia. Tällä hetkellä olen pohja lakkaus vaiheessa, mutta kun rupesin ajattelemaan asiaa et pinta lakkaus vaihees ei voikkaan hioo pois niitä perkeleitä( eli kuplia  ) Jotenkas jos jollakulla on hyviä ideoita niin kerro ihmees. Niin ja tosiaankin olen lakannu CAB uistinlakalla ja ohenne 8:lla ohentanut noin 30%...... Hjelp.. Thanx , avusta jo valmiiksi 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.03.08 - klo:10:17 kirjoittanut hauki on kala »
|
tallennettu
|
Hauki on kala!!!
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #202 : 22.03.08 - klo:16:28 » |
|
Patenttikorkillisessa mulla on koko aika ollutkin ja kestää ihan hyvin, mut kyl multa silti hukkaan tota menee. Ei se ikusuuksia säily, ja vaikuttaahan siihen sekin että kuinka usein tota availet ja kauan pidät auki. Toihan on nimittäin ainakin mun mielestä niin tosi riittosaa lakkaa niin sitä ei niin kauheasti kulu ja purkkia tulee kumminkin aika paljon siinä ajassa availtua niin sinne ainakin mulla jonkun verran ehtii piloille mennä ennen lakan loppumista.
Mitäs jos kaataisi lasipurkkeihin tuota tavaraa heti ensimmäisen käytön yhteydessä. Ei tarvii sitten avata purkkeja ennen kun tarvii. Muovikelmu korkin ja lasipurkin väliin jeesaamaan. En ole näitä viestiketjuja kovin huolella lukenut, vaikka olisi jo aikaisemminkin ehdotettu... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Korkis
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #203 : 22.03.08 - klo:18:30 » |
|
Mitäs jos kaataisi lasipurkkeihin tuota tavaraa heti ensimmäisen käytön yhteydessä. Ei tarvii sitten avata purkkeja ennen kun tarvii. Muovikelmu korkin ja lasipurkin väliin jeesaamaan. En ole näitä viestiketjuja kovin huolella lukenut, vaikka olisi jo aikaisemminkin ehdotettu...  Meni vähän ohi... Mullahan on nyt toi lv1 lasipurkissa ja korkin välissä on muovikelmua, ja avaan sen tietysti aina silloin kuin tarvin. Ja kun lakka on niin riittosaa niin se kaikki ei ehdi kulua loppuun, ennenkun jämähtää...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #204 : 22.03.08 - klo:18:54 » |
|
Niin, tarkoitin et kaadat useampaan lasipurkkiin ton ison määrän lakkaa. Ei joudu koko suurta määrää aina altistamaan ilman kanssa kun aukoo. Käyttää purkkeja sitä mukaa kun tarvii...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Korkis
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #205 : 22.03.08 - klo:18:57 » |
|
Niin, tarkoitin et kaadat useampaan lasipurkkiin ton ison määrän lakkaa. Ei joudu koko suurta määrää aina altistamaan ilman kanssa kun aukoo. Käyttää purkkeja sitä mukaa kun tarvii...
Niinjoo, yleensä jaankin ton muutamaan purkkiin, mut ei pysty lakkaamaan noita isompia kapuloita, jos on jossain pienessä, ja yleensä noihin isompiin joutuu laittamaan koko litran tota lakkaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
simppa
Virallinen Simppa
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #206 : 06.04.08 - klo:16:13 » |
|
mikä maali ja lakka pysyis hyvin lusikas ja ettei molemmat puolet lakkaannu? ku sen kuppipuolen voi ain kiillottaa mut ei se maalaaminen oikee nappaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Taho
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Pikku hauki
Profiili
|
 |
« Vastaus #207 : 06.05.08 - klo:12:55 » |
|
En jaksa selata koko ketjua läpi vaan kysyn suoraan  Eli mikä lakka olisi parasta pohjalakaksi? Kohta minulta loppuu tuo NC-lakka ja jotain muuta olisi hyvä kokeilla. Maaleina käytän cabeja ja pintalakkana on lv1.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
J-KING
J-King lusikat / Merisika / Someron Picasso
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Seatrout_luukku.com
Profiili
|
 |
« Vastaus #208 : 06.05.08 - klo:13:05 » |
|
En jaksa selata koko ketjua läpi vaan kysyn suoraan  Eli mikä lakka olisi parasta pohjalakaksi? Kohta minulta loppuu tuo NC-lakka ja jotain muuta olisi hyvä kokeilla. Maaleina käytän cabeja ja pintalakkana on lv1. Minä pidän capia pohja lakkana, toiminut mulla ainakin loistavasti. Kuivuu nopeasti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä... Sillä olenhan laakson suurin sika
|
|
|
Jio
Jerkkijulkkis
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #209 : 06.05.08 - klo:18:24 » |
|
Eli mikä lakka olisi parasta pohjalakaksi?
-En tiedä mikä on parasta, mutta itse käytän CAB:in hardia pohjalakkana.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Niilo92
Vieras
|
 |
« Vastaus #210 : 06.05.08 - klo:18:27 » |
|
muuten pitääks cabin maalit ohentaa ihan melkein vedeksi? Eilein ostin cabeja ensi kertaan,ja tein semmosen huomion että aika paljon saa ohentaa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #211 : 06.05.08 - klo:18:39 » |
|
-En tiedä mikä on parasta, mutta itse käytän CAB:in hardia pohjalakkana.
mä oon tämmönen harrastelija, niin mulla on menny pohja-, sekä pintalakkana tuo cabin extra-hardi  ei oo ykskään jerkki kuitenkaan räjähtäny vielä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Taho
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Pikku hauki
Profiili
|
 |
« Vastaus #212 : 06.05.08 - klo:19:40 » |
|
Kiitos vastauksista, eli cabia varmaankin tulen käyttämään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
El Samu
lakkatukkainen palokärki
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Satanen vaaput
Profiili
|
 |
« Vastaus #213 : 06.05.08 - klo:20:53 » |
|
Itsekin tuli tilattua nyt 2l tuota CABin hardia, saas nähä miten toimii. Yksi purkki oli tuota regularia, ja melko mainiota se olikin, mutta se jokin jäi siitä puuttumaan, ehkä sitä vaan olisi täytynyt ohentaa enemmän ja kastaa se vaaputti sinne monta kertaa enemmän.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Niilo92
Vieras
|
 |
« Vastaus #214 : 06.05.08 - klo:21:18 » |
|
Itsekin tuli tilattua nyt 2l tuota CABin hardia, saas nähä miten toimii. Yksi purkki oli tuota regularia, ja melko mainiota se olikin, mutta se jokin jäi siitä puuttumaan, ehkä sitä vaan olisi täytynyt ohentaa enemmän ja kastaa se vaaputti sinne monta kertaa enemmän.
Ohenna ihan vedeksi,imeytyy paremmin puuhun kun on ohutta
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jio
Jerkkijulkkis
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #215 : 07.05.08 - klo:12:40 » |
|
muuten pitääks cabin maalit ohentaa ihan melkein vedeksi? Eilein ostin cabeja ensi kertaan,ja tein semmosen huomion että aika paljon saa ohentaa
-Mielummin useampi ohut kerros kuin pari paksua. mä oon tämmönen harrastelija, niin mulla on menny pohja-, sekä pintalakkana tuo cabin extra-hardi  ei oo ykskään jerkki kuitenkaan räjähtäny vielä  -Sekään ei liene lainkaan väärin. Vaikea muuttaa noita omia, vuosien myötä opittuja tapoja, jollei jotain konkreettisesti parempaa löydy tai keksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
J-KING
J-King lusikat / Merisika / Someron Picasso
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Seatrout_luukku.com
Profiili
|
 |
« Vastaus #216 : 07.05.08 - klo:12:52 » |
|
mä oon tämmönen harrastelija, niin mulla on menny pohja-, sekä pintalakkana tuo cabin extra-hardi  ei oo ykskään jerkki kuitenkaan räjähtäny vielä  Mä myös käytän capin extrahardia pintalakkana usein riippuu ihan siitä mitä on uistimen pintaväreinä käyttänyt, eli ettei tapahtuis valumia. käytän lv-1 silloin kun tarvitsen kovemman pinnan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä... Sillä olenhan laakson suurin sika
|
|
|
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #217 : 26.05.08 - klo:18:44 » |
|
tietääkö kukaan kestääkö mastonin spray-maalit LV-1 lakkaa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Korkis
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #218 : 06.06.08 - klo:17:18 » |
|
Mulla alkaa purkin pohjalla tollanen about 3dl lv-1 paksuuntumaan pikkuhiljaa. Ostan taas uuen purkin tota, ni voinko vaan heittää ne tonne noitten vanhojen joukkuun vai pitääkö noi vanhat lakat viskata pois.
Siis tolla vanhallakin vielä pystyy lakkailla mut selvästi alkaa taas pikkuhiljaa mennä piloille.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
El Samu
lakkatukkainen palokärki
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Satanen vaaput
Profiili
|
 |
« Vastaus #219 : 06.06.08 - klo:18:31 » |
|
Uusi lakka sekaan vaan, niin ohentuu tuo vanha samalla. Ei siis tarvitse alkaa viskomaan pois. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Korkis
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #220 : 06.06.08 - klo:18:32 » |
|
Ei vaikuta millään tapaan lakkaan?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
El Samu
lakkatukkainen palokärki
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Satanen vaaput
Profiili
|
 |
« Vastaus #221 : 06.06.08 - klo:18:38 » |
|
Monilla palstoilla näin neuvotaan tekemään, eikä sen pitäisi ainakaan OMASTA mielestäni mitään tehdäkään, kerta samaa tavaraa on.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #222 : 29.06.08 - klo:07:37 » |
|
Mikä mennyt pieleen?Pohjalakkasin Bropi lakalla vaappua,ja kuivuttaan koko tekele muuttui valkoiseksi. Uusi kasto lakkaan ja aihio muuttui jälleen puun väriseksi,kunnes kuivutuaan taas valkoinen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
|
|
|
romo
Oranssi "Bomber"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #223 : 29.06.08 - klo:08:40 » |
|
Mikä mennyt pieleen?Pohjalakkasin Bropi lakalla vaappua,ja kuivuttaan koko tekele muuttui valkoiseksi. Uusi kasto lakkaan ja aihio muuttui jälleen puun väriseksi,kunnes kuivutuaan taas valkoinen.
taitaapi ilman kosteudella olla osuutta asiaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Kaikkea mikä ei tapa nopeasti pitää kokeilla"
|
|
|
El Samu
lakkatukkainen palokärki
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Satanen vaaput
Profiili
|
 |
« Vastaus #224 : 29.06.08 - klo:08:50 » |
|
Joo, kosteutta se on. Itse ämän viimeisen satsin lakkasin tuommoisella lakalla, mikä oli vesihauteessa. Autotallin ovi auki kun lakkailin ja välillä hiukan satoi, niin sain karkea- ja mattapintaisia aihioita.  Tein muuten jonkunlaisen kokeen tuossa. Lisäsin 0.5l valkoista propia n.0.25l cabin hardia. Tuolla kun lakkaa pohjan aivan alusta asti, tulee tasainen ja valkea pinta. Kannattanee kokeilla, jos meinaa sekä kirkas, että valkoinen loppua.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|