a-n-a
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #450 : 04.07.09 - klo:08:14 » |
|
Pitkästä aikaa tuli jotain tehtyä..
EdiT: Kuva pienennetty.
Ekat kuhat nousivat eilen tuolla uisteella.  Hyvin näytti pelaavan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stuur
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #451 : 04.07.09 - klo:19:07 » |
|
Mistä teette noi uintilevyt? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kalamies1000
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #452 : 04.07.09 - klo:19:50 » |
|
Parit pienet. 3cm.  Mitähän aineita ne on vetäny?  On muuten niitä Kimon aihioita.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stuur
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #453 : 04.07.09 - klo:22:26 » |
|
Hienoja vaappuja!  Hauskat silmät. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #454 : 05.07.09 - klo:10:45 » |
|
hah hullun hienot nuo silmät, antaa ilmeen, tuo leukalappu näyttää hymyilevän
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
v4ld0_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #455 : 05.07.09 - klo:10:48 » |
|
Noi vaaput saa kalojen päät sekasi ja e käy ahnaasti kii kun vaapuillakin on päät sekasin niin kalatkin menee sekasin. On muuten ihan tajuttoman komeita. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Heittokalastus.info:n 1000 jäsen.
|
|
|
haukihaukihauki
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #456 : 15.07.09 - klo:17:53 » |
|
Vähän foliointiharjoittelua. Ei oo kyl mitään ihan helppoa hommaa saada rypytöntä jälkeä aikaseks. Treeniä tarvii aika paljon vielä... Joten jatketaan harjoituksia  (Sori ku tuli vähän huonot kuvat)
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
PAR
"Num3rot"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
kalastus on tätä ...
Profiili
|
 |
« Vastaus #457 : 15.07.09 - klo:20:22 » |
|
Vähän foliointiharjoittelua. Ei oo kyl mitään ihan helppoa hommaa saada rypytöntä jälkeä aikaseks. Treeniä tarvii aika paljon vielä... Joten jatketaan harjoituksia  Nooh, eipä olekkaan ihan helppoa saada rypytöntä foliointia. Varsinkin tuo sun mallinen aihio on tosi haastava ja hyvinhän olet siihen nähden onnistunut. Ei ne kalat tule suurennuslasilla toljottamaan, jotta onko folioinnissa pieni ryppy. Kyllä ne hyökkäävät uisteisiisi, niiden mahtavan värityksen vuoksi. Tosi hyvät värit noissa on ja aihion malli vallan mainio.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
- TEAM HELGATTARET -
|
|
|
haukihaukihauki
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #458 : 15.07.09 - klo:22:22 » |
|
Nooh, eipä olekkaan ihan helppoa saada rypytöntä foliointia. Varsinkin tuo sun mallinen aihio on tosi haastava ja hyvinhän olet siihen nähden onnistunut. Ei ne kalat tule suurennuslasilla toljottamaan, jotta onko folioinnissa pieni ryppy. Kyllä ne hyökkäävät uisteisiisi, niiden mahtavan värityksen vuoksi. Tosi hyvät värit noissa on ja aihion malli vallan mainio.
Juu, lähinnä se ehkä omaa silmää "haittaa" noi rypyt, joista tosin suurin osa on tosin peitetty maalilla.  Täs viel pari Ahventa lakkautumasta. Ja kuva on taas mitä on... (molemmissa on kullalla suomut mut ei se tietenkään kuvassa juuri näy  ):
|
|
|
|
|
Ahvenana
aSIANtuntija
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #459 : 16.07.09 - klo:12:10 » |
|
Sanokaa, että mun silmä valehtee... Siis onko noissa haukihaukihauki vaapuissa turpaläppä osoittamassa oikealle? Ei kait?  Sit jos mun silmät valehtelivat, niin onko tuossa punaisessa ahvenvaapussa toi turpalenkki poikki? Komeen näköistä jälkeä jokatapauksessa!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
* Chuck Norris frequently donates blood to the Red Cross. Just never his own. * * Chuck Norris doesn’t eat. Rather he kicks ass until he’s full. *
|
|
|
jänis
Juhan af Rabbit
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Isin tyttö.
Profiili
|
 |
« Vastaus #460 : 16.07.09 - klo:16:57 » |
|
Sanokaa, että mun silmä valehtee... Siis onko noissa haukihaukihauki vaapuissa turpaläppä osoittamassa oikealle? Ei kait?  Sit jos mun silmät valehtelivat, niin onko tuossa punaisessa ahvenvaapussa toi turpalenkki poikki? Komeen näköistä jälkeä jokatapauksessa! Kyllähän ne vähän vinoilta ja toisessa (ylempi) poikkinaiselta näyttää..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
! vituik män prkl ! "Emmä me sä" "Ontuja-lussukat" Tommosella mitään saa.. --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --=
|
|
|
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #461 : 17.07.09 - klo:08:17 » |
|
Postipoika kurvasi postilaatikolle ja pudotti sinne paketin. Tuli paketissa Par:n "Uniikki II". Siis aivan rehellisesti sanottuna, tuli aivan mahtavan kaunis vaappu. Onneksi en ilmoittanut mitään väritoivomusta sillä en olisi osannut edes noin kauniin väristä edes toivoa. (siniset kyljet, hieman mustaa selässä, aivan loistava idea laittaa keltaista vatsaan ja jopa häivähdys punaista vatsan taka- ja etuosaan. Vaimo katseli vieressä kun avasin paketin ja sanoi että ei tuollaisia kukaan itse tee, kyllä isäntä on nyt tilannut kaupasta tuon uistimen.
Ei voi kun ottaa lippalakin pois päästä ja lähettää kiitoksia sinne Hesan suuntaan.
Kuvassa hieman kärsinyt (astuin päälle ja koitin korjata) "Uniikki I" ja uutuutena "uniikki II"
|
vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia 
|
|
|
PAR
"Num3rot"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
kalastus on tätä ...
Profiili
|
 |
« Vastaus #462 : 17.07.09 - klo:10:04 » |
|
No hyvä kun kelpas, mutta elähän vielä innostu. Eihän sitä tiedä, vaikka olisi täysin uimataidoton. Paras ottaa sille varoiks mukaan pelastusrengas. Koltiainen koittaa sitten olla tallomatta nuita  , kun tuo aihiomalli on multa finiitto.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
- TEAM HELGATTARET -
|
|
|
haukihaukihauki
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #463 : 20.07.09 - klo:11:04 » |
|
Sanokaa, että mun silmä valehtee... Siis onko noissa haukihaukihauki vaapuissa turpaläppä osoittamassa oikealle? Ei kait?  Sit jos mun silmät valehtelivat, niin onko tuossa punaisessa ahvenvaapussa toi turpalenkki poikki? Komeen näköistä jälkeä jokatapauksessa! No eipä ne silmät ainakaan paljoo valehtele. Ollu meikäläisellä HIEMAN  tavallista krouvimmat otteet noitten uintien virittelyjen kanssa. Ei ne nyt ihan noin vinossa oo ku kuva näyttää.  , mut siinähän viritellessä nekin siipeensä sai... ja kyllä..  .. poikkihan se napsahti (nokkalenkki) tosta yhestä, mut ongelma on jo korjattu  . Ihan suht hyvät uinnit noihin kuitenki mun mielestä tuli, kalat saa sitte senki päättää.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.07.09 - klo:11:07 kirjoittanut haukihaukihauki »
|
tallennettu
|
|
|
|
kalamies3
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #464 : 21.07.09 - klo:11:47 » |
|
kehtaakohan tätä edes tänne laittaa? eli eka omatekele vaappu. uinti mielestäni tosi hyvä sellainen leveä siksak. jälki nyt ei mitään parasta ole, mutta harjoitus tekee mestarin. muutaman kerran olen jo ehtinyt uittaakkin, sen kyllä huomaa vaapusta. vois laittaa uutta lakkaa pintaan. no olen kyllä itse todella tyytyväinen, että se edes ui hyvin.
|
|
|
|
|
uistelia
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #465 : 23.07.09 - klo:09:58 » |
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sleep
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #466 : 23.07.09 - klo:14:25 » |
|
joo itse oon tehny nyt 9 vaappua valmiiksi ja nyt ois 21 vaappua tulossa mutta ruisku ei toimi ei voi maalata mutta tässä on kuva mun 1 vaapusta tullu ahventa ja 2,8kg kuha
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
haukihaukihauki
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #467 : 23.07.09 - klo:18:37 » |
|
Ihan kelpo kuhat oot saanu. Mun vehkeillä ei oo tommosia kuhia vielä tullu, mut täs jotain saalista 
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
uistelia
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #468 : 28.07.09 - klo:15:09 » |
|
Ihan kelpo kuhat oot saanu. Mun vehkeillä ei oo tommosia kuhia vielä tullu, mut täs jotain saalista  Ihan kelpo noikin on 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.08.09 - klo:14:03 kirjoittanut uistelia »
|
tallennettu
|
|
|
|
Pjude
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #469 : 29.07.09 - klo:09:55 » |
|
Jaahas Jaahas. On nyt tullut 10 vuoden tauon jälkeen hurahdettua uudestaan vaappujen rakentamiseen. Nyt ymmärtää vähän enemmän, parempia tarvikkeita ja rahaa ostaakkin uintilevyjä ettei kaikkia tee itse. Tuli tuossa proto pari viikkoa sitten tehtyä ja uitettua. Koeuitto ja ensimmäinen heitto niin hauki kiinni. Samana päivänä tuli 4 muutakin ja yksi karkuutus. Siitä sitten tein muutaman ja tänään menossa testiin, kun koko päivä pitäisi olla kuhan perässä. Alin siis proto ja siitä ylemmäs jalostettuja. Toiseksi alinkin antoi jo yhden hauen, kun sillä pari kertaa heitti. Käden jälki on mitä on, koska tulee itselle ja kala ei kumminkaan katso miten nokkalevy on liimattu kiinni tai runkolangat väännetty. Pikku hiljaa se siitä lähtee, kun saan aikaiseksi hakea ruiskun ja maaleja. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kala-Eemeli
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #470 : 29.07.09 - klo:19:55 » |
|
siirrytääs kuhamaailmasta takaisin haukimaailmaan  tollanen viritys 
|
|
|
|
tallennettu
|
plääh
|
|
|
PAR
"Num3rot"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
kalastus on tätä ...
Profiili
|
 |
« Vastaus #471 : 29.07.09 - klo:21:11 » |
|
Otinpa esiin Balsariman, Martiinin vuolupuukon, kirurgin veitsen ja hiomapaperin. Tälläinen kuvastus nuita käyttäessä syntyi. Tämä on elämäni toinen vaappu itse alustapitäen väsätty. Yöksi ajattelin tuon upottaa valkoiseen, laimeaan probiin. Pikkasen kovettuneena on sitä eesimpi tihrustella ja muotoja hioskella. Saas nähdä mitä tuostakin kehkeytyy..... To be continued. Yks juttu tulee tulevaisuudessa toteutettua. Meinaan tehdä saappaan muotoisen uisteen, jonka kyljessä lukee NOKIA. Milloin tuo toteutuu, siitä en anna mitään aikataulua
|
|
|
|
tallennettu
|
- TEAM HELGATTARET -
|
|
|
djuza
Todella kettuuntunut ulkosuomalainen
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #472 : 29.07.09 - klo:21:36 » |
|
Nokialaista odotellessa......tämä näyttää hyvältä.tuo on yksi niistä taiteenlajeista mihin minun hermot/taidot ei riitä mutta on aina mukava seurata tällaista alustaloppuun projektia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Pahin pelkoni on että kuolemani jälkeen vaimoni myy kalastustavarani siihen hintaan minkä hän luulee minun maksaneeni niistä.
|
|
|
PAR
"Num3rot"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
kalastus on tätä ...
Profiili
|
 |
« Vastaus #473 : 02.08.09 - klo:18:03 » |
|
Projekti "toka vaappu" jatkuu episodilla kaks. Pulikka opetteli pinnan alla oloa ~48 tuntia, laimeassa probissa. Annoin sen kunnolla kuivua. Runkolangan taivuttelin valmihiksi liimausta varten. Nyt on lanka ja painotuslyijjy tukevasti paikoilleen liimattu. Seuraavaksi sitten kirurgoidaan tuo ylimääräinen "köli" veksettiin. To be continued......
|
|
|
|
tallennettu
|
- TEAM HELGATTARET -
|
|
|
PAR
"Num3rot"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
kalastus on tätä ...
Profiili
|
 |
« Vastaus #474 : 03.08.09 - klo:08:54 » |
|
Nyt on tuo, kalalle turhanpanttinen, "köli" poistettu, hiekkapaprulla pintoja siloteltu ja muutama pohjalakkakerros lisätty. Seuraavaksi annan tuon vempeleen kunnolla kuivua.
|
|
|
|
tallennettu
|
- TEAM HELGATTARET -
|
|
|
|