Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.01.09 - klo:21:43

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Siimat
| | |-+  Spiderwire
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Spiderwire  (Luettu 9112 kertaa)
Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« : 22.08.06 - klo:11:32 »

Kokemuksia Spiderwiresta?
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
Kalamara
Pastori & laatuvahti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 22.08.06 - klo:19:17 »

Stealthist ei kokemusta.

Minä voisin puolestani taas kertoa juuri siitä stealth:stä hieman, kerran kokemusta on. Ei paljon, mutta kuitenkin. Eli, ei ole mikään hassumpi siima mielestäni. Hyvänä puolena on sormi-ystävällisyys eli jos heitto ryöstäytyy käsistään, siima ei vie sormenpäitä mennessään, koska se on suhteellisen pyöreä ja pehmeä. Pehmeydestään huolimatta sillä on mielestäni varsin huono muisti eli se ei jää "kierteelle", vaikka olisi ollut pitkäänkin kelalla käyttämättä; eikä aiheuta siten myöskään sotkuja ensimmäisten heittojen yhteydessä. Siinä yhteydessä yksi pieni vinkki toimeenpideestä, jota olen ainakin itse varsin menestyksekkäästi käyttänyt! Eli kevällä, ennen ensimmäistä siiman puijottelua vapaarengaiten läpi, olen ottanut puolan siimoineen ja upottanut joksikin aikaa veteen. En tiedä, onko se taika vai todellista totta, mutta mielestäni siimasta häviä tätä kierre-muistia huomattavasti. Rupesin tekemään näin sen jälkeen kun kerran yritin ensimmäistä kevän heittoa "rutikuivalla" siimalla...arvatenkin siimasotkujen näkökulmasta katsottuna loistavin tuloksin...
 Niin, että ainakin nämä kaksi hyvää puolta siinä siimassa mielestäni on. Eikä tukevan solmunkaan tekeminen ole tämän siiman kanssa kovin vaikeata. Tiedättehän: kiristysvaiheessa tahto jäykempi siima jäädää paikka-paikoin löysälle, solmu-kierteet eivät osuu limittäin, solmu ei kiristy tasaisesti yms. Tämän siiman kanssa ei sellaisia harmeja ole ollut.
Sain siten lueteltua ainakin kolme, mielestäni varsin hyvä ominaisuutta sille siimalle.
 Väristä nyt voi olla montaa mieltä, koska stealth:ä on saatavana kai ainoastaan joko tumman vihreänä tai lokin-kakka-harmaana. Mutta jos ei sillä seikalla ole suurta merkitystä, uskallan suositella varsin kelvollisena heittosiimana.
tallennettu

Kunnioittaen toveri ja veli heittokalastuksessa.
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 23.08.06 - klo:00:36 »

spiderwireen vaihdoin 0,17mm ja värit kulahti yhden reissun jälkeen pois sotkujakin muutaman sain
siimaan kertyi jostain ihmeellistä nöyhtää (ilmeisesti irronnutta väriä) joka ei millään tahtonut irrota
muutoin siima tuntui varsin mukavalta ja pidän siitä enemmin kuin firelinestä

tuolleen tuli aiemmin kirjotettua paras siima topicciin
stealt näytti rullan kupeessa lukevan
tallennettu

kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
niemim
Neiti Aikataulu
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 27.08.06 - klo:11:48 »

Tuossa juuri tartutin puun karahkaan vieheen kiinni ja sitä kiskoessa tuntu että tuon spidewiren(en nyt tiedä tarkemmin mikä malli) vetolujuus oli kyllä suhteessa parempi ku mitä firelinessa. Oli 0.12 spiderlinea ja sai ihan kunnolla riuhtasta ennenku meni poiklki. Mitä toisella setillä oon joskus vähän paksumpaa firelineä katkonu niin tuntunu antavan periksi helpommalla. Tämä ei sitten ole laboratorio-olosuhteissa suoritettu valvottu testi vaan ihan perstuntuma =)

tallennettu
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 27.08.06 - klo:12:21 »

tosiaan eilen viehe pohjaan kiinni ja ei oiennut koukut ei katkennut vetämällä/riuhtomalla siima.(o,17)
vapa vaan oli tosiaan kaksin kerroin ja kelakin sietokykynsä rajoilla.

pakko oli siima puukolla poikki leikata
tallennettu

kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
Original Jykä
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 13.10.06 - klo:08:47 »

Itselläni on haukihyrrässä (5500 C3) Stealthia 0.35mm:na. Mielestäni kyseessä on ehdottomasti paras siima mitä olen kokeillut. Vetolujuus on huippua, äkkipysäyksissä ei katkea mitenkään ja kestää todella hyvin kulutusta. Se mitä Stealth, eikä kyllä mikään muukaan siima kestä on se, että sitoo perukesiiman suoraan siimaan kiinni. Tämän erheen seurauksena menetin kesällä vieheen pohjatärpissä. Onneksi joku viisas valaisi minua,että kannattaa laittaa väliin leikari. Sen jälkeen viehetappiot ovat olleet pyöreä 0. Suosittelen siis Spiderwire Stealthia, kokoluokassa 0.35-0.38, muista paksuuksista itselläni ei ole tietoa.
tallennettu

Deadman walking.
temesi
Vieras
« Vastaus #6 : 13.10.06 - klo:12:08 »

Mä en oo muutamaan vuoteen käyttäny mitään muuta haukihaspelissa kuin spiderin stealth siimaa, en vaihda merkkiä koskaan. Sairaan hyvää siimaa.
tallennettu
atn
SHS-Jäsen
Jäsen
**
Poissa

Enemmän ja isompaa

Profiili
« Vastaus #7 : 13.10.06 - klo:12:18 »

Lyhyesti ja ytimekkäästi: Stealth vetää vertoja PP:ll, eli on hyvää. Fusionia huonompaa kuitupiuhaa ei yht'äkkiä tule edes mieleen.
tallennettu
Juho_
VIP #5
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 13.10.06 - klo:15:51 »

Serkku poika osti tuossa kesällä sitä rullallisen.. En kyllä puolaisi omaan kelaani.. Ei valaissut millään ominaisuuksiltaa monofiiliä paremmaksi.. Tarkempaa mallia en muista, mutta spiderwireä se kummiskin oli.. Ja paksuus oli 0.22mm.. Omien persuntuma käsitestien jälkeen, ei miellyttänyt ainakaan itseäni..
Mikäli oikein muista, on serkkupoika tullut samaan tulokseen, kesän sillä kalastettua.. En kuitenkaan lyö sanoja serkun suuhun, vaan muistelen aikaisempia keskusteluja.. Hymyilee
tallennettu

-Juhon suurilöytö vuonna 2006 Heittokalastus.infosta-
"Tämähän on kuin kotona kävelisi"
Hannesk
SHS-Jäsen
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 17.10.06 - klo:21:56 »

Mulla on kevyessä haukivavassa 0,20mm Spider Stealthia. Ei oo toistaseks ollu ongelmia, ja siima vaikuttaa ihan kesävältä.. Esim ei ole väri lähtenyt, tai muutenkaan kulunut.. Puolalle laittaessa olin aika skeptinen, mutta näköjään turhaa
tallennettu
esal
VIP #23
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 25.11.06 - klo:18:43 »

Enpä ole koskaan sitä käyttänyt, mutta kerran meinasin ostaa ja päädyin kuitenkin Firelineen.
Ensi kesänä voi olla, että ostan alkukesästä byhden rullan.
tallennettu
Artturi
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 01.12.06 - klo:20:48 »

Mulla on toisella puolalla Firelinia ja toisella 0,3 mm Spiderin Stealthia. Stealth hakkaa Firelinen mennen tullen. Sormi- ja kelaystävällisempää.
tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #12 : 01.12.06 - klo:21:08 »

Mulla on toisella puolalla Firelinia ja toisella 0,3 mm Spiderin Stealthia. Stealth hakkaa Firelinen mennen tullen. Sormi- ja kelaystävällisempää.

Puhut vähän, mutta asiaa. Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Cool
tallennettu
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 25.01.07 - klo:19:35 »

honkkarissa tullu ilmeisesti hinnotteluvirhe kun spideriä saa samaan hintaan sekä sen 134m rullan ja 274m rullan... (0.2:sta)
tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Mies, poika?

Profiili
« Vastaus #14 : 25.01.07 - klo:20:43 »

honkkarissa tullu ilmeisesti hinnotteluvirhe kun spideriä saa samaan hintaan sekä sen 134m rullan ja 274m rullan... (0.2:sta)
No joko ostit tuon 274m rullan?  Huh
tallennettu

Älä pakota jokea, anna sen virrata.
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 25.01.07 - klo:20:44 »

voisin vastata että "onko paavilla hassu hattu" Iskee silmää

totta mooses ostin, en edes miettinyt asiaa
tallennettu

Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Mies, poika?

Profiili
« Vastaus #16 : 25.01.07 - klo:20:45 »

voisin vastata että "onko paavilla hassu hattu" Iskee silmää

totta mooses ostin, en edes miettinyt asiaa
Hyvä.

Noita hinnoitteluvirheitä kyllä sattuu, kerran kaverin isoveli osti urheiluväline kaupasta ~200€ jääkiekkomailan hintaan 5€, kun oli väärä tarra iskeytyny mailaan. Hymyilee leveästi
tallennettu

Älä pakota jokea, anna sen virrata.
Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #17 : 09.07.07 - klo:17:11 »

Oli vielä tähän iltapäivään mennessä jotain GYRO 0.30mm siimaa shimanossa. Ei lentänyt kevyet eikä raskaat uistimet kovin hyvin. Laitoin Spiderwire 0.17 stealth ja harjoitus paino lensi naapurin katon yli kun testasin Hymyilee leveästi kestävääkin on joten tuohon siimaan siirryn ilman muuta
« Viimeksi muokattu: 09.07.07 - klo:17:17 kirjoittanut Mikko10 » tallennettu
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 09.07.07 - klo:21:00 »

Hakkaa mennen tulle firelinen kyllä. Itsekkin sitä ostin. Sormi ystävällistä, puolautuu hyvin.
Sitten pari miinusta: väri kulahtaa lokin kakan väriseksi muutaman reissun jälkeen ja kahisee melkeen samalla tavalla kuin fireline.

Mutta kaikki muu onkin sitten parempaa kuin mitä fireline voi antaa.
 Hymyilee
tallennettu
Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #19 : 09.07.07 - klo:21:13 »

Kuinka paksua allu-santeri ostit? Hymyilee
tallennettu
[Vision]
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #20 : 09.07.07 - klo:21:18 »

Juu. Itselläkin on tuota "hämähäkin vaijeria" kelassa vaikka enemmän kalastelen perhoilla. Pakko sanoa että paras siima mitä olen ikinä !!virvelissä!! käyttänyt (perhostellessa on löytyny viellä parempaa Virnistää). Yks kerta Ruunaan reissulla olin niin innoissani siiman testauksesta ,että heti kun sain vehkeet kasaan menin heittelemään siikakosken loppuliukua (melko leveä kohta) Pieni 5 cm räsänen lenti kosken toiselle puolelle aivan vaivattomasti  ja olin ihan ällikällä lyöty. Heitto ominaisuudet ovat mahtavat ja kalan väsyttely on aivan toista luokkaa kuin Rapalan monoilla. Perhokalastuksessa käytän vain ja ainoastaan aivan mahtavia storft mono-siimoja. Ei katkea millään edes 0,18 mm siima. Ja verisolmun kun tekee niin näyttää kuin siimat sulaisivat yhdeksi pikkuhiljaa ohenevaksi siimaksi! Suosittelen pilkkiöille ja perhostelioille.
tallennettu

Always Think LIke A Fish.No Matter How Weird It Get´s
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #21 : 09.07.07 - klo:21:22 »

kyllä se nyt on pakko sanoa että ihminen joka kehuu firelineä ei taida olla spiderwireä ikinä koittanut.

en kyllä osta enää mitään muuta nauhaa kun tuota hämähäkkiä, on se niin kivaa ja toimivaa
tallennettu

Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 09.07.07 - klo:21:43 »

Kuinka paksua allu-santeri ostit? Hymyilee
0.25mm vähän huonommin lentää 3.5cm hornetit kuin 0.17mm firelinella, mutta niin paljon parempaa siimaa, että ei haittaa. Iskee silmää
tallennettu
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #23 : 09.07.07 - klo:21:45 »

Ja vähän pitää kertoa firelinestä, että sen siiman kestävyys on todella vaihtelevaa. 0.17mm pinkki fireline kun tekee sormilla äkki venytyksen, niin ei katkea (huonolla tuurilla sormesta läpi) ja sitten ostin 0.17mm fireline flame green värissä niin ei kovakaan äkki venytys tartte olla kun menee poikki, että tuntuu kuin olisin ostanut 0.10mm firelinea. Vihainen Ja spiderwirella sama juttu niin ei sormesta läpi eikä siima poikki.  Hymyilee
tallennettu
Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #24 : 09.07.07 - klo:21:51 »

Mulle kyllä riittää hyvin tuo 0.17. kun kestävääkin on Iskee silmää
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu