Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.01.09 - klo:21:30

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Siimat
| | |-+  Powerpro
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Powerpro  (Luettu 1498 kertaa)
Taho
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Pikku hauki

Profiili WWW
« : 13.05.07 - klo:19:52 »

Mitäs mieltä olette kyseisestä siimasta? Ostin tuollaista 0.23 mm ihan yleiskäyttöön avokelaan ja viikonloppuna pitäisi testata. Sopiiko teidän mielestä avokelaan vai onko enemmän hyrrä siima?
tallennettu

psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Paikalla

Profiili
« Vastaus #1 : 13.05.07 - klo:19:57 »

Mulla oli tuota 0,28 haspelissa kun ostin sen (oli ollut esittelykäytössä). Aluksi tuntui olevan hyvää, tosin aika jäykkää. Muutaman reissun jälkeen alkoi kovastikkin tekemään sotkuja-> vaihtoon. Saattaa toki olla että sitä kohdeltu kaltoin esittelykäytössä. Vetolujuus oli kyllä varmasti se mitä luvattiin, solmujen teko helppoa eikä väri haalistunut ollenkaan.
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 13.05.07 - klo:20:33 »

Omaa kokemusta ei ole, mutta olen kuullut, että PP vaatisi toimiakseen kelalta hyvää puolausta.
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #3 : 14.05.07 - klo:10:07 »

Hieman liioteltuna sanosin että... olen koko ikäni käyttänyt pp:tä. Tai ainaskin niin kauan kun sitä nyt on markkinoilla normaalisti ollut. Olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Ainoa huono puoli ko siimassa on sen alkukankeus, eli aivan uutena se mielestäni on liiankin kankeaa. Jossakin viiden kalareissun jälkeen se yleensä notkistuu ja menettää väriään? mutta on sen jälkeen aivan mielettömän hyvää. Vetolujuus (myös solmittuna) on mielestäni täysin kilpailukykyinen muihin verrattuna. Olen siis kokeillut muutamaa muutakin, merkkiä en ikävä kyllä nyt muista. Hankauskestävyydestäkään minulla ei ole moittimista. Nyt sitten kaikesta huolimatta muutamassa heittosetissä on Fireline siimaa. Syy on siinä että keväällä Honkkarissa, Porissa, ei ollut pp:ta joten jouduin vaihtamaan merkkiä. Minusta Fireline jotenkin sotkeutuu vavan kärjen ympärille, aivan kuin siinä olisi "kierrettä". Tämäntapaista en pp:ssa huomannut. Siiman paksuudessa olen pitäytynyt noin 0.20 millisissä.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
kalankiskoja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 14.05.07 - klo:15:09 »

Tällä hetkellä pp:tä kelassa ja väri lähtenyt vajaassa 2viikossa kokonaan solmuja tullut ihan oudosti,mutta silti on kestänyt.Ensi kerralla en osta samaa siimaa..
tallennettu
simppa
Virallinen Simppa
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 15.05.07 - klo:20:13 »

Toimisiko shimano super 2500 Huh, koska siinä puolautuu aika lähekkäin ne siima kerrokset Näyttää kieltä. Minkä paksusta siimaa jigittelyyn sun muuhun koska haukeakin tulee kalastettua, mutta siihen taitaa tulla eri siima Cool
tallennettu
Taho
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Pikku hauki

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 23.05.07 - klo:14:46 »

Noniin tuli kokeiltua PP:tä nyt sitten avokelassa. Hyvin toimi eikä ollut mitään ongelmia käytössä tai värin haalenemisessa. Suosittelen, sopi ainakin jerkkien heittelyyn.
tallennettu

Kaivo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 29.05.07 - klo:19:42 »

Omalla 2500-luokan Shimanollani on ollut PowerProta 0,23-millisenä (todellisuudessa ~ 0,25 mm) syksystä 2004 alkaen koko ajan, kalastusmuotona kevyt haukijahti sisävesillä. Mielestäni kaikin puolin erittäin mukava siima, ei ole ollut tarvetta etsiä parempaa.
tallennettu
HORUS
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 05.06.07 - klo:10:09 »

PP:tä ollut jo usean vuoden ajan ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Siima kestää sen mitä luvataan ja testattu on, että heikoin lenkki on solmu.
tallennettu
jpsuominen
Kojak, Benny Hillin pikku patu
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 17.08.07 - klo:09:15 »

Pannaas tämä tännekin:

Miten nuo PowerPron paksuudet oikein menee? Tuolta valmistajan sivuilta kun katselee noita paksuuksia ja vetolujuuksia törmää mielenkiintoiseen seikkaan verratessa jenkkilän ja euroopan mittoja.

Otetaan esimerkiksi vaikka tuo 0.23:n PP.

Halkaisija / Kesto:
0,23 mm / 15 kg

Sitten kun etsitään tuolle vastine jenkkimitoista saadaan:

0,23 mm = 0,009 tuumaa, ja taulukosta löytyy 0,009 tuuman PP:llä siima, jonka vetolujuus on 20 paunaa. 20 paunaa on kuitenkin noin 9 kg. Jos taasen etsitään vetolujuuden mukaan, 15 kg = 33 paunaa. 30 paunan PP:n halkaisija on kuitenkin 0,011 tuumaa, eli 0,28 mm.

Onko tuo 0,23mm PP siis tuota 0,23:sta vai onko se tuota 0,28:a? Todellinen paksuus lienee jokatapauksessa jotain muuta kuin paketissa ilmoitettua, mutta nuo US/EU mitat hämää. Tuskin kuitenkaan tekevät kahta eri "mallisarjaa", josta vielä se EU-malli olisi kestävämpää kuin jenkkilän vastine?

Samoja eriskummallisuuksia löytyy myös muistakin paksuuksista...
tallennettu

psychocowboy
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Paikalla

Profiili
« Vastaus #10 : 17.08.07 - klo:12:50 »

joten "jenkki-0.23:ssa" voi olla suhteellisesti enemmän väriainetta kuin eurooppamallissa.

Tämä on luonnollisesti vain spekulaatiota vailla faktatietoa.
Viimeisin satsi pp:tä (ostopaikka rialinna) sai kyllä kuoleman tuomion. Niin tahmasta ja takertelevaa ettei voi käyttää kun vetopeleissä jos muuta ei ole. Heittäminen oli vaikeaa niin haspelilla kuin hyrrälläkin. Kelatkin keltaisessa möhnässä Surullinen
tallennettu

www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #11 : 17.08.07 - klo:13:04 »

Kyllä minullakin aikoinaan tuo keltainen pp tahtoi sotkea paikkoja mutta en minä sinä mitään muuta huonoa löytänyt.  Sitten kun se väri oli "haalistunut" niin sitten se oli minun käsitykseni mukaan todella hyvää.  Sitä käyttäisin vieläkin jos olisi ollut saatavilla. ( oli keväällä honkkarista väliaikaisesti loppu)  Nyt on käytössä sitten tulilanka ja olen siihenkin tyytyväinen.  Koska se on vasta keväällä ostettu niin en tiedä hänen kestävyydestään ensi vuonna.  Pp oli käytössä kolme vuotta tosin kerran käänsin siiman eikä siinä pahempaa kulumaa silti vielä näkynyt.  Voineeko olla "maanatai" tuote nyt sitten käsissä. (kelalla)
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
jpsuominen
Kojak, Benny Hillin pikku patu
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 17.08.07 - klo:13:31 »

En kyllä itseasiassa ollenkaan ihmettelisi, jos tuosta olisi eri mallit Amörikkaan ja Eurooppaan.

En jaksa tuohon oikein uskoa. Jenkithän ne nimenomaan vetolujuuden mukaan siimansa ostaa, eihän noissa jenkeistä ostetuissa siimarullissa ole edes siiman paksuutta mainittu. Tai jos on, niin sekin on ilmaistu tyyliin "4 lbs mono diameter", eli kuinka paljon vastaavanpaksuinen mono kestää.

Hämää myös se, että lbs <-> kg painot eivät vastaa toisiaan.

Pitää varmaan pistää PowerProlle suoraan asiasta kyselyä, saapahan ainakin (ehkä?) järjellisen selityksen asiaan...
tallennettu

staalon
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 19.09.07 - klo:10:51 »

Itselläni ei kokemusta ko. siimasta mutta olen huomannut ko. siiman olevan kovassa huudossa etelässä/ rannikolla...Mutta onko siiman hyvyydelle fakta-perusteita vai onko kyseessä tyypillinen muotiilmiö ilman sen kummempia ansioita kuin muissa vastaavissa siimoissa...? Testituloksia?
tallennettu

--staalon--
psychocowboy
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Paikalla

Profiili
« Vastaus #14 : 19.09.07 - klo:10:58 »

.Mutta onko siiman hyvyydelle fakta-perusteita vai onko kyseessä tyypillinen muotiilmiö ilman sen kummempia ansioita kuin muissa vastaavissa siimoissa...? Testituloksia?
Ihan "homemade" testi paksuudesta:
http://www.heittokalastus.info/forum/index.php/topic,2795.0.html
Ei siimassa muuta isompaa vikaa ole  muuta kuin tuo tahmaisuus. Tuon smegman kun saisi pois pinnasta niin voisi olla oikeasti hyväkin siima. Valitettavasti vain hieman työläs projekti.
tallennettu

VaKa
VArma KArkuuttaja
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

J-king lusikat

Profiili
« Vastaus #15 : 19.09.07 - klo:11:19 »

Ostin ekan puolan PP:tä nelisen vuotta sitten jerkkihyrrään,siirsin sitten saman siiman haukisettiin.Hyvin on PP toiminut,ei nurinoita tosin viimevuosina tuubin jahtaaminen heittovälineillä on jäänyt todella vähäiselle.90% kun tulee Mertsaria jahdattua heittovälinein ja tane keloissa on aina Firee....
tallennettu

Onko ihme jos ei enemmän kaloja saa,siiman molemmissa päissä on liero -Jaakko Teppo-
Elmewi
Vieras
« Vastaus #16 : 22.09.07 - klo:21:34 »

Minulla oli tuota PP:tä viimekauden ajan parissa hyrrässä 0.23 ja 0.17mm paksuisina, uutena toimi hienosti mutta keväällä sitten tuli siimalle tuomio muuhun käyttöön.
Siima katkeili kesken heiton ilman syytä.
Ei ollut kulumista eikä sotkuakaan, mutta katkesi kuitenkin herkästi. Joten siirsin sen sitten haspeliin, jossa se onkin sitten toiminut hyvin.
Nyt hyrrissä on hämppyä ja MatrixProota, ja yhdessä kelassa jopa firelineä (smoketusta 0.25mm j-Kingin ja Va-Kan ehdotuksesta).
tallennettu
Taho
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Pikku hauki

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 24.09.07 - klo:21:01 »

Ensi kaudeksi tulee hyrrääni PP:tä 0.36 paksuisena.
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu