Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
22.11.08 - klo:01:58

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Siimat
| | |-+  Kuitusiiman vaihto?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kuitusiiman vaihto?  (Luettu 1256 kertaa)
Ahvenana
VIP #4
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« : 18.05.06 - klo:21:50 »

Eli kuinka usein kuitusiima tulisi vaihtaa?
Mulla kun on Spiderit tossa haspelissa, niin oon ruukannut poistaa väriltään haalistuneen kuitusiiman. Mutta milloin kaikki kuitusiimat tulisi vaihtaa koko puolalle uudet?  Huh
tallennettu

Teukka
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

-.-.-.-.-.-.-

Profiili
« Vastaus #1 : 18.05.06 - klo:22:01 »

pistät sen kelan vapaalle,samallain kun heität,eli se siima purkaantuu kelasta.

otat siiman pään ja rupeat kiertämään sitä esim jonkun listan pätkän ym. ympärille.kun siima loppuu katkaiset sen juurestaan pois.

sitten uuden siiman laitto.

nyt laitat joko kyseiseen tarkoitetulla solmulla  tai vaan umpparilla siiman siihen kelaan kiinne.
 kuulemma rupee helposti pyörimään tyhjää se siima siinä,niin kannattaa laittaa siihen siiman päälle teippiä.
sitte laitat siihe siima rullan reikään "akseliksi" jonkun tikun tai kynän ja pidät tiukalla ja kelaat siiman kelaan..

noo,tais tulla jollain lailla sotkusta tekstiä mutta pärjäile.. Näyttää kieltä
tallennettu

hoi
Teukka
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

-.-.-.-.-.-.-

Profiili
« Vastaus #2 : 18.05.06 - klo:22:03 »

no PRKL! tuli luettua pikkasen väärin eli miten vaihdan siiman Hymyilee leveästi

no,sellanen kerran tai kaks vuodes vaihdat siiman(riippuen siitä miten paljon oot kalastanu) niin on hyvä..
tallennettu

hoi
ruoto kurkussa
Vieras
« Vastaus #3 : 18.05.06 - klo:23:32 »

Eli kuinka usein kuitusiima tulisi vaihtaa?
Mulla kun on Spiderit tossa haspelissa, niin oon ruukannut poistaa väriltään haalistuneen kuitusiiman. Mutta milloin kaikki kuitusiimat tulisi vaihtaa koko puolalle uudet?  Huh
Ei kai toi siima miksikään ole siellä alla mennyt. Mäkin poistan joka reissun jälkeen haalistuneen siiman pois. Koko siiman vaihdan vasta siinä vaiheessa kun pohjasiima tulee heitellessä näkyviin.
tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #4 : 20.05.06 - klo:12:31 »

Joo, ei se siima vuodessa huonoksi mene, mutta siitä pukkaa lähtemään pinnasta se liukas käsittelyaine pois ja heitot karvan verran lyhenee.
Ite vaihdan joka kevät uuden siiman. Yksi vaihtoehto on se, että sitoo siiman toisen pään vaikka puuhun ja kävelee kelan tyhjäksi, sitten kelaa sen toisesta päästä sisään ni saadaan taas käyttämättömät siimat pintaan. Mulla tulee kalastuspäiviä niin julmetusti, että olen aina siinä heinäkuun lopulla tehnyt tuon tempun. saa kaiken irti siimasta tuolloin. Cool
tallennettu
APHREALi
VIP #10
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 04.07.06 - klo:15:23 »

itse aattelin kohta pistää vaihtoon ton reilu vuoden vanhan firelinen. Varmaan heitetty 100000 heittoa sillä Hymyilee leveästi
tallennettu
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Mies, poika?

Profiili
« Vastaus #6 : 04.07.06 - klo:16:53 »

Mä ajattelin kanssa kääntää mun siiman pian.. alkaa oleen jo vähän haurastunutta
tallennettu

Älä pakota jokea, anna sen virrata.
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 04.07.06 - klo:23:12 »

Itse otan siiman kärjestä metrin pari pois aina kalareissun jälkeen ja vaihdan koko siiman,kun se on selvästi haurastunutta ja rupeaa katkeilemaan kuin ompelulanka.
tallennettu

jrc
SHS-Jäsen
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 11.07.06 - klo:16:54 »

Mä yleensä käännän siiman kauden jälkeen,ja vaihdan uuteen seuraavalla kaudella.
tallennettu
esal
VIP #23
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 17.03.07 - klo:09:44 »

Ajattelin pitää virvelissä vielä tänkin kesän (ainakin kevään) kiinni Rapalan Titaniumin, jonka laitoin jo viime syksynä. Kait se vielä jotain kestää.. Iskee silmää
 Kyllä mä aina kalareissun jälkeen katson, että onko siima miten haurastunutta ja yleensä katkaisen parikymmentä senttiä siimaa ennen seuraavaa reissua.
tallennettu
VaKa
VArma KArkuuttaja
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

J-king lusikat

Profiili
« Vastaus #10 : 17.03.07 - klo:09:46 »

Kuten jrc edellä kirjoitti,käännä siima niin sulla on taas uudet siimat uudelle kaudelle.Minä ainakin käännän,säästöä Virnistää
tallennettu

Onko ihme jos ei enemmän kaloja saa,siiman molemmissa päissä on liero -Jaakko Teppo-
Jarski
Siuronkosken Einstein
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 17.03.07 - klo:09:55 »

Oikeissa olosuhteissa punottu/kuitu saatta kestää viisikin vuotta. Itse kuitenkin vaihdan uudet Firelinet vuosittain, sillä kelani siimakapasiteetti on erittäin pieni. Kun poistaa koskessa runtua saanutta kärkeä yhden kesän verran, niin puola onkin puolityhjä  Epävarma
tallennettu

Sensaatiomaista! Tulitaistelu osterien välillä!
Hervannan Jamie Oliver
Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 17.03.07 - klo:12:20 »

Mulla varmaan jotain 5 vuotta vanhaa tuo fireline ja hyvin tuntuu vieläkin kestävän, vaikka onkin muuttunut jo aivan harmaaksi.
No tänä keväänä ajattelin kääntää sen toisinpäin niin taas on uusi siima Iskee silmää
tallennettu

temesi
Vieras
« Vastaus #13 : 17.03.07 - klo:15:49 »

Joo, se riippuu täysin kuinka paljon käyttöä tulee siimalle. Itse en selviä samalla siimalla yhtä avovesikautta jollen käännä puolessa välissä kautta.
Ja jäiden tullessa sitten on jo se käännetty puolikin ihan finaalissa... Iskee silmää
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu