Paroni
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #25 : 20.03.07 - klo:23:52 » |
|
Firelinelle meni ääni, vaikka ei laatuvaihteluiden takia sitä ansaitsisi. Itsellä toiminu kuitenkin ihan hyvin, erityisesti jigihommissa olen tykänny. Dynepro ja Sufix olis ollu myös äänen arvoisia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #26 : 09.04.07 - klo:19:31 » |
|
mun mielestä noi kaks on kuitenkin aika samanlaisia, mutta toi spider pitää ihme vinkumista yhessä vavassa (siis vavan kärjessä kelattaessa)
nyt on pakko vaihtaa mielipidettä. fireline oli ihan sykkyrällä talven jäljiltä, ja noin joka kymmenes heitto teki siimasotkun (ei edes vuoden vanhaa siimaa) spiderwire sensijaan toimi kun ois eilen laitettu vaikka on saman ikästä. elikkä en enää rahojani tuhlaa firelineen 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
KALAMIES_
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #27 : 09.04.07 - klo:19:35 » |
|
nyt on pakko vaihtaa mielipidettä. fireline oli ihan sykkyrällä talven jäljiltä, ja noin joka kymmenes heitto teki siimasotkun (ei edes vuoden vanhaa siimaa) spiderwire sensijaan toimi kun ois eilen laitettu vaikka on saman ikästä. elikkä en enää rahojani tuhlaa firelineen  Mulla on ihan erilainen käsitys Mulla ei oo koskaan ollut mitään ongelmia tai ainakaan suurempia firen kans. Toisten mielestä se on rahojen tuhlaamista mun mielestä taas se on ihan hyvä sijoituksen kohde. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Eihän se mikään harrastus oo, ellei se viä kaikia rahoja:D
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #28 : 09.04.07 - klo:19:38 » |
|
mä olin ihan samaa mieltä vielä eilen, mutta tänään käsitys muuttui kun siima oli talven jäljiltä tosiaan sykkyrällä kun kehno monofili 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
osku_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #29 : 15.04.07 - klo:08:09 » |
|
Rapalan titanium braid ht2 siinä on jotain kestää hyvin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kalastus se oikea harrastus
|
|
|
osku_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #30 : 11.05.07 - klo:16:14 » |
|
Vedän takasin puheet tosta titanium braidista. Kuukauden sillä kalastelin ja sen jälkeen kesken heittojen siima meni ihme sykkyröille.nyt on kelassa 0.25 firelinee eikä sotkun sotkua. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kalastus se oikea harrastus
|
|
|
Taho
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Pikku hauki
Profiili
|
 |
« Vastaus #31 : 11.06.07 - klo:20:49 » |
|
Yleissiimana nykyään minulla on 0.17 fireline. Spiderwireä en millekään kelalleni enää puolaa, sen verran huonoa tavaraa oli. Kokoajan sotkussa ja muutenkaan ei vakuuttanut yhtälailla kuin fireline.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #32 : 11.06.07 - klo:20:58 » |
|
Yleissiimana nykyään minulla on 0.17 fireline. Spiderwireä en millekään kelalleni enää puolaa, sen verran huonoa tavaraa oli. Kokoajan sotkussa ja muutenkaan ei vakuuttanut yhtälailla kuin fireline.
Jos spiderissa sotkuja niin satavarmasti väärin puolattu. Sillä on tasantarkkaan väliä miten päin rulla on kun kelataan kelalle. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kalamara
Pastori & laatuvahti
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #33 : 11.06.07 - klo:20:59 » |
|
Jos tässä vaiheessa pieni ulostus-tuoppi (näin kai se suomen kielellä menee) sallittaisi... Minä vaan sitä hieman kummastelen, kun näitä siima-kyselyjä ompi tupannut tulemaan oikein runsain mitoin. Vaan meikän polleen ei millään tahdo mahtua, notta mitä erinomaisen oleellista eroa nissä kyselyissä ompi? "Mitä siimaa jengi käyttää?" tahi "Paras heittokalastus-siima" tahi vaikkapa tämä, suosio-siima-tuoppi... Notta jos joku, hieman perehtyneempi heittokala-toveri, vaikka selvittäisi nämä eroavaisuudet? Meikä olisi onnellinen vallan, kuten aina, mikäli jotakin uutta pääsee oppimaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kunnioittaen toveri ja veli heittokalastuksessa.
|
|
|
Korkis
Riko - sitä ei voi yksikään kala vastustaa
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #34 : 18.06.07 - klo:13:28 » |
|
Omasta mielestä toi spiderwire vie kyl voiton on sen verran hyvin toiminu, ja kestää sen minkä lupaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
---Riko-vaaput---
|
|
|
iMeffz
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #35 : 19.06.07 - klo:18:56 » |
|
UL-vehkeessä tällä hetkellä spiderwire 0.15mm. Järvi kalastus haspelissa taas 0.20mm fireline. Hyvin on toiminut molemmat. Muissa virpoissa monofiiliä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eetu
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #36 : 19.06.07 - klo:19:16 » |
|
Jos spiderissa sotkuja niin satavarmasti väärin puolattu. Sillä on tasantarkkaan väliä miten päin rulla on kun kelataan kelalle.  Mites tuo sitten kuuluu puolata?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
”Liito-orava on yöaktiivinen lintu.” Aulikki Salmia Biotoopit-luennolla.
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #37 : 19.06.07 - klo:20:07 » |
|
Spideri on yksi niistä siimoista jotka täytyy puolata siimarulla oikeassa asennossa. Haspeliin toisin päin kuin hyrrään. Kaikki siimamerkit ei tuota vaadi, mut spider voi alkaa temppuilemaan ja todennäköisesti alkaakin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
v4ld0_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #38 : 26.06.07 - klo:19:24 » |
|
rapala titanium praid ht2 parasta käyttämääni siimaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Taho
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Pikku hauki
Profiili
|
 |
« Vastaus #39 : 27.06.07 - klo:07:00 » |
|
Sitä mietin, että minä ainakin olen puolannut kaikki muutkin siiman samanlailla kuin tuon spiderwiren. Muilla ei ole ollut ongelmia. Jotenkin tuo Spiderwire tuntui vielä heikommalta ym. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
lape89
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #40 : 27.06.07 - klo:09:51 » |
|
DynePro Special kuitusiimaa käytän. 0.20mm/8.2kg, tuntuu siltä, että pitäs jopa paikkaansa. Kertaakaan ei oo katkennu, vaikka siima on välillä koville joutunutkin. Hintaakin vain naurettavat 11.5€/100m rulla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tutteli
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #41 : 06.07.07 - klo:16:01 » |
|
Rapala Titanium Braid 0.29 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jeminen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #42 : 10.08.07 - klo:11:56 » |
|
Jos tässä vaiheessa pieni ulostus-tuoppi (näin kai se suomen kielellä menee) sallittaisi... Minä vaan sitä hieman kummastelen, kun näitä siima-kyselyjä ompi tupannut tulemaan oikein runsain mitoin. Vaan meikän polleen ei millään tahdo mahtua, notta mitä erinomaisen oleellista eroa nissä kyselyissä ompi? "Mitä siimaa jengi käyttää?" tahi "paras heittokalastus-siima" tahi vaikkapa tämä, suosio-siima-tuoppi... Notta jos joku, hieman perehtyneempi heittokala-toveri, vaikka selvittäisi nämä eroavaisuudet? Meikä olisi onnellinen vallan, kuten aina, mikäli jotakin uutta pääsee oppimaan.
Tuo oli kyllä tämän topicin lähestulkoon paras kirjoitus  Mutta täytyy nyt kertoa sitten omista siimoista ym. Fireline ensin 0,12 sitten 0,10 ja viimeisin 0,08 hyvin ovat kaikki koot toimineet, ei ongelmia. Siimasotkut yleensä johtuu jostain muusta kuin itse siimasta; -yiltäyttö -"väärin" puolaus -lipalla heitellessä ei anneta siiman oieta välillä -jne jne Tuntuu olevan sellaisia henkimaailman asioita, että ne pitää itse kokea ja oivaltaa miten ongelmat pysty välttämään Siimasta vielä sen verran että olen aivan näinä päivinä vaihtamassa sufix matrix pro:n 0,10 kelalle. Tuntuu aika liukkaalta ja hyvältä siimalta, vaikka ilmoitettu vetolujuus ei ole samaa luokkaa fireliinan kanssa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
hexxi
Jäsen

Poissa
Oma puukko!
Profiili
|
 |
« Vastaus #43 : 12.09.07 - klo:15:52 » |
|
ääni meni firelle, mutta en oo muuta kuitusiimaa vielä ees kokkeillu. eli shakespearen priuksessa on 0.17 fireä ja shimanon joku 2000 on monofiiliä. aion nyt alennuksista ostaa abun kelan, mitä siimaa suosittelette. fire on toiminut, mutta tuo spiderwiren stealth on kans ollu hyvänä vaihtoehtona, jos ne saan halvalla kelan ja vavan päälle. vastauksia kiitän! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Ei ole Räsäsen voittanutta!
|
|
|
SUURkalastaja jyväskyläst
Jäsen

Poissa
-Suuuuuurrkalastaja
Profiili
|
 |
« Vastaus #44 : 12.09.07 - klo:15:55 » |
|
FireLine on suosimani kuitusiima. Siimasotkuja tulee toodella harvoin ja on muutenkin hyvää siimaa. Mulla on 0.20mm crystalia. Biltema on taas siima, joka on todella surkeaa!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #45 : 12.09.07 - klo:15:57 » |
|
ääni meni firelle, mutta en oo muuta kuitusiimaa vielä ees kokkeillu. eli shakespearen priuksessa on 0.17 fireä ja shimanon joku 2000 on monofiiliä. aion nyt alennuksista ostaa abun kelan, mitä siimaa suosittelette. fire on toiminut, mutta tuo spiderwiren stealth on kans ollu hyvänä vaihtoehtona, jos ne saan halvalla kelan ja vavan päälle. vastauksia kiitän!  Mä suosittelen lämpimästi et älä osta Abun kelaa jollei sitte dööri kyseessä. Ja enkä pysty ikinä suosittelemaan firelineäkään jos tarvii olla rehellinen vastaus. Ja jotta pysytään aiheessa, niin liputan jälleen Spider stealthia, uskokaa mitä uskotte... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jiksu
Paraisten Prinssi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #46 : 12.09.07 - klo:16:06 » |
|
Firelineä, Rapalan titanium braidia hootee2, power prota on tullu käytettyä ja näistä minulle sopivin siima on ollu power pro, firelinestkään ei oo moittittavaa, mutta tuo rapalan siima katkeili jo muutaman käyttökerran jälkeen todella helposti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ShowStopper
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #47 : 15.11.07 - klo:15:35 » |
|
Firelineä ostin tossa viime viikolla. ja tuskin enään käytän muuta kuitusiimaa.Vakuutti täysin minut fireline
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ara4
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #48 : 02.12.07 - klo:20:17 » |
|
mikä ois hyvä kuitu siima koski kalastukseen? merkki,väri,paksuus
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iMeffz
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #49 : 02.12.07 - klo:20:32 » |
|
Spiderwire on omien koskikokemuksien mukaan sieltä parhaimmasta päästä firelinen kanssa. Paksuus kannattaa olla koskille 0.14-0,16mm, 0,12mm on melko huono, koska se katkeilee helposti kivikosketuksissa. Väri kannattaa olla todella kirkas, varsinkin liitsillä tai jigillä kalastamisessa on todella tärkeätä, että näkee siiman. Kirkkailla väreillä ei omasta mielestä ole ollut vaikutusta kalansaannin suhteen. Spiderwire ja fireline on oikeastaan yhtä hyviä, joten hinnan perusteella spiderwire olisi omasta mielestä paras.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|