APHREALi
VIP #10
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« : 27.06.06 - klo:19:01 » |
|
Elikkäs tuollainen  . Itse käytän firelineä, mutta en pidä siitä :/ joten en tiedä mitä suosin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kankia
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 27.06.06 - klo:20:46 » |
|
Elikkäs tuollainen  . Itse käytän firelineä, mutta en pidä siitä :/ joten en tiedä mitä suosin. Niin mäki - En mäkään  On joku hyväkin rulla käytössä, mutta on myös ihan haperorulla harmaata Firee.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastan - siis elän - Elän - siis kalastan
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 28.06.06 - klo:06:51 » |
|
Rapala HT isommassa haspelissa(0.2) (varapuolassa tosin vielä fireline vertailun vuoksi), Tuf line pienemmässä(0,12), monoa Vetohyrrissä (0.45). Rapalaa äänestin, koska se tuntuu tällä hetkellä parhaimmalta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Ostakaa ny toi pommi mult poijjes
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 28.06.06 - klo:11:22 » |
|
itellä on monofiiliä yhessä, yhes power prota,spiderwiree löytyy myös ainoo että spideri ei oo ollu suuressa käytössä
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 28.06.06 - klo:21:13 » |
|
Oho, onpa Rapalalla markkinaosuutta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
Ville K
Heittokalan Graafikko
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 29.06.06 - klo:02:02 » |
|
Ääni Firelinelle. On viimepäivinä tullut 0,12mm Sufixilla niin paljon uistinten menetyksiä, että nyt vaihtuu taas Berkleyt puolalle(jokaikiselle  )
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville K
Heittokalan Graafikko
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 29.06.06 - klo:11:41 » |
|
Ääni Firelinelle. On viimepäivinä tullut 0,12mm Sufixilla niin paljon uistinten menetyksiä
Eli tästä lienee pääteltävissä ettei Matrixi ole erityinen vaihtoehto ohuimmissa siimaluokissa. Kyllä Fireline on vahvempi/parempi IMHO. Ainakin jos mittaan menetetyillä uistimilla siimoja. Kalapaikat kuitenkin samat, välineet sekä uistimet samanlaisia ja kalastuskertoja samanverran. Ainut ero siima. Ihmeen helpolla on tosiaan napsunut siima poikki viimeaikoina. Mikään tieteellinen tutkimus tämä ei ole, joskin on kuitenkin verrattavissa VTT:n tekemiin tutkimuksiin  .
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
memmyposse
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 29.06.06 - klo:12:08 » |
|
Elikkäs tuollainen  . Itse käytän firelineä, mutta en pidä siitä :/ joten en tiedä mitä suosin. Niin mäki - En mäkään  On joku hyväkin rulla käytössä, mutta on myös ihan haperorulla harmaata Firee. Ihan hyvä siima joo toi Fireline mut mullakin on yks rulla harmaata Firee aika haperolla vaikka on ollu käytössä vasta pari kuukautta 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
This is your life and it`s ending one minute at a time.
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Ostakaa ny toi pommi mult poijjes
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 29.06.06 - klo:16:26 » |
|
ostin uuteen capriceeni tänään o.19sufixin hydrolinee
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ahvenana
VIP #4
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 01.07.06 - klo:09:19 » |
|
Ostakaa vaihteeksi hämislankaa (spiderwire). Itse en ostakkaan enään muuta kuin tuota. Nytkin on kahdessa puolassa 0.17mm ~16,5kg ja väri keltainen. Suosittelen lämpimästi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
APHREALi
VIP #10
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 04.07.06 - klo:00:52 » |
|
HooTee kakkonen lähtee kaupasta matkaan sittenkun löydän jostain. Voisiko joku kertoa ystävällisesti mistä löytyisi hyvinkään läheltä? Myös kemistä/oulusta voisi hakea (matkalla lappiin) 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
esal
VIP #23
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 17.09.06 - klo:19:45 » |
|
Rapala Titaniumia käytän. Siis en HT2. Kestävyyden takia. Kestää isommatkin hauet.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 25.01.07 - klo:12:58 kirjoittanut esal »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #12 : 17.09.06 - klo:20:48 » |
|
Spideriä en vaihda, jos joku asia on varma, niin tämä on aivan varma.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
stento-z
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Kippis
Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 25.01.07 - klo:10:23 » |
|
Minkähän laista on tuo TUFF on kymillä suosittu kuulopuheiden perusteella ja toimii hyrrässä hyvin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vanhalla on oppimisen vaikeus
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 25.01.07 - klo:10:31 » |
|
Minkähän laista on tuo TUFF on kymillä suosittu kuulopuheiden perusteella ja toimii hyrrässä hyvin  Ei ainakaan ohuemmat (0,12) ole olleet haspelissa mitään huonoja. Ei mitenkään eroa haitakseen muista siimoista. Hyrrässä en ole kokeillut.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
igors
V.S.O.P - vain lääkkeeksi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 25.01.07 - klo:12:10 » |
|
Power pro on ykkönen. En välttämättä osaa noista muista sanoa mitään kun en ole käyttänyt.
Oletteko muuten mitanneet niitä siimoja joihin olette olleet tyytyväisiä, minkä paksuisia ne todella ovat. Muistaakseni erä-lehden testeissä lähes kaikki valmistajat antoivat väärän paksuuden ja väärän lujuuden siimoilleen. Siis jos kelan siimatilavuus on esim. 100 m 0.35 mm ja kelaatte punottua lempparisiimaanne 0.35 paksuudella niin voipi olla että kelalle ei mahdukkaan kuin 70m ja kela on täynnä. Mikäli näin kävisi niin olitteko edelleen sitä mieltä, että ko siima on siltikin se ykkönen.
Tietenkin siiman suositeltavuuteen vaikuttavat myöskin muisti, siiman kulutuskestävyys, notkeus ja jopa väri ym. muutkin seikat. Joten kysymyksessä on monen asian kompromissi.
Power proosta vielä; minulla on yhdessä kelassa kolme vuotta vanhaa siimaa jonka tosin olen kerran kääntänyt puolalle toisinpäin ja hyvin on kestänyt. Käyttökertoja sille on kertynyt varmasti 300 - 400 tuntia..Nyt keväällä kyllä uusin sen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia 
|
|
|
|
SUURkalastaja jyväskyläst
Vieras
|
 |
« Vastaus #16 : 06.02.07 - klo:18:27 » |
|
Käytän bilteman kuitusiimaa. 200m rulla 0.21 maksaa 11,90e
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 06.02.07 - klo:18:36 » |
|
Käytän bilteman kuitusiimaa. 200m rulla 0.21 maksaa 11,90e
Haspelissa vai hyrrässä? Miten toimii? Vertailupohjaa muihin punottuihin?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 07.02.07 - klo:13:47 » |
|
Firelinea käytän. Kumpi on muuten teidän mielestänne parempaa fireline vaiko spider? Ja onko spider kuinka paljon kalliimpaa kuin fireline? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Suruaika on ja tuska on valtava! :'( Parhaimmistakin paremmilla kalavesillä nähdään Ukka Pappani! <3
|
|
|
|
SUURkalastaja jyväskyläst
Vieras
|
 |
« Vastaus #19 : 09.02.07 - klo:15:51 » |
|
Haspelissa vai hyrrässä? Miten toimii? Vertailupohjaa muihin punottuihin?
UL-haspelissa toimii todella hyvi ja saa hyvän tuntuman kun jigailee. Säästää paljon uistimia kesän aikana koska vetolujuus hyvää.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sinba
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 19.03.07 - klo:19:03 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kalastus on kivaa!
|
|
|
Yuzzi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Imma chargin mah lazer
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 20.03.07 - klo:22:16 » |
|
Itselläni on 0,17mm Firelinet kelassa. Ainoat siimat jotka eivät ole menneet käytössä vituiksi pitkään aikaan. Vain kerran olen joutunut ne uusimaan - silloin, kun ahvenanmaalaiset teinipojut huristivat Silverfoxillaan liian lähetä meitä viattomia uistelijoita.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
J-KING
J-King lusikat / Merisika / Someron Picasso
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Seatrout_luukku.com
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 20.03.07 - klo:22:30 » |
|
Käytän 0.25 fireline smokea. Se on hyvä ja vahva siima, sillä saa uistimen ownerin kakkoskoon koukun suoraksi jos jää pohjaan ja toiminut muutenkin hyrrässä hyvin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä... Sillä olenhan laakson suurin sika
|
|
|
Deep
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 20.03.07 - klo:22:39 » |
|
Kaikissa hyrrissä on PP. Avoilla biltema tai Fire. Hyrrälle saattaisin ottaa myös Sufixia testiin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 20.03.07 - klo:23:07 » |
|
mulla on kaikissa kuudessa kelassa 50/50 fireline ja spiderwire. tosin ens kaudelle kaveri lupas tuoda ameriikasta power pro rullan joten sitäkin pääsen testailemaan.
mun mielestä noi kaks on kuitenkin aika samanlaisia, mutta toi spider pitää ihme vinkumista yhessä vavassa (siis vavan kärjessä kelattaessa)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
|