Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
14.03.10 - klo:16:30

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Siimat
| | |-+  Jigikalastus: Kuitu vs. Monofiili
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Jigikalastus: Kuitu vs. Monofiili  (Luettu 7342 kertaa)
temesi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #75 : 31.12.08 - klo:23:49 »

Kuitua vai monoa?  Kyssäri ihan selvennykseksi.

Kuitusiimaa nykyään aina, ihan sen takia et joustamattomuus siimassa on aina valttia. Ihan sama missä syvyydessä jigaillaan.
Käytän 0.20mm stealthii jigisetissä. 0.25mm seittiä on aina toisessa mukana olevassa setissä, sillä hoituu hauen heitot ja ahvenen ja kuhan jigaukset molemmat..

Merellä siis ollaan nyt näissä puheissa. 0.20mm ohuemmalla siimalla ei tee mitään merellä, jollei sitten oo mitään tiettyä tarvetta kokeilla ohuempaa..
tallennettu
fisher3
Jäsen
*
Poissa

(:On nätti kala perkule:) Kalastus kaiken edelle!

Profiili
« Vastaus #76 : 01.01.09 - klo:19:09 »

Itsellä on monofiilia kiinni. Noin 0,25 mm . Mutta kuitusiimassa on hieman parempi tuntuma jigiin ja tärpit ja pienetkin kosketukset huomaa hyvin Hymyilee leveästi Joten sanoisinko että riippuu kalasta jota pyydetään. Esim kuhan / hauen osalle sanoisin asian olevan melko selvä : Eli monofiili käy yhtä hyvin kuin kuitukin., Mutta ahvenelle ja pienille kaloille kuitusiima !
tallennettu
Jansu
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #77 : 10.05.09 - klo:20:56 »

Mä käytän itse ainaki kuitua. Mutta on kyllä joskus tullu monofiiliäkin käytettyä, mutta itse valitsisin kuitusiiman.  Hymyilee
tallennettu
johndoe
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #78 : 14.05.09 - klo:15:38 »

No, aika masokisti saa olla joka laittaa monoa jigaukseen. Mutta jokainen taaplaa tyylillään.
tallennettu

2 perus-sääntöä kalastukseen jos kala ei syö. 1.Pienennä viehettä,2.Vaihda paikkaa.
0tt0
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #79 : 24.06.09 - klo:22:49 »

Monoa ehdottomasti jigaukseen!!
Kuitua oon koittanu opetella koko tän vuoden käyttään mutta kalan tulo loppu siiman vaihdon yhteydessä jigien merkeissä.
Muilla uisteilla kalaa viel tullu kuidullakin mutta jigit ei jotenkin ui oikein mulla kuidun kanssa. Sufixin Matric Prota toisessa kelassa ja Gyroo toisessa matrix koko 0,2 ja gyeo 0,14 tuntuma hyvä mut en tiä mikä siin on et mikään kala ei enää jigiin ota!?!
Monolla sitä vastoin jigates saa ahvenesta haukee edellee samoilla jigeillä joita käyttäes kuidulla ei mikää tunnu onnistuvan.  Huh

Todennäköisesti käyttäjäs vika mut kuitenkin aattelin kalaruoassa pysyä tulevaisuudessa monon voimin! Iskee silmää
tallennettu
a-n-a
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #80 : 25.06.09 - klo:05:08 »

No, aika masokisti saa olla joka laittaa monoa jigaukseen. Mutta jokainen taaplaa tyylillään.
tallennettu
temesi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #81 : 25.06.09 - klo:14:00 »

Tarkoitus olisi löytää mahdollisimman venymätöntä siimaa jota ajattelin laittaa just nimenomaan yhdelle jigikelalle. Oon alkanu palailla siihen jigikalastukseen josta joskus aloitinkin, eli normaali jigikoukku ja siimaan liukupaino. Aivan sama mikä on kuitusiima tai sen valmistaja, mikään ei toimi. Liukupaino ei toimi millään kuitusiimalla niin kuin sen tossa hommassa kuuluisi. Joten sen takia monoa kehiin. Otan aina kaksi jigisettiä mukaan tästä lähtien ja toisessa monoa ja toisessa kuitua. Kuitusiimalla heittelen jigikoukkua jossa painopää ja monossa sitte liukupaino. Joka reissulla pommitan molemmilla. Tulee kunnon testit tehtyä... Hymyilee
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu