Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #25 : 08.04.08 - klo:21:41 » |
|
Eihän Spiderit maksa kun 19-25e täälläpäin. Muualla varmaan erihinnat. Bilteman Dyneemaa jotkut suositellut, kuulemma halpaa ja suht laadukasta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
topsu
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #26 : 15.05.08 - klo:19:46 » |
|
Haittaako jos käyttää jerkkauksessa monoa 0.40mm??? Tarkotan tota jesse jerkkiä ku siihen tarvii vaa kelata eikä tarvi mitää uittamistä. Haluisin tietää...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
topsu
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #27 : 15.05.08 - klo:19:47 » |
|
Vai olisiko punottu siima parenmpaa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #28 : 15.05.08 - klo:19:54 » |
|
on se, ja huomattavasti. osta ja koe ero, tuntuma on ainakin puolet parempi ja kestää heittosotkut puolet paremmin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #29 : 15.05.08 - klo:19:55 » |
|
punottu siima on aina parempaa ku monofiili, ihan sama mitä sillä tehdään ja miten (siis heittelyssä)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #30 : 15.05.08 - klo:20:13 » |
|
Tuolla siimalla saisit ylös vaikka kaksimetrisen monnin  Tuskimpa jos uistimia jää pohjaan vielä 0.36mm pp:llä ja 0.35mm stealthillakin.  Tai onhan toi maapallo aika painava siiman paino verrattuna 2m monniin. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Suruaika on ja tuska on valtava! :'( Parhaimmistakin paremmilla kalavesillä nähdään Ukka Pappani! <3
|
|
|
v4ld0_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #31 : 24.05.08 - klo:17:52 » |
|
Mulla on nyt 0.32 firelineä ei yksikän jerkki oo jääny pohjaan,mutta tosin en oo paljoo viä kalastanu kyseisellä siimalla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
kuhankeittäjä92
Vieras
|
 |
« Vastaus #32 : 24.05.08 - klo:19:45 » |
|
Yli puolet jerkkaajista ovat sitä mieltä että kannattaa olla 0,30-0,35mm punottua siimaa. Olen ainakin itse sitä mieltä, vaikka olenkin vasta aloittelija jerkkauksessa. 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.05.08 - klo:19:48 kirjoittanut kuhankeittäjä92 »
|
tallennettu
|
|
|
|
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #33 : 24.05.08 - klo:21:38 » |
|
Yli puolet jerkkaajista ovat sitä mieltä että kannattaa olla 0,30-0,35mm punottua siimaa. Olen ainakin itse sitä mieltä, vaikka olenkin vasta aloittelija jerkkauksessa.  Huoh...Kannattaa miettiä vähän mitä kirjottaa. Yleisin nimellispaksuus taitaa olla 0,36mm mitä käytetään, joten se siitä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko10
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #34 : 24.05.08 - klo:21:45 » |
|
Mä käytän jerkkauksessa ja raskaammassa hauestuksessa 0.30mm Spiderwire Stealthia, kestänyt kaikki heittojumit mitä on hyrrällä jerkkiä heitellessä tullut. Todella hyvää siimaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
v4ld0_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #35 : 25.05.08 - klo:17:39 » |
|
juu on se paksumpi siima paljon parempaa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #36 : 02.06.08 - klo:09:24 » |
|
ostin kokeiltavaksi keltaista sufix matrix proota, kun ei ollu mustaa. oon nyt käyttäny sitä yhden reissun ajan, ja se heitti kaikki värit pois ja nyt se on melkein valkonen ja ei kestä mitään hankausta, ja varmaan ensi reissun jälkeen on käyttökelvotonta  täytynee vaihtaa takas powerproohon, se ainakin toimi... en siis suosittele keltaista matrix proota, mustan värinen tuntui viime kesänä kestävän huomattavasti pitempään. paksuutena oli .36mm.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko10
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #37 : 02.06.08 - klo:09:48 » |
|
ostin kokeiltavaksi keltaista sufix matrix proota, kun ei ollu mustaa. oon nyt käyttäny sitä yhden reissun ajan, ja se heitti kaikki värit pois ja nyt se on melkein valkonen ja ei kestä mitään hankausta, ja varmaan ensi reissun jälkeen on käyttökelvotonta  täytynee vaihtaa takas powerproohon, se ainakin toimi... en siis suosittele keltaista matrix proota, mustan värinen tuntui viime kesänä kestävän huomattavasti pitempään. paksuutena oli .36mm. Lyön vetoa että sait vain jonkun maanantaikappaleen, niin paljon olen kuullut hyvää tuosta Matrix Prosta ja itsellänikin on sitä 0.23mm paksuutena.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #38 : 02.06.08 - klo:09:54 » |
|
Lyön vetoa että sait vain jonkun maanantaikappaleen, niin paljon olen kuullut hyvää tuosta Matrix Prosta ja itsellänikin on sitä 0.23mm paksuutena.
ei lyödä vetoa, kun se ei oo lyöny meitä  . mutta tosiaan oli aika negatiivinen yllätys tuo, viimekesänä mustassa matrixissa oli paljon parempi kulutuskestävyys, voi olla hyvinkin huono erä. mutta ostan silti powerproota, kunhan löydän jostain tarpeeksi paksua. se on ainakin kaikinpuolin hyvää ja kulutuskestävyys on paras mun kokeilemista siimoista
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
riwehe
spede
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #39 : 02.06.08 - klo:10:56 » |
|
Kyllä tuosta matrix prosta aika nopeasti värit lähtee(kuten suurimmasta osasta muitakin siimoja), mutta en minä siinä mitään haittaa kestävyyteen ole huomannu. Katkesiko siima sitten jossain tilanteessa? Vai onks sulla vaan semmonen fiilis, et muuttu heikommaks?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #40 : 02.06.08 - klo:10:58 » |
|
Kyllä tuosta matrix prosta aika nopeasti värit lähtee(kuten suurimmasta osasta muitakin siimoja), mutta en minä siinä mitään haittaa kestävyyteen ole huomannu. Katkesiko siima sitten jossain tilanteessa? Vai onks sulla vaan semmonen fiilis, et muuttu heikommaks?
siitä alkaa purkautumaan niitä säikeitä, silleen että siiman keskeltä törröttää niihtä säikeitä  ei sitä oikeen uskalla käyttää, kun on ne jerkit ihan hyvissä hinnoissa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
v4ld0_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #41 : 05.06.08 - klo:18:53 » |
|
mulla on sellanen ongelma ton firelinen kanssa ,että se tahtoo jäädä löysälle aina ja sit se sotkeutuu.  mistä moinen johtuu. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #42 : 05.06.08 - klo:19:20 » |
|
mulla on sellanen ongelma ton firelinen kanssa ,että se tahtoo jäädä löysälle aina ja sit se sotkeutuu.  mistä moinen johtuu.  mulla moinen johtu siitä että kun viehe iskeytyy veteen niin siimaa tulee perässä vielä muutama metri, ja jos ei vähän sormella kiristele kelauksen alussa, niin ne löysät siimat menevät löysänä kelalle
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
v4ld0_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #43 : 05.06.08 - klo:20:16 » |
|
kiitos vinkistä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roni
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #44 : 08.09.08 - klo:21:01 » |
|
Ensimmäistet jerkki vehkeet hankittuna, ja jotenkin järki sanoi siimoja katsellessa että 0,30mm Spiderwire Ultracast riittää. Paketinkyljessä luvataan kestävän 36,5mainoskiloa. Yhden reissun nyt tehnyt ja luonnollisesti pari heittojumia sain aikaiseksi (ensimmäistä kertaa elämässäni heittelin hyrräkelalla), ja hyvin kesti siima melko rajujen heittojen äkkipysäykset. Pääasiassa heittelin 75g bustereita. Näin "vankalla" kokemuksella uskallan sanoa että .30 pärjää ainakin alle 100g jerkkien kanssa. Ja voipahan samalla kelalla sitten heitellä tarpeen tullen myös kevyempiäkin pelejä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
temesi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #45 : 08.09.08 - klo:21:50 » |
|
Olen käyttänyt jerkkikelassa 0.30mm hämyhäkkiä aina ja se on pelannut kuin unelma. Jerkkailu onnistunut hienosti ihan pintavesistä tuonne 3m syvyyteen asti. Joku aika sitten kun siiman tunnit tulivat täyteen ja siiman vaihto tuli eteen, niin heitin 0.35mm paksuisena samaa seittiä kelalle ja kas kummaa, enää kalastellaankin vain pintavesissä. Ei kirveelläkään saa jerkkiä syvemmälle uimaan. Aika outoa et noin totaalisesti muuttunut uinti pienellä siimanpaksuuden muutoksella. Taikka sitten siiman kelluttavuuden raja kulkee juuri tuossa kohtaa tuolla uistimella, sitä en varmasti tiedä koska en ole tämän paksumman siiman kanssa muuta heitellyt kuin bustereita. Onpahan sitten lämpimän ja kylmän veden jerkkailusiimat siinä... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #46 : 09.09.08 - klo:14:17 » |
|
heitin 0.35mm paksuisena samaa seittiä kelalle ja kas kummaa, enää kalastellaankin vain pintavesissä. Ei kirveelläkään saa jerkkiä syvemmälle uimaan. Aika outoa et noin totaalisesti muuttunut uinti pienellä siimanpaksuuden muutoksella. Taikka sitten siiman kelluttavuuden raja kulkee juuri tuossa kohtaa tuolla uistimella, sitä en varmasti tiedä koska en ole tämän paksumman siiman kanssa muuta heitellyt kuin bustereita. Onpahan sitten lämpimän ja kylmän veden jerkkailusiimat siinä...  Mielenkiintoista ku mulla ollut 0.38mm spider stealthia ja ei mitään ongelmaa, hyvin pystyy uittamaan bustereita ja muita jerkkejä syvemmälläkin jos haluaa. Eikä ollut 0.35mm spiderilla tuota ongelmaa myöskään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Suruaika on ja tuska on valtava! :'( Parhaimmistakin paremmilla kalavesillä nähdään Ukka Pappani! <3
|
|
|
Mikko10
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #47 : 09.09.08 - klo:14:23 » |
|
Itellä nyt toinen rulla menossa jerkkikelalla tuota 0.30mm spiderin stealthia ja pakko sanoa että aivan hemmetin hyvää siimaa. Kolmet koukut olen sillä kiskonut suoriksi ja heittojumitkin kestänyt hyvin, tosin en oikeastaan yli 70g jerkkejä käytäkään mutta silti, ja saa lentämään myös pienemmät uistimet mukavasti. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|