Käväisin eilen (polkupyörällä) torilla katselemassa kalojen hintaa: Ahven 4 € kilo ja ahvenfile

26 €, kuhafile 25 € siikafile 24€. Juttelin sitten parinkin kauppiaan kanssa toisella oli okein nättejä vaaleita meriahvenia myynnissä, olivat kuulemma Kristiinankaupungista tulleet. Toinen paikallinen kalastaja myi pienehköjä lahnoja ahvenia ja särkiä

ja olipa hänellä näytillä yksi sadan gramman sampi

. Kun oli tutun näköinen kyselin mistä oli kalat tulleet. Kertoi verkkojen olevan Preiviikinlahdella ( minun kalavesilläni) kun oli vain muutama pieni ahven myynnissä kysyinkin ahvenien saantia verkoilla. Kertoi että on huonosti tullut tänävuonna. Jees, jees

syy ei olekkaan minun kun en noita ahvenia ole saanut.
Sitten kotiin ja lastenlorua lainatakseni: "Maalari maalasi taloa, punaista mutta ei sinistä, illan tullen sanoi hän, nytpä lähden merelle päin". Näkyi Dukeskin tulleen mökiltä ja äkkiä sille yv:tä ettei yksin olisi taas tarvinnut merelle mennä. Lähdimmekin sitten iltakalaan. Kuha tuossa kummitteli mielessämme... Sumpusta muutama epävarma tärppi ja kaksi ihan oikeaa tärppiä. Kyllä se siitä. Seuraavaksi pesuvatiin. Sieltä dukes sitten nappasikin ihan reilun kokkoisen ruokahauen joka oli suorastaan imaissut Nemon, pääsipä sitten mukaamme kotiin.
Aika hiljaista oli joten siirryimme kuhien

pariin. Jos ihan rehellisiä ollaan, ja niinhän me etupäässä

olemmekin niin kyllä kyrsii kun ei ole mitään tietoa siitä onko kukaan edes verkoilla pariin vuoteen sieltä kuhaa saanut.
Mikäli edes yhden näkisi niin silloinhan siellä aika usein varmaan olisin mutta nyt kun ei ole mitään tietoa niin aika vaikeaa on siellä muutamaa tuntia niitä yrittää. No, mehän siellä kuitenkin kokeilimme. Heittelimme syvännevaappuja ja sitten teimme veto-uitelulenkin samoilla vaapuilla. Sitten jigiä kokeilemaan ja aina vain sama tulos. Oli joku verkon kuitenkin laskenut sinne ja näkyi toinenkin olevan samassa touhussa joten....
ei kai ne haukia varten verkkoja laittaisi kuhaa siellä olla täytyy, vai mitä. Suoritimme sitten ajomatkan vielä ahvenkiville päin edelleen uistimia vetäen katsellen/ ihmetellen tuota hienoa keksintöä kaikuluotainta.
Tämä kaikuluotain ei suostu toimimaan minun kanssani joten se hieman hankaloittaa noiden syvänteiden hakemista. Välillä se näyttää 5 metriä ja parin sekunnin päästä se voi olla 120 metriä ja mikäli vauhtia lisää niin se näyttää nollaa. Anturia on käännelty vaikka mihin asentoon eikä tunnu auttavan. Otinkin sitten pois päältä taas kerran.
Ahvenkivien ulkopuolella oli ensin hiljaista. Dukes heitteli omaa Nemoaa ja minä igorin erikoista. Kun ei ketään tullut vaihdoinkin sitten täysin uistimen mallia ja laitoin idän ihmeen, Dubain helmen pyytämään. Ensimmäisellä heitolla ruokahauki kiinni ja...samantien myös Dukesilla hauki Nemossa. Vielä pari haukea siinä kävikin kunnes lähdimme sisälle lahteen ahvenia katsastamaan. Nyt sitten molemilla Bete-lippa käytössä. Dukesille kolme aika nättiä ahventa, itselläni mahdollisesti yksi komea ahven kiinni. Tosin en ehtinyt kuin Dukersille sanoa että nyt on ahven kun se jo irtosi. Vauvahaukia oli jälleen siellä meitä häiritsemässä joten poistuimme sieltä. Tuntuu aika ihmeeltä että paikassa missä on mieletön määrä vauva/ruokahaukia kuitenkin voi ahveniakin olla. Luulisi että ne tulisivat syödyksi alta aikayksikön.
Siirryimme auringon tehdessä laskuaan takaisin lahden suulle. Muutama hauki kävi meitä vielä katsomassa. Pakkasessa ei yhtään haukifilettä ollutkaan joten olikin hyvä vähän varastoja täydentää. Olin ottanut pari kuvaakin mutta emänällä oli joitakin kuvia ulkomaanreissustaan joita meinää valokuvausliikkeessä kehittää muistikortista joten se oli kaikki muut "turhat" kuvat sieltä tyhjentänyt. Kysyi kyllä onko minulla siellä jotakin tärkeää. No nyt ei sitten kuvia ole liitteeksi.
Ps. Kun yritän esikatsella niin minulla on silloin tuo ko teksti ihan mustaa ja vaikka silmiä siristellen yritän sitä lukea niin siitä ei oikeastaan näy kuin hymiöt.