Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
04.12.08 - klo:03:20

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Reissuraportit
| | |-+  Porin merialue.
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 38 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Porin merialue.  (Luettu 33063 kertaa)
jyrze
Mr Pickup
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #425 : 15.08.08 - klo:15:53 »

Offtopic; morjestakaa jos törmäätte  Virnistää

* P1000348.jpg (91.93 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 52 kertaa.)
tallennettu
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #426 : 15.08.08 - klo:16:41 »

Kyllä minä ainakin jään selvittelemään mahdollisia korjaukustannuksia  Iskee silmää
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
PAR
Puksun Paronitar
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

yksi itse saatu kala vastaa tuhatta ostettua

Profiili
« Vastaus #427 : 15.08.08 - klo:17:21 »

Kyllä minä ainakin jään selvittelemään mahdollisia korjaukustannuksia  Iskee silmää

Kyllä minä ainakin repesin nauramaan tolle Igorsin vastaukselle.
tallennettu
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #428 : 23.08.08 - klo:08:44 »

Vaimolle tuli eilen tyttöystäviä iltaa viettämään ja jokainen mies tietää että silloin on parasta pysyä mahdollisimman kaukana.  Lähdinkin sitten jo hyvissä ajoin merelle, kuinkas muutenkaan.  Nyt olikin sitten vene suorastaan täytetty varusteilla kun  Ahvenia jälleen oli tarkoitus pyytää.  Yksi kalamies kertoi että oli saanut ko harvinaisia kaloja  Iskee silmää  mutta paikka oli aivan viimeisien saarien luona oleva syvänne. Rannan tuntumasta niitä ei ole edes verkkomiehet saaneet.  Yksikin kertoi tällä viikolla että oli ollut 300 metriä verkkoja ja 3 (kolme) ahventa oli saanut. Nyt kun sitä aikaa oli aivan normaaliakin enemmän niin sinne pidemmälle sitten ajelemaan. 

Tuuli jotain kymmenen sekunnin luokkaa ja suoraan Ruotsista saakka.  Ajoin hetken kaasu pohjassa mutta kun vene muutaman kerran loikkasi ilmaan ja tuli perä edellä alas oli pakko hieman himmata vauhtia.  Mieteinkin jo sitäkin että mahtaakohan istumalihaksiin syntyä mustelmia.  Perille kuitenkin päästiin ja kaikki välilevytkin olivat ehjinä.  Ankkuri ei oikein tuntunut pitävän siinä aallokossa mutta oli siitä vastaavasti sitten hyötyäkin.  Tulipa sitten ongittua yhtäaikaa kaikilla mahdollisilla välineillä.

Ensin pilkki veteen veneen viereen.  Sitten kelalla varustettu mato-onki pyytämään, lisäksi heitein jigin siten että se laahautui pohjan tuntumassa.  Otin sitten toisenkin heittovehkeen käyttöön ja sillä sitten lippaa heittelmään.  Ihan hyvin nämä kaikki luonnistuivat kun aallokko heilutti venettä ja tuuli kuljetti ankkurista huolimatta venettä tuulen mukana.    Ahvenia ei kuitenkaan tullut  Pyörittää silmiään

Ajoin siitä sitten "karikkosaareen" kun siinäkin on heti rannasta ulospäin kymmenisen metriä vettä.  Taas kaikki mahdolliset kalavehkeet  pyytämään.  Istuin ja ihmettelin tätä elämän menoa.  Siinä todella sai miettiä syntyjä syviä kun kalatkaan eivät häirinneet mietintääni.  Toisaalta tuntui aivan hullulta istua veneessä ja onkia kaikilla mahdollisilla tavoilla paikassa josta ei ollut koskaan edes kuullut kenenkään ahvenia saavan.  Tosin eipä siellä koko lahdessa oikeastaan minun lisäkseni muita kalamiehiä olekaan.  Verkkomiehet on asia erikseen, niitä ei lasketa.  Olipa sitten oikein emännän tekemät eväät mukana ja niitä siinä kahvin nauttiessani kyllä hetken kävi mielessä josko sittenkin olisi pitänyt lähteä aivan toisaalle.  Kyllä sitä istuu vaikka puoli päivää paikassa josta tietää edes joskus tänä vuonna kaloja tulleen.  Niin, varmaan sitten tulikin selväksi että kalat eivät todellakaan häirinneet.  Olisi edes yksi särki tullut sekin olisi otettu riemulla vastaan.

Lähdin sitten vielä yhteen paikkaan kokeilemaan kun kerran pitkälle merelle olin jo ajanut.  Yhtä hyvä tulos kuin muiltakin paikoilta.  Siis yhtä hyvä, ei yhtä huono, kyllä siinä eroa on. On on on.

Rupesi ilta jo ruskottumaan ja siitä veneen keula kohti kotirantaa.  Matkalla "täytyi" poiketa ahvenkiville.  En ajanut nyt sitten lahden perukkaan kun olin näkevinäni siellä sorsastajia ja turhaan sinne sitten oli niitä mennä häiritsemään.  Jäinkin lahden edustalle ja ajattelin ottaa sitten muutaman hauen kun kerran ahvenia ei tullut.  Vesi oli kirkasta ja aurinko vielä hieman pilkotti joten piiitkän harkinnan jälkeen tulin siihen tulokseen että sopivä väri siihen hetkeen olisi varmaan keltainen ja sitten vielä jos oikein tarkkoja oltaisiin niin siinä pitäisi sitten vielä olla punaisia pilkkuja.  Onneksi "sattui" olemaan aivan oikeanvärinen uistin mukana.  Mieltä kohotti vielä sekin että tämä ko uistin oli kaikenlisäksi vielä erityisesti haukien pyydystämisen tehty.  Siispä Salaman kevenetty hauki  Iskee silmää uistin pyytämään. 

Kävi siinä veneen vieressä sitten vajaa kymmenisen haukea minua morjestamassa.  Tosin kovinkaan paljoa emme siinä ajatuksia vaihtaneet kun ne jo saivat jatkaa matkaansa.  Mitään isompaa ei siellä tuntunut olevan.  Yhden kerran tosin tärähti oikein reippaasti vavassa mutta voi olla että siinä hauki sitten tempaisi sivusta uistimeen ja siksi sai vavan oikein kunnolla tärähtämään.  Aurinko laskeutui ja minäkin suunnistin kotiin jotta ehdein ennen pimeää ajaa tuon loppumatkan mutkaista väylää pitkin.  Oli hieno reissu jälleen. Oli se, ihan oikeasti oli.

Kotona olikin "tytöillä" oikein mukavasti ilta mennyt ja kuskasinkin ne kaikki sitten vielä kaupunkiin.   ps. minulla ei tuo esikatselu toimi vieläkään joten en oikein pysty tuota tekstiä tarkemmin lukemaan.  Siinä tuo tekstin tausta on lähes musta ja vain hymiöt näkyvät.
tallennettu

PAR
Puksun Paronitar
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

yksi itse saatu kala vastaa tuhatta ostettua

Profiili
« Vastaus #429 : 23.08.08 - klo:10:14 »

Olipas mukavaa luettavaa tuo Igorsin rapsa. Oli niin mukaansa tempaava, että itsekin tunsi olevansa siellä aalloilla keikkumassa. No onneksi ei minunkaan välilevyt muljahtaneet paikoiltaan, eikä ahteri heittänyt mustelmille.
Kyllä se niin vaan on, että vaikka reissu olisi paljolti tyhjän pyytämistä, niin aina se on tekemisen väärtti ja kotiolot voittaa.
Kiitos mielyttävästä lukuhetkestä
tallennettu
Iigori
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #430 : 24.08.08 - klo:15:06 »

Mikähän äijä toi igors oikein on Iskee silmää
tallennettu

'''  Strong Fish For A Strong Fisherman  '''

www.finnshark.com
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #431 : 24.08.08 - klo:15:09 »

Katos, katos ketä se siellä kirjoittelee.  Virnistää Tervetuloa tänne oikeitten kalamiesten pariin.  Jälleen Porin jo ennestäänkin kova joukkue on saanut todella kovan vahvistuksen.
tallennettu

Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #432 : 24.08.08 - klo:15:21 »

Jaaha, tervetuloa vaan ''EVTrutta'' tännekkin saitille  Virnistää
tallennettu
Iigori
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #433 : 24.08.08 - klo:19:45 »

Jaaha, tervetuloa vaan ''EVTrutta'' tännekkin saitille  Virnistää

Moro vaan Mikko!
tallennettu

www.finnshark.com
Iigori
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #434 : 24.08.08 - klo:19:48 »

Eiköhän pojat sovita niin,että se toinen foorumi saadaan haudata lopullisesti,siellä on niin paljon kateellista "asiantuntevaa" porukkaa?
Ei siellä kannata ainakaan näitä MEIDÄN paikkoja mainostaa...
tallennettu

www.finnshark.com
Mikko10
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #435 : 24.08.08 - klo:19:59 »

Eiköhän pojat sovita niin,että se toinen foorumi saadaan haudata lopullisesti,siellä on niin paljon kateellista "asiantuntevaa" porukkaa?
Tehdään näin  Hymyilee
Huomenna varmaan igorsin kanssa koulun jälkeen koittamaan haukea kun pääsen jo kahdeltatoista.
tallennettu
Iigori
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #436 : 24.08.08 - klo:20:03 »

Tehdään näin  Hymyilee
Huomenna varmaan igorsin kanssa koulun jälkeen koittamaan haukea kun pääsen jo kahdeltatoista.

Kyllä teidän kelpaa,itse tarvii möhkiä töissä Vihainen
tallennettu

www.finnshark.com
J-KING
Kustavin Kalapullat
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #437 : 24.08.08 - klo:22:38 »

Tervetuloa "heittikseen" Porinmies Hymyilee
mutta sovitaanko niin vaikka et nimeltä mainitse, niin emme rupea muita foorumeita mollaamaan Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 24.08.08 - klo:22:40 kirjoittanut J-KING » tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Sillä olenhan laakson suurin sika
jabala
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Porilainen vatipää

Profiili
« Vastaus #438 : 25.08.08 - klo:07:27 »

Hyvää rapsaa. Tässä yksi Porin mies ilmoittautuu mukaan pahuuden karkeloihin.
tallennettu
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #439 : 25.08.08 - klo:08:04 »

Tervetuloa  Hymyilee  Nythän taitaa pian PORI (= suurin kalastuskaupunki)  olla suurin yksittäinen paikkakuntakin täällä loistavassa foorumissa   Iskee silmää.
tallennettu

Mikko10
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #440 : 25.08.08 - klo:11:43 »

Heheh, jos parin vuoden päästä vielä miittejä ja yhteisiä kalaretkiä järjestellään niin voi Porista tulla aikamoinen sikalauma mukaan  Virnistää
Nyt kuitenkin igorsin kanssa haukea koittamaan, jos tällä reissulla menisi pienen tauon jälkeen 5kg rikki Hymyilee
tallennettu
Iigori
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #441 : 25.08.08 - klo:14:54 »

Tervetuloa "heittikseen" Porinmies Hymyilee
mutta sovitaanko niin vaikka et nimeltä mainitse, niin emme rupea muita foorumeita mollaamaan Hymyilee

Kiitos Kiitos! juu ei tietenkään mollata,kunhan kysyin Iskee silmää
tallennettu

www.finnshark.com
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #442 : 25.08.08 - klo:18:43 »

Mikon kanssa sellainen pikainen reissu merelle, kun Mikon piti olla kotona jo takaisin ennen kuutta.  "Harkat" kutsuvat urheilullista miestä  Iskee silmää  Vaimo kysyi ennen lähtöäni että syötäisiinkö huomenna kalaruokaa ja ottaako hän pakkasesta haukifilettä Huh  Sanoin että anna nyt olla, kyllä minä nyt muutaman fileen saan mereltä tuoduksi, eihän se nyt ole homma eikä mikään,  sehän on helppoa kuin heinänteko.  Pyörittää silmiään

Koska aika oli rajallinen niin otimmekin varman päälle ja suunnittelimme  että ensin käydä sumpussa ja sitten haetaan ne hauet ahvenkiviltä.  Sumpusta Nemoon nappasikin noin kolme ja puoli kiloinen ruokahauki, sai kuitenkin jatkaa matkaansa.  Mikko otti jerkillä parikiloisen ruokahauen ja kun ei siellä oikein isompaa tai enempää oikein tuntunut olevan niin ajoimme ahvenkiville.  Siellä sitten kumpikin laittoi Lastusen pyytämään.  Vauvahaukia ei oikein enään siellä ollutkaan ja samoin ahvenet loistivat poissa olollaan.

Lastusta heittelin pikkusetillä kun tarkoitus oli testata olisiko siitä oiva työkalu sitten koskikalastukseen.  Siihen nappasikin ihan sopiva testikala kiinni.  Painoa 3.8 kiloa ja aika virkeä hauki olikin.  Tuli sieltä sitten muutama muukin mutta vain ahvenkivien ulkopuolelta.  Mikkokin naputteli aika tasaiseen tahtiin ruokahaukia joten kotiin tuli sitten kummallekin tuoretta kalaa.  Ilma oli vähän turhankin kirkas kun aurinko paistoi lähes pilvettömältä taivaalta ja vesikin oli jälleen oikein kirkasta.  Voi olla että nämä olosuhteet sitten pitivät nuo isommat mörköt vielä syvänteissä. 

Oli oikeastaan aika kauniin värinen tuo Lastuseen haksahtanut joten otinkin siitä sitten malliksi kuvankin.   Samoin pyyntipaikasta, joka oli ahvenkivien lahden suulla.

* P8250028.JPG (65.64 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 57 kertaa.)

* P8250029.JPG (55.8 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 44 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 25.08.08 - klo:18:45 kirjoittanut igors » tallennettu

allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #443 : 25.08.08 - klo:18:49 »

Aika matalan näköistä mestaa. Miten paljon tossa alemman kuvan paikassa on vettä alla?
tallennettu
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #444 : 25.08.08 - klo:18:57 »

Hyvä,  Iskee silmää  allu_  kyllä on nuorella miehellä näkö tallella.  Siinä kohtaa taitaa vettä olla noin puolisen metriä - metri.  Aikalailla tuosta kohtaa matalasta, siis todella matalasta olen napannut sen nykyisen enkkahaukenikin. (+10)  Muutenkin nuo kalapaikkani tahtovat olla aivan matalassa.  Eipä moni edes arvaisi lähteäkään edes kokeilemaan kesällä(kin) isoa haukea noin matalasta.  Tosin siinä pienen matkan päässä onkin sitten jo syvää.
tallennettu

allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #445 : 25.08.08 - klo:19:04 »

Ihmeen isoja saatte noin matalista paikoista ihan kesälläkin. Mitä olen noita teidän raportteja seurannut niin +5kg on melko yleinen. Ja noita 3-4kg lähes joka reissulla...Täälläpäin (merellä siis) alkaa tuonkokoisia nousemaan vasta vesien kylmettyä reippaasti. Mä en vaan osaa  Huh
tallennettu
riwehe
spede
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #446 : 25.08.08 - klo:19:10 »

Mä en vaan osaa  Huh
Sinähän sen sanoit!

Ja nättejä haukia te kyllä sieltä porista nostelette!
tallennettu

Lainaus käyttäjältä: Lastunen
Jätkä puhuu asiaa!
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #447 : 25.08.08 - klo:19:14 »

Minä voin sanoa yhden salaisuuden jos et kerro kenellekään  Iskee silmää  Tämä MINUN kalastuslahteni on täysin "rauhoitettu".   Ei siten etteikö siellä kaikki saisi kalastaa mutta kun siellä ei käy kuin minä ja joskus joku muu mukanani heittelemässä.  Näinollen kalakanta on saanut olla ilman kalastuspainetta.  Koko iso lahdenperukka on aika matalaa ja paljolti pohjakasvillisuuden peittämää joten hauille riittää ruokaa yllinkyllin.  Lisäksi ulkopuolisten pääsy kalavesille on ikäänkuin estetty siten että venepaikkoja ei anneta kuin oman kylän asukkaille.  Vieraitten taas on vaikea tänne matalampaan päähän tulla kun tämä on niin kivikkoinen ja oikeastaan veneväyliä ei edes ole.
tallennettu

Killazer
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #448 : 25.08.08 - klo:19:38 »

Ku Mikko tos vihjas jostai että voitas Poris joku kalastusmiitti pitää, olisin itte halukas tulemaa mukaa Hymyilee leveästi. Pääsis kunnolla kalastaa oikee porukal.

Mutta, hyvää rapsaa ja komeita haukia taas.
tallennettu

Dont think what u say, say what u think and then think what u just said.
Mikko10
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #449 : 25.08.08 - klo:20:01 »

Oli kyllä ihan mukava reissu taas vaikkei vitosta saatukaan rikki.
Eiköhän sekin sitten viimeistään nähdä kun allu the ihmemies tulee Poriin Iskee silmää
tallennettu
Sivuja: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 38 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu