Eli, tämä 5-6 päivä heinäkuuta pyhitettiin kalastukselle, josta kerron nyt lisää.
Alotin aamun tavallisesti, koneel jtn evoilee. Sitte yhes vaihees tilttas kone, joten paiskasin koko toosan kiinni.
Päätin sitte rantaa alkaa käppäilee(matkaa rantaa 20m), ja virppa plus pakki mukaan. Löysin sitte sieltä ahvenen värisen minnow Spoonin, jonka sitten päätin siiman jatkoks pistää. Heittelin siinä sitte kaislikkojen reunoja(heittopaikka on sellane ruopattu väylä,olisko about 10m levee.). Olisinko jtn 20 heittoo paiskonu, ku tuntu vavas nytkähdys--->vastaisku=kiinni se taitaa olla. Nyt alko ihmetteleminen. Vavas tuntu jumputusta, haukihan yleensä lähtee vaa johonki tiettyy suuntaa. Ihmettelin ku näin sen, puolen kilon kuha! Olin iha täpinöissäni, kunnes koukku irtos. Se pyöri siin rantamudas, ja piti kengäl potkasta sitä rantaa päi, olis muute polskimaa lähteny. Siinä sitte hirvee huuto ja riemu.
Kaverille heti pirautin että tuus kattoo meille, sain kuhan(kaverilla mökki iha lähel). Piene ajan päästä kaveri tuli ja vähä aikaa ihmeteltii kalaa, kunnes kaveri päätti lähtee hakee omia kalastusvehkeitää.
About varti päästä Jussi(kaveri) tuliki jo. Siinä sitte alettii rannas heittelee ja juttelee. Hiljasta oli kunnes...
Jussi ilmotti että nyt on joku kii, oli aika pirtsakan tuntune hauki. Sukelteli ahvenlevien ja muiden skeidojan alle ja muutenki repi minne sattuu. Itte olin kerkeny haavin jo lähelle repästä, joten haavin pääsi hauki sukeltaa. Kaveril hymy huulil, vaikka hauki pieni oliki. Syyn kyllä tiesi meinaa toi oli sen eka saama kala tänä kesänä, monta seurioo ollu sil kyl muute sun muuta + sillä oli joku"ruma vanha p"ska" lippa, muutti kyl mieltää tän kalan jälkee. Kävin hakee puntarin(ei oo digitaalinen) ja sen mukaa hauella painoo 1,7kg. Siinä sitte pistettii veitikka uiskentelee johonki tynnyrii, ja seuraavaa oottamaan.
Kulu suunnilleen 30 heittoo, taas kamul hauki kiinni ja samal uistimel : D Nyt tuli kyl helposti rantaa ja painoa oli 1,3kg. Tilanne 2-1 kamulle.(Toi 1,3kg päästettii menee)
Sitte tuli Jussin pikkuveli Juuso, ku kamu soitti ja sano että ota virveli ja uistimet mukaan.
Piene ajan päästä Juuso sitte tuliki, ja alettii kolmistaa sit heittelee.(btw,oon ite 13,Jussi 15 ja Juuso 10-11,en oo 100%varma.)
Itte kyllästyin Spooniin ja vaihoin johonki vanhaa lippaa, jossa oli vaa uudet koukut. Heitin yhen heiton, siimassa kierre joten aloin purkaa siimaa. Ku sain kierteen veks, aloin kelaa. Ihmettelin ku vapa nykii, kalahan se siellä. Nykäsin ja 500g ahven lentää vedestä rantaa.Tilanne 2-2.
Päästettii assu takas, ja sitte tuli Jussille soitto että tulkaa syömää haukee(Jussi oli käyny 1,7kg hauen yhes vaihees mökil viemäs).
Lähettii sitte virppojen ja pakkien kaa niide mökil menee, eilisen heittelyn jälkee oli niide rannast joku hauki 2krt peräkkäi meinannu ottaa uistimee kii. Jussi ja Juuso jäi syömää haukee, mä menin rantaa heittelee paikkaa josta se hauki meinas tulla. Heittelin siin Spoonil, ja yhes vaihees tuli Juusoki heittelee. Heittelin sellasel kivilaituril, iha kivien vieres molskaus ja Spoonii vietii ku pässii narus. Kovin oli kala villi alkuun, mutta ku saatii se rantaa ni ei pahemmi riehunu enää. Kidan avaaja käyttöön ja tongilla uistinta repimää irti. Ku uistin oli pois, punnitus ja kuvat ja soli siin. Päästettii hauki takas ja ilosesti lähti polskii. Vähä aikaa heiteltii, kerettii siin käydä yks uistin kaislikostaki hakemassa. Lähin sitte yksin kotio ku nää jäi jotain sählää. Tilanne 2-3 mun ja Jussin välil.
Pari tunnin päästä Jussi soitti että mennääks meidä rantaa taas fisuu, vastaushan oli kyllä. Kohta Jussi ja Juuso jo ilmestyki välineide kaa, ei muutaku rantaa taas.
Itte aloin heittelee heti, nää kaks valkkaili uistimii. Kolmas heitto, taas on joku kii. Ylös tuli hauki, painoa 1,3kg.Punaahven värisel spoonil tuli ylös.Lihoiks meni.
Nyt oltii jo päästy kaikki kolme heittelee, puol tuntii siin heiteltii. Ja vaa pari epävarmaa tärppii. Oli Juuso pari kertaa meitä huijattu että kala kii muka, ja sit oliki pohjas. Sano vaihtavansa seuraavan heiton jälkee uistinta(käytös sil oli super vibrax 4). "Nyt on kala" se sano, ja pakkoha se oli uskoo ku hauen kylki vilahti. Juuso oli iha sekasin, meinaa se oli saamassa virvelillä ensimmäistä kalaansa, ja ei mitää pientä.
Kala saatii rantaa päi otettuu, Jussin pienel avustuksel ja mä otin sen haavil ylös.
Minä ja Juuso jäätii kalaa vartioimaa ku Jussi lähti hakee puntarii, koska oma jäi niide mökil. Se toi oman digitaalivaakansa lisäks mun oman takas. Eka näytti digitaali että 1,7kg. Mutta kokeiltii uudestaa:2,17kg.
Siinä meni Jussin 1,7kg hauki enkka säpäleiks, ku 4-5v nuorempi pikkuveli paukauttaa tollaset numerot tauluu.
Juuso sitte tyytyväisenä lähti haukea kotiin viemää.(kello tais ol täs vaihees 12 illalla/yöllä)
Sitte ku Juuso tuli ni 1h heiteltii, ei tullu mitään enää mutta kyl 7 kalaa riittää yhelle päivälle. Mulle eka kuha, ja Jussille sekä Juusolle haukienkat.
Sellasta, kuvat tulee myöhemmi ku saadaa Jussin kännykästä ne tähä koneel siirrettyy.
Päivä 6Väliaika raporttia. Jussi tuli tänää aamul eka yksi, tarkoituksena mennä hakee mun haukilusikka kaislikosta, jäi eilen kii ni jätettii siimat kelluu. Kappas vaa, moottorivene oli menny ohi ni sinne tais siimat ja uistin mennä :/.
Jussi lähti kotio virppaansa hakemaan. 10min jälkee oltii jo rannas heittelemäs. Piene ajan päästä Juusoki ilmesty pelipaikalle.
1h+ heiteltii epävarmojen tärppien seassa. Juuso testas jonku lipan uintia, ja sitte kuulu pientä pärskettä, 50g ahven päätti tulla maistamaan lipan koukkuja. Ahven irti ja heittelee.
Puolen tunnin päästä Juusolla taas ahven kii, nyt tais olla +100g. Toiset puoltuntii heiteleltii ja nää lähti sitte syömään.
Parin tunnin päästä tulee lisää rapsaa sitte kai, ku ne tulee uudestaa. Toivotaa että illalla kala syö paremmi :/(Juuson ahvenet unohdettii kuvata.)
Ei tullu kalaa :/ BTW sain sittenki sen mun uistimen takas, Jussin lippaa tarttu ne siimat kii : D
Kuvat on tässä

Seuraavat kaks kuvaa oli otettu myöhällä, 11-1 aikaan(Kattokaa itte tästä ekasta viestistä, kyseessä siis juuson enkkahauki

Ja sitte nämä maisemakuvat

Siinä oli ekan päivän kuvat, saan EHKÄ digikameran lähipäivinä.(tämä viesti ja kuvat pistetty tähä topikkii 10.8 )